SD minskar igen Del V

@Gammeln De övriga partierna tar tag i problemet när det är ett problem, inte när det eventuellt, kanske, möjligtvis blir ett problem nån gång i framtiden. Men givetvis ska de lyssna på opinionen, men inte ge upp sina grundvärderingar. Det måste finnas en stabilitet och inte partier som vänder kappan efter vinden hela tiden.
Sen om opinionen är färgad av vinklad högerpropaganda så gäller det att inte dras med ner i skiten. Men här vet jag att du inte håller med mig...

Precis så! Det är det som gör att de övriga partierna inte kan sägas vara rasistiska trots att de nu fattar de här besluten. Och jag blir så trött på det här med att politiker förväntas ändra sig efter folket, det måste ju finnas någon stabilitet och vi vet ju vad vi röstar på när vi går till val. Jag skulle bli väldigt besviken om jag röstade på ett parti för dess grundläggande värderingar och ideologi och två år senare byter partiet totalt ideologi.

Precis så! Det är det som gör att de övriga partierna inte kan sägas vara rasistiska trots att de nu fattar de här besluten. Och jag blir så trött på det här med att politiker förväntas ändra sig efter folket, det måste ju finnas någon stabilitet och vi vet ju vad vi röstar på när vi går till val. Jag skulle bli väldigt besviken om jag röstade på ett parti för dess grundläggande värderingar och ideologi och två år senare byter partiet totalt ideologi.
Men det är ju ingen stabilitet i regeringen. MP vill en sak och S en annan. MP tvingas ständigt ge upp och rätta sig efter S. MP säger att nu ska det minsann inte bli några mer försämringar för flyktingar. S säger att det krävs ännu mer försämringar för migrationen om läget blir ännu mer försämrat. Det är väl inte stabilt. Det är ju en spricka i regeringen. Att regeringens förtroende ständigt sjunker är väl inte stabilt. Att SD är vågmästare och kan fälla regeringen tillsammans med Alliansen är väl inte stabilt.

Svensk politik är inte alls stabil längre. Regeringen kan fällas när som helst ju och när man vill. Regeringen lever på nåder just nu. Inte alls stabilt

Men det är ju ingen stabilitet i regeringen. MP vill en sak och S en annan. MP tvingas ständigt ge upp och rätta sig efter S. MP säger att nu ska det minsann inte bli några mer försämringar för flyktingar. S säger att det krävs ännu mer försämringar för migrationen om läget blir ännu mer försämrat. Det är väl inte stabilt. Det är ju en spricka i regeringen. Att regeringens förtroende ständigt sjunker är väl inte stabilt. Att SD är vågmästare och kan fälla regeringen tillsammans med Alliansen är väl inte stabilt.

Svensk politik är inte alls stabil längre. Regeringen kan fällas när som helst ju och när man vill. Regeringen lever på nåder just nu. Inte alls stabilt

Jo, med det skulle ju vara samma sak med alliansen vid makten, vi har ju röstat så att ingen fått majoritet. Det är såklart inte stabilt eller att föredra, men då får man ju söka stöd hos dem som man har närmast politik med. Minoritetsregeringar är ju inte ovanligt i Sverige.

Jo, med det skulle ju vara samma sak med alliansen vid makten, vi har ju röstat så att ingen fått majoritet. Det är såklart inte stabilt eller att föredra, men då får man ju söka stöd hos dem som man har närmast politik med. Minoritetsregeringar är ju inte ovanligt i Sverige.
Precis det är därför som SD är en maktfaktor. Det hjälper inte ens att söka stöd hos dem som har närmast politik. Alliansen har inte alls närmast politik med regeringen. Regeringen får stöd från Alliansen bara på nåder inget annat.

Precis det är därför som SD är en maktfaktor. Det hjälper inte ens att söka stöd hos dem som har närmast politik. Alliansen har inte alls närmast politik med regeringen. Regeringen får stöd från Alliansen bara på nåder inget annat.

Ja, men eftersom alliansen har en politik som är närmare regeringens än vad SD har så är det ändå en rimligare väg än att ta stöd av SD. Framförallt vissa allianspartier ligger ju relativt nära S.

Precis så! Det är det som gör att de övriga partierna inte kan sägas vara rasistiska trots att de nu fattar de här besluten
Nej de är inte rasistiska...de har bara varit jävligt oansvariga som med öppna ögon låtit migration köra raka vägen in i väggen. Kommuner har sedan länge signalerat röd flagg...vi KLARAR inte mer. Har regeringen lyssnat?? Nej hellre att de dog än att ändra sig och inta en mer SD inriktning. Den förbannade sittande regering har skapat något som vi inte har den blekaste aning om hur det kommer att drabba Sverige och dess befolkning.
QUOTE="julgrisen, post: 17384878, member: 80530"] Och jag blir så trött på det här med att politiker förväntas ändra sig efter folket, det måste ju finnas någon stabilitet och vi vet ju vad vi röstar på när vi går till val. [/QUOTE]
Men absolut skall politiker ändra sig efter folket!! Hur skulle det annars se ut..tänker du? Tider förändras så fort idag. Något som var självklart för 5 år sedan är inte alls det idag. Olika intressen ligger i ropet olika tider och tidsepoker. Just nu är det migration och integration som ligger under lupp. Och nu jävlar skall den dimman lättas upp för alltid. Svenska folket vill inte längre leva i en tjocka som inte ger klara besked. Jag säger det igen Vi ska prata volymer, migration SKA har en budget (när den är slut är det SLUT!!) och min personliga åsikt är att Europa bara MÅSTE ändra asylrätten. Både män OCH kvinnor skall ha samma möjlighet att starta ett tryggt liv någon annanstans. Fler ensamkommande flickor tack!!
gulan

Nej de är inte rasistiska...de har bara varit jävligt oansvariga som med öppna ögon låtit migration köra raka vägen in i väggen. Kommuner har sedan länge signalerat röd flagg...vi KLARAR inte mer. Har regeringen lyssnat?? Nej hellre att de dog än att ändra sig och inta en mer SD inriktning. Den förbannade sittande regering har skapat något som vi inte har den blekaste aning om hur det kommer att drabba Sverige och dess befolkning.
QUOTE="julgrisen, post: 17384878, member: 80530"] Och jag blir så trött på det här med att politiker förväntas ändra sig efter folket, det måste ju finnas någon stabilitet och vi vet ju vad vi röstar på när vi går till val.
Men absolut skall politiker ändra sig efter folket!! Hur skulle det annars se ut..tänker du? Tider förändras så fort idag. Något som var självklart för 5 år sedan är inte alls det idag. Olika intressen ligger i ropet olika tider och tidsepoker. Just nu är det migration och integration som ligger under lupp. Och nu jävlar skall den dimman lättas upp för alltid. Svenska folket vill inte längre leva i en tjocka som inte ger klara besked. Jag säger det igen Vi ska prata volymer, migration SKA har en budget (när den är slut är det SLUT!!) och min personliga åsikt är att Europa bara MÅSTE ändra asylrätten. Både män OCH kvinnor skall ha samma möjlighet att starta ett tryggt liv någon annanstans. Fler ensamkommande flickor tack!!
gulan[/QUOTE]

Jag läste att flyktingströmmen ändrats och att över 50% nu är kvinnor och barn, så då är det väl bra att öppna gränsen igen?

För mig är det en självklar svaghet hos politiker och partier när de inte förmår att skapa politik från en egen välgrundad samhällsanalys. När de istället lägger förslag efter hur kappan är vänd idag, i den skrikiga okunniga folkmassans värld.

Såna politiker går fetbort och finns tyvärr i olika grad i alla läger.

Nej, politik handlar inte om att formulera rådande opinion till förslag. Det handlar om att skapa opinion för sina förslag. En diametral skillnad.

Snacka om vidrig människosyn......skrikiga okunniga folkmassans värld??? Säg mig.....vilken folkmassa representerar du :nailbiting:
gulan

Men hur skulle det se ut om politiken hela tiden omformades efter folkmassan, då skulle det ju inte finnas någon stabilitet alls? Politiker måste tänka långsiktigt och på vad som är bäst för landet, det är ju därför vi väljer representanter som kan sin sak istället för att själva styra landet via nån direktdemokrati.

Snacka om vidrig människosyn......skrikiga okunniga folkmassans värld??? Säg mig.....vilken folkmassa representerar du :nailbiting:
gulan

Vi har nog väldigt olika syn på hur man formulerar en politik för en bättre framtid. Och hur mycket kunskap som krävs.

Jag tror till exempel inte att det skulle bli bra om vi frågar alla om att formulera ett politiskt förslag och sedan ta de 10 mest förekommande och implementera.

Eftersom du efterfrågade fler kvinnor är det väl rimligt att ta emot dem nu?
Som jag sa ovan
Gränsen öppnas igen när det är ordning och reda på bordet efter regeringens "Robin Hood" lek.
Men hur skulle det se ut om politiken hela tiden omformades efter folkmassan
Varför frågar du? Du har ju svaret!! Så som det ser ut idag i svensk politik!! Det är så det blir när etablerade politiker tror de kan sopa problem under mattan bara för det ska låta fiiiint i talarstolen.
Jaaaa....utan att darra på rösten så beskyller jag hela det politiska etablissemanget för att SD vuxit sig så stora. Fy fan!!!!
Vi har nog väldigt olika syn på hur man formulerar en politik för en bättre framtid. Och hur mycket kunskap som krävs.
Jo nu vet jag vilken gapande folkmassa du tillhör.....Kör på tills det är dags att gå ner för räkning. Lyxfällemassan!!
gulan

Varför frågar du? Du har ju svaret!! Så som det ser ut idag i svensk politik!! Det är så det blir när etablerade politiker tror de kan sopa problem under mattan bara för det ska låta fiiiint i talarstolen.
Jaaaa....utan att darra på rösten så beskyller jag hela det politiska etablissemanget för att SD vuxit sig så stora. Fy fan!!!!

Nu förstår jag inte vad du menar? Menar du att nuvarande regering har ändrat åsikt efter vad opinionen vill och att det är därför det inte är bra idag? Jag trodde att du tyckte att politiker skulle lyssna MER på folket än vad regeringen har gjort? Jag tycker inte att det går ihop så förklara gärna.

Nu förstår jag inte vad du menar? Menar du att nuvarande regering har ändrat åsikt efter vad opinionen vill och att det är därför det inte är bra idag? Jag trodde att du tyckte att politiker skulle lyssna MER på folket än vad regeringen har gjort? Jag tycker inte att det går ihop så förklara gärna.

Nej, det blev snurrigt även för mig. Logiken haltar. Så en förklaring som binder ihop det (eller förklarar att det inte alls måste hänga ihop) kanske vore på sin plats.

Nej, politik handlar inte om att formulera rådande opinion till förslag. Det handlar om att skapa opinion för sina förslag. En diametral skillnad.

Opinionen i sig kan påverka vilka effekter ett genomfört förslag får (och därmed vilka förslag som är lämpliga), så att skulle vara en diametral skillnad håller jag inte riktigt med om.

Politiker måste tänka långsiktigt och på vad som är bäst för landet, det är ju därför vi väljer representanter som kan sin sak istället för att själva styra landet via nån direktdemokrati.
Så du menar att Lövet, en lågutbildad fd fackpamp kan sin sak att styra landet. Det verkar inte alls vara så att han har väljarnas förtroende för detta. Dessutom har han dragit S rakt ner i dyngan så pass långt att det är sämsta stödet sedan 1967. Alltså kan han definitivt inte sin sak.

Liknande trådar

Samhälle Jag tycker det är en intressant och framför allt viktig fråga för landets framtid vad som händer inom SD, men vill inte att ett sådant...
Svar
9
· Visningar
1 275
Senast: Smoothi
·
Kropp & Själ Jag har köpt hus och flyttar in om några veckor och det har varit långdraget med massor av strul och oro. Jag kollade på huset 20 mars...
6 7 8
Svar
141
· Visningar
9 916
Senast: Inte_Ung
·
Juridik & Ekonomi Jag vet inte vad jag vill med tråden men,, jag behöver lämna. Jag har koll på alla bostadsköer, privata hyresvärdar och blocket bostad...
2 3 4
Svar
75
· Visningar
8 605
Senast: Enya
·
  • Artikel Artikel
Dagbok Nu skriver jag som det är. Jag behöver input och jag vill/kan inte berätta detta för någon i min närhet. En triggervarning kanske är på...
Svar
7
· Visningar
1 133
Senast: soom
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama