sexobjekt eller flickvän?

Nu tycker jag att ni är lite onödigt elaka faktiskt. Booknook är en vän till mig och vi pratade om diskussionen som var här i tråden och jag bad honom kika in och se om han hade något att tillföra eftersom det mest är kvinnor som skriver och läser här på Bukes. Det var lite sent i går så han ville läsa ikapp innan han svarade och sa något som inte hade med saken att göra.
Man måste inte utgå från det värsta direkt :cautious:

Nu tycker jag att ni är lite onödigt elaka faktiskt. Booknook är en vän till mig och vi pratade om diskussionen som var här i tråden och jag bad honom kika in och se om han hade något att tillföra eftersom det mest är kvinnor som skriver och läser här på Bukes. Det var lite sent i går så han ville läsa ikapp innan han svarade och sa något som inte hade med saken att göra.
Men varför tycker du att det är nödvändigt att ropa in män?
Diskussionen handlar ju om kvinnors sexualitet, varför är det ett problem för dig att det främst är kvinnor som diskuterar?
Män kan knappast tillföra någon nödvändig specialkunskap här.

Därför att vi pratade om det i telefon och då hade han tankar som jag tyckte var värda att dela. Sen är det upp till honom om han vill göra det eller inte, men jag kände att jag ville tipsa honom om tråden. Om inte annat tror jag att det är bra att män läser de inlägg som finns i den här tråden, det skadar inte att fler får ta del av alla nyanser som ett sånt här ämne innebär.

Ingen har väl specialkunskap i ämnet, men åsikter har nog de flesta. Det måste man få ha?

Diskussionen handlar ju om kvinnors sexualitet, varför är det ett problem för dig att det främst är kvinnor som diskuterar?
När tråden tog fart i nutid så handlade den om mäns föreställningar om kvinnors sexualitet o deras föreställningar om skillnaderna mellan mäns o kvinnors sexualitet.

Det handlar väl inte bara om kvinnors sexualitet?
Det handlar väl om sexualitet i allmänhet och jag tycker det vore att förringa trådstarten att inte säga att det handlar om mäns sexualitet

Det handlar väl inte bara om kvinnors sexualitet?
Det handlar väl om sexualitet i allmänhet och jag tycker det vore att förringa trådstarten att inte säga att det handlar om mäns sexualitet
Fast jag syftade inte på trådstarten nu utan den efterföljande diskussionen. visst att alla är välkomna att diskutera men att aktivt bjuda in just män? Det blir ju jättekonstigt.
När tråden tog fart i nutid så handlade den om mäns föreställningar om kvinnors sexualitet o deras föreställningar om skillnaderna mellan mäns o kvinnors sexualitet.
Jag är väl medveten om vad diskussionen handlar om. Men varför bland annat du ansåg att det var nödvändigt att bjuda in just män är helt obegripligt för mig.
Eller nej, det är väl inte obegripligt alls egentligen. Bara ytterligare ett bevis på hur skevt vårt samhälle är, när inte kvinnor blir betrodda att diskutera sin egen sexualitet utan att någon känner sig manad att bjuda in de manliga "experterna". Vad har det ens tillfört?
Bara ännu fler män som tror sig veta mer om kvinnor än vad kvinnor själva gör.

Det är fan äckligt.

Jag ser gärna att män kommer in här på forumet på samma sätt som att jag gärna ser att fler kvinnor kommer in. Men jag önskar att de är här pga de individer som de är och för de åsikter de har. Dvs att de inte är här för att berätta hur alla män är eller som representant för männen.

I diskussionen var det trist med män som berättade vilken sexlust kvinnor har. På samma sätt skulle jag aldrig berätta för män hur stor sexlust de har. Jag skulle överhuvudtaget inte berätta för någon annan hur stor sexlust hen har eftersom jag inte har någon aning.

Fast jag syftade inte på trådstarten nu utan den efterföljande diskussionen. visst att alla är välkomna att diskutera men att aktivt bjuda in just män? Det blir ju jättekonstigt.

Jag är väl medveten om vad diskussionen handlar om. Men varför bland annat du ansåg att det var nödvändigt att bjuda in just män är helt obegripligt för mig.
Eller nej, det är väl inte obegripligt alls egentligen. Bara ytterligare ett bevis på hur skevt vårt samhälle är, när inte kvinnor blir betrodda att diskutera sin egen sexualitet utan att någon känner sig manad att bjuda in de manliga "experterna". Vad har det ens tillfört?

Det är fan äckligt.

Jag anser inte att det är nödvändigt alls, var får du det ifrån? Däremot så tycker jag att de är välkomna att diskutera på samma villkor som kvinnorna.

@MiniLi Nu tror jag att du drar lite väl stora växlar på att jag bad min vän kika på tråden. Det var absolut inte som någon slags expert jag bad honom läsa utan bara för att jag kände att han kunde få en större förståelse för hur kvinnor känner och upplever sin sexualitet och sitt sexliv. Eftersom han dessutom är en eftertänksam och i största allmänhet rätt klok person kände jag att han kanske hade någon tanke om det han läste. Är det så fel?

Men okej, jag kommer inte att göra om det. Bra så?

Men så märkligt att ens göra den typen av shout-out till just män som har förekommit i tråden.

Om jag pratade med en vän om tråden skulle jag bara tipsa om att den var intressant, så får det väl vara upp till vännen själv att avgöra om hen har "tankar värda att dela". @Dresden

Det är fan äckligt.
Ja det är fan äckligt när kvinnor inte blir trodda av de två drivande manliga (visade sig ej så unga) skribenterna i tråden när vi skrev om att pippa som kaniner i början av en relation. Själv tycker jag att både @Oldie o @sjoberga s inlägg var både upplysande o relevanta för ämnet.

Att folk deltar i en diskussion för att de tycker att diskussionen är intressant är inget konstigt alls. Men när någon ska delta för att han är man, som representant för män, då blir det mest larvigt. Och så jäkla stererotypiskt.

large-991536-behold.jpg

Att folk deltar i en diskussion för att de tycker att diskussionen är intressant är inget konstigt alls. Men när någon ska delta för att han är man, som representant för män, då blir det mest larvigt. Och så jäkla stererotypiskt.

large-991536-behold.jpg

Fast nu är det ju för att han hade kloka tankar om ämnet jag vad honom titta in. Inte för att han är man.
Men, jag släpper det här nu.

Det var ju möe lönt att komma hit :(

Svepande generaliseringar talades det om tidigare i tråden, känns rätt talande!

Hur som helst, det är mig främmande att anmärka på folks sexualitet, åt envar hans eget. Har vänner i hela spektret, lägger inga värderingar i det, utom vissa som vi säkert är ense om skall beivras hårt.
Kön och sexdrift? Som sagt, envars problem.

Senast ändrad:

Liknande trådar

Relationer Träffade min nuvarande sambo för ca 4 år sedan och vi har ett barn tillsammans som nu är ca 2 år. Förhållandet är inte alls bra och de...
4 5 6
Svar
106
· Visningar
10 627
Senast: monster1
·
Relationer Visste inte vad jag skulle döpa tråden till... Men normen är väl i stora drag att man har en relation oftast med en person. Kanske...
2 3
Svar
57
· Visningar
5 260
Senast: gullviva
·
Relationer Alltså jag spricker! Jag träffade precis en kille som va sååå söt! Hade jag inte varit i en monogam relation hade jag definitivt velat...
2
Svar
35
· Visningar
2 575
Senast: Palermo
·
Kropp & Själ Jag är och har nästan alltid varit singel. Kanske inte helt frivilligt men ändå självvalt kan man säga. Problemet är att jag sen typ...
3 4 5
Svar
93
· Visningar
14 374
Senast: Svartkatt
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka