Slaget om ridskolan! (ulvlek)

Det är vanligt att fåret följer en ulv i första lunchen för att visa sig. Och eftersom vi vet att art och heffa är goda nu så ger det dig och niyamas kvar och jag anser det som högre risk att @Niyama har de rollerna en dig därför jag kommenterade det. Inte att det var en anledning att röta på dig utan mer att det inte fanns någon tydlig anledning Tt låta bli. Försökte vara kortfattad enklare med korta inlägg från telefonen.

Angående att rösta annorlunda i tråden så visst är det möjligt men de goda borde vila vida sig för godalyan. Speciellt första dagen.
Så jag är ett möjligt får för att @quitis en möjlig ulv och @quitisq möjlig ulv för att art och heffa är goda. Det är många om och men i det. Du har inte funderat på att rösta på den misstänkta ulven i första hand?

Det är lite kul annars, det är så många som talar om att man visar att man är får genom att följa en ulv, jag har sett många lynchningar baserade på den teorin, och väldigt få som lyckats. Personligen skulle jag akta mig för att följa en ulv på det viset just för att det är så vanlkga teorier och stämmer teorin så har man prickat 2 onda, vilket är olyckligt i den här leken där fåret räknas in i vinstvilkoren.

Då jag är ensam med sonen ikväll vet jag inte riktigt hur mycket tid jag kommer ha ikväll. Kommer absolut försöka kolla in, men vet inte hur mycket jag kan koncentrera mig.

hemlig röstar på iiantazie då jag tror hon kan vara ulv som sen följdes av fåret i sin röst.
Sen tycker jag fortfarande det är konstigt hur hon kan skriva "Enligt min teori om hur heffa åkte håller jag då Niyama en aaaaning åt det goda hållet, men håller öppet för ändring", även om hon förklarade hur hon tänkte.

Har läst ikapp (igen) och noterar att @glömmerallt och @flyingchange båda tänker snarlikt som mig
Vill tro att de därmed tillhör samma sida som mig , men vågar inte hålla dem som goda , glömmerallt är rutinerad och kan troligen lura mig utan besvär.
flyingchange är ny deltagare för mig så svårt att ha något hum om tycker jag.

funderar på om jag ändå inte träffade väldigt rätt i min tanke att iiantazie och lobelia kan vara onda?

Känner att jag har väldigt dålig koll på @Hedinn framför allt vilket gör mig lite orolig. Hon är också en sådan som kan flyta med och lura mig ordentlig

även mistimed har gått mig lite förbi känner jag

Röstlista DL2

17.20 Glömmerallt röstar på lobelia
18.40 iiantazie röstar på qitis
18.52 hemlig röstar på iiantazie

Lobelia 1
Qitis 1
Iiantazie 1

Vad får dig att tro att BM eller RF skulle lägga en andraröst och riskera att outa sig redan dag 1? Det känns ju lite onödigt riskabelt?
Kanske för att det inte är ovanligt att de gör det, kanske för att de hellre röstar på den de misstänker än väljer att rösta på en de tror är god eller så för att rädda sitt liv.

Så jag är ett möjligt får för att @quitis en möjlig ulv och @quitisq möjlig ulv för att art och heffa är goda. Det är många om och men i det. Du har inte funderat på att rösta på den misstänkta ulven i första hand?

Det är lite kul annars, det är så många som talar om att man visar att man är får genom att följa en ulv, jag har sett många lynchningar baserade på den teorin, och väldigt få som lyckats. Personligen skulle jag akta mig för att följa en ulv på det viset just för att det är så vanlkga teorier och stämmer teorin så har man prickat 2 onda, vilket är olyckligt i den här leken där fåret räknas in i vinstvilkoren.
Nu får jag rätta mig själv, det är givetvis II som jag skulle följt inte Q

Nej du röstade ju på @qitis ? Det är snarare så att @iiantazie är möjlig ulv för att du är möjligt får. Och så mycket som jag tjatat om det så borde vara givet att jag inte vill rösta på Q hen har ökad möjlighet att vara bm el röstfifflaren .

Angående det övriga så är jag fullt medveten om det varför tror du jag i röstinlägget skrev att misstankarna inte var så starka och att jag kanske skulle ändra?

Nej du röstade ju på @qitis ? Det är snarare så att @iiantazie är möjlig ulv för att du är möjligt får. Och så mycket som jag tjatat om det så borde vara givet att jag inte vill rösta på Q hen har ökad möjlighet att vara bm el röstfifflaren .

Angående det övriga så är jag fullt medveten om det varför tror du jag i röstinlägget skrev att misstankarna inte var så starka och att jag kanske skulle ändra?
Som du ser rättade jag mig själv angående Q//II. Jag ville mest reda ut hur du tänker, det famgick inte i ditt kryptiska röstinlägg.

Kanske för att det inte är ovanligt att de gör det, kanske för att de hellre röstar på den de misstänker än väljer att rösta på en de tror är god eller så för att rädda sitt liv.
Okej, jag har en annan erfarenhet, i och med att det är få som faktiskt misstänker någon redan DL1.

Jag la inte upp mig för röstning - jag var ju redan uppe för röstning som det såg ut när jag röstade. För övrigt hade jag faktiskt inte koll på att Q hade fått en andra röst, men även så här i efterhand hade jag nog iaf lagt en andra röst på Hemlig eftersom jag fortfarande tycker hon är skummare än Q.

Ja, menade att lägga upp någon annan för röstning med dig istället för att rösta på någon som då fått fler röster än dig om du ville rädda dig själv.
Jag hade en flyktig tanke om att du och Q kanske satt i lyan ihop och att du därför inte röstade där, men efter att ha funderat ett varv till tror jag ju inte du hade dragit dig för att rösta på en kollega i det läget så äsch. :p

Som du ser rättade jag mig själv angående Q//II. Jag ville mest reda ut hur du tänker, det famgick inte i ditt kryptiska röstinlägg.
Sorry var nog för kortfattad.

Anledningen till att jag röstar dig och inte ii är att jag tror du kan vara får även om @iiantazie inte är ulv medan mina tankar om ii som möjlig ulv bygger helt på att du skulle vara får.

Sorry var nog för kortfattad.

Anledningen till att jag röstar dig och inte ii är att jag tror du kan vara får även om @iiantazie inte är ulv medan mina tankar om ii som möjlig ulv bygger helt på att du skulle vara får.
Och II kan inte var ulv om jag inte är får eller?

Du baserar ju misstanken om att jag är får på att jag följer IIs röst och enligt dig själv bisaken att jag enligt dig troligen inte är bm/rf. Hur får du då till det att jag kan vara får av andra skäl, du har inte nämnt något annat?

Okej, jag har en annan erfarenhet, i och med att det är få som faktiskt misstänker någon redan DL1.
Så enligt din erfarenhet röstar inte folk på de de misstänker och de försöker inte rädda sitt eget skinn genom att lägga en andra röst om de har roller som bm/rf? Jag kan i viss mån förstå att det är svårt att hitta någon som man på allvar misstänker men att räddda sig själv genom att lägga en andra röst är direkt vanligt. Få offrar sig om de har en specialroll om de lätt kan rädda sig eller åtminstone kunna få en lottning.

Du glömde Heffa i din uppräkning. Vi var fyra som hade två röster vardera igår.
Och alla av oss var potentiella att åka med eller utan röster/övervikt från BM å röstfifflare
Jag är fundersam till att när 1/3 av lekens deltagare som är uppe för lynch att ingen av dem skulle vara ond. Heffas roll vet vi, min roll vet jag och av övriga två är jag fortfarande skeptisk till Hemlig.

Jag vet att du är ganska ny som deltagare men jag ser det ganska så osannlikt att fåret skulle följa ulvarna slaviskt i röstningarna. Fåret ingår i vinstvillkoren och om man hittar endera en ulv eller fåret själv kan man hitta samband däremellan så fåret kommer nog försöka hålla sig lite på sin kant å försöka att inte dra åt sig någon uppmärksamt med risken att ulvarna käkar denne istället (vilket händer allt som oftast, speciellt om @Snurrfian :love: ingår i lyan :D )

Anledningen till att jag inte nämnde heffa var för att hon blev lynchad och således inte är kvar i ulvspekulationerna :) Jag är väl medveten om att det verkligen inte är säkert att alla med två röster igår är goda, det kan mycket väl finnas en ulv insmugen bland dem. Men jag känner också att jag måste börja teoriandet någonstans och jag tror definitivt inte att alla ulvar finns ibland de som fick två röster igår.

