Ja jag tror det är fel.
Istället tror jag du behöver fundera över dina relAtioner etc
Intressant, varför tror du att det är fel ?
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Ja jag tror det är fel.
Istället tror jag du behöver fundera över dina relAtioner etc
Nej så var det inte
Mer att han( extet) fått mig att känna att jag inte dög pga det ena och det andra
Medans nuvarande gillar mig som jag är utan att vilja lägga till värderingar ang hur jag " borde " vara , se ut osv
Himla stor skillnad.just. Say' in ....
Om man kan dra den slutsatsen. Då kan man också dra slutsatsen att alla har olika sexlust. Dvs, alla vill inte pippa som kaniner ens i början på en relation.
Och lägger till för tydlighetens skullNej så var det inte
Mer att han( extet) fått mig att känna att jag inte dög pga det ena och det andra
Medans nuvarande gillar mig som jag är utan att vilja lägga till värderingar ang hur jag " borde " vara , se ut osv
Himla stor skillnad.just. Say' in ....
Ja, det gjorde jag ! Jag skrev det för att jag menade kvinnor generellt. Känns som att alla fattar att vi alla är individer och det behövs inte förklaras. Men bättre att vara övertydlig såklart![]()
Men vilka belägg har du för att tala om att kvinnor generellt sett har lägre sexlust än män, annat än med utgångspunkten av de individer du har erfarenhet av? Det blir lite skevt. Och du gör nog dig själv en björntjänst om du fortsätter att blunda för att kvinnlig libido kan vara högre än den hos en man. Sedan har andra påpekat att bitterhet är en turn off, det håller jag inte med om, men det är skillnad på att vara bitter överlag och att blunda för sin egen roll i något som varit (och upprepas) och skylla på andra.
Intressant svar. Varför ska jag blunda för mig själv att kvinnor kan ha högre libido än hos en man ? Det ger ju mig hopp i så fall. Men samtidigt kan det ju vara jag som har hög libio för att var man också...
Naturligtvis tänker jag på min egen roll. Men när man inte får veta är det svårt att veta vad som är felet?
Du har i de inläggen du skrivit kommit tillbaka till utgångspunkten att du uppfattar det som att kvinnor generellt sett har en lägre sexlust. Med det utgångsläget är det nog kanske lite svårt att ta in, och föra en konversation om vad som gått "fel" med partners du haft?
Sant, men det hår inte gått "fel" i relationen pga det sexuella vad jag vet. Bara de att alla har haft mkt mindre libido () än jag.
Alltså, jag förstår ju att det är skilda saker, men samtidigt tänker jag att det på något vis kan höra ihop. Det har ju redan påpekats att det kanske inte är så vettigt att du spontant (eller spontant och spontant) tänker att kvinnor har lägre sexdrift istället för att se till dig själv, om mönstret upprepas. Sen det här med att du kanske är för snäll, och antar att kvinnor inte gillar det (dvs. är det lite deras fel istället för ditt). Om du från början antar de här sakerna, så kanske du inte riktigt ser individen som du är med? Du verkar ju vilja reflektera över saker och ting nu, och det är bra! Men försök att ta in just de där sakerna.
Också intressant svar. Såklart även om det inte framgår så undrar man ju själv vad man gör för fel och om felet sitter hos mig. Kanske är det så... men det är jättesvårt för mig att rannsaka mig själv när jag inte själv ser vad jag gör fel. Om du tittar på punkterna som radades upp nån sida bak så är det precis som jag resonerar/agerar i ett förhållande.
Det är intressant att många här skriver att det behövs rätt karl för att väcka sexlusten till liv. Har ni inget behov när ni är singlar alltså ?![]()
Såklart, och det är ju rätt deprimerande när relationer skär sig på något vis, och än mer deprimerande att inse att man själv spelar en roll i varför (men inte riktigt förstår skälet). Att dessutom få det påpekat av andra är inte heller så lätt!
Det är stor skillnad på att ha sexlust och på att ha lust att sexa med någon.
Jisses liksom..
Sant. Du är mkt klok du
. Som sagt är det så mkt annat som är viktigare i ett förhållande än sex. Jag kan leva med sex en gång i veckan om jag får närhet på annat vis. För mig brukar det vara en varningsklocka att nåt inte står rätt till när man inte vill mysa utan sex. Så ja jag har väl mer eller mindre trott att det varit normalt
![]()
Du har fått många svar som är klokare innanOch jag känner igen det där med att hamna i en ond cirkel där man lägger lite för stor vikt vid att det inte knullas som förväntat. I mitt fall har det nog många gånger blivit en större grej när jag tolkat sexbrist under en period som att personen inte haft samma känslor för mig som innan. Sedan har jag blivit ledsen när jag blivit avvisad, vilket ju lett till att det blivit mindre sex än om jag inte övertolkat! Men det som många reagerat på i ditt fall är ju att du felaktigt generaliserat en aning. Sen är det väl värt att påpeka att du inte får börja anta att alla kvinnor är kåta och vill ligga hela tiden egentligen, och att det är något fel på dem om de inte vill
![]()
Det är ju fullt möjligt att tycka att någon är attraktiv och vara attraherad och ändå inte få sexet att fungera. Själv är jag nog som många andra när jag är kär, det är nytt och spännande. Sen har jag valt fel killar, inte dåliga men vi har inte varit sexuellt kompitibla och då har också min lust minskat.
Sexuellt kompitibla ? Jag trodde sånt var något som växte med tiden när man började lära känna varann och med kommunikation ?