Jag avundas alla som träffat sitt livs kärlek och lever lyckliga. Jag var inte en av dem. Jag fick ta det som erbjöds.
Intressant att du skriver i dåtid. Inte "Jag ÄR inte en av dem". Inte "Jag Får ta det som erbjuds".
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Jag avundas alla som träffat sitt livs kärlek och lever lyckliga. Jag var inte en av dem. Jag fick ta det som erbjöds.
Ja är det såå fel då?Två ganska olyckliga människor vars förväntningar på livet inte infriats utan som nöjer sig med varandra för att de inte vill vara ensamma kan vara ganska dåliga förutsättningar att bli bra föräldrar. Och då hamnar ofta barnet i kläm. Men det är min tolkning av vad som skrivits.
Vad skulle du göra om killen du är med nu skrev så?Jag avundas alla som träffat sitt livs kärlek och lever lyckliga. Jag var inte en av dem. Jag fick ta det som erbjöds.
Ja är det såå fel då?
Ja är det såå fel då?
Tyvärr kan det bli så att föräldrarnas förhoppningar överförs på barnet, som sedan som vuxen ganska ofta gör en kraftig revolt mot alla krav och förväntningar.Två ganska olyckliga människor vars förväntningar på livet inte infriats utan som nöjer sig med varandra för att de inte vill vara ensamma kan vara ganska dåliga förutsättningar att bli bra föräldrar. Och då hamnar ofta barnet i kläm. Men det är min tolkning av vad som skrivits.
Ja, det är så fel..faktiskt. Speciellt när ni tänker blanda in ett barn.Ja är det såå fel då?
Jag är inte hans livs kärlek heller så det är lugntVad skulle du göra om killen du är med nu skrev så?
Men det var ju inte lugnt med personen du valde att avsluta det med runt jul? Du verkade ta väldigt illa vid dig.Jag är inte hans livs kärlek heller så det är lugnt
Men HUR kan ni veta det efter inte ens en månad?!Jag är inte hans livs kärlek heller så det är lugnt
Det är fel för att barn som växer upp "i kläm" ganska ofta får problem med t.ex ångest och depression som vuxna.Ja är det såå fel då?
Vem mår dåligt?Jag gillar inte barn i kläm och barn som tvingas växa upp med föräldrar som mår dåligt. Men det är jag det.
Va vad har det med det här att göra?Men det var ju inte lugnt med personen du valde att avsluta det med runt jul? Du verkade ta väldigt illa vid dig.
Det är beklämmande att notera att någon beter sig på ett sätt som skulle såra den själv om det var omvänt, och att denne inte ens reflekterar över det.Va vad har det med det här att göra?
Det är ju definitivt skillnad på att skaffa barn med en vän och en som fanns tillgänglig.Hm, tänker att det här nog inte är en så bra idé. Eftersom barn primärt lär sig genom modellinlärning (de gör som föräldrar gör, inte som föräldrar säger) kommer barnet att få en syn på relationer som en affärstransaktion där man håller ihop för att man vinner på det. Inte för att man mår bra av gemenskapen och omvårdnaden om varandra.
Barnet kommer att märka att det inte finns någon riktig värme mellan dess föräldrar, var så säker.
När det gäller konflikter i den här relationen du nu är i, så ja, även ni kommer att ha sådana. Just nu är ni inne i en fas där ni vill visa upp era bästa sidor för varandra och komma överens.
Om typ ett halvår kommer nästa fas, då det igen blir viktigare att hävda sin egen personlighet och sfär. Tänk om den här mannen inte alls är vad du tänkt dig om det blir konflikter? Alla har ju lite olika sätt att gräla och reda ut saker efteråt.
Nej, tänk dig noga för. Kanske du kunde gå till en kurator eller psykolog för att få bolla dina tankar om moderskap och relationer med en utbildad person? Det är stora frågor och jag förstår att det inte är lätt.
Det är ok för dig att göra det mot andra men inte att andra gör det mot dig?Va vad har det med det här att göra?
Men herregud, har ingen av er härinne ställt upp på sex någon gång?
Ja absolut. Även mellan vänner finns det värme och omsorg om varandra. En vilja att den andra ska ha det bra.Det är ju definitivt skillnad på att skaffa barn med en vän och en som fanns tillgänglig.
Jag skulle vilja påstå att det viktigaste är att föräldrarna till ett barn är vänner. Oavsett om de är i ett förhållande eller inte.