sexobjekt eller flickvän?

Fast nu är det ju för att han hade kloka tankar om ämnet jag vad honom titta in. Inte för att han är man.
Men, jag släpper det här nu.

Det går ju lite stick i stäv med vad du skrev?

Nu tycker jag att ni är lite onödigt elaka faktiskt. Booknook är en vän till mig och vi pratade om diskussionen som var här i tråden och jag bad honom kika in och se om han hade något att tillföra eftersom det mest är kvinnor som skriver och läser här på Bukes. Det var lite sent i går så han ville läsa ikapp innan han svarade och sa något som inte hade med saken att göra.
Man måste inte utgå från det värsta direkt :cautious:

Jag har även tidigare träffar på vissa män som hävdat att kvinnor har lägre sexlust. Jag funderar på om det för de vissa männen har handlat om könsroller? Att vissa anser att mkt lust är manligt?

Jag har även tidigare träffar på vissa män som hävdat att kvinnor har lägre sexlust. Jag funderar på om det för de vissa männen har handlat om könsroller? Att vissa anser att mkt lust är manligt?
Män verkar väldigt intresserade av att hålla ordning på kvinnors sexlust?

Mina blodkärl blev lite ansträngda tidigare i tråden, när samma person som beklagade sig över sina fem tjejers låga sexlust skrev till någon som berättade att i början av en relation så vill hon ligga jämt - att det var inte "normalt :p" för tjejer.

Hon får inte vilja för sällan, men inte heller för ofta. Kvar blir som vanligt en yta stor som ett frimärke för en kvinna att agera på.

Att folk deltar i en diskussion för att de tycker att diskussionen är intressant är inget konstigt alls. Men när någon ska delta för att han är man, som representant för män, då blir det mest larvigt. Och så jäkla stererotypiskt.

large-991536-behold.jpg

Jag har bara representerat mig själv och mina begränsade erfarenheter och har överhuvudtaget inte generaliserat, som många andra av olika kön gör tillräckligt i tråden redan. Jag är absolut inte representant för någon grupp människor i ämnet.

:up:

Mina blodkärl blev lite ansträngda tidigare i tråden, när samma person som beklagade sig över sina fem tjejers låga sexlust skrev till någon som berättade att i början av en relation så vill hon ligga jämt - att det var inte "normalt :p" för tjejer.

Hon får inte vilja för sällan, men inte heller för ofta. Kvar blir som vanligt en yta stor som ett frimärke för en kvinna att agera på.
Sjukt är vad det är. Det är ju nästan sagolikt att man bjuder in en man till diskussionen som just man. Fabulöst som kära @Hyacinth skulle säga. Men bra att han åtminstone kollade efter så att han visste att han var man!! :up: :wtf: :banghead:

Jag har bara representerat mig själv och mina begränsade erfarenheter och har överhuvudtaget inte generaliserat, som många andra av olika kön gör tillräckligt i tråden redan. Jag är absolut inte representant för någon grupp människor i ämnet.
Men jag har väl inte nämnt dig heller?

Nja, "normalt" kanske var fel ord. Om vi säger såhär. Sexlust kan variera från hög till låg. Naturligtvis tror jag att det finns dom som har hög sexlust hos tjejer. Jag har bara inte träffat dom ännu :). Jag misstänker också att jag dras till dom med låg sexlust av nån anledning :confused:

Sen vet jag inte vad du får frimärkes liknelsen ifrån ? Jag har aldrig stött på problemet med en tjej som vill för ofta :p

En lite större öppenhet gentemot varandra och även gentemot nya användare oavsett kön tror jag skulle gagna diskussionerna.
Att de som beter sig illa och skriver sådana saker att de bannas må man gå tuffare på men annars tror jag att ett trevligare sätt gör att alla kan få ut mer.

Men jag har väl inte nämnt dig heller?

Tja, jag såg inga namn, bara de av könet man som blev "inbjudna" genom taggning av @vallhund.

Jag tycker i sig inte att det är så konstigt att någon vill få in fler enskildas erfarenheter när man är ett gäng som för en vilt generaliserad diskussion om och av både män och kvinnor.

Sedan resulterade inbjudan tyvärr i en hel del mansplaining och ännu mer generaliseringar, tillsammans med några enskildas ytterligare erfarenheter.

Till trådämnet: Det är säkert ganska bekvämt att komma fram till att kvinnor har låg sexlust om man tycker att det stämmer på de få nära observationer man gjort i sitt liv. Så slipper man liksom analysera det djupare. Eller så kan man fundera på hur sexlusten ska uppstå i en nära relation och om sexlusten hos sin partner är helt oberoende av eget beteende eller inte. Men det blir lite jobbigt eftersom det inkluderar en analys av sitt eget beteende, enkla förklaringsmodeller är bekvämare.

Nja, "normalt" kanske var fel ord. Om vi säger såhär. Sexlust kan variera från hög till låg. Naturligtvis tror jag att det finns dom som har hög sexlust hos tjejer. Jag har bara inte träffat dom ännu :). Jag misstänker också att jag dras till dom med låg sexlust av nån anledning :confused:

Sen vet jag inte vad du får frimärkes liknelsen ifrån ? Jag har aldrig stött på problemet med en tjej som vill för ofta :p
Vad jag menar är att du liksom anger både en nedre och en övre gräns för kvinnors sexlust. Fem tjejer som du varit med har haft för låg, när någon här säger att hon är van vid hög sexlust i början av relationer, då är det inte "normalt :p"

Samtidigt verkar du vägra fundera över din egen roll i hela fem relationer där sexet gått knackigt. Problemet är helt enkelt att tjejerna haft låg sexlust. Punkt.

Jag har aldrig stött på problemet med en tjej som vill för ofta :p

Vilken sten har du vaknat upp från? Vårt patriarkala samhälle dömer tjejer oerhört hårt och utan pardon eller bevis, om det ens ryktas i en viss grupp att de "vill för ofta". Det gjordes när jag var ung och det görs fortfarande. Kommer det från vissa kulturer kallas det hederskultur.

Frimärket är så litet att det knappt existerar.

Tja, jag såg inga namn, bara de av könet man som blev "inbjudna" genom taggning av @vallhund.

Och det var alltså den taggningen, samt gensvaret på den och på en annan specialinbjudan, jag reagerat på.

Just du hör väl tvärtom till de som är här för att det är kul och intressant att diskutera, utan att framhäva att "jag som man tycker" i tid och otid.

Det är säkert ganska bekvämt att komma fram till att kvinnor har låg sexlust om man tycker att det stämmer på de få nära observationer man gjort i sitt liv. Så slipper man liksom analysera det djupare.
Eller så kan man fundera på hur sexlusten ska uppstå i en nära relation och om sexlusten hos sin partner är helt oberoende av eget beteende eller inte. Men det blir lite jobbigt eftersom det inkluderar en analys av sitt eget beteende, enkla förklaringsmodeller är bekvämare.

Misstänker att detta va riktat till mig ? Nja, såklart har jag dragit slutsatsen av flera faktorer. Som att nån har varit osäker på sig själv(dvs, sex endast med släkt lyse), nån har aldrig onanerat i hela sitt liv, de andra gjorde det väldigt sällan. Så ja deras sexlust har inte varit stor innan dom träffat mig heller. Observera att det är egna erfarenheter. Dvs, såklart alla tjejer inte har låg sexlust. Jag råkar bara stöta på dessa.

Vilken sten har du vaknat upp från? Vårt patriarkala samhälle dömer tjejer oerhört hårt och utan pardon eller bevis, om det ens ryktas i en viss grupp att de "vill för ofta". Det gjordes när jag var ung och det görs fortfarande. Kommer det från vissa kulturer kallas det hederskultur.

Frimärket är så litet att det knappt existerar.

Okej, men vilka är det som har dömt tjejer för att de "vill för ofta" i denna tråd?

Misstänker att detta va riktat till mig ? Nja, såklart har jag dragit slutsatsen av flera faktorer. Som att nån har varit osäker på sig själv(dvs, sex endast med släkt lyse), nån har aldrig onanerat i hela sitt liv, de andra gjorde det väldigt sällan. Så ja deras sexlust har inte varit stor innan dom träffat mig heller. Observera att det är egna erfarenheter. Dvs, såklart alla tjejer inte har låg sexlust. Jag råkar bara stöta på dessa.

Och inte lyckas du förändra situationen heller. Jag menar att jag tror att sexlust ofta inte är något som uppstår i vakuum, utan i en relation mellan människor.

Om du skulle bidra till en osäker tjejs positiva upplevelser av sex och samlevnad, trygghet och passion så menar jag att situationen helt kan ändra sig. Om du beter sig som en hel del killar tycks göra (otaliga trådar i detta forum) så är det lätt att förstå att det blir tvärtom.

Här är en med väldigt hög sexlust och som tur är har har inte träffat på någon man som ansett att det varit onormalt (pjuh!). I min senaste relation var det dock ett svårt för oss att hans sexlust var låg. Ja, jag vet inte om det bidrog till debatten egentligen men ville bara bidra med ett exempel som är utanför vad folk kanske tänker som "normalt" för män och kvinnor.

Och ja, vi kvinnor blir dömda för hög sexlust. Det var oerhört jobbigt för mig när jag var yngre och jag lyckades dölja den för omvärlden väldigt duktigt under många år som ung. Tills jag blev äldre och insåg hur skevt och sorgligt det var att jag hämmats så.

Liknande trådar

Relationer Träffade min nuvarande sambo för ca 4 år sedan och vi har ett barn tillsammans som nu är ca 2 år. Förhållandet är inte alls bra och de...
4 5 6
Svar
106
· Visningar
10 627
Senast: monster1
·
Relationer Visste inte vad jag skulle döpa tråden till... Men normen är väl i stora drag att man har en relation oftast med en person. Kanske...
2 3
Svar
57
· Visningar
5 260
Senast: gullviva
·
Relationer Alltså jag spricker! Jag träffade precis en kille som va sååå söt! Hade jag inte varit i en monogam relation hade jag definitivt velat...
2
Svar
35
· Visningar
2 575
Senast: Palermo
·
Kropp & Själ Jag är och har nästan alltid varit singel. Kanske inte helt frivilligt men ändå självvalt kan man säga. Problemet är att jag sen typ...
3 4 5
Svar
93
· Visningar
14 374
Senast: Svartkatt
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka