sexobjekt eller flickvän?

Samtycket finns där, prydnadstäcket är även den initiativtagande parten i enlighet med koranen genom de renande tvagningarna och bönerna. Frågan är hur man skal få damen i fråga att inse att den månatliga ritualen ger liten chans för graviditet. Fertilitetsklinik i all ära men tror nog mer på att ligga varje helg och spontanligga ger bättre resultat en hennes "planerade månadsligg", eftersom hennes högsta önskan ändå är att bli gravid och få ett barn.
:eek: Alltså läser du ens vad du skriver? Hon vill ha ett barn och du verkar mest vara bitter över att du inte får ligga mer, men skyller på hennes religion! Fy fan vad illa du pratar om henne! Lever ni ihop? Är detta ett barn som ni ska uppfostra tillsammans? Förstår du att det är ett LIV vi pratar om? Eller är du bara en donator till henne?
Och ett "planerat månadsligg" är väl antagligen planerat utifrån hennes ägglossning...

Varför ha sex varje helg när det trots allt är ganska liten tid på månaden som man faktiskt kan bli gravid. Hon har kanske stenkoll på sin kropp.

:eek: Alltså läser du ens vad du skriver? Hon vill ha ett barn och du verkar mest vara bitter över att du inte får ligga mer, men skyller på hennes religion! Fy fan vad illa du pratar om henne! Lever ni ihop? Är detta ett barn som ni ska uppfostra tillsammans? Förstår du att det är ett LIV vi pratar om? Eller är du bara en donator till henne?
Och ett "planerat månadsligg" är väl antagligen planerat utifrån hennes ägglossning...

Säkerligen har hon koll, men att tro att ett ligg i månaden skulle förorsaka graviditet? Och när det inte fungerar enligt hennes plan därvid belasta sjukvården med infertilitetsutredning? Nej, jag köper inte det.

Jag har aldrig fattat det här snacket om "snälla killar".
Snäll är inte ett personlighetsdrag eller en åtråvärd egenskap, det är ett grundläggande krav för att vara en okej människa.
Det ligger i samma korg som "sköter sin grundläggande hygien" och "mördar inte kattungar".

Fast varför är det ett problem att en kvinna har låg sexlust? Hon kanske är fullt nöjd med att ha sex en gång i veckan?
Jag bara konstaterar att det är snedvridet.
Hittade tråden.... Ursäkta att jag inte läst hela.

Jag är lite äldre. Ni anar inte hur många gånger jag talat med kvinnor 40 och äldre som sorgset säger att "man får lära sig leva utan" "det går att leva tillsammans ändå".

Betydligt fler än de män som strött kommentarer om att de inte får "komma till" vilket en del så poetiskt kallar det :wtf:

Jag tro inte att det är någon större skillnad i mäns eller kvinnors libido. Utan snarare att det mer sällan matchar. Dvs en kåt kvinna hittar inte en kåt man. Och tvärt om. Det är individrelaterat. Inte kön.

Alltså är du på riktigt?:rofl: Du behöver verkligen läsa på.

Kanske du behöver läsa på om alla som ligger med benen i vädret, blir gravida, och ursäktar sig med att det var en "SÄKER VECKA"... 95% av alla oönskade graviditeter utan Ppiller (annan prevention) händer under så kallade säkra veckor. Deal with it...

Mmm, OK. Detta var ett hjälpsamt inlägg ! Dock börjar man ju fundera om jag varit/är för snäll ? Är det oattraktivt med snälla killar ?
Det går nog inte att vara för snäll.
Men, jag har träffat iaf tre män som påstått sig vara riktigt, riktigt snälla. Bara tre, som jag just nu kan komma att tänka på iaf.

Den första visade sig ha en ganska rutten kvinnosyn. Han var Guds gåva till kvinnorna (han var ju så snäll, och dessutom snygg!), så om en kvinna sa ja så var det bra, om hon sa nej, då var hon bara svårflörtad och så sket han fullständigt i att bete sig respektfullt (troligen utnyttjade han även sin dåvarande flickvän sexuellt just pga att han inte kunde ta ett nej).

Den andra var visserligen snäll, när han var glad. När han blev bitter, tex för att han blev kär i mig samtidigt som jag bara ville vara vän, då gick han snabbt över till att kasta ur sig förolämplingar mot mig i tid och otid. Visst låter det snällt och charmigt?

Den sista var också snäll, när han var glad. Han hade dock extrema alkoholproblem och när han var påverkad så var han inte heller speciellt trevlig, framförallt inte mot kvinnor.

De män jag träffat som varit snälla på riktigt, de skulle aldrig gå ut och säga att de är "snälla män". Den man jag träffar en hel del nu, han är en fantastisk person. Han kämpar verkligen för att vi ska kunna diskutera allt(!), försöker själv att bete sig på ett sätt som gör att jag känner mig trygg med att prata med honom om allt möjligt, beter sig i princip alltid respektfullt (kan som värst skicka iväg ett retsamt sms som går över min gräns, men accepterar alltid när jag säger ifrån).

Det är en enorm skillnad mot hur "snälla män" eller öht män i allmänhet brukar vara och det är just det som jag gillar. Hade fler varit som honom så skulle nog fler relationer bli lyckade, oavsett vilken typ av relation det är.

Kanske du behöver läsa på om alla som ligger med benen i vädret, blir gravida, och ursäktar sig med att det var en "SÄKER VECKA"... 95% av alla oönskade graviditeter utan Ppiller (annan prevention) händer under så kallade säkra veckor. Deal with it...
Du kan ju gärna visa källa på den informationen:meh: Och än en gång skyller du på att kvinnan "ligger med benen i vädret", så mannen har inget ansvar eller? Du är väldigt obehaglig.

Var kommer ansvaret in i bilden? Frågan i mitt fall är hur vi best blir gravida enligt frugans önskemål, Kan du inte bidra med annat en sarkasmer pga frugans filosofi/religion om att ligga en gång i månaden kan du dra åt hvt...
Du har inte funderat på att du kanske faktiskt är infertil? Du är om inte annat väldigt okunnig vad gäller säkra veckor osv verkar det som för jo, det finns faktiskt och har man koll så är risken att bli gravid ganska liten på det sättet.

Säkerligen har hon koll, men att tro att ett ligg i månaden skulle förorsaka graviditet? Och därvid belasta sjukvården med infertilitetsutredning? Nej, jag köper inte det.
Om hon bara har sex för att bli gravid så är det ju bra för hennes del att ta reda på om det alls är möjligt för er två att få barn så att hon inte ligger med dig mer än hon egentligen vill och helt i onödan

Säkerligen har hon koll, men att tro att ett ligg i månaden skulle förorsaka graviditet? Och när det inte fungerar enligt hennes plan därvid belasta sjukvården med infertilitetsutredning? Nej, jag köper inte det.

Menar du att den du talar om är en relation du är i? I så fall hade det ungefär sista jag tänkte på (i relationen) varit att ligga. Även om jag brunnit för att skaffa barn hade ligga varit en så stor uppoffring att det varit jämförbart med att hugga av höger arm...

Jeez vilken tråd! :eek:

De flesta kvinnor jag känner har lika hög sexlust som män.
De män som måste påtala hur snälla de är har oftast en rätt bitter och tråkig inställning till livet, kvinnor, relationer. De anser att bar för att de är snälla ska kvinnor falla för dem. Speciellt gärna kvinnor som är sociala, roliga, intelligenta, bildade, drivna, vackra, karismatiska etc. Själva behöver de bara vara snälla. Vilket de är tills de blir kränkta. Då är de bittra as.
Jag blir alltid jävligt tveksam till de som kallar sig snälla.
Är man normal i pallet fattar man att det kanske räcker som kravspec på bästis i 1:an. Men i en partner för en vuxen behöver fler bitar klaffa.

Jag hade en killkompis som beskrev sig som snäll. Han blev kär i mig och tyckte vi skulle bli ett par.
Vi var ju så lika som personer!
Eh.. Han levde sitt liv efter scheman och listor. Han ville helst sitta hemma och se på film. Han var väldigt låg i energi.
Jag är rätt spontan och rörig. Jag tränar mycket, jag umgås mycket med vänner. Jag är rätt energisk.
Vi gillade inte samma mat, film, musik.
Men han var ju snäll. Och han kunde på allvar inte se hur olika vi var. Alla vi kände blev rätt förvånade över att han tyckte vi passade ihop.
Så upplever jag många av de bittra "snälla" killarna. De kan liksom inte läsa folk. De har lite svårt socialt.
Och sen ska tjejers bristande intresse bero på att det är ngt fel på tjejerna. När de egentligen beror på att de uppför sig lite märkligt/saknar något.

Absolut, klart man blir bitter när ett förhållande tar slut och har haft dåliga erfarenheter från tidigare förhållanden.

Nej. Man väljer om man vill bli bitter eller inte.
Kan man inte låta bli att bli det kan man söka hjälp hos psykolog tex.

En av de saker jag lovat mig själv hårdast är att aldrig bli bitter. Skulle jag få såna tendenser hade jag utan tvekan betalat vad fan som helst för att få hjälp att bli kvitt det.

Det finns ju numera liksom en hel subkultur av idioter som tror att de är snälla och spyr ur sig bitterhet och kvinnohat på ställen som 9gag och 4chan.

Påståenden som att kvinnor vill ha bad guys, nice guys finish last, kräääääks.

Det är inte synd om dom, är man så jävla dimmig i huvudet med noll reflektionsförmåga får man skylla sig själv.

Tyvärr ställer dom ju till med en hel del elände i samhället och det är nog ett problem vi måste fundera över.

Liknande trådar

Relationer Träffade min nuvarande sambo för ca 4 år sedan och vi har ett barn tillsammans som nu är ca 2 år. Förhållandet är inte alls bra och de...
4 5 6
Svar
106
· Visningar
10 627
Senast: monster1
·
Relationer Visste inte vad jag skulle döpa tråden till... Men normen är väl i stora drag att man har en relation oftast med en person. Kanske...
2 3
Svar
57
· Visningar
5 260
Senast: gullviva
·
Relationer Alltså jag spricker! Jag träffade precis en kille som va sååå söt! Hade jag inte varit i en monogam relation hade jag definitivt velat...
2
Svar
35
· Visningar
2 575
Senast: Palermo
·
Kropp & Själ Jag är och har nästan alltid varit singel. Kanske inte helt frivilligt men ändå självvalt kan man säga. Problemet är att jag sen typ...
3 4 5
Svar
93
· Visningar
14 374
Senast: Svartkatt
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka