Åh vad jag känner igen mig i det där med män och kvinnor!Visste inte om jag skulle skriva i tråden eller inte. Det är ett komplex ämne för mig. Jag känner igen mig delvis, har varit singel större delen av livet och skyr relationer, väldigt mycket p.g.a. sexet. Jag har en stor osäkerhet kring min kropp och hur jag ser ut, har viss äckelkänsla + att min prestationsångest kickar in. De få gånger jag har haft sex har jag tänkt så mycket på hur jag ser ut att jag blivit spänd och passiv.
Det komplicerar dock att jag har (haft) PTSD. Jag har fått merproblem av det helt klart, men jag hade en del besvär redan innan. Numera har jag dock väldigt svårt att skilja på om jag undviker sex p.g.a. PTSD eller om jag undviker sex för att jag är osäker i grunden.
Förutom osäkerhet kring sex i helhet har jag alltid också varit osäker kring min sexualitet. Jag känner mig konstig och annorlunda som inte bara vet vad jag har för läggning. Hur vet man det? Jag har svårt att tänka mig sex med annat än män, men rent ytligt är jag betydligt mer attraherad av kvinnor. Å andra sidan är jag så osäker som individ att jag inte vill varken eller. Nåja, det spelar mindre roll, men jag känner mig som en avart som inte bara vet vilken min egen sexuella läggning är. Hur svårt kan det vara.
Jag har inte haft någon sexuell relation de senaste +15 åren. Jag både vill och inte vill träffa någon vid det här laget. Jag vill uppleva en normal relation, tvåsamhet och även sex. Samtidigt har det gått så lång tid nu att jag kommit in i ett läge av acceptans och avståndstagande att det kanske bara är bättre att fortsätta på samma sätt. Fixa mina besvär med vården, om de får tummen ur någon gång, men i övrigt bara fortsätta som vanligt.
Jag är sett till ytan mera attraherad av män och tänker jag på något framtida förhållande så är det oftast en man som dyker upp i mina tankar (det sista kan ju dock vara normen).
Sedan vet jag inte om det är osäkerheten eller misstron som slår till, jag har så svårt att IRL tänka mig vara nära någon man som jag möter. Jag är ensam kvinna på jobbet för det mesta så jag har inga problem med att umgås med män på det viset. Men så fort någon tanke om något förhållande dyker upp så kryper det nästan i kroppen. Typ som att jag föredrar att beundra män på avstånd
Jag minns när jag var liten och klottrade en söt pojkes namn i en bok, jag försökte övertala mig själv att jag var kär i honom - jag ville så gärna känna något
Medan samtidigt med kvinnor så kan jag visserligen tycka att de är söta eller vackra, men det är inte riktigt samma fyskiska attraktion. Dock så tror jag att jag har blivit småkär i två kvinnliga bästa vänner i mitt liv Den ena var när jag var liten (lågstadiet) och jag minns att jag spontant plötsligt pussade henne på kinden Den andra var i gymnasiet men jag visste att hon inte var intresserad så jag fick hålla tillbaka mig själv, minns dock den sista kvällen på studenten när alla skulle åka till sina hemstäder dagen efter och vi skulle säga hejdå - då ville jag verkligen pussa henne på kinden
Så eh... Jag har landat i att kalla mig för Queer. Oklart vad för sexuell läggning jag har men det är inte heterosexuell eller homosexuell