sexobjekt eller flickvän?

Nej så var det inte
Mer att han( extet) fått mig att känna att jag inte dög pga det ena och det andra
Medans nuvarande gillar mig som jag är utan att vilja lägga till värderingar ang hur jag " borde " vara , se ut osv

Himla stor skillnad.just. Say' in ....

Okej, ja verkligen! Då förstår jag :)

Om man kan dra den slutsatsen. Då kan man också dra slutsatsen att alla har olika sexlust. Dvs, alla vill inte pippa som kaniner ens i början på en relation.

Ja, klart det är olika. Det finns ju de som är asexuella och inte alls vill ha sex.

Men jag känner nog iaf att om man som snubbe träffat 5 random tjejer och de alla är modell låg libido hade iaf en tjej funderat på vad hennes roll i det hela var.
Det känns lite väl märkligt att du råkat träffa 5 såna tjejer när vi övriga inte riktigt känner igen det som en bild av hur samhället ser ut.

Jag känner ingen kille som har det track-recordet. Inte heller känner jag en sån överrepresentation av kvinnor med låg libido.

Nej så var det inte
Mer att han( extet) fått mig att känna att jag inte dög pga det ena och det andra
Medans nuvarande gillar mig som jag är utan att vilja lägga till värderingar ang hur jag " borde " vara , se ut osv

Himla stor skillnad.just. Say' in ....
Och lägger till för tydlighetens skull
Jo jag upptäcker min lust som singel på sena år. Har ju som sagt inte varit singel på 27! År

Tänkte såsom så
Att om jag inte gillar mig - hur ska någon annan gilla mig?

Sedan innebar inte det med automatik att jag skulle gilla nån tillräckligt mycket för att känna lust till nån mer än mig själv.

Grejen med det hela var just det att jag fick judt det. Lust.
Och att jag fann det för mig själv var fantastiskt
Att jag sedan gick vidare och fann det med en annan var mer än fantastiskt och mycket oväntat

Ja, det gjorde jag ! Jag skrev det för att jag menade kvinnor generellt. Känns som att alla fattar att vi alla är individer och det behövs inte förklaras. Men bättre att vara övertydlig såklart :)

Men vilka belägg har du för att tala om att kvinnor generellt sett har lägre sexlust än män, annat än med utgångspunkten av de individer du har erfarenhet av? Det blir lite skevt. Och du gör nog dig själv en björntjänst om du fortsätter att blunda för att kvinnlig libido kan vara högre än den hos en man. Sedan har andra påpekat att bitterhet är en turn off, det håller jag inte med om, men det är skillnad på att vara bitter överlag och att blunda för sin egen roll i något som varit (och upprepas) och skylla på andra.

Men vilka belägg har du för att tala om att kvinnor generellt sett har lägre sexlust än män, annat än med utgångspunkten av de individer du har erfarenhet av? Det blir lite skevt. Och du gör nog dig själv en björntjänst om du fortsätter att blunda för att kvinnlig libido kan vara högre än den hos en man. Sedan har andra påpekat att bitterhet är en turn off, det håller jag inte med om, men det är skillnad på att vara bitter överlag och att blunda för sin egen roll i något som varit (och upprepas) och skylla på andra.

Intressant svar. Varför ska jag blunda för mig själv att kvinnor kan ha högre libido än hos en man ? Det ger ju mig hopp i så fall. Men samtidigt kan det ju vara jag som har hög libido(vilket skumt ord föresten :D) för att vara man också...
Naturligtvis tänker jag på min egen roll. Men när man inte får veta är det svårt att veta vad som är felet?

Intressant svar. Varför ska jag blunda för mig själv att kvinnor kan ha högre libido än hos en man ? Det ger ju mig hopp i så fall. Men samtidigt kan det ju vara jag som har hög libio för att var man också...
Naturligtvis tänker jag på min egen roll. Men när man inte får veta är det svårt att veta vad som är felet?

Du har i de inläggen du skrivit kommit tillbaka till utgångspunkten att du uppfattar det som att kvinnor generellt sett har en lägre sexlust. Med det utgångsläget är det nog kanske lite svårt att ta in, och föra en konversation om vad som gått "fel" med partners du haft?

Du har i de inläggen du skrivit kommit tillbaka till utgångspunkten att du uppfattar det som att kvinnor generellt sett har en lägre sexlust. Med det utgångsläget är det nog kanske lite svårt att ta in, och föra en konversation om vad som gått "fel" med partners du haft?

Sant, men det har inte gått "fel" i relationen pga det sexuella vad jag vet. Bara de att alla har haft mkt mindre libido (:D:D) än jag. Sen om jag inleder en ny relation med en tjej som inte har lika hög "libido". Ska jag fråga henne då varför hon inte vill ha sex så ofta? Känns som att jag skulle sätta press på henne då och det vill jag verkligen inte.

Senast ändrad:
Sant, men det hår inte gått "fel" i relationen pga det sexuella vad jag vet. Bara de att alla har haft mkt mindre libido (:D:D) än jag.

Alltså, jag förstår ju att det är skilda saker, men samtidigt tänker jag att det på något vis kan höra ihop. Det har ju redan påpekats att det kanske inte är så vettigt att du spontant (eller spontant och spontant) tänker att kvinnor har lägre sexdrift istället för att se till dig själv, om mönstret upprepas. Sen det här med att du kanske är för snäll, och antar att kvinnor inte gillar det (dvs. är det lite deras fel istället för ditt). Om du från början antar de här sakerna, så kanske du inte riktigt ser individen som du är med? Du verkar ju vilja reflektera över saker och ting nu, och det är bra! Men försök att ta in just de där sakerna.

Alltså, jag förstår ju att det är skilda saker, men samtidigt tänker jag att det på något vis kan höra ihop. Det har ju redan påpekats att det kanske inte är så vettigt att du spontant (eller spontant och spontant) tänker att kvinnor har lägre sexdrift istället för att se till dig själv, om mönstret upprepas. Sen det här med att du kanske är för snäll, och antar att kvinnor inte gillar det (dvs. är det lite deras fel istället för ditt). Om du från början antar de här sakerna, så kanske du inte riktigt ser individen som du är med? Du verkar ju vilja reflektera över saker och ting nu, och det är bra! Men försök att ta in just de där sakerna.

Också intressant svar. Såklart även om det inte framgår så undrar man ju själv vad man gör för fel och om felet sitter hos mig. Kanske är det så... men det är jättesvårt för mig att rannsaka mig själv när jag inte själv ser vad jag gör fel. Om du tittar på punkterna som radades upp nån sida bak så är det precis så jag resonerar/agerar i ett förhållande. Min andra teori är att de jag har varit tillsammans med har saknat den rätta attraktionen, varför det också tagit slut, troligt troligt :). Men samtidigt varför inleder man en relation om inte attraktionen fanns där från början. Jag blir förvirrad.

Också intressant svar. Såklart även om det inte framgår så undrar man ju själv vad man gör för fel och om felet sitter hos mig. Kanske är det så... men det är jättesvårt för mig att rannsaka mig själv när jag inte själv ser vad jag gör fel. Om du tittar på punkterna som radades upp nån sida bak så är det precis som jag resonerar/agerar i ett förhållande.

Såklart, och det är ju rätt deprimerande när relationer skär sig på något vis, och än mer deprimerande att inse att man själv spelar en roll i varför (men inte riktigt förstår skälet). Att dessutom få det påpekat av andra är inte heller så lätt!

Såklart, och det är ju rätt deprimerande när relationer skär sig på något vis, och än mer deprimerande att inse att man själv spelar en roll i varför (men inte riktigt förstår skälet). Att dessutom få det påpekat av andra är inte heller så lätt!

Sant :). Du är mkt klok du :). Som sagt är det så mkt annat som är viktigare i ett förhållande än sex. Jag kan leva med sex en gång i veckan om jag får närhet på annat vis. För mig brukar det vara en varningsklocka att nåt inte står rätt till när man inte vill mysa utan sex. Så ja jag har väl mer eller mindre trott att det varit normalt :)

Jag "debuterade" förhållandevis sent jämfört med mina kamrater (19), men var då med en partner där attraktionen fanns på alla plan. Har aldrig haft problem med lusten utom i de tider då förhållandet varit dåligt, vi har mått dåligt och blivit vilsna på livets väg.

Unga tjejer har ofta föreställningar om hur de "borde" vara, och kan inte alltid sätta fokus på sin lust utan koncentrerar sig på att göra sin partner nöjd. I ett förhållande fungerar det kanske när man är nykär, men när den fasen är över så kan det vara lätt att stå där med sex man inte får ut något av och gamla vita lögner som knackar på dörren. Det är otroligt vanligt att tjejer fejkar orgasmer för att de har en slags föreställning om att de borde få orgasm.

Svårt är det med kommunikation kring sex när man är ung och/eller osäker. Sedan är vi alla individer och har olika mycket lust. Dock inverkar vårat mående alltid på vår lust, på gott och ont.

Sant :). Du är mkt klok du :). Som sagt är det så mkt annat som är viktigare i ett förhållande än sex. Jag kan leva med sex en gång i veckan om jag får närhet på annat vis. För mig brukar det vara en varningsklocka att nåt inte står rätt till när man inte vill mysa utan sex. Så ja jag har väl mer eller mindre trott att det varit normalt :)

Du har fått många svar som är klokare innan :) Och jag känner igen det där med att hamna i en ond cirkel där man lägger lite för stor vikt vid att det inte knullas som förväntat. I mitt fall har det nog många gånger blivit en större grej när jag tolkat sexbrist under en period som att personen inte haft samma känslor för mig som innan. Sedan har jag blivit ledsen när jag blivit avvisad, vilket ju lett till att det blivit mindre sex än om jag inte övertolkat! Men det som många reagerat på i ditt fall är ju att du felaktigt generaliserat en aning. Sen är det väl värt att påpeka att du inte får börja anta att alla kvinnor är kåta och vill ligga hela tiden egentligen, och att det är något fel på dem om de inte vill ;)

Du har fått många svar som är klokare innan :) Och jag känner igen det där med att hamna i en ond cirkel där man lägger lite för stor vikt vid att det inte knullas som förväntat. I mitt fall har det nog många gånger blivit en större grej när jag tolkat sexbrist under en period som att personen inte haft samma känslor för mig som innan. Sedan har jag blivit ledsen när jag blivit avvisad, vilket ju lett till att det blivit mindre sex än om jag inte övertolkat! Men det som många reagerat på i ditt fall är ju att du felaktigt generaliserat en aning. Sen är det väl värt att påpeka att du inte får börja anta att alla kvinnor är kåta och vill ligga hela tiden egentligen, och att det är något fel på dem om de inte vill ;)

Ja, jag tar till mig alla mogna svar :) . Ja, det är farligt att övertolka och jag försöker att undvika det. Därför vore kommunikation det bästa även om det känns jättesvårt för då är man rädd att sätta ännu mer press. Nej, huva ! Det gör jag inte. Återigen är inte sex det viktigaste för mig. Men samtidigt vet jag att det är en viktig del i en relation så att den delen fungerar är en viktig hörnsten ändå tror jag.

Sen precis som du säger reagerar ju folk när man generaliserar. Även om min uppfattning varit sån kanske jag har totalt fel ? Så jag lyssnar ju såklart på vad alla har att säga.

Det är ju fullt möjligt att tycka att någon är attraktiv och vara attraherad och ändå inte få sexet att fungera. Själv är jag nog som många andra när jag är kär, det är nytt och spännande. Sen har jag valt fel killar, inte dåliga men vi har inte varit sexuellt kompitibla och då har också min lust minskat.

Det är ju fullt möjligt att tycka att någon är attraktiv och vara attraherad och ändå inte få sexet att fungera. Själv är jag nog som många andra när jag är kär, det är nytt och spännande. Sen har jag valt fel killar, inte dåliga men vi har inte varit sexuellt kompitibla och då har också min lust minskat.

Sexuellt kompitibla ? Jag trodde sånt var något som växte med tiden när man började lära känna varann och med kommunikation ?

Liknande trådar

Relationer Träffade min nuvarande sambo för ca 4 år sedan och vi har ett barn tillsammans som nu är ca 2 år. Förhållandet är inte alls bra och de...
4 5 6
Svar
106
· Visningar
10 627
Senast: monster1
·
Relationer Visste inte vad jag skulle döpa tråden till... Men normen är väl i stora drag att man har en relation oftast med en person. Kanske...
2 3
Svar
57
· Visningar
5 260
Senast: gullviva
·
Relationer Alltså jag spricker! Jag träffade precis en kille som va sååå söt! Hade jag inte varit i en monogam relation hade jag definitivt velat...
2
Svar
35
· Visningar
2 577
Senast: Palermo
·
Kropp & Själ Jag är och har nästan alltid varit singel. Kanske inte helt frivilligt men ändå självvalt kan man säga. Problemet är att jag sen typ...
3 4 5
Svar
93
· Visningar
14 374
Senast: Svartkatt
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Skottlossning på skola
  • Mens
  • Vad gör vi? Del CCIX