Angående fåret så absolut. Det finns dock en möjlighet att fåret röstar med en ulv - och ffa tror jag inte att fåret kommer lägga en andraröst på en ulv i ett läge där en andraröst innebär att ulven kan hamna i lottning.

Och II kan inte var ulv om jag inte är får eller?

Du baserar ju misstanken om att jag är får på att jag följer IIs röst och enligt dig själv bisaken att jag enligt dig troligen inte är bm/rf. Hur får du då till det att jag kan vara får av andra skäl, du har inte nämnt något annat?

Klart hon kan men hon är en av dem jag inte vill rösta på av olika teorier som jag är tveksam till att dela med mig av just nu.

OM medvetet stora bokstäver Q är God så kan du som får ha velat lägga en andraröst på en God för att minska risken att en ond åkte ( detta gäller givetvis inte bara dig) .

Så enligt din erfarenhet röstar inte folk på de de misstänker och de försöker inte rädda sitt eget skinn genom att lägga en andra röst om de har roller som bm/rf? Jag kan i viss mån förstå att det är svårt att hitta någon som man på allvar misstänker men att räddda sig själv genom att lägga en andra röst är direkt vanligt. Få offrar sig om de har en specialroll om de lätt kan rädda sig eller åtminstone kunna få en lottning.
Det här handlade väl inte om att rädda sig själv?

Jag tänkte också rösta då det är möjligt att jag får förhinder senare. Just nu känner jag mig mest skeptisk mot @Lobelia , och det framför allt för att av de som opponerat sig mot mitt teoriinlägg så hade nästan alla utom hon invändningar mot att jag godförklarade lite för många lite för lättvindigt. Det känns absolut som något som goda spelare automatiskt tänker på - att inte avskriva någon som ulv för snabbt. Men Lobelia verkade snarare ha problem med att jag hade för många OM i mina teorier (så länge man inte vet säkert så är väl allting baserat på "om si gäller... så kan det vara såhär"?). Nu har jag aldrig spelat med Lobelia så jag vet inte hur hon brukar vara, men det känns som spontant som att man som god är mer orolig för att godförklara andra än att ha dem på flera potentiella roller. Dessutom passar Lobelias röstmönster in på mina tankar (som även @glömmerallt och @qitis verkar vara inne på) om att hon enligt föregående röstning kan vara fåret. Min känsla är oavsett om hon är potentiell ulv eller får mer åt det onda hållet för Lobelia just nu. Så, därför:

flyingchange röstar på Lobelia med ovanstående motivering.

Med tanke på niyamas tidigare inlägg och q's teoriinlägg tror jag inte att q är fifflare/bm. Det känns bättre att gå efter någon jag misstänker än någon jag inte har någon åsikt om.
jag förstår inte riktigt hur du tänker - du röstar på Q för att du inte tror denne är fifflare/bm, inte för att du tror denne har en ond roll? Det finns ju fler goda roller än fifflare å bm.

Då jag är ensam med sonen ikväll vet jag inte riktigt hur mycket tid jag kommer ha ikväll. Kommer absolut försöka kolla in, men vet inte hur mycket jag kan koncentrera mig.

hemlig röstar på iiantazie då jag tror hon kan vara ulv som sen följdes av fåret i sin röst.
Så du tror att Lobelia är fåret?
Vad får dig att tro det?

Liknande trådar

Tjatter Välkomna till ulvleken! Deltagarlista Kilauea Qitis Harrysen Heffaklumpen LenaH Blacksmithfarm Glimra Fio Gabby_Ossi Jfrelin Lobelia...
32 33 34
Svar
677
· Visningar
13 110
Senast: Madalitso
·
Tjatter LL: @bollen__ och @Islandshästryttare Deltagarlista: 1. Heffaklumpen 2. Harrysen 3. Blacksmithfarm 4. Kilauea 5. qitis 6. cirkus 7...
42 43 44
Svar
872
· Visningar
15 725
Senast: Gabby_Ossi
·
Tjatter Idag den 20 oktober 1650 har jag Kristina krönts till landets drottning vid kröningsriksdagen i Storkyrkan. Jag har färdats genom...
19 20 21
Svar
416
· Visningar
7 446
Senast: Gabby_Ossi
·
Tjatter Välkomna till leken “skyll er själva som ger mig ideer”. Då jag just nu är lite upptagen blir det inga roliga teman eller uppdateringar...
40 41 42
Svar
827
· Visningar
14 644
Senast: Niyama
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar