Detta med sex...

Jag tror su ska sluta titta på porr. Du äcklas av dig själv för att du inte är hårlös osv osv. Titta inte på opererade människor och känn dig dålig, ungefär som att sluta titta på kändisar och må dåligt över att du inte har pengar till löshår osv osv.
 
Jag tror su ska sluta titta på porr. Du äcklas av dig själv för att du inte är hårlös osv osv. Titta inte på opererade människor och känn dig dålig, ungefär som att sluta titta på kändisar och må dåligt över att du inte har pengar till löshår osv osv.
Fast om man inte får ligga kanske man ändå vill titta på erotiska filmer eller bilder? Det är ju ingen som ser ut som porrskådisar ändå, tror det är ovanligt att man jämför sig med dem?
 
Jag tror su ska sluta titta på porr. Du äcklas av dig själv för att du inte är hårlös osv osv. Titta inte på opererade människor och känn dig dålig, ungefär som att sluta titta på kändisar och må dåligt över att du inte har pengar till löshår osv osv.

Jag tittar inte på porr? 😆 Jag har sett på det några gånger för många år sen.
 
Fast om man inte får ligga kanske man ändå vill titta på erotiska filmer eller bilder? Det är ju ingen som ser ut som porrskådisar ändå, tror det är ovanligt att man jämför sig med dem?
Det är jättevanligt att både män och kvinnor mår dåligt av att jämföra sig med vad de ser i porr. Speciellt ungdomar.
 
Men, om vi vänder på det - skulle ni välja bort en potentiell partner för att hen hade liten eller ingen erfarenhet kring sex? Skulle ni säga "tack men nej tack" om en person ni var intresserade av, sa att hen behövde vara kär för att ha sex med någon?
Nej, liten erfarenhet hade jag inte backat på, men liten sexlust hade jag backat på. Sex är ju det som skiljer min partner åt från mina bästa vänner. Om jag inte kan ha sex med min partner så är det ju bara en bästa vän man bor med och det är jag inte intresserad av.
 
Nej, liten erfarenhet hade jag inte backat på, men liten sexlust hade jag backat på. Sex är ju det som skiljer min partner åt från mina bästa vänner. Om jag inte kan ha sex med min partner så är det ju bara en bästa vän man bor med och det är jag inte intresserad av.
Spinner vidare på detta. Eftersom jag var en av dem som skrev att jag vill ha känslor för den jag ligger med. Skulle jag verkligen vara kär i personen och vi har ett förhållande är det klart jag vill ligga med honom. Så det är i alla fall i mitt fall inte likhetstecken mellan att inte vilja ligga med någon man inte är kär i och att inte vilja ligga alls.
 
Nej, liten erfarenhet hade jag inte backat på, men liten sexlust hade jag backat på. Sex är ju det som skiljer min partner åt från mina bästa vänner. Om jag inte kan ha sex med min partner så är det ju bara en bästa vän man bor med och det är jag inte intresserad av.
Jag tänker att det är viktigt att man är kompatibel. Det handlar inte bara om hur ofta, utan också på vilket sätt. Har man en specifik smak är det färre man är kompatibel med, men det är ju absolut inte omöjligt. Att inte ha jättestor drift är (har varit?) rätt avdramatiserat bland kvinnor men jag tror att det är minst lika vanligt hos män. Också att man vill känna sig både kär och trygg innan man vill ligga. Det är tråkigt att det är så laddat bara, det hade underlättat för alla om det inte fanns en norm som säger att mannen alltid ska vara tillgänglig och redo och helst flera gånger om dagen.
 
Handling. Vad man får se. Bl.a. Men vi har uppenbarligen olika syn på det, så den diskussionen är ju klart onödig. Jag får väl förtydliga med att säga att jag i så fall inte tittar på din typ av erotiska filmer, utan min typ.
Jag tittar varken på porr eller erotik. Jag är alldeles för feministisk för sådant 😅
 
Men jag tror också att det är en massa ödmjuka killar där ute som också är oskulder, eller väldigt oerfarna, som gärna hade träffat någon i samma ålder som de själva med samma erfarenheter.
Nu vill jag inte vara negativ men oerfarna män är ju inte alltid helt vettiga eller säkra de heller, även om det inte heller behöver vara incel-nivå på dem, jag tror mycket beror på det här:
Att inte ha jättestor drift är (har varit?) rätt avdramatiserat bland kvinnor men jag tror att det är minst lika vanligt hos män. Också att man vill känna sig både kär och trygg innan man vill ligga. Det är tråkigt att det är så laddat bara, det hade underlättat för alla om det inte fanns en norm som säger att mannen alltid ska vara tillgänglig och redo och helst flera gånger om dagen.
Pratade nyligen med en man som beskrev sitt "krav" på ett slags djupare relation och sin brist på erfarenhet som just otroligt laddat. Ångestladdat. Gav honom rådet att söka professionell hjälp från sjukvården eftersom jag tyckte hans fixering verkade starkt ohälsosam och påverkade hans självkänsla i stort, det hade också vuxit till ett så stort problem i hans liv att han beskrev hur det gick ut över alla hans relationer med kvinnor. Väldigt tråkigt dels för honom själv, men självcentreringen i hans fixering kan säkert bli till en slags säkerhetsrisk för de kvinnor han eventuellt träffar i framtiden. Med det här vill jag väl egentligen bara stämma in i att det är mycket laddat för män.

Även hos honom fanns för övrigt en tanke om sexköp och att inte behöva ta hänsyn till andra parten, skillnaden är väl att för män så är att centrera sin egen lust på bekostnad av någon annan inte en fantasi som de har samma distans till på samhällsplanet. Den genomsnittliga sexköparen är ju man, till exempel. Han beskrev hur han funderat på att köpa sex och "få det överstökat". Sex verkade främst vara något han ville få gjort så att han kunde lägga det bakom sig utan att ha missat den erfarenheten i livet.

Alla hade vunnit på en förändring av den normen helt klart.
 
Nu vill jag inte vara negativ men oerfarna män är ju inte alltid helt vettiga eller säkra de heller, även om det inte heller behöver vara incel-nivå på dem, jag tror mycket beror på det här:

Pratade nyligen med en man som beskrev sitt "krav" på ett slags djupare relation och sin brist på erfarenhet som just otroligt laddat. Ångestladdat. Gav honom rådet att söka professionell hjälp från sjukvården eftersom jag tyckte hans fixering verkade starkt ohälsosam och påverkade hans självkänsla i stort, det hade också vuxit till ett så stort problem i hans liv att han beskrev hur det gick ut över alla hans relationer med kvinnor. Väldigt tråkigt dels för honom själv, men självcentreringen i hans fixering kan säkert bli till en slags säkerhetsrisk för de kvinnor han kanske träffar i framtiden. Med det här vill jag väl egentligen bara stämma in i att det är mycket laddat för män.

Även hos honom fanns för övrigt en tanke om sexköp och att inte behöva ta hänsyn till andra parten, skillnaden är väl att för män så är att centrera sin egen lust på bekostnad av någon annan inte en fantasi som de har samma distans till på samhällsplanet. Den genomsnittliga sexköparen är ju man, till exempel. Han beskrev hur han funderat på att köpa sex och "få det överstökat". Sex verkade främst vara något han ville få gjort så att han kunde lägga det bakom sig utan att ha missat den erfarenheten i livet.
Det är ju skillnad på en människa med issues (som också antagligen är anledningen till att han inte har så mycket erfarenhet) och någon som har lite erfarenhet pga att de endast varit med tex en person i sitt liv.

Det är jättefint att träffa någon tidigt i livet och spendera många år med den och jag förstår att det är skrämmande att ge sig ut i dejtingdjungeln då. Men det är ju inte samma sak som att ha mentala issues kring sex.
 
Det är ju skillnad på en människa med issues (som också antagligen är anledningen till att han inte har så mycket erfarenhet) och någon som har lite erfarenhet pga att de endast varit med tex en person i sitt liv.

Det är jättefint att träffa någon tidigt i livet och spendera många år med den och jag förstår att det är skrämmande att ge sig ut i dejtingdjungeln då. Men det är ju inte samma sak som att ha mentala issues kring sex.
Nej det var inte anledningen, inte den ursprungliga åtminstone. Att vilja känna en slags emotionell närhet till någon skulle jag inte beskriva som "issues", tvärtom hade han haft flera tillfällen genom åren där kvinnor så gott som kastade sig på honom men han tackade nej eftersom han kände för lite för dem emotionellt. Så det var inte några issues som var anledningen till att börja med, det var att han då ville ha något djupare. Nu däremot kämpade han väl delvis med om han skulle tvinga sig in i den där normen eller inte, den där män inte säger nej alltså.

Just att han hade fått flertalet möjligheter serverade på ett silverfat gav väldigt stor ångest i efterhand, han beskrev det som förlorade möjligheter och att det hela var kört nu eftersom han redan fyllt 30 år (ja, jag påpekade att 30 år inte är särskilt gammalt sett till genomsnittlig livslängd). Jag argumenterade väl lite tvärtom för att hans dåtida jag respekterade sina egna gränser och han borde också respektera sitt dåtida jag mycket mer istället för att döma sig själv så hårt i efterhand. Han försökte ju nu medelst självhat tvinga in sig själv i normen där män alltid säger ja, där man ska ha kryssat av vissa erfarenheter vid en viss ålder. Jag tror vi pratade om detta i över tre timmar, sedan sa han att alla han någonsin pratat med det här om tidigare hade dömt honom, inklusive en terapeut han pratat med, vilket tyvärr får mig att tvivla på att han söker hjälp.

Så det är laddat helt klart, men jag tror inte riktigt heller på den där klara linjen mellan människor som har "issues" och människor som "bara" har lite erfarenhet. Han är en människa som mycket väl hade kunnat ha erfarenhet om han tidigare hade kört över sina krav på att känna en emotionell koppling. Att det, tillsammans med samhällets syn på sex och mansrollen, har gjort att han har utvecklat issues gör inte att han faller in i någon särskild kategori av människa. Han är en av alla män med lite erfarenhet och ångest över det, varken mer eller mindre. Ärligt talat känns den där typen av kategorisering av människor som en av många potentiella anledningar till att han har haft så väldigt svårt att prata om detta utan att bli eller känna sig dömd.
 
För mig så handlar det om lust och åtrå.
Där det snarast drabbar mig medan jag försöker göra andra saker med mitt liv.
Jag har därför aldrig hunnit med att reflektera över min känsla över mig själv.
Den andra inblandade människan har hamnat i fokus.
Jag antar sedan att om någon kastar sig över mig så borde den ju uppskatta mig.

Sex på egen hand har jag aldrig.
Utan någon frestande människa i närheten så passar jag i stället på att ägna min koncentration åt annat.
Celibat är underskattat.
 

Liknande trådar

  • Artikel
Dagbok På något sätt känns det som ett skifte har skett den senaste veckan. Som att jag mentalt har gått igenom en portal. Det känns som att...
Svar
4
· Visningar
2 404
Senast: Pratsch
·
Kropp & Själ Anonymt nick, vill inte bli igenkänd. Jag har insett att jag har problem med mig själv när det kommer till intimitet. Jag ska försöka...
Svar
17
· Visningar
2 407
Senast: Nahar
·
Kropp & Själ Hmm, hur ska jag börja det här inlägget? Det finns så mycket jag vill säga men jag vet inte vart jag vill komma med det. Jag är i yngre...
Svar
5
· Visningar
4 144
Senast: Yrsel
·
Relationer Skriver under anonymt nick nu. Det är väldigt långt och jag vet inte om jag kommer få några svar, men känner att jag behöver stöd och är...
2
Svar
27
· Visningar
10 291
Senast: Imna
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Föl 2020
  • Födda 2022
  • Annonsera mera VII

Omröstningar

Tillbaka
Upp