Skaffa barn med någon man inte är kär i?

Det kanske spelar roll för honom. Du verkar ha ett härligt gäng du umgås med.

Eftersom du gång på annan undviker frågan antar jag att du INTE haft den ärliga diskussionen med honom. Ta det samtalet och se om han fortfarande är intresserad.
Och om mannen i fråga tycker att de kan fortsätta ha sex trots att partnern uttryckt att de inte har något intresse av det så skulle jag ta en mycket allvarlig fundering på vad för slags person han är.

Jag vill inte vara ensam och tar det som erbjuds, ok? Låt mig få göra det
Men du måste väl ändå vara beredd att kunna reflektera ikring varför du gör det valet. Och vem/vad det är som har lärt dig att det per automatik ska vara det bästa alternativet.

Jag tror det många reagerar på är att du framställer det som en självklarhet att man ska ta vilket sketet andra-, tredje, fjärdehandsalternativ som råkar dyka upp.
Utan att ens väga in vilka konsekvenser som ligger i det. Och knappt ens se det som en valsituation.

En av mina tidigare (manliga) studiekamrater ser inte speciellt bra ut, och skulle antagligen inte vara framgångsrik på utseendebetonade dejtingsidor.

Men, hör och häpna! Eftersom detta är en person som mår bra i sig själv, har mycket humor och en god portion charm har han haft tjejer när han velat ha tjejer. Nu har han nyligen gift sig, men var ensam i 5 år innan dess — av eget val, för att göra saker för sig själv.

Utseende är långt ifrån allt. Ett gott hjärta, hjälpsamhet, humor och vänlighet kommer man mycket långt med.

Men du måste väl ändå vara beredd att kunna reflektera ikring varför du gör det valet. Och vem/vad det är som har lärt dig att det per automatik ska vara det bästa alternativet.

Jag tror det många reagerar på är att du framställer det som en självklarhet att man ska ta vilket sketet andra-, tredje, fjärdehandsalternativ som råkar dyka upp. Utan att ens väga in vilka konsekvenser som ligger i det. Och knappt ens se det som en valsituation.
Det är en bra person, men jag är inte kär. Tror jag bara kan bli kär i svin typ

Liknande trådar

Relationer Jag fick för ett par månader sedan veta, efter ett par år långt förhållande, att min partner inte vill ha barn. Jag har själv aldrig...
4 5 6
Svar
108
· Visningar
8 560
Relationer Träffade min nuvarande sambo för ca 4 år sedan och vi har ett barn tillsammans som nu är ca 2 år. Förhållandet är inte alls bra och de...
4 5 6
Svar
106
· Visningar
10 619
Senast: monster1
·
Kropp & Själ Jag har en nu 18-årig dotter. Hon är min mans och mitt andra barn, men vår första flicka hann aldrig börja leva, så dottern har hela...
12 13 14
Svar
265
· Visningar
11 502
Senast: sardellen
·
Relationer Varning för långt desperat inlägg. Jag vet inte hur jag ska börja. Jag och min sambo skaffade en gård för några år sedan. Det blev så...
4 5 6
Svar
106
· Visningar
10 859
Senast: corzette
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• ”Hund” 2005-2010
  • Hjälp!