Se där!! det enda som behövdes var ett etablerat parti som tar ansvar och börjar (vågar ska jag tillägga) ta tag i asyl och migrations frågan. Så den som är förvånad över att SD minskar -räcker upp en hand"!
Sen jublar jag över att MP målar in sig hårt i ett hörn och basunerar ut till höger och vänster att de tänker driva på att Sverige på sikt (eller ännu bättre...så fort som möjligt) skall återgå till tidigare generösa asylpolitik. Sååå jaa...fortsätt så, så slipper vi MP i maktposition i fortsättningen.
Men jag hurrar inte ännu. Förtroendet för det politiska etablissemanget är mycket bräckligt och SD:s makt i asyl/migrations frågan är fortfarande mycket starkt. Minsta lilla M nu försöker trixa så kommer SD att öka igen. Lägger M fram ett förslag i åtstramningar.... kan SD bara lägga ribban lite lite högre, så kommer pendeln att öka till SD:s favör igen.
Förakta inte små skavsår och fattiga vänner..... ett litet skavsår kan ignoreras rätt länge, men byter man inte skor efter ett tag, växer skavsåret och bevisligen kan det bli en riktig plåga och ta lång tid att läka ut.....
gulan