sexobjekt eller flickvän?

Det är normalt att ha låg sexlust, men det är inte synonymt med att alla kvinnor har låg sexlust. Det är normalt med hög sexlust, det är normalt att lusten varierar och det är normalt med låg lust, det är individuellt!
Tack för att du förtydligar detta för de som inte förstår.

Fast då sätter man ju press på sin partner ? Jag vill att sex ska vara kravlöst från båda hållen. Löste hans uttalande hans/erat problem ?
Nej det gjorde det inte, men det berodde ju på att han egentligen inte frågade. När jag berättade att jag var trött efter att ha gjort en massa saker och därför inte orkade så var hans respons precis som tidigare i tråden att även om han dammsög eller tog hand om disken var det ju inte säkert att jag skulle vilja ligga ändå. Jag tog dock upp hans sätt att tackla problemet som ett DÅLIGT exempel. Det bästa sättet att fråga på kanske är att fråga om det är något den andra saknar i relationen och/eller sexlivet.

Man kan ju inte ha ett problem i relationen som man inte kan prata om?
Nej, det kan man ju tycka men det betyder ju inte att det finns problem i relationer som är jävligt svåra att lyfta. Att man tycker att den andra gått upp för mycket i vikt. Att man inte är så tänd längre. Att man tycker att man har sex för sällan. Att man tycker att sexet är sämre nuförtiden. Att man är lite tänd på en kollega och överväger att göra slut. etc etc.

Sen kan du ju tycka att man ska kunna lyfta allt och den andra ska inte bli sårad eller ledsen eller känna sig pressad till att ändra på sig. Det betyder ju dock inte att verkligheten ser ut så.

Jag anser inte att det är nödvändigt alls, var får du det ifrån? Däremot så tycker jag att de är välkomna att diskutera på samma villkor som kvinnorna.
Fast mitt inlägg handlade ju just om att användare har bjudit in män och sedan också hänvisat till att det behövdes just män. Jag har aldrig sagt att män inte är välkomna.

@MiniLi Nu tror jag att du drar lite väl stora växlar på att jag bad min vän kika på tråden. Det var absolut inte som någon slags expert jag bad honom läsa utan bara för att jag kände att han kunde få en större förståelse för hur kvinnor känner och upplever sin sexualitet och sitt sexliv. Eftersom han dessutom är en eftertänksam och i största allmänhet rätt klok person kände jag att han kanske hade någon tanke om det han läste. Är det så fel?

Men okej, jag kommer inte att göra om det. Bra så?
Det var inte bara du som gjorde så, en annan användare hade gjort samma sak innan.
Och jag drar inte alls stora växlar. Jag noterar bara hur sjuka strukturer som blir uppenbara även här.

Ja det är fan äckligt när kvinnor inte blir trodda av de två drivande manliga (visade sig ej så unga) skribenterna i tråden när vi skrev om att pippa som kaniner i början av en relation. Själv tycker jag att både @Oldie o @sjoberga s inlägg var både upplysande o relevanta för ämnet.
Men varför kände du dig manad att bjuda in just män? Flera väldigt kloka kvinnor var redan involverade i diskussionen. Att då liksom bjuda in män på det sättet du gjorde är ett jäkligt konstigt beteende.

Men varför kände du dig manad att bjuda in just män? Flera väldigt kloka kvinnor var redan involverade i diskussionen. Att då liksom bjuda in män på det sättet du gjorde är ett jäkligt konstigt beteende.
Förmodligen som motvikt till de som jag uppfattade betedde sig som finniga snorvalpar med märklig syn på kvinnlig o manlig sexualitet. Min förhoppning var, att om de ville, ge en mer nyanserad bild på hur det kan vara i mer eller mindre jämställda relationer.

Förmodligen som motvikt till de som jag uppfattade betedde sig som finniga snorvalpar med märklig syn på kvinnlig o manlig sexualitet. Min förhoppning var, att om de ville, ge en mer nyanserad bild på hur det kan vara i mer eller mindre jämställda relationer.
Och jag blir oerhört provocerad av det faktum att det just var MÄN du ropade efter. Det var uppenbart att de du taggade bjöds in främst för att de har penis, av någon anledning verkade du tycka att det var nödvändigt till den här "motvikten".
Det fanns massvis med motvikt redan från början. Men det var ju kvinnliga användare, och det täckte visst knte för dig?

Och jag blir oerhört provocerad av det faktum att det just var MÄN du ropade efter. Det var uppenbart att de du taggade bjöds in främst för att de har penis, av någon anledning verkade du tycka att det var nödvändigt till den här "motvikten".
Det fanns massvis med motvikt redan från början. Men det var ju kvinnliga användare, och det täckte visst knte för dig?
Det räckte uppenbarligen inte för de två användarna som det handlade om. Du kanske missade att jag blev ganska hårt angripen i tråden av en medlem som sso blev bannad o de inläggen där jag blev påhoppad raderades.

Du kan ju starta en ny tråd om hur kvinnor hoppar på andra kvinnor, ta gärna dina svar till mig i den här tråden som exempel.

Vill du ha en mans fri tråd får du gärna skapa en egen, TS har inte satt några sådana krav. Finns nog ingen här utom du som inte tolererar att män får diskutera och ha synpunkter ut i från mannes synvinkel.

Att vi sedan drar olika konklusjoner av varandras inlägg, och debatten blir häftig må så vara, men i slutändan bukar vi då för det mesta komma överens om en "gyllene medelväg".

Vill du ha en mans fri tråd får du gärna skapa en egen, TS har inte satt några sådana krav. Finns nog ingen här utom du som inte tolererar att män får diskutera och ha synpunkter ut i från mannes synvinkel.

Att vi sedan drar olika konklusjoner av varandras inlägg, och debatten blir häftig må så vara, men i slutändan bukar vi då för det mesta komma överens om en gyllene

Du får nog läsa om. Hon menar att det är dumt att bjuda in män bara för att de är män. Män är självklart välkomna att diskutera ämnet om de känner att de vill det.

Du får nog läsa om. Hon menar att det är dumt att bjuda in män bara för att de är män. Män är självklart välkomna att diskutera ämnet om de känner att de vill det.

Inte så som jag tolkar hens senaste inlägg, utan det spyr bara galla över de kvinnor som vill ha mäns synpunkter på frågeställningen,

Läser man sammantaget @MiniLi´s inlägg, har hen systematiskt motsatt sig mäns inlägg i tråden. Hen har, i de flesta inlägg, inte ens bemödat sig med motargument på inläggen utan bara ifrågasatt hans rätt att göra inlägget, eller andra kvinnors rätt att bjuda in män i en tråd som rör kvinnor som sexobjekt och sexualitet.

Nej, det kan man ju tycka men det betyder ju inte att det finns problem i relationer som är jävligt svåra att lyfta. Att man tycker att den andra gått upp för mycket i vikt. Att man inte är så tänd längre. Att man tycker att man har sex för sällan. Att man tycker att sexet är sämre nuförtiden. Att man är lite tänd på en kollega och överväger att göra slut. etc etc.

Sen kan du ju tycka att man ska kunna lyfta allt och den andra ska inte bli sårad eller ledsen eller känna sig pressad till att ändra på sig. Det betyder ju dock inte att verkligheten ser ut så.
Jag kan visst förstå att man kan bli sårad och att man kan känna sig pressad att något är jobbigt att prata om är ju dock inte en anledning till att inte göra det. Jag har blivit pratad med av partners som jag beskrev tidigare, vilket fungerade skitdåligt. Mycket för att hans ingång i det hela var jävligt kass. Jag har även pratat med partners själv om saker som inte fungerat så bra, hur den vill att vi hanterar det hela etc, det finns ju inget annat sätt att hantera det än att prata om det om man vill att relationen ska fortsätta. Jag kan förstå att man känner sig pressad om någon tar upp samma problem upprepade gånger (typ en gång i månaden under flera år som i min relation) men om någon tar upp det en gång på ett mjukt och inkännande sätt och accepterar det svar hen får?

@monster1 Jag skrev att det var vanskligt och jag förstår att @Hero drar sig för det. Inte att man inte ska göra det ens om man kan göra det på ett perfekt och pedagogiskt sätt.

Jag tror det är närapå omöjligt att formulera det på ett sådant sätt så att det inte upplevs som skuldbeläggande eller pressande, men kan man det så visst, kör på.

Kan tyckas men en del grejer är inte helt lätt för alla att säga. Lite komma ut ur garderoben-stuk, liksom. När det gäller kvinnor får man därtill snällt ha i åtanke att vi sen barnsben är tämligen hårt drillade av samhället att vi ska vara behagliga, vår lust är inte viktig och ska typ inte finnas, och lever man så så blir det såklart svårt att kläcka ur sig att man gillar andra saker än partnern. Om man ens vet det själv vill säga.
Det här + att när det kommer till kritan har många kvinnor låga förväntningar på sexliv och relationer med män

Det är liksom ingen hemlighet att heterosexuella relationer förkortar kvinnors livslängd och försämrar deras hälsa så att sexet eller relationen är "bra" betyder ibland inte mer än att det är en liten bit över miniminivån som många killar och män ligger och dräller kring

Kvinnor förväntas mest vara nöjda med det dom får och det finns tjejer som inte har något av riktig kvalitet att jämföra med ---> då blir resultatet att dom nöjer sig och tycker det är fint med något halvt otillfredsställande för dom vet inte hur det är när relationen eller sexet är bra PÅ RIKTIGT

Det här + att när det kommer till kritan har många kvinnor låga förväntningar på sexliv och relationer med män

Det är liksom ingen hemlighet att heterosexuella relationer förkortar kvinnors livslängd och försämrar deras hälsa så att sexet eller relationen är "bra" betyder ibland inte mer än att det är en liten bit över miniminivån som många killar och män ligger och dräller kring

Kvinnor förväntas mest vara nöjda med det dom får och det finns tjejer som inte har något av riktig kvalitet att jämföra med ---> då blir resultatet att dom nöjer sig och tycker det är fint med något halvt otillfredsställande för dom vet inte hur det är när relationen eller sexet är bra PÅ RIKTIGT

Då skulle du kanske vara snäll att upplysa oss (både kvinnor ock män) som "inte vet" vad bra sex är om hur det skal vara?

Fast jag torde nog ändå påstå, trots ditt inlägg, att vad "bra sex" är, är upp till individerna själva att bestämma?

Då skulle du kanske vara snäll att upplysa oss (både kvinnor ock män) som "inte vet" vad bra sex är om hur det skal vara?

Fast jag torde nog ändå påstå, trots ditt inlägg, att vad "bra sex" är, är upp till individerna själva att bestämma?

Fast läs några trådar i ämnet här på Bukefalos, och kräks på hur killar/sk män beter sig i parrelationer, när det gäller sexualitet. Om det är normen, så är avsaknad av sexlust inte speciellt överraskande.

Fast läs några trådar i ämnet här på Bukefalos, och kräks på hur killar/sk män beter sig i parrelationer, när det gäller sexualitet. Om det är normen, så är avsaknad av sexlust inte speciellt överraskande.

Tror inte jag har något gemensamt de killarna/männen. Har jag fått ett nej en gång, väntar jag snällt till tjejen övertydligt visar att "nu är det dax" och ger tjejen i fråga vad hon uttryckligen visat (sagt) hon vill ha. Avsteg från sådana önskemål tycker jag är respektlöst.

Tror inte jag har något gemensamt de killarna/männen. Har jag fått ett nej en gång, väntar jag snällt till tjejen övertydligt visar att "nu är det dax" och ger tjejen i fråga vad hon uttryckligen visat (sagt) hon vill ha. Avsteg från sådana önskemål tycker jag är respektlöst.
Håller med där. Jag har pajat relationer just av den orsaken, att jag jag väntat på hennes initiativ / tecken / motsvarande.

Liknande trådar

Relationer Träffade min nuvarande sambo för ca 4 år sedan och vi har ett barn tillsammans som nu är ca 2 år. Förhållandet är inte alls bra och de...
4 5 6
Svar
106
· Visningar
10 627
Senast: monster1
·
Relationer Visste inte vad jag skulle döpa tråden till... Men normen är väl i stora drag att man har en relation oftast med en person. Kanske...
2 3
Svar
57
· Visningar
5 260
Senast: gullviva
·
Relationer Alltså jag spricker! Jag träffade precis en kille som va sååå söt! Hade jag inte varit i en monogam relation hade jag definitivt velat...
2
Svar
35
· Visningar
2 575
Senast: Palermo
·
Kropp & Själ Jag är och har nästan alltid varit singel. Kanske inte helt frivilligt men ändå självvalt kan man säga. Problemet är att jag sen typ...
3 4 5
Svar
93
· Visningar
14 373
Senast: Svartkatt
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka