sexobjekt eller flickvän?

Men hur kan det vara så svårt att kommunicera?
Alla relAtioner jag haft har vi pratat om dessa frågor.

Kan tänka mig att uppfostran har mycket med det hela att göra. Är man född på 60, 70 och 80 talet finns inte ens sex eller samlevnad i vokabuläret, är man född på 90 talet är man uppvuxen med Fräcka Frida och Fräcka Söndag som tar upp lite enklare frågor kring sex och samlevnad, medans de som är födda på 90 talet och senare inte har några större hämningar kring sexfrågor alls. Som sagt generations problem mer än egentliga sexfrågor

Fast om hon säger rakt ut att det var fantastiskt skönt rakt ut . Ska jag inte lita på henne då ? Jag har frågat vad hon gillar osv. Men dom säger att dom är nöjda ? Då undrar jag vad jag gör fel om det är mig felet sitter hos ?
Om hon säger så, så får du ju såklart lita på henne.

Men varför frågar du inte om hon tyckte ni låg lagom ofta? När jag var i en relation med en partner som kände låg lust så pratade vi om det. Sen att han inte visste eller ville säga vad det berodde på eller hur han ville ha det/om vi kunde finna någon lösning så är det ju svårt att lösa. Men då har man ju försökt och i det fallet kan man ju "skylla" på partnerns sexdrift (hans var betydligt lägre än min både före dalen och även efter vi gjort slut).

Kan tänka mig att uppfostran har mycket med det hela att göra. Är man född på 60, 70 och 80 talet finns inte ens sex eller samlevnad i vokabuläret, är man född på 90 talet är man uppvuxen med Fräcka Frida och Fräcka Söndag som tar upp lite enklare frågor kring sex och samlevnad, medans de som är födda på 90 talet och senare inte har några större hämningar kring sexfrågor alls. Som sagt generations problem mer än egentliga sexfrågor
Jag är född på 70-talet och bland mina vänner är detta inte ett problem på det sätt du skriver.

Om hon säger så, så får du ju såklart lita på henne.

Men varför frågar du inte om hon tyckte ni låg lagom ofta? När jag var i en relation med en partner som kände låg lust så pratade vi om det. Sen att han inte visste eller ville säga vad det berodde på eller hur han ville ha det/om vi kunde finna någon lösning så är det ju svårt att lösa. Men då har man ju försökt och i det fallet kan man ju "skylla" på partnerns sexdrift (hans var betydligt lägre än min både före dalen och även efter vi gjort slut).

Därför att jag absolut inte vill lägga nån press på henne och att jag vill att hon själv ska ta initiativ. Vill inte ha nån som ställer upp för min skull. De ska ju vara för att båda vill annars blire inte bra?

Fast du hör kanske inte till normalen när det gäller tjejer heller ;) . Tror inte det är normalt för tjejer att vilja ha så ofta :p
Fast va? Det är väl jättevanligt att man i början av en relation ligger väldigt mycket? Jag skulle liksom inte inleda en relation med en man jag inte är sexuellt intresserad av och som jag vill ligga med typ jämt. Sen när den rosa bubblan försvinner och vardagen kliver in så kanske man inte orkar eller hinner.

Tillägg: men dina tjejer kanske varit supernöjda med att ligga en gång i veckan. Då är ju inte problemet att de har lägre sexdrift, utan att NI har olika.

@Hero
En kompis till mig har bara varit tillsammans med män som var veganer eller vegetarianer.
Med din tolkning kan hon säga att alla män är veganer eller vegetarianer.
Det blir fel att tolka alla kvinnor utifrån dina fem ex.

Jag förstår mkt väl att alla kvinnor inte är likadana. Har förstått att det finns såna som @niphredil som vill ha sex hela tiden. Tyvärr, verkar ju jag ha en dragning till kvinnor med låg sexdrift.

Haha det tror jag verkligen inte. Varenda tjejkompis jag har säger samma sak: när de träffar nån som de är SÅ tända på så är det i princip bara sex i början. Och då menar jag inte som varje dag, utan som i hela nätterna. Inte fan sover man i början..?

Fantastiskt fint, du kan starta en ny trend kanske :D.
Ja.. så vackert med stora A. Alla mina ex tyckte det.

Fast du hör kanske inte till normalen när det gäller tjejer heller ;) . Tror inte det är normalt för tjejer att vilja ha så ofta :p
Bland de kvinnor jag känner så vore ingen nöjd med sex bara 1 gång i veckan eller mer sällan än så, så tro får du göra i kyrkan.

Får jag och många andra välja så i början av något nytt, så sexar man sisådär typ morgon, middag och kväll och sen kanske bara en gång per dag/varannan dag.

Är man född på 60, 70 och 80 talet finns inte ens sex eller samlevnad i vokabuläret,

Lite bitter?

70-talist här och jag snackar nog avsevärt mer öppet om sex än många som är yngre och är allmänt ganska frigjord inom området och även där, så är i princip alla kvinnor jag känner likadana.

Kan man inte snacka sex med sin partner och sexet dessutom är dåligt, så är det inte rätt person man är partner med.

Bland de kvinnor jag känner så vore ingen nöjd med sex bara 1 gång i veckan eller mer sällan än så, så tro får du göra i kyrkan.

Får jag och många andra välja så i början av något nytt, så sexar man sisådär typ morgon, middag och kväll och sen kanske bara en gång per dag/varannan dag.

Lite bitter?

Haha, du glömde religions perspektivet :p Och nej, som 63a och född i Norge är jag rätt bekväm med att frågan inte kommer upp :D

Du skulle bara veta hur pinsamt det var då jag kom ner i vardagsrummet 1987 med min dåvarande flickvän till frukosten och hennes finska föräldrar tittade på Fräcka Söndag med Malena i SVT1...

Senast ändrad:

Fast du talar väl inte för alla kvinnor ? Så fort det kommer sextrådar kommer det ju alltid fram dom som har så mkt sex osv. Men verkligheten ser ju inte alltid ut så ?
Men ditt inlägg ger mig hopp iaf :) . Har väl bara inte hittat rätt ännu :P Synd att det är så mkt annat som ska stämma också :P

• Gilla
Reactions: MM
Jag har i vissa relationer (klarade av det med litet a) haft liten sexlust och i andra enorm. Så det kan variera också.
Då jag haft liten lust har det varit relationer där det egentligen nog inte funnits så mkt attraktion. Utan det har varit med killar som jag nog snarare borde varit vän med. Men killarna har varit snälla så jag har tänkt att det vore dumt att säga nej och attraktionen kommer nog. Men det har den inte gjort. Jag kan inte ha ett bra passionerat sexliv utan attraktion.

Jag har i vissa relationer (klarade av det med litet a) haft liten sexlust och i andra enorm. Så det kan variera också.
Då jag haft liten lust har det varit relationer där det egentligen nog inte funnits så mkt attraktion. Utan det har varit med killar som jag nog snarare borde varit vän med. Men killarna har varit snälla så jag har tänkt att det vore dumt att säga nej och attraktionen kommer nog. Men det har den inte gjort.

Mmm, OK. Detta var ett hjälpsamt inlägg ! Dock börjar man ju fundera om jag varit/är för snäll ? Är det oattraktivt med snälla killar ?

Har förstått att det finns såna som @niphredil som vill ha sex hela tiden.
Haha nämen alltså jag vill inte ha sex hela tiden, jag jobbar mer än heltid och har sömnproblem så jag är en trött jävel nuförtiden och därmed på en normal nivå ;) :p.

Men i början av en relation så är min erfarenhet att trötthet, hunger allt sånt försvinner för när man ses så är det sån kemi, sån jävla laddning, att det enda man vill göra är att ligga. Hela jävla nätterna. Eller dagarna.

För mig är det jätteviktigt att det är sådär i början, annars ser jag noll framtid med människan. Men det är ju en personlig grej hos mig, jag vet att andra kan vara mycket mer förlåtande med att det är lite ljummet när man dejtar medan jag är en rätt passionerad person och bara vill vara med nån där det är liksom Passion med stort p.

Liknande trådar

Relationer Träffade min nuvarande sambo för ca 4 år sedan och vi har ett barn tillsammans som nu är ca 2 år. Förhållandet är inte alls bra och de...
4 5 6
Svar
106
· Visningar
10 627
Senast: monster1
·
Relationer Visste inte vad jag skulle döpa tråden till... Men normen är väl i stora drag att man har en relation oftast med en person. Kanske...
2 3
Svar
57
· Visningar
5 260
Senast: gullviva
·
Relationer Alltså jag spricker! Jag träffade precis en kille som va sååå söt! Hade jag inte varit i en monogam relation hade jag definitivt velat...
2
Svar
35
· Visningar
2 575
Senast: Palermo
·
Kropp & Själ Jag är och har nästan alltid varit singel. Kanske inte helt frivilligt men ändå självvalt kan man säga. Problemet är att jag sen typ...
3 4 5
Svar
93
· Visningar
14 373
Senast: Svartkatt
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka