Jag är och har nästan alltid varit singel. Kanske inte helt frivilligt men ändå självvalt kan man säga.
Problemet är att jag sen typ alltid, har väldiga problem med min syn på sex. Eller kanske mer på min kropp. Det är så illa att psykiatrin undrade om jag blivit utsatt för övergrepp, vilket jag inte har. Jag skäms så mycket över mig och min kropp, min prestationsångest kickar in och allt blir pannkaka. Inte så att jag inte kan njuta, men jag kan i princip inget annat än ligga där och hålla för ansiktet. Jag har varit ärlig mot tidigare pojkvänner som nog inte förstått riktigt hur illa det varit, framför allt inte den första. Vilket inte gjorde det hela bättre. Det har också varit påverkande att läsa diskussioner om hur man ska se ut där nere, att det är äckligt om man är hårig osv.
Jag tycker helt enkelt att det är äckligt. Eller snarare att jag är äcklig i den sexuella situationen. Jag har sett och lyssnat mycket på erotiska böcker och filmer och tycker det är fint. Vill också uppleva den där intima, mysiga stämningen.
Jag har kommit på att jag nog vill dela mitt liv med någon, även sexuellt. Men jag vågar inte dejta pga detta. Hur ska man hitta en kille som förstår och kan rätta sig efter detta tills det går över?
Vad vill jag med denna tråd egentligen? Vet inte. Men det slog mig häromdagen att det nog är just sexet som håller mig ifrån att dejta.