sexobjekt eller flickvän?

Gammal tråd och upptäckte att jag inte meddelat hur det gick :eek: Fy mig..

Bad honom fara och flyga någon vecka efter denna tråd om jag minns rätt. Vart inte pga sexgrejen, men helt klart en bidragande faktor. Hade hoppats på att kunna fortsätta vara vänner, vi hade trotts detta väldigt roligt och passade nog egentligen bättre som vänner. Men det passade inte herrn och jag har fortfarande inte hört av honom. Han är tillsammans med en av mina fd tjejkompisar, fd tack vare hans skitsnack :grin: Var nog bäst att slippa båda :p

Go you! Fan vad skönt att höra!

Återuppväcker en gammal tråd, 3 år och 2 kortare förhållande senare så finns fortfarande samma problem. Dom uppkommer bara mycket tidigare. Till en början vanliga diskussioner om allt möjligt, med lite flörtiga inslag emellanåt. Helt ok och jag tycker att det är rätt charmigt. Men så går det en vecka och männen börjar prata om min kropp och vad de skulle vilja göra med den. Inte på ett vulgärt sätt, men tillräckligt för att jag ska bli så jävla skitförbannad på att det alltid ska gå åt samma håll.

Pratar med en supertrevlig kille från jobbet, verkar finnas ett ömsesidigt intresse och liknande egenskaper. Jag fick en bra magkänsla och kände att oj, det här verkar ju faktiskt vara en bra kille. Sen kommer första bomben, han har sambo sen flera år tillbaka "men dom är påväg att bryta upp och han ska flytta". Fick en klump i magen och kände bara att näe, det var inte vad jag ville höra. Men konversationen har väl varigt på en kompisnivå så jag tänkte att jaja prata kan man väl alltid göra utan att det ska behöva betyda nått. Lite senare samma dag så får jag höra att han spanat in min röv och det är trevligt med "närhet" osv.

Oturen fortsätter, satsar på att bli en crazy horselady :up:

Själv har jag haft motsatt problem. Har haft 5 förhållanden och alla har dom varit relativt ointresserade av sex, nästan alltid jag som tar initiativ osv.
Ibland funderar man varför naturen har skapat de olika könen så ojämna på de sexuella planet.
Sen är min uppfattning att killar är mer visuella när det kommer till attraktion. Varför man inte ser det som nåt konstigt att ge komplimanger om kroppen. Behöver inte betyda att han inte är kär/älskar dig. Bara ett sätt att uttrycka sin attraktion.

Själv har jag haft motsatt problem. Har haft 5 förhållanden och alla har dom varit relativt ointresserade av sex, nästan alltid jag som tar initiativ osv.
Ibland funderar man varför naturen har skapat de olika könen så ojämna på de sexuella planet.
Sen är min uppfattning att killar är mer visuella när det kommer till attraktion. Varför man inte ser det som nåt konstigt att ge komplimanger om kroppen. Behöver inte betyda att han inte är kär/älskar dig. Bara ett sätt att uttrycka sin attraktion.
Det är nog inte naturen som skapat de olika könen speciellt olika, men nog fan tröttnar många(!) kvinnor när enormt många män är fruktansvärt respektlösa och fullständigt egoistiska i sexuella relationer... Sådant som beskrivs här i tråden kan många gånger med lätthet döda någons sexlust för lååång tid framöver. Om du upplever att du alltid måste ta intiativ osv så kan det vara läge att kolla med dina sexpartners hur de skulle vilja ha det, vad som kan göras bättre... kort sagt se till att få en mycket bättre kommunikation kring allt sådant.

Det är nog inte naturen som skapat de olika könen speciellt olika, men nog fan tröttnar många(!) kvinnor när enormt många män är fruktansvärt respektlösa och fullständigt egoistiska i sexuella relationer... Sådant som beskrivs här i tråden kan många gånger med lätthet döda någons sexlust för lååång tid framöver. Om du upplever att du alltid måste ta intiativ osv så kan det vara läge att kolla med dina sexpartners hur de skulle vilja ha det, vad som kan göras bättre... kort sagt se till att få en mycket bättre kommunikation kring allt sådant.

Jotack, ända viset jag vet det är något på gång i sänghalmen är när frugan börjar duscha framåt sängdax, inte särskild upphetsande.

Håller med om att TS stött på respektlösa män och det ska man ju naturligtvis inte behöva stå ut med.
Frågar ju alltid hur dom vill ha det osv och att dom varit nöjda. Men deras intresse är inte alls på samma nivå.

Håller med om att TS stött på respektlösa män och det ska man ju naturligtvis inte behöva stå ut med.
Frågar ju alltid hur dom vill ha det osv och att dom varit nöjda. Men deras intresse är inte alls på samma nivå.
De par som har dessa problem, alltså att kvinnan har betydligt mindre lust än mannen, är ofta ganska ojämställda. En traditionell uppdelning i hemmet tar död på kvinnors sexlust.
Vill du ligga mer? Börja sköta merparten av allt hushållsarbete, behandla din flickvän med mer respekt och ansträng dig för att ert förhållande på alla sätt ska bli så jämställt som möjligt.

Har haft 5 förhållanden och alla har dom varit relativt ointresserade av sex, nästan alltid jag som tar initiativ osv.
Det här fascinerar mig med män. Om en kvinna hade fem partners som alla var ovilliga till sex skulle hon utan tvekan fundera över vad som var fel på henne. Medan män alltid förutsätter att problemet måste ligga hos den andra, aldrig hos en själv.

De flesta jag tjejer jag känner som är i lyckliga relationer med män de verkligen tänder på vill ha sex i princip lika ofta som sina partners. Det är bara tjejkompisarna som är rätt trötta på sina killar som tappar sexdriften (och så kommer den igång igen så snart de träffar nån ny).

Har du frågat om de är nöjda i livet eller har du bara frågat om de varit nöjda med själva sexet?

De par som har dessa problem, alltså att kvinnan har betydligt mindre lust än mannen, är ofta ganska ojämställda. En traditionell uppdelning i hemmet tar död på kvinnors sexlust.
Vill du ligga mer? Börja sköta merparten av allt hushållsarbete, behandla din flickvän med mer respekt och ansträng dig för att ert förhållande på alla sätt ska bli så jämställt som möjligt.

lol, ursäkta. Det där är ju bullshit ? Vi har aldrig kommit till det stadiet att vi varit sambosar och jag är den som ställt upp och visat mest kärlek i förhållandet och respekt. Men mkt sällan får man nåt för det. Snarare börjar jag fundera på om jag är för snäll som kille och därför får känna mig utnyttjad.

Det här fascinerar mig med män. Om en kvinna hade fem partners som alla var ovilliga till sex skulle hon utan tvekan fundera över vad som var fel på henne. Medan män alltid förutsätter att problemet måste ligga hos den andra, aldrig hos en själv.

De flesta jag tjejer jag känner som är i lyckliga relationer med män de verkligen tänder på vill ha sex i princip lika ofta som sina partners. Det är bara tjejkompisarna som är rätt trötta på sina killar som tappar sexdriften (och så kommer den igång igen så snart de träffar nån ny).

Fast det här har ju varit redan från början av relationerna ? Ska man vara trötta redan då ?? Får väl helt enkelt konstatera att jag inte träffat rätt tjej än då. Även om vi stämt bra på andra plan.

@Hero Det kan ju finnas personliga faktorer som gör att man inte vill ligga så ofta med sin partner. Man kan ha låg sexdrift, absolut, eller så är man helt enkelt inte så tänd på personen. Skulle jag träffa nån och han inte ville ligga med mig särskilt mycket så skulle jag absolut förutsätta att han inte var så tänd på mig.

... och jag är den som ställt upp och visat mest kärlek i förhållandet och respekt. Men mkt sällan får man nåt för det.

Ursäkta @Hero att jag fulklipper i ditt inlägg men just den här meningen blir ett praktexempel på sånt som jag snabbt tröttnar på. Alldeles för många gånger har jag upplevt att killen gör saker för att "förtjäna" sex och det tycker jag är skitjobbigt (återigen, förlåt för saxningen, jag spinner mest vidare). Det blir som att sexet är hans belöningssystem och det blir helt snett i min hjärna för sexet då blir min skyldighet eftersom han har gjort snälla/fina/bra saker och då ska han ha något för det också.

@Hero Det kan ju finnas personliga faktorer som gör att man inte vill ligga så ofta med sin partner. Man kan ha låg sexdrift, absolut, eller så är man helt enkelt inte så tänd på personen. Skulle jag träffa nån och han inte ville ligga med mig särskilt mycket så skulle jag absolut förutsätta att han inte var så tänd på mig.

Ok, jag har bara förutsatt att kvinnor generellt har en lägre sexdrift. För det är vad mina erfarenheter säger mig. Men när det bara blir 1 gång i veckan på mitt iniativ så börjar man ju få dom tankarna du nämner.

Ursäkta @Hero att jag fulklipper i ditt inlägg men just den här meningen blir ett praktexempel på sånt som jag snabbt tröttnar på. Alldeles för många gånger har jag upplevt att killen gör saker för att "förtjäna" sex och det tycker jag är skitjobbigt (återigen, förlåt för saxningen, jag spinner mest vidare). Det blir som att sexet är hans belöningssystem och det blir helt snett i min hjärna för sexet då blir min skyldighet eftersom han har gjort snälla/fina/bra saker och då ska han ha något för det också.

Haha, nja. Fast de är ju tjejer själva som hela tiden ger den rekommendationen ? När jag gör saker för mina tjejer gör jag det för att jag uppskattar henne och vill visa min kärlek. Inte för att jag är ute efter sex. Konstaterar bara att även fast jag gör saker för tjejen utan baktanke till sex så påverkar det inte hennes sexlust vad jag märkt?

Ok, jag har bara förutsatt att kvinnor generellt har en lägre sexdrift. För det är vad mina erfarenheter säger mig.
Och det var det här jag menade från början: Du som man förutsätter att "problemet" (om vi ska kalla det det) ligger hos kvinnorna. En kvinna hade utan tvekan förutsatt att problemet låg hos henne själv.

Jag tycker mäns otroliga självsäkerhet är avtändande många gånger faktiskt. Man kan väl lite klädsamt ifrågasätta sig själv ibland i alla fall?

Liknande trådar

Relationer Träffade min nuvarande sambo för ca 4 år sedan och vi har ett barn tillsammans som nu är ca 2 år. Förhållandet är inte alls bra och de...
4 5 6
Svar
106
· Visningar
10 620
Senast: monster1
·
Relationer Visste inte vad jag skulle döpa tråden till... Men normen är väl i stora drag att man har en relation oftast med en person. Kanske...
2 3
Svar
57
· Visningar
5 260
Senast: gullviva
·
Relationer Alltså jag spricker! Jag träffade precis en kille som va sååå söt! Hade jag inte varit i en monogam relation hade jag definitivt velat...
2
Svar
35
· Visningar
2 572
Senast: Palermo
·
Kropp & Själ Jag är och har nästan alltid varit singel. Kanske inte helt frivilligt men ändå självvalt kan man säga. Problemet är att jag sen typ...
3 4 5
Svar
93
· Visningar
14 373
Senast: Svartkatt
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Akvarietråden V
  • ”Hund” 2005-2010