För mig har det varit normalt, likaså för kvinnor o män i min närhet.Fast du hör kanske inte till normalen när det gäller tjejer heller. Tror inte det är normalt för tjejer att vilja ha så ofta
![]()
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
För mig har det varit normalt, likaså för kvinnor o män i min närhet.Fast du hör kanske inte till normalen när det gäller tjejer heller. Tror inte det är normalt för tjejer att vilja ha så ofta
![]()
Men hur kan det vara så svårt att kommunicera?
Alla relAtioner jag haft har vi pratat om dessa frågor.
Av dina fem tjejer?Erfarenhet ?
Sina fem ex som ville ligga en gång i veckan.
@Hero Det betyder att det finns väldigt många tjejer du inte legat med som kanske fungerar annorlunda än vad du är van vid.
Om hon säger så, så får du ju såklart lita på henne.Fast om hon säger rakt ut att det var fantastiskt skönt rakt ut . Ska jag inte lita på henne då ? Jag har frågat vad hon gillar osv. Men dom säger att dom är nöjda ? Då undrar jag vad jag gör fel om det är mig felet sitter hos ?
Jag är född på 70-talet och bland mina vänner är detta inte ett problem på det sätt du skriver.Kan tänka mig att uppfostran har mycket med det hela att göra. Är man född på 60, 70 och 80 talet finns inte ens sex eller samlevnad i vokabuläret, är man född på 90 talet är man uppvuxen med Fräcka Frida och Fräcka Söndag som tar upp lite enklare frågor kring sex och samlevnad, medans de som är födda på 90 talet och senare inte har några större hämningar kring sexfrågor alls. Som sagt generations problem mer än egentliga sexfrågor
Om hon säger så, så får du ju såklart lita på henne.
Men varför frågar du inte om hon tyckte ni låg lagom ofta? När jag var i en relation med en partner som kände låg lust så pratade vi om det. Sen att han inte visste eller ville säga vad det berodde på eller hur han ville ha det/om vi kunde finna någon lösning så är det ju svårt att lösa. Men då har man ju försökt och i det fallet kan man ju "skylla" på partnerns sexdrift (hans var betydligt lägre än min både före dalen och även efter vi gjort slut).
Man kan prata om saker utan att pressa.Därför att jag absolut inte vill lägga nån press på henne och att jag vill att hon själv ska ta initiativ. Vill inte ha nån som ställer upp för min skull. De ska ju vara för att båda vill annars blire inte bra?
Fast va? Det är väl jättevanligt att man i början av en relation ligger väldigt mycket? Jag skulle liksom inte inleda en relation med en man jag inte är sexuellt intresserad av och som jag vill ligga med typ jämt. Sen när den rosa bubblan försvinner och vardagen kliver in så kanske man inte orkar eller hinner.Fast du hör kanske inte till normalen när det gäller tjejer heller. Tror inte det är normalt för tjejer att vilja ha så ofta
![]()
Har det funnits sexuell kemi? Attraktion? Att man känner det i luften?Kan vara så att jag dras till den typen av tjejer som inte är så intresserade av sex ?
@Hero
En kompis till mig har bara varit tillsammans med män som var veganer eller vegetarianer.
Med din tolkning kan hon säga att alla män är veganer eller vegetarianer.
Det blir fel att tolka alla kvinnor utifrån dina fem ex.
Ja.. så vackert med stora A. Alla mina ex tyckte det.Haha det tror jag verkligen inte. Varenda tjejkompis jag har säger samma sak: när de träffar nån som de är SÅ tända på så är det i princip bara sex i början. Och då menar jag inte som varje dag, utan som i hela nätterna. Inte fan sover man i början..?
Fantastiskt fint, du kan starta en ny trend kanske.
Bland de kvinnor jag känner så vore ingen nöjd med sex bara 1 gång i veckan eller mer sällan än så, så tro får du göra i kyrkan.Fast du hör kanske inte till normalen när det gäller tjejer heller. Tror inte det är normalt för tjejer att vilja ha så ofta
![]()
Är man född på 60, 70 och 80 talet finns inte ens sex eller samlevnad i vokabuläret,
Bland de kvinnor jag känner så vore ingen nöjd med sex bara 1 gång i veckan eller mer sällan än så, så tro får du göra i kyrkan.
Får jag och många andra välja så i början av något nytt, så sexar man sisådär typ morgon, middag och kväll och sen kanske bara en gång per dag/varannan dag.
Lite bitter?
Bland de kvinnor jag känner så vore ingen nöjd med sex bara 1 gång i veckan eller mer sällan än så, så tro får du göra i kyrkan.
Får jag och många andra välja så i början av något nytt, så sexar man sisådär typ morgon, middag och kväll och sen kanske bara en gång per dag/varannan dag.
Jag har i vissa relationer (klarade av det med litet a) haft liten sexlust och i andra enorm. Så det kan variera också.
Då jag haft liten lust har det varit relationer där det egentligen nog inte funnits så mkt attraktion. Utan det har varit med killar som jag nog snarare borde varit vän med. Men killarna har varit snälla så jag har tänkt att det vore dumt att säga nej och attraktionen kommer nog. Men det har den inte gjort.
Haha nämen alltså jag vill inte ha sex hela tiden, jag jobbar mer än heltid och har sömnproblem så jag är en trött jävel nuförtiden och därmed på en normal nivåHar förstått att det finns såna som @niphredil som vill ha sex hela tiden.
Mmm, OK. Detta var ett hjälpsamt inlägg ! Dock börjar man ju fundera om jag varit/är för snäll ? Är det oattraktivt med snälla killar ?