SD minskar igen Del V

Det finns gott om möjligheter för dig att ändra på det. Både i organiserad form och mer spontant.

Om man ser problemet kan man antingen göra nåt för att förbättra eller gnälla runt på forum som om det vore någon annans ansvar.

Vilket väljer du?
Vi har inte rätt att gå in på andras arbetsplatser och ändra på deras rutiner och det sätt som dom arbetar på. Det är olaga intrång

Om man ser problemet kan man antingen göra nåt för att förbättra eller gnälla runt på forum som om det vore någon annans ansvar.

Vilket väljer du?

Frågan är ju inte vad jag vill göra. Frågan är ju vad du har gjort för att ändra på det? Hur har du själv som stark förespråkare till invandringen, bidragit för att integrera flyktingar in i det svenska samhället?
Att peka finger åt andra går ju bra. Men då ska man ju själv ha gjort något bra innan man kan klanka ner på alla andra.

Frågan är ju inte vad jag vill göra. Frågan är ju vad du har gjort för att ändra på det? Hur har du själv som stark förespråkare till invandringen, bidragit för att integrera flyktingar in i det svenska samhället?
Att peka finger åt andra går ju bra. Men då ska man ju själv ha gjort något bra innan man kan klanka ner på alla andra.

Men gäller inte det dig också? Vad gör du själv för att det ska fungera bättre?

Men gäller inte det dig också? Vad gör du själv för att det ska fungera bättre?
Jag har inte samma naiva syn som många andra här att Sverige kan agera socialkontor till hela världen. Vilket många här tror.
Jag vill inöra stopp mot invandring. Ni vill ha svängdörrar så vem som helst kan komma och gå som de själva vill. Lämpa inte över de problem som er egen politik skapar på meningsmotståndarna. Ha lite ryggrad istället och inse att invandringen inte enbart är guld och gröna skogar. För då hade ju fler länder i europa varit intresserade av att ta emot flyktingar.

I det lilla, på de sätt som jag hittat genom att delta i aktiviteter för nyanlända som språkcafeer, jobbträffar, ingenjörsträffar, föreläsningar. Sedan debatterar jag mycket med olika berörda politiker om vad som bör göras. Jag är inte nöjd med att ha gjort tillräckligt dock, det finns stora möjligheter att göra mycket mer, samtidigt som jag egentligen bara gör skillnad för ett par enstaka nyanlända. Men om bara var och en gör åtminstone en sak regelbundet, skulle situationen vara helt annorlunda. Det finns mycket kunskap att vinna också på att engagera sig, så det kan rekommenderas.

Det lilla blir det stora om man multiplicerar med många.

Jag har inte samma naiva syn som många andra här att Sverige kan agera socialkontor till hela världen. Vilket många här tror.
Jag vill inöra stopp mot invandring. Ni vill ha svängdörrar så vem som helst kan komma och gå som de själva vill. Lämpa inte över de problem som er egen politik skapar på meningsmotståndarna. Ha lite ryggrad istället och inse att invandringen inte enbart är guld och gröna skogar. För då hade ju fler länder i europa varit intresserade av att ta emot flyktingar.

Jag vill införa obligatorisk utvandring för de som tror att migration handlar om att agera socialkontor för hela världen. Rött kort.

För övrigt är inte flyktinginvandring något som vare sig är guld, gröna skogar eller något som drivs av att vi som bodde här innan ska få det bättre. Totalt missförstånd verkar uppenbarligen råda om vad det handlar om.

Ha lite ryggrad och sluta gnälla när du inte vill göra ett dyft för att göra det bättre.

I det lilla, på de sätt som jag hittat genom att delta i aktiviteter för nyanlända som språkcafeer, jobbträffar, ingenjörsträffar, föreläsningar. Sedan debatterar jag mycket med olika berörda politiker om vad som bör göras. Jag är inte nöjd med att ha gjort tillräckligt dock, det finns stora möjligheter att göra mycket mer, samtidigt som jag egentligen bara gör skillnad för ett par enstaka nyanlända. Men om bara var och en gör åtminstone en sak regelbundet, skulle situationen vara helt annorlunda. Det finns mycket kunskap att vinna också på att engagera sig, så det kan rekommenderas.

Det lilla blir det stora om man multiplicerar med många.
Det är som dagarna innan julafton, alla har rätt att önska men långt ifrån allt blir verklighet så som i verkligheten

Ja, det är ju en väldigt bekväm hållning att säga att integrationen fungerar dåligt men inte vilja göra ett dyft för att det ska bli bättre.

Det är bara så trist med de som gnäller på integrationen men inte ens önskar att det ska bli bättre, och minsann inte tänker lyfta ett gruskorn för att göra det bättre.

Trista gnälliga medmänniskor.
I dagens Sentio får Lövet ytterligare en rak vänstersmocka som ger S otroliga sämsta någonsinn i en Sentiomätning 21,1% :laugh: . När ska Lövet inse att väljarna inte vill ha honom kvar. S+MP 26,4%. Snart är SD större än regeringen. Vilken katastrof :laugh:

M ökar något till 21,8%. Att vi ökar tror jag beror på att vi har skärp vår migrationspolitik, säger Hanif Bali (M).:D

SD då, jo dom är fortfarande störrsta partiet med 25,5%. Tangerat från förra mätningen:up:

För att finansiera flyktingmottagandet i Sverige drar nu regeringen tillbaka pengar utlovade för att bekämpa aids, tuberkulos och malaria runt om i världen rapporterar SR. Nedskärningarna beräknas leda till 20 000 extra dödsfall och 800 000 extra smittade av hid, tbc och malaria (som jämförelse dog ca 13 000 civila i kriget i Syrien 2015). Biståndsminister Isabella Lövin (MP) är för nuvarande på Fiji för att se över hur vi bäst kan bistå i frågor om klimatförändringar.

Prioriteringar....

@Gammeln Du har missat den senaste sifo-mätningen!
Men det är lugnt jag fixar det! :laugh:
74388d64-4956-4fac-bbf3-b0b642d87b5c

Signifikant minskning sedan i december.

http://www.svd.se/svd-sifo-sd-backar--definitivt-trendbrott/om/opinionsmatningar

http://www.svd.se/svd-sifo-sd-backar--definitivt-trendbrott/om/opinionsmatningar
Spelar absolut noll roll. SD är lika stora som C, KD och L tillsammans. Och precis som brukar påtalas här i tråden när SD ökar: Det är på valdagen som det räknas. Opinionsundersökningar svänger fram och tillbaka. Och det är långt till nästa val.
Däremot hade jag varit djupt bekymrad om jag sympatiserat med C, L eller KD. Dessa partier balanserar bekymmersamt nära spärren alla tre, och det är ingen engångsföreteelse.

Däremot hade jag varit djupt bekymrad om jag sympatiserat med C, L eller KD. Dessa partier balanserar bekymmersamt nära spärren alla tre, och det är ingen engångsföreteelse.
Om de borde vara bekymrade för de borgerliga småpartierna torde samma sak gälla även mp och v som är ungefär lika stora som c resp l.

Spelar absolut noll roll. SD är lika stora som C, KD och L tillsammans. Och precis som brukar påtalas här i tråden när SD ökar: Det är på valdagen som det räknas. Opinionsundersökningar svänger fram och tillbaka. Och det är långt till nästa val.

Visst är jag djupt bekymrad över att sympatierna för ett rasistiskt parti har blivit så stora. Har inte det framgått? Allt över enstaka procent är ett underbetyg åt Sverige.

Å andra sidan har jag följt skiten länge och sett nazisterna popularisera och slipa sin image. Men det är samma människor och samma grundteser.

Så länge som vi stiftar lagar som gör att flyktingströmmen minskar in till Sverige och så länge som vi stiftar lagar som gör att det blir svårare att få permanent upphållstillstånd och andra förmåner för nyanlända än för våra egna så spelar det ingen roll för mig om SD minskar eller ökar. Viktigast är ju inte vem som gör jobbet utan viktigast är ju att jobbet blir gjort. SD fungerar som blåslampa i arslet på dom övriga partierna :laugh:
http://www.svd.se/kinberg-batra-knackte-sd-koden
"Den som vill vinna väljare måste lyssna på opinionen - och vara beredd på att byta ut sin politik"

@PolitisktKorrekt
Jag tror att ironin i inlägget gick dig helt förbi?

I övrigt håller jag med @sjoberga Jag är mycket bekymrad över att så många kan tänka sig att stödja ett parti med så tvivelaktiga motiv som SD.

@Gammeln De övriga partierna tar tag i problemet när det är ett problem, inte när det eventuellt, kanske, möjligtvis blir ett problem nån gång i framtiden. Men givetvis ska de lyssna på opinionen, men inte ge upp sina grundvärderingar. Det måste finnas en stabilitet och inte partier som vänder kappan efter vinden hela tiden.
Sen om opinionen är färgad av vinklad högerpropaganda så gäller det att inte dras med ner i skiten. Men här vet jag att du inte håller med mig...

@Gammeln Men givetvis ska de lyssna på opinionen, men inte ge upp sina grundvärderingar.
Det var precis DETTA som regeringen fick göra eftersom Åsa tog till lipen på bästa sändningstid i TV och att Lövet sa att hans Europa byggde inga murar. Alla har ju rätt att söka asyl i Sverige. Det är ju en grundvärdering som man gav upp. Sen byggde han själv murar här hemma i Sverige med hjälp av lagar:laugh:

Liknande trådar

Samhälle Jag tycker det är en intressant och framför allt viktig fråga för landets framtid vad som händer inom SD, men vill inte att ett sådant...
Svar
9
· Visningar
1 275
Senast: Smoothi
·
Kropp & Själ Jag har köpt hus och flyttar in om några veckor och det har varit långdraget med massor av strul och oro. Jag kollade på huset 20 mars...
6 7 8
Svar
141
· Visningar
9 916
Senast: Inte_Ung
·
Juridik & Ekonomi Jag vet inte vad jag vill med tråden men,, jag behöver lämna. Jag har koll på alla bostadsköer, privata hyresvärdar och blocket bostad...
2 3 4
Svar
75
· Visningar
8 605
Senast: Enya
·
  • Artikel Artikel
Dagbok Nu skriver jag som det är. Jag behöver input och jag vill/kan inte berätta detta för någon i min närhet. En triggervarning kanske är på...
Svar
7
· Visningar
1 133
Senast: soom
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama