sexobjekt eller flickvän?

Om relationen är välfungerande och personerna i den mår bra, då blir det sex relativt ofta (så ofta som man har tid och lust vilket för mig brukar vara några gånger i veckan i vardagsrelationen i början av relationen är det ju som sagt kanin varianten som gäller). När relationen är mindre välfungerande någon eller båda parterna är mindre välmående då blir det inte sex med samma frekvens.

lol, ursäkta. Det där är ju bullshit ? Vi har aldrig kommit till det stadiet att vi varit sambosar och jag är den som ställt upp och visat mest kärlek i förhållandet och respekt. Men mkt sällan får man nåt för det. Snarare börjar jag fundera på om jag är för snäll som kille och därför får känna mig utnyttjad.
Nej det är inte bullshit. Uppenbarligen misslyckas du på något sätt, eller beter dig på ett oattraktivt sätt.
Killar kan inte vara för snälla. Snällhet är sexigt, sålänge övriga önskvärda egenskaper också finns på plats.

Tjejer är minst lika kåta som killat sålänge de mår bra och trivs!

Ett tips; presentera dig inte för din flickvän med en ros i munnen. Eller vad vet jag, vissa kanske gillar sånt!:up: Jag hade mest fått mig ett gott skratt.
Å andra sidan, män som kan skämta till det lite och få en att skratta brukar ju kunna bli ganska attraktiva? :D (åtminstone tycker jag om män som är roliga att umgås med och som får mig att skratta, även om det är åt "fåniga" saker)

Jag har faktiskt inte orkat läsa hela det här eländet, det jag läst gör mig nämligen ledsen, spyfärdig och asförbannad.

1. Jag som kvinna har oftast haft lika hög eller högre libido som/än mina manliga partners.

2. När de inte varit sugna på sex har det varit helt ok, mysa är enormt trevligt det också och jag förväntar mig inte att mysa nödvändigtvis leder till sex (även om det gjort det vid en del tillfällen MEN DET ÄR FÖR ATT BÅDA HAR VELAT DET!).

3. Jag har lagat mat till min man idag. Han tyckte det var jättegott och tackade för maten. Det betyder inte att jag förväntar mig att han ska sätta på mig pga det. Känner han för att sätta på mig är det naturligtvis trevligt men det är inte likställt med "tack för maten".

4. Jag älskar att mysa. Det gör min man också. DET BETYDER INTE ATT MAN MÅSTE PIPPA! Det går att ha kroppskontakt med sin partner utan att det blir att sexa till det. Däremot bidrar nära kroppskontakt (utan krav) till att man (oavsett kön) blir mer kåt.

5. VÄX FÖR F-N UPP OCH INSE ATT INGEN ANNAN MÄNNISKA ÄR ENDAST TILL FÖR ATT TILLFREDSSTÄLLA DIG! Det är nämligen något man är två om såvida plast och/eller elektriska leksaker inte är inblandade (eller den good ol'e höger/vänsterhand). Det gäller både män och kvinnor.

6. En relation är byggd på rak och ärlig kommunikation. Har man inte det finns det inte mycket där.

Skriver under på det mesta som sagts av kvinnor i tråden
Har själv haft en tro om mig själv såsom en som asexuell typ efter många år i totalt celibat med exet ( 7-8 år sådär O_o )
Gifta i 27 år .....

Skiljdes 2015
Levde länge ensam och faktiskt med en övertygelse om att vara glad och lycklig om jag så aldrig behövde ha med en Karl att göra igen - någonsin

Men ojdå :o
Någon uppvaktade mig , mycket chevareleskt och utan någon press på sex överhuvudtaget i slutet på förra året :cool:

Efter 3 dejter blev det en kram
Efter 5 dejter blev det en kyss och kläderna rök fortare än kvickt :o

Nu har det gått snart 8 månader och jag kan ärligt säga att jag skulle kunna ha sex morgon lunch och middag och hela djäkla dagen med denna karlen :angel:

Har som snart 50 åring upptäckt att jag har lust - mycket lust och tja - behövde bara träffa rätt karl helt enkelt
:)
(Och här handlar det just bara om att känna lust och vilja och inga särskilda preferenser vill jag tillägga )

Skriver under på det mesta som sagts av kvinnor i tråden
Har själv haft en tro om mig själv såsom en som asexuell typ efter många år i totalt celibat med exet ( 7-8 år sådär O_o )
Gifta i 27 år .....

Skiljdes 2015
Levde länge ensam och faktiskt med en övertygelse om att vara glad och lycklig om jag så aldrig behövde ha med en Karl att göra igen - någonsin

Men ojdå :o
Någon uppvaktade mig , mycket chevareleskt och utan någon press på sex överhuvudtaget i slutet på förra året :cool:

Efter 3 dejter blev det en kram
Efter 5 dejter blev det en kyss och kläderna rök fortare än kvickt :o

Nu har det gått snart 8 månader och jag kan ärligt säga att jag skulle kunna ha sex morgon lunch och middag och hela djäkla dagen med denna karlen :angel:

Har som snart 50 åring upptäckt att jag har lust - mycket lust och tja - behövde bara träffa rätt karl helt enkelt
(Och här handlar det just bara om att känna lust och vilja och inga särskilda preferenser vill jag tillägga )

En man som tänder ens huvud utan krav är jäkligt sexigt :up:

Jag blir väldigt guiltad, och pressad och ''det är så synd om mig som inte får ligga''. Det är SÅ sjukt avtändande så det finns inte.

Men oj om han inte tjatar och istället beter sig som en människa som inte hela livet kretsar runt att ligga så oops så blir det sex.

Jag vill inte ha sex pga att jag känner mig fet och han vill gärna ligga 2 ggr per dag.
Men skulle inte säga att jag har lägre ''sexlust'' jag blir kåt men vill inte ligga. Tar hellre hand om det själv faktiskt. Vad sorgligt det låter, men jag känner mig inte ok nog med min kropp för att vilja så mycket sex.
En sån idiot råkade jag ut för, är glad att han försvann ut ur mitt liv. Var aldrig tillsammans, men var lite andra faktorer med i bilden. Känns rent utsagt så djävla bra att jag inte har något med den idioten längre att göra.

Jag har faktiskt inte orkat läsa hela det här eländet, det jag läst gör mig nämligen ledsen, spyfärdig och asförbannad.

2. När de inte varit sugna på sex har det varit helt ok, mysa är enormt trevligt det också och jag förväntar mig inte att mysa nödvändigtvis leder till sex (även om det gjort det vid en del tillfällen MEN DET ÄR FÖR ATT BÅDA HAR VELAT DET!).

3. Jag har lagat mat till min man idag. Han tyckte det var jättegott och tackade för maten. Det betyder inte att jag förväntar mig att han ska sätta på mig pga det. Känner han för att sätta på mig är det naturligtvis trevligt men det är inte likställt med "tack för maten".

4. Jag älskar att mysa. Det gör min man också. DET BETYDER INTE ATT MAN MÅSTE PIPPA! Det går att ha kroppskontakt med sin partner utan att det blir att sexa till det. Däremot bidrar nära kroppskontakt (utan krav) till att man (oavsett kön) blir mer kåt.

5. VÄX FÖR F-N UPP OCH INSE ATT INGEN ANNAN MÄNNISKA ÄR ENDAST TILL FÖR ATT TILLFREDSSTÄLLA DIG! Det är nämligen något man är två om såvida plast och/eller elektriska leksaker inte är inblandade (eller den good ol'e höger/vänsterhand). Det gäller både män och kvinnor.

6. En relation är byggd på rak och ärlig kommunikation. Har man inte det finns det inte mycket där.

Wow, nu vet jag inte om det är riktat till mig eller nån annan. Jag håller med alla dina punkter! bra skrivet :). Som taget ur mina tankar och beteende i relationer. Så om det var riktat till mig har jag redan växt upp ;).
Sen vad gäller punkt 1 tror jag som vi varit inne på tidigare att vi alla är individer. Dvs, alla har inte lika stort behov av sex.

Wow, intressant. Jag har läst att kvinnor får högre sexlust uppe i åldrarna ? Då kanske man har något att se framemot då :) . Min kåthet har varit mer eller mindre oförändrad om jag varit i förhållande eller inte. Trötthet är väl det som påverkar mest. Däremot blir man kanske lite mer påmind när man har en attraktiv partner omkring sig hela tiden :P.

Huvudet är det som behövs för att få en att känna att man är sexig , att man duger , och att man känner sig trygg i sin lust.
Är precis samma för killar som för tjejer tycker jag i det avseendet

Han jag träffar trodde med att han tappat lusten
Jo tjenare säger jag bara!!
:o

Jag hade sagt upp det där med karlar, jag skulle bara iväg och jobba. Gud vad bra det fungerade :D

Det är banne mig inte en dans på rosor jämt men det han gjort för mig, speciellt i några ordentligt svåra stunder, är obeskrivligt. Vi bråkar, ja, men när det verkligen gäller kan jag lita på honom till 110%.

Wow, nu vet jag inte om det är riktat till mig eller nån annan. Jag håller med alla dina punkter! bra skrivet :). Som taget ur mina tankar och beteende i relationer. Så om det var riktat till mig har jag redan växt upp ;).
Sen vad gäller punkt 1 tror jag som vi varit inne på tidigare att vi alla är individer. Dvs, alla har inte lika stort behov av sex.

Wow, intressant. Jag har läst att kvinnor får högre sexlust uppe i åldrarna ? Då kanske man har något att se framemot då :) . Min kåthet har varit mer eller mindre oförändrad om jag varit i förhållande eller inte. Trötthet är väl det som påverkar mest. Däremot blir man kanske lite mer påmind när man har en attraktiv partner omkring sig hela tiden :P.

För mig är libido något som inte är konstant. Givetvis har man ansvar för sitt eget sexliv men man har också ett ansvar för att få sin partner att vara trygg och bekväm med en. Funkar det brukar sexet fungera.

För mig som kvinna är min sexlust enormt kopplad till min hormoncykel (jag tar inga hormoner numera). Precis innan mens och under mens är jag helt enkelt inte sugen. Det har inget att göra med att det är kladdigt med mens utan jag har helt enkelt rätt låg lust då även om mitt libido på det stora hela är rätt starkt.

Dvs sexlust är komplicerat men samtidigt ganska enkelt. Jag kan också säga att jag skulle aldrig kunna vara med någon som jag inte kan prata med om sådant här med en neutral ton. Är jag ihop med någon ingår det att jag vill ha sex med hen även om jag inte alltid är lika sugen på sex.

Det är intressant att många här skriver att det behövs rätt karl för att väcka sexlusten till liv. Har ni inget behov när ni är singlar alltså ? :confused: Utan det är mannens ansvar att väcka den ?

Det där med kåthet upp i åldrarna tror jag helt enkelt bara är att då nånstans accepterar man att man gillar och är trygg sig själv
Gillar man inte sig själv och är trygg kan man svårligen ge av sig själv i en sexuell fullt ut

Baserat på mina erfarenheter då
Vill också gärna trycka under på det som skrivits innan i tråden
Kommunikation!!!
Ärlig sådan. Inte bara om sex ( men viktigt det med) men ffa så man faktiskt känner att man kan lita på personen så den inte bara kör "sitt race"
Tillit att någon faktiskt vill dig väl - och inte vill göra ner dig i samma veva för att inte vilja ta hand om / se sina egna tillkortakommanden ....

Det tror jag är något som man lättare inser med åldern och ju tidigare man gör det desto bättre

Det är intressant att många här skriver att det behövs rätt karl för att väcka sexlusten till liv. Har ni inget behov när ni är singlar alltså ? :confused: Utan det är mannens ansvar att väcka den ?

Nej, det är klart att jag har behov när jag är singel men då är det inte lika kinkigt hur mannen som helhet är. Dvs när jag raggade upp någon var det för att jag redan från början ville ha sex. Ett förhållande kräver att man klickar på flera plan än i sängen.

Sedan har det funnits perioder när jag varit singel då sex (utöver med mig själv) inte varit prioriterat eftersom det har varit så mycket annat som pågått.

Det finns ju ONS o KK + diverse sexleksaker att ta till om det skulle behövas.
Var o en ansvarar för sin egen sexualitet.

Liknande trådar

Relationer Träffade min nuvarande sambo för ca 4 år sedan och vi har ett barn tillsammans som nu är ca 2 år. Förhållandet är inte alls bra och de...
4 5 6
Svar
106
· Visningar
10 627
Senast: monster1
·
Relationer Visste inte vad jag skulle döpa tråden till... Men normen är väl i stora drag att man har en relation oftast med en person. Kanske...
2 3
Svar
57
· Visningar
5 260
Senast: gullviva
·
Relationer Alltså jag spricker! Jag träffade precis en kille som va sååå söt! Hade jag inte varit i en monogam relation hade jag definitivt velat...
2
Svar
35
· Visningar
2 576
Senast: Palermo
·
Kropp & Själ Jag är och har nästan alltid varit singel. Kanske inte helt frivilligt men ändå självvalt kan man säga. Problemet är att jag sen typ...
3 4 5
Svar
93
· Visningar
14 374
Senast: Svartkatt
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka