sexobjekt eller flickvän?

Japp jag tror vi är individer främst.
Jag tror inte män generellt har större lust.
Fast individer främst räcker ju inte isf. Har gruppen någon som helst betydelse tycker du? Dvs om man pratar om sexualitet, spelar det nån roll att ens tänka på man eller kvinna som bidragande faktor alls?

Fast nej, hade du varit på ett mansdominerat forum och skrivit att du som man mer eller mindre dagligen får förfrågningar om ons från kvinnor i ålder 18-60+ så hade du nog fått ryggdunkningar och hejarop.

Poängen var att väldigt många män (som är vad som diskuteras) vill ha ons oavsett ålder. Sen kanske 40+ har andra preferenser än 20+, men viljan att ha ons är inget som blir ointressant för de flesta män bara för att de passerat 30, som du lite verkar vilja ge sken av.

Finns kvinnor som vill ha bara ons också, givetvis. Finns några här på forumet till och med och det är det heller ingen som sagt att såna kvinnor inte finns.

Nu vet jag inte exakt vad du syftar på.. Gör du inte grova generaliseringar om hur män beter sig nu ?:) Skämt åsido, jag har nog inte hängt på nått rent mansdominerat forum vad det nu skulle vara förnått (jakt- och fiskeforumet?). Eller jo vänta, sporthoj är nog ganska mansdominerat men där pratade typ alla av oss bara om hojar och hojrelaterat.. Tror de diskussioner du tänker på här med ryggdunkningar mest är där <20åringar hänger. Kan ha fel.

Jag har återigen inte "gett sken" av att ONS blir ointressant för män efter 25-30. Värderingar förändras dock, och värdet av ett ONS tror och tycker jag förändras. Och att jaga fler. Sånt tappar värde ju äldre man blir. De flesta män som är 40+ och påstår sig älska sitt liv av ett ONS efter det andra anser jag ljuger, kanske även för sig själva. IMO. (det betyder enligt min åsikt!)

Ja, men du sa inget om varför du inte höll med mig, lite svårt att svara dig tillbaka då.
Jag bad dig att sluta upp med att förklara för kvinnors sexualitet fungerar. Tack hörru, men jag tror de flesta här vet det själva. Din generalisering är off för att det är en jävla generalisering baserad på.. ja, vad egentligen? Vad fan vet du om vad som får kvinnor att vilja ligga med nån? Och vad vet du om alla män över 25 och deras syn på ONS?

Du ramlar in här som en riktig mansplainare och "förklarar" saker genom att generalisera både gällande kvinnor och män. Vad är poängen?

Jag bad dig att sluta upp med att förklara för kvinnors sexualitet fungerar. Tack hörru, men jag tror de flesta här vet det själva. Din generalisering är off för att det är en jävla generalisering baserad på.. ja, vad egentligen? Vad fan vet du om vad som får kvinnor att vilja ligga med nån? Och vad vet du om alla män över 25 och deras syn på ONS?

Du ramlar in här som en riktig mansplainare och "förklarar" saker genom att generalisera både gällande kvinnor och män. Vad är poängen?

Men är det inte roligt att jag nu fått tre-fyra svar om att jag ska sluta upp med att förklara kvinnors sexualitet, men när jag uttalar mig om mäns sexualitet så får jag direkt svar från kvinnor om att jag minsann inte vet mer än dem om vad män gillar eller tycker, för jag har ju inte pratat med alla män i världen (och kvinnor pratar minsann också med män!) ? Blir det lite en väldigt konstig diskussion då? Du skriver ju för sjutton själv i SAMMA inlägg att jag minsann ska vara tyst om kvinnors sexualitet (för jag är inte en kvinna), OCH FORTSÄTTER ÄNDÅ med att säga åt mig att jag minsann inte vet nått om MÄNS sexualitet (detta kommer då från dig som inte är en man!) ?! Alltså ser du inte själv vad du gör?

Men nu såg jag att du använder "mansplain". Det är nog en lost cause att försöka diskutera vidare.

Näähäää, är det vad den förkortningen betyder :eek: det hade jag ingen aaaning om..

:banghead:

Du trasslar ju bara in dig mer och mer, så det kanske är dags att kapa linan och ta dig bort från den tunna isen..

Javisst, du "vann" ! Ha en bra dag, kanske kan vi diskutera nått på riktigt nån dag i framtiden.

Men är det inte roligt att jag nu fått tre-fyra svar om att jag ska sluta upp med att förklara kvinnors sexualitet, men när jag uttalar mig om mäns sexualitet så får jag direkt svar från kvinnor om att jag minsann inte vet mer än dem om vad män gillar eller tycker, för jag har ju inte pratat med alla män i världen (och kvinnor pratar minsann också med män!) ? Blir det lite en väldigt konstig diskussion då? Du skriver ju för sjutton själv i SAMMA inlägg att jag minsann ska vara tyst om kvinnors sexualitet (för jag är inte en kvinna), OCH FORTSÄTTER ÄNDÅ med att säga åt mig att jag minsann inte vet nått om MÄNS sexualitet (detta kommer då från dig som inte är en man!) ?! Alltså ser du inte själv vad du gör?

Men nu såg jag att du använder "mansplain". Det är nog en lost cause att försöka diskutera vidare.
Nej det är väl rätt logiskt.
Du vet inte vad alla kvinnor gillar och du vet inte vad alla män gillar.

@Sezziyanen Alltså jisses amalia. Jag kommer bara svara dig en gång till nu för du verkar ha nåt märkligt filter som gör att du inte läser ordentligt.

Jag har problem med att du GENERALISERAR. Du uttalar dig FÖR ALLA MÄN och säger att MÄN GENERELLT över en viss ålder inte gillar ONS. Det är en generalisering som jag inte kan se att du kan backa upp med nånting.

Dessutom FÖRKLARAR DU FÖR KVINNORNA här hur KVINNOR GENERELLT fungerar sexuellt. ÅTERIGEN EN GENERALISERING som du inte kan backa upp med nåt alls. Dessutom blir det EXTRA ABSURT i och med att du skriver till endast kvinnor. Som om jag skulle gå in på Flashback och ba "män går faktiskt igång på X och X, visste ni inte det?". Det är absurt i sig.

Och ja, du mansplainar.

@Sezziyanen Alltså jisses amalia. Jag kommer bara svara dig en gång till nu för du verkar ha nåt märkligt filter som gör att du inte läser ordentligt.

Jag har problem med att du GENERALISERAR. Du uttalar dig FÖR ALLA MÄN och säger att MÄN GENERELLT över en viss ålder inte gillar ONS. Det är en generalisering som jag inte kan se att du kan backa upp med nånting.

Dessutom FÖRKLARAR DU FÖR KVINNORNA här hur KVINNOR GENERELLT fungerar sexuellt. ÅTERIGEN EN GENERALISERING som du inte kan backa upp med nåt alls. Dessutom blir det EXTRA ABSURT i och med att du skriver till endast kvinnor. Som om jag skulle gå in på Flashback och ba "män går faktiskt igång på X och X, visste ni inte det?". Det är absurt i sig.

Och ja, du mansplainar.

Förutom att jag aldrig har sagt alla män. Eller alla kvinnor. Du womensplainar. ;)

Jag hade gärna haft en vettig diskussion med dig eller vem som helst, men om det bara ska se ut såhär så ser jag det tyvärr inte som särskilt värt att spendera min tid med detta istället för att gå ut i solen.. Ha en bra dag!

Så. Nu har jag specificerat några av de generaliseringar jag vänder mig emot.
Möjligen vill män ligga mer än kvinnor om vi räknar antal gånger, över hela populationen.

ag tror att det gäller att inse att män och kvinnor har HELT olika triggers.

Tror det är fler män som vill ligga med en kvinna av den beskrivningen om hon ser OK ut, än tvärtom.

MEN, med fokus på "ligga", dvs vi män vill inte ha en seriös relation med en sån kvinna heller.

och när man blir lite äldre än 18-25 bast så slutar ett mediokert ONS vara nått så jäkla åtråvärt även för oss män.

Jag tror att kvinnor som grupp värderar andra faktorer än utseende högre än män som grupp, när vi pratar om attraktion.
You're welcome, @Sezziyanen .

Men sådär kan du ju bara Anta ifall det är så att båda partnerna jobbar heltid !
Alla förhållanden är inte lika, jag fixar 70 procent här hemma men är endå sugen på sex typ närsomhelst :D
Jo det kan jag visst anta. Sen att det finns kvinnor som trots annorlunda uppdelning ändå har lust är ju något annat.

Skribenten kan inte svara just nu då denne är bannad, flera av de märkligaste inläggen är bortstädade.

:eek: Synd. Jag har iofs bara kommit till sid.13 men inte har jag sett något som förtjänar en ban så här långt?
Tycker att tonen hittills i alla fall varit, civil och lågmäld.
Men det är ju några sidor kvar ..

Liknande trådar

Relationer Träffade min nuvarande sambo för ca 4 år sedan och vi har ett barn tillsammans som nu är ca 2 år. Förhållandet är inte alls bra och de...
4 5 6
Svar
106
· Visningar
10 627
Senast: monster1
·
Relationer Visste inte vad jag skulle döpa tråden till... Men normen är väl i stora drag att man har en relation oftast med en person. Kanske...
2 3
Svar
57
· Visningar
5 260
Senast: gullviva
·
Relationer Alltså jag spricker! Jag träffade precis en kille som va sååå söt! Hade jag inte varit i en monogam relation hade jag definitivt velat...
2
Svar
35
· Visningar
2 576
Senast: Palermo
·
Kropp & Själ Jag är och har nästan alltid varit singel. Kanske inte helt frivilligt men ändå självvalt kan man säga. Problemet är att jag sen typ...
3 4 5
Svar
93
· Visningar
14 374
Senast: Svartkatt
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka