SD minskar igen Del V

Eftersom vi väljare anser att det finns EN fråga som är överlägset viktigare att ta itu med just nu. När den är löst så pass att väljarna är nöjda (invandring/integration hamnar långt ner på viktigast listan) då kan vi prata om bla skolan för då har vi också omfördelat resurserna så att skolan kan få det dom behöver för att rycka upp sig.

Jag tror inte riktigt på att bara arbeta på en sak i taget.

Jag tror inte riktigt på att bara arbeta på en sak i taget.
Det är väl rimligt att jobba med den/dom frågor som väljarna anser viktigast. Dom har ju fått förtroendet av väljarna så då får väl politikerna rätta sig efter vad majoriteten anser vara viktigast. Nu är det invandringen som är överlägset viktigaste enligt väljarna

image.png

Ingen annan fråga upplevs så (vänster-)vinklad som invandringsfrågan i Sverige rapporterar YouGov. Vilket är ganska anmärkningsvärt då även högern har vinklat frågan på samma sätt i Sverige, det borde minska vänstervinklingens netto.
Hur kan den anses vara vänstervinklad? SD anser att dom står i mitten

Det är väl rimligt att jobba med den/dom frågor som väljarna anser viktigast. Dom har ju fått förtroendet av väljarna så då får väl politikerna rätta sig efter vad majoriteten anser vara viktigast. Nu är det invandringen som är överlägset viktigaste enligt väljarna

Och återigen behöver man inte välja endast en fråga.

@Gammeln, du blandar ihop begreppen att anse att det är en mycket viktig fråga med den tokpolitik om minskning av migrationen SD förespråkar.

I min närhet har jag kanske 10 personer som jag vet tycker att migrationen är en mycket viktig fråga och säkert skulle kunna fylla i att det är den viktigaste frågan. Samtliga av dessa vill satsa mer resurser på migration för att kunna öka kapaciteten i mottagandet. De vill arbeta stenhårt politiskt för att se till att kapaciteten kan hållas hög, för att vi ska kunna fortsätta ta emot människor som vill hit på bästa sätt och få bygga sina liv.

Ingen av dem anser att lösningen på de problem som finns är att låta bli att försöka lösa dem genom att minska behovet av en bättre lösning.

@Gammeln, du blandar ihop begreppen att anse att det är en mycket viktig fråga med den tokpolitik om minskning av migrationen SD förespråkar.
Det är inte bara SD som aktivt jobbar för en minskad migration..... längre. Och om du tror att någon framtida svensk regeringskonstellation (hur den än ser ut) någonsin mer kommer att kunna förespråka en ökad migration så säger jag -lycka till!!
Vi SKA ha volymer och migrationen SKA ha en fast budget precis som vilken annan myndighet som helst i detta land.
gulan

Det är inte bara SD som aktivt jobbar för en minskad migration..... längre. Och om du tror att någon framtida svensk regeringskonstellation (hur den än ser ut) någonsin mer kommer att kunna förespråka en ökad migration så säger jag -lycka till!!
Vi SKA ha volymer och migrationen SKA ha en fast budget precis som vilken annan myndighet som helst i detta land.
gulan

Jag ser ett enormt politiskt stöd i min närhet för en omfattande migration, den har ökat rejält efter de senaste åtgärderna av regeringen. Så jag tror att det svänger fram och tillbaka med många parametrar och tror inte alls på att Sverige är inlåst i ett läge med en väldigt liten kapacitet oavsett vad som händer här och i omvärlden.

Om du begränsar "framtiden" till 2 års sikt och nästa riksdagsval, så har du säkert rätt.

gulan
Och när pengarna är slut stängs gränsen

I min närhet har jag kanske 10 personer som jag vet tycker att migrationen är en mycket viktig fråga och säkert skulle kunna fylla i att det är den viktigaste frågan. Samtliga av dessa vill satsa mer resurser på migration för att kunna öka kapaciteten i mottagandet. De vill arbeta stenhårt politiskt för att se till att kapaciteten kan hållas hög, för att vi ska kunna fortsätta ta emot människor som vill hit på bästa sätt och få bygga sina liv.

Ingen av dem anser att lösningen på de problem som finns är att låta bli att försöka lösa dem genom att minska behovet av en bättre lösning.
Men dom där 10 i din närhet är bara en minioritet. Majoriteten har satt upp murarna för att skydda landets välfärd och majoriteten har sagt att man gör detta för att anstormningen av asylsökande ska minska. Så har också skett. Finns ingenting som tyder på att man ska riva ner murarna. Tvärtom man säger att det kan bli tal om att bygga fler och högre murar om läget så kräver. Den kapacitet som nu ska ökas på är ju utvisningskapaciteten så att resurser frigörs istället för att förbrukas i tomma intet.

Dessutom föreslår ju M lägre löner till nyanlända. Det blir nått att bita i för Lövet om han vill ha stöd från M ifortsättningen

Jag ser ett enormt politiskt stöd i min närhet för en omfattande migration, den har ökat rejält efter de senaste åtgärderna av regeringen. Så jag tror att det svänger fram och tillbaka med många parametrar och tror inte alls på att Sverige är inlåst i ett läge med en väldigt liten kapacitet oavsett vad som händer här och i omvärlden.

Om du begränsar "framtiden" till 2 års sikt och nästa riksdagsval, så har du säkert rätt.
:) Vi får se! Jag träffar rätt många människor varje dag jag med, men framför allt "hör" jag vad människor pratar om. Jag uppfattar inte något enormt politiskt stöd för ökad migration.
Jag hoppas på partiöverskridande klara riktlinjer kring migrationen. Så väljarna vet var de politiska partierna står i migrationsfrågan samt hur mycket migration kostar Sverige. Det ska finnas så klara siffror och aldrig mer ska vi behöva gissa vad det kostar. Nej...rakt upp och ner skall de berätta för oss väljare hur mycket pengar som skall gå till migration, sjukvård, skola osv.

:) Vi får se! Jag träffar rätt många människor varje dag jag med, men framför allt "hör" jag vad människor pratar om. Jag uppfattar inte något enormt politiskt stöd för ökad migration.
Jag hoppas på partiöverskridande klara riktlinjer kring migrationen. Så väljarna vet var de politiska partierna står i migrationsfrågan samt hur mycket migration kostar Sverige. Det ska finnas så klara siffror och aldrig mer ska vi behöva gissa vad det kostar. Nej...rakt upp och ner skall de berätta för oss väljare hur mycket pengar som skall gå till migration, sjukvård, skola osv.

Jag uppfattar inte heller något generellt enormt politiskt stöd för ökad migration. Däremot ser jag nu, de senaste månaderna, i min närhet människor som varit ambivalenta i frågan och nu när de ser åtgärderna som hindrar folk att komma hit som börjar engagera sig och debattera med temat "såhär vill inte jag att mitt Sverige ska hantera migrationen. Vi måste se till att ha en hög kapacitet och beredskap."

Däremot ser jag nu, de senaste månaderna, i min närhet människor som varit ambivalenta i frågan och nu när de ser åtgärderna som hindrar folk att komma hit som börjar engagera sig och debattera med temat "såhär vill inte jag att mitt Sverige ska hantera migrationen.
Och de i min närhet känner enorm lättnad att ledande politiker äntligen agerar inför en totalt okontrollerad och ohållbar situation.

Och de i min närhet känner enorm lättnad att ledande politiker äntligen agerar inför en totalt okontrollerad och ohållbar situation.

Samma här. De flesta jag pratat med är väldigt irriterade på hur asylmottagandet har skötts och hur polis och media mörkar problem som har med det att göra.

En nyhet som fått stor spridning är DN:s uppgifter om att endast en procent av alla brott kan kopplas till flyktingar. DN:s beräkning (som de kallar för "polisens egna siffror") är gjord genom att ta händelserna i STORM-registret relaterade till migrantsituationen (kod 291) och dividera med alla händelser i STORM-registret under samma tidsperiod.

Det är vilseledande av flera anledningar. För det första så polisanmäldes 1,44 miljoner brott 2014 men inte ens en tiondel så många blev misstänkta för något brott, vilket betyder att de allra flesta brott inte går att koppla till vare sig en grupp eller en person. För det andra är det inte bara brott som registreras i STORM-registret utan alla möjliga händelser. För det tredje så bygger antalet kod 291-händelser på SvD:s uppgifter, som en kommenderingschef vid polisen redan vid publicering kommenterade på följande sätt "Det rör sig om fler fall än de siffror du har fått ut, det kan jag säga. Det är en jättestor utmaning, det är en påtaglig situation på boendena".

Nu kom det siffror från Migrationsverket som säger att flyktingströmmen till Sverige minskat med 90%. Så där har lagen gett den effekt som man velat ha.

FKs kontor i Hallunda ska stängas av säkerhetsskäl. Och den lyckade integrationen av invandrare blir belyst i brödtexten till artikeln:
"– Kontoret är den enda kontakten vi har med det svenska samhället, säger en kvinna som vill vara anonym."

http://www.dn.se/sthlm/forsakringskassans-flytt-ar-en-katastrof-1/

Det finns gott om möjligheter för dig att ändra på det. Både i organiserad form och mer spontant.

Om man ser problemet kan man antingen göra nåt för att förbättra eller gnälla runt på forum som om det vore någon annans ansvar.

Vilket väljer du?

Liknande trådar

Samhälle Jag tycker det är en intressant och framför allt viktig fråga för landets framtid vad som händer inom SD, men vill inte att ett sådant...
Svar
9
· Visningar
1 275
Senast: Smoothi
·
Kropp & Själ Jag har köpt hus och flyttar in om några veckor och det har varit långdraget med massor av strul och oro. Jag kollade på huset 20 mars...
6 7 8
Svar
141
· Visningar
9 916
Senast: Inte_Ung
·
Juridik & Ekonomi Jag vet inte vad jag vill med tråden men,, jag behöver lämna. Jag har koll på alla bostadsköer, privata hyresvärdar och blocket bostad...
2 3 4
Svar
75
· Visningar
8 610
Senast: Enya
·
  • Artikel Artikel
Dagbok Nu skriver jag som det är. Jag behöver input och jag vill/kan inte berätta detta för någon i min närhet. En triggervarning kanske är på...
Svar
7
· Visningar
1 133
Senast: soom
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama