sexobjekt eller flickvän?

Det är ju det som är nyckeln. Kommunikation tror jag. It takes two to tango såklart :p. Men frågan är om man träffar en tjej med låg sexlust hur ska man lyfta fram frågan som ? Så det inte blir att man stjälper istället för hjälper situationen om du förstår hur jag menar ?

Det är jättesvårt, jag tänkte mycket på det i min relation. Att vi hade så lite sex var ett väldigt stort problem för mig. Han var världens bästa pojkvän och slog alltid knut på sig själv för att jag skulle få allt jag behövde i vår relation. Vid ett tillfälle slutade diskussionen med att han sa att han verkligen gör sitt bästa, och att han gjort det flera år nu, men att han inte tror att det kommer bli bättre än såhär. Att om jag inte kan förlika mig med det så kanske jag bör vara med någon annan som kan ge mig det jag behöver. Jag insåg det inte just då men nu förstår jag ju att han hade rätt.

Så nej, ingen piece of kaka att prata om direkt. Men man måste göra sitt bästa.

Då skulle du kanske vara snäll att upplysa oss (både kvinnor ock män) som "inte vet" vad bra sex är om hur det skal vara?

Fast jag torde nog ändå påstå, trots ditt inlägg, att vad "bra sex" är, är upp till individerna själva att bestämma?
Vaddå trots mitt inlägg?? Det finns kvinnor som nöjer sig med halvtrista relationer och mediokert sex för att dom aldrig fått uppleva något bättre och kanske inte ens vet att det existerar

Vaddå trots mitt inlägg?? Det finns kvinnor som nöjer sig med halvtrista relationer och mediokert sex för att dom aldrig fått uppleva något bättre och kanske inte ens vet att det existerar
Det vet jag inte, men det är så krångligt för kvinnor när män inte ska göra annat än kontrollera deras sexualitet. Det finns bara två roller för kvinnor i detta manssamhälle hora eller Madonna. Det är bara att välja liksom. Och då kanske man nöjer sig med halvkasst sex för att slippa bli betraktad som en hora/madrass/annat vidrigt. Ungefär som @Singoalla beskriver konflikten. Gah, vid sådana här tillfällen känner jag att så sjukt gärna skulle vilja vara lesbisk.

Det vet jag inte, men det är så krångligt för kvinnor när män inte ska göra annat än kontrollera deras sexualitet. Det finns bara två roller för kvinnor i detta manssamhälle hora eller Madonna. Det är bara att välja liksom. Och då kanske man nöjer sig med halvkasst sex för att slippa bli betraktad som en hora/madrass/annat vidrigt. Ungefär som @Singoalla beskriver konflikten. Gah, vid sådana här tillfällen känner jag att så sjukt gärna skulle vilja vara lesbisk.
Ja sånt kan ju påverka också och ååhh vad många jobbiga normer det finns!!! Orkar inte!!! :arghh:

Det tror jag med...... önskar att det inte var så men det verkar vanligt
Jag brukar ha någon tanke om att jag och mina vänner/bekanta är ganska vanliga människor, har vanliga relationer osv. Jag brukar ses som den "jobbigt kräsna" eftersom det krävts så mycket innan jag hittat någon man jag trivts med. Ser jag på deras relationer så har jag ofta tänkt "Va? hur orkar de ens stanna kvar?". Och så nu, med mannen jag träffar nu, så hamnar jag att istället tänka "hur kan jag någonsin ha tyckt att någon annan man varit ens lite bra?" :rofl: (M.a.o: när jag slutat träffa honom kommer jag vara omöjligt kräsen...)

Men alltså, i princip alla jag pratat relationer med har åtminstone vid några tillfällen sagt att man ju får räkna med allt möjligt i relationer som för mig låter helt tokigt. Som att ha sex trots att lusten just då är icke-existerande, att anpassa småsaker som vilken tid på dygnet sängen bäddas för att det ska störa den andra partnern så lite som möjligt, att försöka uppfostra partnerns barn från tidigare relationer när partnern skiter fullständigt i sina avkommor, att städa hela lägenheten efter partnern för att partnern inte ser hur smutsigt det är... En vän var för sjutton ihop med sin partner i 10 år(!) mer än hon ville för att det var "för bökigt" att avsluta förhållandet... När hon sedan lyckades ta sig därifrån levde hon verkligen upp... Helt otroligt att hon stod ut så länge.

Då skulle du kanske vara snäll att upplysa oss (både kvinnor ock män) som "inte vet" vad bra sex är om hur det skal vara?

Fast jag torde nog ändå påstå, trots ditt inlägg, att vad "bra sex" är, är upp till individerna själva att bestämma?
Fast alltså, jag vågar lova att majoriteten är ganska överens om att det finns vissa klassiska scenarion som är dåligt sex för typ alla och som mååånga män har gemensamt.

Ta exempelvis den klassiska bristen på förspel. In ut sprut, kliv av och somna.
Eller det faktum att sexet är slut när mannen kommit. Aldrig tvärtom utan kvinnan får vara jävligt glad om hon hunnit komma innan för för mannens del är det oviktigt och definitivt inget att bry sig i, speciellt inte när han har kommit för sexet är ju som sagt slut då.
Eller att somliga män tvärtom ser det som viktigt att kvinnan också ska få komma, meeeen inte för hennes skull utan för hans sköra jävla egos skull, för att han ska få känna sig som en Riktig Man™. Skulle det sen misslyckas så är det synd om mannen, inte om kvinnan som går utan den där orgasmen, något som för mannens del vore helt otänkbart.
Eller det jävla faktumet att det finns män i västvärlden som fortfarande inte vet var klitoris sitter eller som rentav förnekar den kvinnliga orgasmens existens.

God damnit jag blir så jävla sur, man kan ju skriva en hel jävla roman om det här ffs :arghh:

Fast alltså, jag vågar lova att majoriteten är ganska överens om att det finns vissa klassiska scenarion som är dåligt sex för typ alla och som mååånga män har gemensamt.

Ta exempelvis den klassiska bristen på förspel. In ut sprut, kliv av och somna.
Eller det faktum att sexet är slut när mannen kommit. Aldrig tvärtom utan kvinnan får vara jävligt glad om hon hunnit komma innan för för mannens del är det oviktigt och definitivt inget att bry sig i, speciellt inte när han har kommit för sexet är ju som sagt slut då.
Eller att somliga män tvärtom ser det som viktigt att kvinnan också ska få komma, meeeen inte för hennes skull utan för hans sköra jävla egos skull, för att han ska få känna sig som en Riktig Man™. Skulle det sen misslyckas så är det synd om mannen, inte om kvinnan som går utan den där orgasmen, något som för mannens del vore helt otänkbart.
Eller det jävla faktumet att det finns män i västvärlden som fortfarande inte vet var klitoris sitter eller som rentav förnekar den kvinnliga orgasmens existens.

God damnit jag blir så jävla sur, man kan ju skriva en hel jävla roman om det här ffs :arghh:
Inser än mer varför jag mår så bra med den jag är med nu - han är liksom alla rätt på det du tar upp och inget fel :cool:

Är sexlust verkligen något konstant? O_o Jag har personligen väldigt varierande sexlust, är jag stressad och har massor av saker i luften så är min sexlust ofta väldigt låg, är jag avkopplad och har liver under någon slags kontroll så stiger sexlusten. Jag är ganska säker att samma sak gäller för min man, just nu är livet allmänt kaos för oss båda, ingen av oss har så stor sexlust men väldigt stort behov av närhet av varandra. Att bara ligga nära och koppla av tillsammans har blivit jätteviktigt just nu, andra perioder i livet så har vi varit mer som kaniner :o:D även så här 18 år sen vi träffades. Kommunikation är nog det viktigaste, trygghet, så till vida att jag vet att han står vid min sida oavsett vad vi går igenom, och vice versa har betytt väldigt mycket. Vissa dagar är jag den starka och bär vårt liv, andra dagar är han den starka och bär och när vi alla mår bra så bär vi oss själva. Balansen är viktig för oss!
Sen är det nog svårt att kunna se på relationer som är nya och kortvariga på samma sätt, 18 år har gjort en hel del, jag har haft perioder där jag undrat om vi verkligen ska hålla ihop, jag tror att han har tänkt det samma, men genom att prata och förstå varandra så har vi kommit ut starkare tillsammans.

Det räckte uppenbarligen inte för de två användarna som det handlade om. Du kanske missade att jag blev ganska hårt angripen i tråden av en medlem som sso blev bannad o de inläggen där jag blev påhoppad raderades.

Du kan ju starta en ny tråd om hur kvinnor hoppar på andra kvinnor, ta gärna dina svar till mig i den här tråden som exempel.
Nej jag missade inte alls, men jag ifrågasätter fortfarande varför det skulle vara nödvändigt att ropa in just män.
Och mina inlägg är verkligen inte menade som påhopp, jag har ifrågasatt ditt beteende helt enkelt.

Vill du ha en mans fri tråd får du gärna skapa en egen, TS har inte satt några sådana krav. Finns nog ingen här utom du som inte tolererar att män får diskutera och ha synpunkter ut i från mannes synvinkel.

Att vi sedan drar olika konklusjoner av varandras inlägg, och debatten blir häftig må så vara, men i slutändan bukar vi då för det mesta komma överens om en "gyllene medelväg".

Inte så som jag tolkar hens senaste inlägg, utan det spyr bara galla över de kvinnor som vill ha mäns synpunkter på frågeställningen,

Läser man sammantaget @MiniLi´s inlägg, har hen systematiskt motsatt sig mäns inlägg i tråden. Hen har, i de flesta inlägg, inte ens bemödat sig med motargument på inläggen utan bara ifrågasatt hans rätt att göra inlägget, eller andra kvinnors rätt att bjuda in män i en tråd som rör kvinnor som sexobjekt och sexualitet.
Äh lägg ner. Du har helt missat min poäng och uppenbarligen feltolkat mig.

Jag var en gång på dejt med en man som berömde sig själv för att han hade avbrutit sex när tjejen så önskade - "det är det inte alla som skulle ha gjort". :yuck: :cry:
En tjej här skrev nåt liknande för ett tag sedan. Hon berömde en man som brutit i ett läge då alla inte hade kunnat bryta. Jag förstår inte varför vissa män och vissa kvinnor på det viset kläcker ur sig saker som bygger på att män är djur.

En tjej här skrev nåt liknande för ett tag sedan. Hon berömde en man som brutit i ett läge då alla inte hade kunnat bryta. Jag förstår inte varför vissa män och vissa kvinnor på det viset kläcker ur sig saker som bygger på att män är djur.

Fattar inte heller. Det är, utöver väldigt farligt att bygga upp bilden av att män inte kan kontrollera sin sexualitet, dessutom även väldigt kränkande mot män.

Liknande trådar

Relationer Träffade min nuvarande sambo för ca 4 år sedan och vi har ett barn tillsammans som nu är ca 2 år. Förhållandet är inte alls bra och de...
4 5 6
Svar
106
· Visningar
10 620
Senast: monster1
·
Relationer Visste inte vad jag skulle döpa tråden till... Men normen är väl i stora drag att man har en relation oftast med en person. Kanske...
2 3
Svar
57
· Visningar
5 260
Senast: gullviva
·
Relationer Alltså jag spricker! Jag träffade precis en kille som va sååå söt! Hade jag inte varit i en monogam relation hade jag definitivt velat...
2
Svar
35
· Visningar
2 572
Senast: Palermo
·
Kropp & Själ Jag är och har nästan alltid varit singel. Kanske inte helt frivilligt men ändå självvalt kan man säga. Problemet är att jag sen typ...
3 4 5
Svar
93
· Visningar
14 373
Senast: Svartkatt
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Akvarietråden V
  • ”Hund” 2005-2010