sexobjekt eller flickvän?

Läs ditt eget inlägg.
Du skrev att det gäller att inse att män och kvinnor har HELT olika triggers.

Men då menade du att män värderar utseende mer och kvinnor andra saker.

Haha, nu gjorde jag bort mig lite. Du har helt rätt.

Blev fel där, jag menade inte att vi har helt olika triggers på så sätt att män har vissa som kvinnor inte har och vice versa. Det jag menade var det jag skrev i mitt nästa inlägg, att "vikten" i dem (i min erfarenhet) inte är lika.

Egentligen menar jag inte riktigt det du säger nu heller, att "män värderar utseende mer och kvinnor andra saker.". Jag tror man även måste tänka på NÄR. Jag tror män värderar utseende mycket direkt i början särskilt. Det gör iofs även kvinnor, men jag tror de även värderar mycket annat i början mer än vad kanske män gör. Men med tiden förändras det. Dels under loppet av en relation, men även hur man upplever vissa saker iom att man blir lite äldre än 20.

Haha, nu gjorde jag bort mig lite. Du har helt rätt.

Blev fel där, jag menade inte att vi har helt olika triggers på så sätt att män har vissa som kvinnor inte har och vice versa. Det jag menade var det jag skrev i mitt nästa inlägg, att "vikten" i dem (i min erfarenhet) inte är lika.

Egentligen menar jag inte riktigt det du säger nu heller, att "män värderar utseende mer och kvinnor andra saker.". Jag tror man även måste tänka på NÄR. Jag tror män värderar utseende mycket direkt i början särskilt. Det gör iofs även kvinnor, men jag tror de även värderar mycket annat i början mer än vad kanske män gör. Men med tiden förändras det. Dels under loppet av en relation, men även hur man upplever vissa saker iom att man blir lite äldre än 20.
Alltså . .Är det inte bara dig själv du skriver om? Vill inte vssa taskig men det låter som du snurrat in dig lite.

Hela inlägget är ju jävla dravel men seriöst, driver du eller? Du är representanten för alla män och alla män känner likadant och funkar likadant?

Jisses.

Jisses indeed, om det är allt du fick ut av mitt inlägg. Jag är absolut inte representanten för all män, lika lite som nån kvinna här står för alla kvinnor. Jag är en man som pratar om mina åsikter och erfarenheter.

Haha ja inga män efter 25 vill ha ONS.:up:
Haha ja alltså jag orkar inte ens :rofl:
Indeed, fjantigt att säga det. Tur att jag inte sa det. Min poäng är att att ONS inte är så jäkla speciellt åtråvärt för väldigt många av oss män 25-30+. Särskilt inte vilket ONS som helst.

Alltså . .Är det inte bara dig själv du skriver om? Vill inte vssa taskig men det låter som du snurrat in dig lite.

Jag har mina åsikter utifrån mina erfarenheter, som alla andra. Men vi försöker ju alla göra vissa generaliseringar i våra åsikter om hur världen fungerar, eller hur? Jag pratar om vad jag tror på, ni vad ni tror på, så får vi ju diskutera utifrån det?

Men kan du snälla sluta försöka förklara för kvinnor hur kvinnors sexualitet fungerar?

Dina generaliseringar är ju jättemärkliga och off.

Vilka av mina åsikter är märkliga och off? Om du kommenterar lite mer specifikt så kan jag försöka svara om vad jag tycker.

Fast vad vet du om vad väldigt många män gillar?

Mer än många kvinnor antagligen, därför jag tar upp det här. Jag har ju ändå pratat med en rad kompisar och bekanta (vilka är män) om dessa saker, samt ofta lyssnat på diskussioner om dessa ämnen i dokumentärer, radioprogram osv där män kommenterar och diskuterar om dessa ämnen. Självklart kan ingen veta vad alla känner eller tycker, man får ju göra det bästa man kan!

Vilka av mina åsikter är märkliga och off? Om du kommenterar lite mer specifikt så kan jag försöka svara om vad jag tycker.

Mer än många kvinnor antagligen, därför jag tar upp det här. Jag har ju ändå pratat med en rad kompisar och bekanta (vilka är män) om dessa saker, samt ofta lyssnat på diskussioner om dessa ämnen i dokumentärer, radioprogram osv där män kommenterar och diskuterar om dessa ämnen. Självklart kan ingen veta vad alla känner eller tycker, man får ju göra det bästa man kan!
Fast du är inte ensam om att prata med män om dessa frågor eller lyssna på program om detta. Det gör vi andra också. Vi har män runt omkring också.

Fast du är inte ensam om att prata med män om dessa frågor eller lyssna på program om detta. Det gör vi andra också. Vi har män runt omkring också.

Alltså, om du bara vill göra detta till att vi ska gå fram och tillbaka om att "du vet ju ingenting! sluta prata om att du vet allt!" så kommer det inte ge nått alls. Skulle du tycka lika om jag sa att jag vet lika mycket om kvinnors sexualitet som er kvinnor, för att jag också har "kvinnor omkring mig" ? Självklart inte, för det vore fel.

Min poäng är att att ONS inte är så jäkla speciellt åtråvärt för väldigt många av oss män 25-30+. Särskilt inte vilket ONS som helst.

Mhm, hur kommer det sig då att jag mfl kvinnor väldigt ofta (läs; i parti och minut) träffar på +30 män som just vill ha ons och absolut inget mer än det?

Alltså, om du bara vill göra detta till att vi ska gå fram och tillbaka om att "du vet ju ingenting! sluta prata om att du vet allt!" så kommer det inte ge nått alls. Skulle du tycka lika om jag sa att jag vet lika mycket om kvinnors sexualitet som er kvinnor, för att jag också har "kvinnor omkring mig" ?
Men snälla... Det jag säger är att det går inte att säga att "män tycker si eller kvinnor tycker så"
Jag gör motsatsen dvs säger att folk är individer och de tycker olika. Jag delar inte in folk i grupper som du gör.

Mhm, hur kommer det sig då att jag mfl kvinnor väldigt ofta (läs; i parti och minut) träffar på +30 män som just vill ha ons och absolut inget mer än det?

Roligt med tanke på vilken diskussion jag nu hade med @stjarnhimmel . Hade jag nu sagt en liknande mening om kvinnor så hade flera här sagt "men bara för att du träffat några såna kvinnor så betyder det inte att alla är så, sluta säg att alla är så, alla är individer".

Jag har aldrig sagt att män över 30 inte vill ha ONS alls. Klart det du beskriver kommer hända många gånger. Det händer även åt andra hållet kan jag lova :)

Men snälla... Det jag säger är att det går inte att säga att "män tycker si eller kvinnor tycker så"
Jag gör motsatsen dvs säger att folk är individer och de tycker olika.

Vad är detta "men snälla..." ? Kan vi inte bara diskutera som vuxna människor? Ingen har sagt alla män tycker si eller alla kvinnor tycker så. Men jag förstår lite mer nu, antagligen borde vi inte ens prata om detta vi gör här om vi fundamentalt inte håller med varandra om att man kan göra vissa generaliseringar om grupper. Tex att män och kvinnor kan skilja sig åt som grupp i frågor om sexualitet. Om alla är exakt lika och enbart individer skiljer sig åt är din åsikt, då är det ju där vi inte är ense först och främst.Helt okej, men jag tror inte jag håller med.

Om man ser lite krasst på det hela så har ju alla olika behov. Både vad det gäller omfattning och art.
Om den ene har ett betydligt högre behov än den andre så finns det ju bara 2 sätt att lösa det hela på.
(under förutsättning att båda ska få sina behov tillfredsställda)
Antingen anpassar man sig till varandra eller så går den hungrige ner till korvkiosken och köper sig ett extra mål mat ;)

Roligt med tanke på vilken diskussion jag nu hade med @stjarnhimmel . Hade jag nu sagt en liknande mening om kvinnor så hade flera här sagt "men bara för att du träffat några såna kvinnor så betyder det inte att alla är så, sluta säg att alla är så, alla är individer".

Jag har aldrig sagt att män över 30 inte vill ha ONS alls. Klart det du beskriver kommer hända många gånger. Det händer även åt andra hållet kan jag lova :)

Vad är detta "men snälla..." ? Kan vi inte bara diskutera som vuxna människor? Ingen har sagt alla män tycker si eller alla kvinnor tycker så. Men jag förstår lite mer nu, antagligen borde vi inte ens prata om detta vi gör här om vi fundamentalt inte håller med varandra om att man kan göra vissa generaliseringar om grupper. Tex att män och kvinnor kan skilja sig åt som grupp i frågor om sexualitet. Om alla är exakt lika och enbart individer skiljer sig åt är din åsikt, då är det ju där vi inte är ense först och främst.Helt okej, men jag tror inte jag håller med.
Japp jag tror vi är individer främst.
Jag tror inte män generellt har större lust.

Fast nej, hade du varit på ett mansdominerat forum och skrivit att du som man mer eller mindre dagligen får förfrågningar om ons från kvinnor i ålder 18-60+ så hade du nog fått ryggdunkningar och hejarop.

Poängen var att väldigt många män (som är vad som diskuteras) vill ha ons oavsett ålder. Sen kanske 40+ har andra preferenser än 20+, men viljan att ha ons är inget som blir ointressant för de flesta män bara för att de passerat 30, som du lite verkar vilja ge sken av.

Finns kvinnor som vill ha bara ons också, givetvis. Finns några här på forumet till och med och det är det heller ingen som sagt att såna kvinnor inte finns.

Liknande trådar

Relationer Träffade min nuvarande sambo för ca 4 år sedan och vi har ett barn tillsammans som nu är ca 2 år. Förhållandet är inte alls bra och de...
4 5 6
Svar
106
· Visningar
10 627
Senast: monster1
·
Relationer Visste inte vad jag skulle döpa tråden till... Men normen är väl i stora drag att man har en relation oftast med en person. Kanske...
2 3
Svar
57
· Visningar
5 260
Senast: gullviva
·
Relationer Alltså jag spricker! Jag träffade precis en kille som va sååå söt! Hade jag inte varit i en monogam relation hade jag definitivt velat...
2
Svar
35
· Visningar
2 577
Senast: Palermo
·
Kropp & Själ Jag är och har nästan alltid varit singel. Kanske inte helt frivilligt men ändå självvalt kan man säga. Problemet är att jag sen typ...
3 4 5
Svar
93
· Visningar
14 374
Senast: Svartkatt
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Kattbilder #10
  • Akvarietråden V