Nu vill jag inte vara negativ men oerfarna män är ju inte alltid helt vettiga eller säkra de heller, även om det inte heller behöver vara incel-nivå på dem, jag tror mycket beror på det här:
Pratade nyligen med en man som beskrev sitt "krav" på ett slags djupare relation och sin brist på erfarenhet som just otroligt laddat. Ångestladdat. Gav honom rådet att söka professionell hjälp från sjukvården eftersom jag tyckte hans fixering verkade starkt ohälsosam och påverkade hans självkänsla i stort, det hade också vuxit till ett så stort problem i hans liv att han beskrev hur det gick ut över alla hans relationer med kvinnor. Väldigt tråkigt dels för honom själv, men självcentreringen i hans fixering kan säkert bli till en slags säkerhetsrisk för de kvinnor han kanske träffar i framtiden. Med det här vill jag väl egentligen bara stämma in i att det är mycket laddat för män.
Även hos honom fanns för övrigt en tanke om sexköp och att inte behöva ta hänsyn till andra parten, skillnaden är väl att för män så är att centrera sin egen lust på bekostnad av någon annan inte en fantasi som de har samma distans till på samhällsplanet. Den genomsnittliga sexköparen är ju man, till exempel. Han beskrev hur han funderat på att köpa sex och "få det överstökat". Sex verkade främst vara något han ville få gjort så att han kunde lägga det bakom sig utan att ha missat den erfarenheten i livet.