sexobjekt eller flickvän?

Absolut , men kan man inte vara ärlig och säga det då ?
Kan tyckas men en del grejer är inte helt lätt för alla att säga. Lite komma ut ur garderoben-stuk, liksom. När det gäller kvinnor får man därtill snällt ha i åtanke att vi sen barnsben är tämligen hårt drillade av samhället att vi ska vara behagliga, vår lust är inte viktig och ska typ inte finnas, och lever man så så blir det såklart svårt att kläcka ur sig att man gillar andra saker än partnern. Om man ens vet det själv vill säga.

Jag har varit i förhållanden där jag har haft större sexlust än min partner, jag har även varit i förhållanden där det varit tvärt om. En del killar tröttnar jag på att ha sex med, de har sin mall att gå efter och kör på som de alltid har gjort trots att jag både säger och visar vad jag gillar. Andra är hur roliga som helst att sex med, i början, sen börjar även de med en rutin och slutar variera sig. Jag tröttnar fort på att vara den som hela tiden ger utan att få någonting tillbaka. :cautious:

En del tröttnar jag på redan under sexet, andra när jag lärt känna dem bättre och nej, jag står inte och säger åt någon jag tröttnat för att sexet var för dåligt. I ett förhållande så är det ju inte bara tråkigt sex som gör att det tar slut. O_o

För min del fungerar det dåligt med kk, attraktionen försvinner när de blir vänner istället för potentiella partners. När jag var ute och röjde tidigare så föredrog jag att hänga med killar hem och sen sticka när de sov. :o Det värsta som fanns var att få med någon hem som sen inte hade vett att sticka utan ville äta frukost och hänga dagen efter, eller faktiskt ännu värre, de som kom tillbaka! :meh:

Alltså jag förundras över hur ännu en tråd liksom går över till att handla om att tjejer/kvinnor förväntas ta ansvar för män (eller mäns sexliv) och att vi inte har kommit längre än att så många kloka personer ska behöva sitta och förklara för (stackars) män att det är deras eget ansvar. :down:

Det är intressant att många här skriver att det behövs rätt karl för att väcka sexlusten till liv. Har ni inget behov när ni är singlar alltså ? :confused: Utan det är mannens ansvar att väcka den ?
Nej jag har inget behov alls (skulle nog kunna leva i celibat resten av livet och klara mig utmärkt) och anser inte att det är någons ansvar (kanske mer bådas i så fall)..

Haha, rolig diskussion!!

Jag har befunnit mig i flertal samkönade relationer med kvinnor. Känns som att vissa i tråden inte tror att vi skulle haft sex alls? :D
Eller i alla fall betydligt mindre än manliga samkönade par skulle haft?
För män tänker mer på sex och vill ha mer sex..

Alltså tyvärr, det fungerar inte riktigt så. Kvinnor klarar av att ha sex även utan att det behöver finnas en "snäll man" i bakgrunden som tycker att han förtjänar sex.
Visst har även vi kvinnor olika sexlust, men av min erfarenhet så är inte lusten något statiskt som håller en jämn nivå och är oberoende av annat i ens liv. Har min flickvän haft mycket annat i livet att stressa över har vi haft mindre sex och vice versa.

Haft relationer med män också, men alltså nä.. Haft betydligt bättre och oftare sex i relationer med kvinnor. Borde jag dra slutsatsen att män är sämre på sex och vill ha sex mer sällan? ;)
Nä, seriöst. Vi är individer och olika.

Jag har varit i förhållanden där jag har haft större sexlust än min partner, jag har även varit i förhållanden där det varit tvärt om. En del killar tröttnar jag på att ha sex med, de har sin mall att gå efter och kör på som de alltid har gjort trots att jag både säger och visar vad jag gillar. Andra är hur roliga som helst att sex med, i början, sen börjar även de med en rutin och slutar variera sig. Jag tröttnar fort på att vara den som hela tiden ger utan att få någonting tillbaka. :cautious:

En del tröttnar jag på redan under sexet, andra när jag lärt känna dem bättre och nej, jag står inte och säger åt någon jag tröttnat för att sexet var för dåligt. I ett förhållande så är det ju inte bara tråkigt sex som gör att det tar slut. O_o

För min del fungerar det dåligt med kk, attraktionen försvinner när de blir vänner istället för potentiella partners. När jag var ute och röjde tidigare så föredrog jag att hänga med killar hem och sen sticka när de sov. :o Det värsta som fanns var att få med någon hem som sen inte hade vett att sticka utan ville äta frukost och hänga dagen efter, eller faktiskt ännu värre, de som kom tillbaka! :meh:
Jag dejtade en kille som jag faktiskt mitt under sexet kände att det här är så jäkla tråkigt och all lust tvärdog, trots att det började med att jag ville (och vi hade legat ett antal gånger innan som jag ändå gillade). Jag avslutade sexet direkt och någon dag sedan så sa jag att jag inte vill fortsätta dejta. Vi är fortfarande kompisar så no hard feelings. Sen var jag också en sån som gärna var hemma hos killarna så man kunde smita lite fint på morgonen..:angel:en gång vaknade en kille precis när jag började klä på mig och ville verkligen att jag skulle stanna kvar. Så stelt och konstigt det var då O_o fast jag har också en gång blivit tillsammans med en av dem som jag smugit ut på morgonen, så det funkar att göra så också :p

Har ni upplevt det här i era relationer?

Nej det har jag inte men jag och min pv pratar med varandra och om minsta lilla på ett trevligt, naturligt och vuxet sätt.

Sätt dig ner och prata med din pv. Säg exakt det du skrev i första inlägget och beroende på vad han svarar, utgå därifrån..

Av vad du skriver låter han som en idiot men jag tycker inte du ska slänga bort en hel relation utan att sitta ner och prata först.
Lycka till

Nej det har jag inte men jag och min pv pratar med varandra och om minsta lilla på ett trevligt, naturligt och vuxet sätt.

Sätt dig ner och prata med din pv. Säg exakt det du skrev i första inlägget och beroende på vad han svarar, utgå därifrån..

Av vad du skriver låter han som en idiot men jag tycker inte du ska slänga bort en hel relation utan att sitta ner och prata först.
Lycka till
Som @Gnist påpekade är tråden gammal, men fick en nytändning igår tack vare #23 på sidan 2 (ej skrivet av TS).

Det är intressant att många här skriver att det behövs rätt karl för att väcka sexlusten till liv. Har ni inget behov när ni är singlar alltså ? :confused: Utan det är mannens ansvar att väcka den ?
nej nej nej.
Det är ingens ansvar.

Däremot är det väl så att om jag vill ha sex så får jag väl se till att få honom kåt. Lever man tillsammans så inser man rätt snart vad det är sm får igång den andre.

För just mig funkar libido som en muskel. Har jag ingen partner är den otränad och inte speciellt aktiv. Med intresserad, intressant partner är jag kåt.

Men sådär kan du ju bara Anta ifall det är så att båda partnerna jobbar heltid !
Alla förhållanden är inte lika, jag fixar 70 procent här hemma men är endå sugen på sex typ närsomhelst :D
De par som har dessa problem, alltså att kvinnan har betydligt mindre lust än mannen, är ofta ganska ojämställda. En traditionell uppdelning i hemmet tar död på kvinnors sexlust.
Vill du ligga mer? Börja sköta merparten av allt hushållsarbete, behandla din flickvän med mer respekt och ansträng dig för att ert förhållande på alla sätt ska bli så jämställt som möjligt.

Min vän har en sån där sambo som gör ingenting, han jobbar inte , medans hon jobbar, när hon kommer hem sitter han vid datorn och har inte diskat eller städar , ibland inte ens ställt in frukosten /lunchen.
Vad ska hon tända på ?

Liknande trådar

Relationer Träffade min nuvarande sambo för ca 4 år sedan och vi har ett barn tillsammans som nu är ca 2 år. Förhållandet är inte alls bra och de...
4 5 6
Svar
106
· Visningar
10 627
Senast: monster1
·
Relationer Visste inte vad jag skulle döpa tråden till... Men normen är väl i stora drag att man har en relation oftast med en person. Kanske...
2 3
Svar
57
· Visningar
5 260
Senast: gullviva
·
Relationer Alltså jag spricker! Jag träffade precis en kille som va sååå söt! Hade jag inte varit i en monogam relation hade jag definitivt velat...
2
Svar
35
· Visningar
2 577
Senast: Palermo
·
Kropp & Själ Jag är och har nästan alltid varit singel. Kanske inte helt frivilligt men ändå självvalt kan man säga. Problemet är att jag sen typ...
3 4 5
Svar
93
· Visningar
14 374
Senast: Svartkatt
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Annonsera mera hundar 2
  • Akvarietråden V