Paddington
Vill ha "kött" på benen innan hon röstar och hoppas på freudianska felsägningar och dukar sen frågan om vad det betyder. Vidare har hon en favorithäst hon inte ridit, känner igen känslan, jag var förälskad i Milton, men han var en Sagohäst
inte ridskolehäst.
Vidare så lagade hon lammstek, inte helt ovanligt i påsktider, noterar Heffaklumpens blunder i röstningen och noterar att Hemlig och Heffa vill lyncha henne pga att hon gillar lamkött och det satte igång en kedja av teorier som bygger på andras teorier.
Hon röstar sen på Hemlig med motiveringen "...dels för att försöka rädda mig själv å dels för jag tycker hon borde vara mer rutinerad än att tro att jag som får skulle vilja "visa mig" "
Sen undrar hon om någon någonsin haft en bra teori vid DL 1 och enligt mig har det hänt, men bara för att någon avslöjat sig. När jag själv påstod samma sak för första gången, alltså att ingen hade bra teorier vid första DL , så blev jag lynchad för det - jag var ängel den gången.
Paddis drar också vissa slutsatser om vilken roll hemlig inte har och jag var inne på samma spår. Man brukar ha koll på sin egen roll...
Hemlig
Blir irriterad på Art för att "Du röstar på mig när
@heffaklumpen använder min åsikt och inlägg som motivering för sin röst? " Åsikten ifråga var "Kött?" Sen blir det mycket om röstningen pga Paddisvill ha kött på benen. För mig låter alla dessa röster och motiveringar som typiska förstadagsröster och att Art inte haft svart mjöl i påsen vet vi nu. Jag tycker att Hemlig överreagerar lite här, hon är rutinerad och borde kunna ta det hela med ro.
Hemlig röstar i vart fall på Paddis med motiveringen
"Tänker att hon är får som vill visa sig för lyan. Vill ju hellre ha ut en ulv, men eftersom fåret räknas in i vinstvillkoren (onda vinner om de är fler än goda) så är det bättre med en ond än en god, även om det inte är en ulv. "
Sen visar det sig att hemlig missat att Paddis åt lammkött till middag trots allt köttsnack. Sen blir det diskussion om Borgmästarrollen och om denne lagt sin extra röst. Jag håller med om att det inte är sannolikt.
Glömmer allt
Ännu en som inte ridit sin favorit häst och ännu en som anser sig ha avslöjat Heffa. GA påtalar också förvirringen om att fåret skulle ha extraröster. GA röstar sedan på FlyingChange "för att det är ulvigt att inte vilja avgöra + röstar efter ot teori trots att flera röstar innan."
Sen ursäktar sig GA och talar om att hen inte sitter på toaletten (så
@cirkus får tydligen ha sin ifred)
Därefter blir det lite trädgårdssnack för att GA tillhör en av de modiga som vågar ha autokorrekt påslaget. Sen är det lite teorier om borgmästarrollen och jag är helt enig om att bormästaren bör ha koll på sin roll.
iiantazie
II vill åtala grannarna (ulvarna) och undrar om man vinner om man lyckas. Är det månde en ulv som vill överleva?
Noterar att fåret räknas in i vinstvillkoren. II har ridit sin favorithäst på ridskolan, sen diskuterar hon en gammal lek. II deklarerar att hon är tillgänglig i kväll och inte kommer att lägga en säkerhetsröst. Tycket att det inte är ologiskt att vilja ha ut ett får och är förvirrad angående fårrollen så kanske inte min starkaste fårkandidat, folk brukar ha koll på sin roll och fråga SL om det är något med den.
II röstar på Quitis utifån Qs röst med motiveringen "Tycker inte alls det är ologiskt att man skulle vilja ha ut fåret, eftersom det är det lättaste att gå på såhär DL1. Såklart vill man ju hellre ha ut fåret än en god. "
Och har kan jag bara hålla med.
Flyingchange
Har koll på vad freudiansk felsägning är och förklarar så att den som varken har koll på google eller betydelsen får svar. FC deltog med sin favorithäst i en hopptävling och vann och tycker allas berättelser är charmiga och inte går att misstänka (jag minns med fasa frågan om favoritgodis och alla lakritsälskare blev misstänkta ulvar).
FC lägger en säkerhets röst på Niyama med motiveringen ".. pga hon kommer inte ihåg någon specifik ridskolehäst, vilket jag tänker kan vara ett tecken på att hon är ulv/granne som inte gillar ridskolehästar eller ridskoleelever. Jag tycker det var en bra motivering så här vid första dl, men sen tror jag inte riktigt på den. Niyama kan visserligen vara ond det har jag ingen koll på, men att det beror på brist på favorithäst är tveksamt. FC talar även om att hon inte vill lägga en avgörande röst.
FC klassar trädgård som freudiansk felsägning och undrar på om ulvarna smyger där, men inte tillräckligt för att ändra röst och tror att Art kan vara något på spåret för hen blev käkad (art röstade på hemlig) och förvirrar sig lite i om ulvar gör så eller inte.
Niyama
Minns inget från ridskolan utan väljer sin egen ponny som substitut.
Är förvirrad kring de två olika åskådar/läktar lyorna och här var det onekligen rörigt ett tag.
Noterar att fåret inte har någon extraröst och röstar på Heffa utifrån detta med motiveringen "För hennes kommentar om att fåret röstar dolt, det brukar ju inte fåret göra och står inte heller i trådstarten, så jag undrar om det kommer från nån kommentar i lyan? Visserligen borde någon protesterat, men när heffa skrev det kanske ingen hunnit? "
Konstaterar att det finns röstfifflare och Borgmästare i leken och därmed inte är så säkert att det blivit lottning.
@fio
Har en hel del inlägg och lurade mig nästen men är inte med i leken.
Hedin
Hade en islandshäst som favorit.
Frågar mistimed om det gick bra senast hen letade onda utanför lyan och vill bli servad med röstlista och försöker sen reda ut begreppen kring åskådarlyan.
Hon noterar vidare att hon tycker det är bra med motiveringar och ser som jag att man av någon anledning blir misstänkt för att vara får om man röstar tidigt bara det går att hitta något litet att hänga upp det på. Personligen har jag sett ett får vinka (hej
@Snurrfian ) och då var det ingen i hela leken som lyckades missa det. Därefter fortsätter hon röstinlägget på Art med "Oavsett, så skulle ju scenariot här kunna vara att Artline själv är ulv, och med det här försöker "ropa på" fåret att vinka lite diskret till henne? Eller så är Artline själv får och vill "protestera" mot att Heffa skulle kunna vara får genom att rösta på en hon vet inte är ulv? "
Så istället för de osäkr fårvinkningsrösterna så blir det en osäker ulvvinkningsröst. Okej det finns fler ulvar så chansen är större, dock var Art garanterat god.
Quitis
Hade en stooor favorithäst
Hon är ärlig med att motiveringen för rösten är dålig (usel tycker jag men det är en tidig första röst så som sig bör). Hon röstar på Heffa "För hennes röst på Paddington verkar vara att hon letar efter fåret. Inte ulvar. Kan vara en ulv som letar får tänker jag men vill träffa en god. "
Egentligen är det konstigt att folk lyckas rösta i lekar utan ond utanför lyan. Det är populärt att dra in dessa.
Mistimed
Har panik för att de ändrat så sista fodringen i stallet är kl 16, helt oskumt att få panik över detta, det är inte alls som att duscha en mycket skum handling, eller hur
@Klara. Hoppas du får kontroll över det
@Mistimed .
Mist hade i vartfall en söt B-ponny som favorit. Sen kommer hon med en helt fantastisk teori att en jag skulle vara ond för att min favorithästs namn påminner om ett 60-tals bands namn. Teorin var åtminstone rolig men kanske inte så lekrelaterad.