sexobjekt eller flickvän?

Misstänker att detta va riktat till mig ? Nja, såklart har jag dragit slutsatsen av flera faktorer. Som att nån har varit osäker på sig själv(dvs, sex endast med släkt lyse), nån har aldrig onanerat i hela sitt liv, de andra gjorde det väldigt sällan. Så ja deras sexlust har inte varit stor innan dom träffat mig heller. Observera att det är egna erfarenheter. Dvs, såklart alla tjejer inte har låg sexlust. Jag råkar bara stöta på dessa.
Men hallå! DU SJÄLV DÅ? Det är det @sjoberga och jag försöker säga. Du lägger hela tiden orsaken hos tjejerna - utan att titta på din egen roll i ert sexuella samspel.

Misstänker att detta va riktat till mig ? Nja, såklart har jag dragit slutsatsen av flera faktorer. Som att nån har varit osäker på sig själv(dvs, sex endast med släkt lyse), nån har aldrig onanerat i hela sitt liv, de andra gjorde det väldigt sällan. Så ja deras sexlust har inte varit stor innan dom träffat mig heller. Observera att det är egna erfarenheter. Dvs, såklart alla tjejer inte har låg sexlust. Jag råkar bara stöta på dessa.
Alla män jag haft sex med har haft sina osäkerheter i alla fall i början. Man kan ju då som partner försöka underlätta?
Sen kan man inte lyfta någon hur mkt som helst men... Man kan också göra mkt tänker jag i en relation för att minska eller öka sexlust. Dvs samspelet mellan er i relationen.

Jag menar att ditt beteende och din relation till partnern har stor inverkan på om sexlust finns eller inte.

Ja, men det säger sig självt. Som jag sagt tidigare i tråden har tjejerna varit nöjda och jag alltid varit lyhörd. Så visst det är svårt att veta vart felet ligger hos mig då i så fall ?

Alla män jag haft sex med har haft sina osäkerheter i alla fall i början. Man kan ju då som partner försöka underlätta?
Sen kan man inte lyfta någon hur mkt som helst men... Man kan också göra mkt tänker jag i en relation för att minska eller öka sexlust. Dvs samspelet mellan er i relationen.

Det är ju naturligt att man är det ibörjan :). Nej, precis min mening. Såklart samspelet är viktigt och man kan säkerligen göra mer för att lyfta relationen :)

Ja, men det säger sig självt. Som jag sagt tidigare i tråden har tjejerna varit nöjda och jag alltid varit lyhörd. Så visst det är svårt att veta vart felet ligger hos mig då i så fall ?
Fast det du kallar lyhörd och att de varit nöjda betyder ju inte att det varit helt sant? Du tror du varit lyhörd och de säger att det är nöjda, men om de inte har så mycket att jämföra med så är ju vad som helst mer än ingenting?

Jag hade sex för många år sen med en kille som efteråt klagade på att tjejer hade så svårt att komma. Nej, det är mycket möjligt att varken de han legat med tidigare eller när vi låg med varandra att jag kom, men det ser jag mer som att han var en dålig sexpartner! Jösses vad mycket fantastiskt sex jag har haft utan hans inblandning och eftersom jag vet vad som är bra sex för mig så vet jag även vad dåligt sex är.

Om alla dina fem kvinnor haft låg libido och du inte känner till något annat, hur ska du då veta när sexet är riktigt bra? Hur ska du veta vad en kvinna tycker är riktigt bra, när dina ex inte varit så intresserade av att ha sex med dig? Om du hade varit en lyhörd och skicklig älskare hade du vetat om de var nöjda utan att behöva fråga. :D

Fast det du kallar lyhörd och att de varit nöjda betyder ju inte att det varit helt sant? Du tror du varit lyhörd och de säger att det är nöjda, men om de inte har så mycket att jämföra med så är ju vad som helst mer än ingenting?

Jag hade sex för många år sen med en kille som efteråt klagade på att tjejer hade så svårt att komma. Nej, det är mycket möjligt att varken de han legat med tidigare eller när vi låg med varandra att jag kom, men det ser jag mer som att han var en dålig sexpartner! Jösses vad mycket fantastiskt sex jag har haft utan hans inblandning och eftersom jag vet vad som är bra sex för mig så vet jag även vad dåligt sex är.

Om alla dina fem kvinnor haft låg libido och du inte känner till något annat, hur ska du då veta när sexet är riktigt bra? Hur ska du veta vad en kvinna tycker är riktigt bra, när dina ex inte varit så intresserade av att ha sex med dig? Om du hade varit en lyhörd och skicklig älskare hade du vetat om de var nöjda utan att behöva fråga. :D

Du har en poäng. Kan mkt väl vara så att jag är en kass älskare .

Du har en poäng. Kan mkt väl vara så att jag är en kass älskare .

:p

Ja, det vet ju varken jag eller någon annan i tråden. Det finns tusen anledningar till att någon har låg sexlust. En vän till mig har precis upptäckt att dåliga erfarenheter från tonåren påverkar hennes sexlust. Hon blir spänd och obekväm, och har just förstått att det inte alls har med hennes "naturligt låga sexlust" att göra utan trauma/kroppminne helt enkelt. Så nu har dom pratat om det och försöker hitta sätt för henne att slappna av. Min poäng är att visst har du som partner väldigt stort inflytande, men man kan inte dumpa hela ansvaret för någon annans sexlust på dig heller.

:p

Ja, det vet ju varken jag eller någon annan i tråden. Det finns tusen anledningar till att någon har låg sexlust. En vän till mig har precis upptäckt att dåliga erfarenheter från tonåren påverkar hennes sexlust. Hon blir spänd och obekväm, och har just förstått att det inte alls har med hennes "naturligt låga sexlust" att göra utan trauma/kroppminne helt enkelt. Så nu har dom pratat om det och försöker hitta sätt för henne att slappna av. Min poäng är att visst har du som partner väldigt stort inflytande, men man kan inte dumpa hela ansvaret för någon annans sexlust på dig heller.

Det är ju det som är nyckeln. Kommunikation tror jag. It takes two to tango såklart :p. Men frågan är om man träffar en tjej med låg sexlust hur ska man lyfta fram frågan som ? Så det inte blir att man stjälper istället för hjälper situationen om du förstår hur jag menar ?

Det är ju det som är nyckeln. Kommunikation tror jag. It takes two to tango såklart :p. Men frågan är om man träffar en tjej med låg sexlust hur ska man lyfta fram frågan som ? Så det inte blir att man stjälper istället för hjälper situationen om du förstår hur jag menar ?
Prata om sex överhuvudtaget är ju en bra grej, prata om saker i relationen. Vilken typ av relation ni vill ha vad är viktigt för er, är ni kompatibla? Det är ju sådant man avhandlar när man dejtar. Sen om det är något känsligt man behöver ta upp med någon så är det bra att lägga fokuset på grejen inte på personen och sedan fokus på vad man själv kan göra för att förbättra det hela (eftersom det är du som inte är nöjd). "Är det något i relationen du inte trivs med?Är det något jag kan göra för att förbättra det" "Är du nöjd med hur vi har det nu? Vad kan jag göra för att det ska blir bättre" "Är du nöjd med vårt sexliv? Finns det något du skulle vilja ändra på?". Eller så får du helt enkelt säga att du skulle önska att ni hade mer sex och fråga om det är något hon skulle vara intresserad av att öka frekvensen på och om det är något du skulle kunna göra för att det ska bli så?

Eller så får du helt enkelt säga att du skulle önska att ni hade mer sex och fråga om det är något hon skulle vara intresserad av att öka frekvensen på och om det är något du skulle kunna göra för att det ska bli så?
Fast det här är vanskligt som satan. @Hero säger att han inte vill uttrycka nåt som kan uppfattas som press och jag förstår att han tänker så och tycker att han gör rätt i att vara försiktig med det.

(eftersom det är du som inte är nöjd).

Många bra tips. Tack :)
Tänkte på den här parentesen bara. Som jag sagt tidigare är inte sex det viktigaste i en relation. Jag kan leva med en gång i veckan om hon är nöjd med det. Men nu säger ju många i den här tråden att det inte är normalt? Även om kvinnan skulle ha låg sexlust redan från början. Därför funderar jag på om det är värt att ta upp diskussionen i en ev ny relation.

Tänkte på den här parentesen bara. Som jag sagt tidigare är inte sex det viktigaste i en relation. Jag kan leva med en gång i veckan om hon är nöjd med det. Men nu säger ju många i den här tråden att det inte är normalt? Även om kvinnan skulle ha låg sexlust redan från början. Därför funderar jag på om det är värt att ta upp diskussionen i en ev ny relation.
Fast strunta i vad som är normalt. Det finns inget som är normalt angående sexlust. Alla är olika. Vissa har sex flera gånger om dagen och andra aldrig.

Fast det här är vanskligt som satan. @Hero säger att han inte vill uttrycka nåt som kan uppfattas som press och jag förstår att han tänker så och tycker att han gör rätt i att vara försiktig med det.
Förvisso, men någon måste ju ta upp ett problem om det finns ett? Det får ju bara inte vara ett krav utan en riktigt fråga. Jag har också varit med om att min partner gnällt om att vi hade för lite sex. Men där sa han liksom bara att "vi har för lite sex" och sedan var det jag som skulle lösa det. Men om man ställer frågan till sin partner där man på allvar är intresserad av att lösa eventuella problem som kan finnas då måste det ju vara ok. Man kan ju inte ha ett problem i relationen som man inte kan prata om?

Förvisso, men någon måste ju ta upp ett problem om det finns ett? Det får ju bara inte vara ett krav utan en riktigt fråga. Jag har också varit med om att min partner gnällt om att vi hade för lite sex. Men där sa han liksom bara att "vi har för lite sex" och sedan var det jag som skulle lösa det. Nån ände måste man ju börja i?

Fast då sätter man ju press på sin partner ? Jag vill att sex ska vara kravlöst från båda hållen. Löste hans uttalande hans/erat problem ?

Det är normalt att ha låg sexlust, men det är inte synonymt med att alla kvinnor har låg sexlust. Det är normalt med hög sexlust, det är normalt att lusten varierar och det är normalt med låg lust, det är individuellt!

@Hero som många andra sagt så finns det inget 'normalt' vad gäller sexlust eller antal gånger en ligger i veckan i ett förhållande. För det varierar. Jag kommer att vara väldigt öppen nu, för att visa hur lusten verkligen varierar med en och samma partner. Jag har en i grunden hög sexdrift, sex är viktigt för mitt välmående och jag vet vad som är bra sex och ser till att få det. (Annars kan det liksom kvitta för min del.) Mitt ex och jag hade en sprakande kemi i sängen och var som kaniner i början. Sen började jag må sämre psykiskt och min lust dalade. I samma veva som det hände övergick hans cannabisbruk till missbruk. Hans prestation blev sämre och vår kemi var inte lika sprakande men ändå större än med många andra. MEN hans psykiska och fysiska misshandel blev grövre och grövre. Min lust till HONOM tvärdog. Jag kunde inte bli kåt på honom trots att jag visste att sexet trots allt skulle vara sprakande. MEN min sexdrift var lika hög. Drift=/=lust är väl det jag försöker säga. För lusten sitter i hjärban lika mycket som i kroppen om inte mer.

Liknande trådar

Relationer Träffade min nuvarande sambo för ca 4 år sedan och vi har ett barn tillsammans som nu är ca 2 år. Förhållandet är inte alls bra och de...
4 5 6
Svar
106
· Visningar
10 627
Senast: monster1
·
Relationer Visste inte vad jag skulle döpa tråden till... Men normen är väl i stora drag att man har en relation oftast med en person. Kanske...
2 3
Svar
57
· Visningar
5 260
Senast: gullviva
·
Relationer Alltså jag spricker! Jag träffade precis en kille som va sååå söt! Hade jag inte varit i en monogam relation hade jag definitivt velat...
2
Svar
35
· Visningar
2 575
Senast: Palermo
·
Kropp & Själ Jag är och har nästan alltid varit singel. Kanske inte helt frivilligt men ändå självvalt kan man säga. Problemet är att jag sen typ...
3 4 5
Svar
93
· Visningar
14 373
Senast: Svartkatt
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka