SD minskar igen Del V

Självklart är det min subjektiva uppfattning; det vore väldigt konstigt om någon uträttat forskning på en sådan fråga. Är inte detta ett diskussionsforum där man framför åsikter och uppfattningar?

Men du menar alltså att det är tvärtom? Att de som gnäller mest på hur illa vissa enskilda asylboenden fungerar och alltid fokuserar på det som inte fungerar med asylmottagandet är de som vill satsa allra mest resurser på att rätta till de avvikelserna? Det är verkligen inte min erfarenhet. Men jag är helt öppen för argument eller dina erfarenheter för att det skulle förhålla sig på det sättet.

Varför se det svart eller vitt? Klart det finns stolpskott åt båda riktningarna! Jag TROR de flesta vill att det ska fungera bra på asylboenden, utan våld, knivhot, våldtäkter på barn/vuxna, mord mm. + att polisen ska våga gå in utan att bli hotade.

Det jag funderade var ju om det verkligen stämde med att det var 600 asylsökande och bara 2(!!) personal på ett boende. Helt sanslöst isf.

Varför se det svart eller vitt? Klart det finns stolpskott åt båda riktningarna! Jag TROR de flesta vill att det ska fungera bra på asylboenden, utan våld, knivhot, våldtäkter på barn/vuxna, mord mm. + att polisen ska våga gå in utan att bli hotade.

Det jag funderade var ju om det verkligen stämde med att det var 600 asylsökande och bara 2(!!) personal på ett boende. Helt sanslöst isf.

Jag tror också att de flesta vill att det ska fungera bra, men frågan var ju hur mycket resurser man vill satsa på att det ska fungera bra.

Jag menar att det inte är svart eller vitt. Jag har bara erfarenheten att de som klagar mest på illa fungerande mottagande är de som tycker att det är rimligare att minska antalet asylsökande än att bidra med mer resurser för att få mer personal. Självklart är det inte en hundraprocentig sanning, så det är inte svart eller vitt.

Min upplevelse är att de som verkligen vill förbättra situationen pekar både på vad som är fel och pekar på lysande exempel där det fungerar bra och hur bra det kan bli om man gör på det på andra sätt och satsar mer resurser. Konstruktiva förslag.

Jag menar att det inte är svart eller vitt. Jag har bara erfarenheten att de som klagar mest på illa fungerande mottagande är de som tycker att det är rimligare att minska antalet asylsökande än att bidra med mer resurser för att få mer personal. Självklart är det inte en hundraprocentig sanning, så det är inte svart eller vitt.

Min upplevelse är att de som verkligen vill förbättra situationen pekar både på vad som är fel och pekar på lysande exempel där det fungerar bra och hur bra det kan bli om man gör på det på andra sätt och satsar mer resurser. Konstruktiva förslag.
Men nu hade vi inte råd med detta och inga resurser heller för den delen. Därför upprättade vi våra murar och införde id kontroller. Resultat: Kraftig minskning av inflödet = Resurser sparas till annat

Men nu hade vi inte råd med detta och inga resurser heller för den delen. Därför upprättade vi våra murar och införde id kontroller. Resultat: Kraftig minskning av inflödet = Resurser sparas till annat

Det är ju en helt inkorrekt analys. Vi har och hade både råd och resurser. Allt handlar om politiska val (utom det faktum att det akut var fullt i mottagningssystemet pga bristande satsningar i tid).

Det är ju en helt inkorrekt analys. Vi har och hade både råd och resurser. Allt handlar om politiska val (utom det faktum att det akut var fullt i mottagningssystemet pga bristande satsningar i tid).
Min analys är helt korrekt. Det är bara det att du inte vill erkänna sanningen i den verklighet vi lever i. Dessutom har Morgan sagt att murarna kommer att stå stadigt fasta och id kontrollerna ska gälla under lång tid framöver. Varför jo för vi har inte resurser att avsätta. Taket har Morgan satt till 70 000 i år dessutom har man bara lyckats utvisa ca 4 000 av 11 000 förra året vilket betyder att resurser inte frigörs som de borde. Polisen har nu lagt fram förslag om hur utvisningarna ska kunna speedas upp så att resurser kan användas till annat i vår välfärd. Bla vill polisen komma in tidigare i asylprocessen så att utvisningar kan verkställas mer eller mindre omgående. Även anmälningsplikten ska bli hårdare är det tänkt så polisen vet var dom finns. Då kommer resurser att nyttjas bättre och inte belasta välfärden mer än nödvändigt.

Det finns gott om monster.
  • I dagens Ipsos anser 40% att invandring och integration är den klart viktigaste frågan för väljarna. En fördubbling sedan förra mätningen. Som tvåa kommer skola o utbildning på endast 18% och som trea kom jobben på 13%.
  • Vidare anser väljarna i dagens Ipsos att SD har den bästa politiken för att lösa invandring och integration
Väljarna är fortfarande inte nöjda med dom murar som satts upp och dom krav som ställs på dom som vill hit. Mer behöver tydligen göras för att göra Sverige ointressant som mottagarland. Eftersom Lövet är stridlysten pga av sämsta resultat sedan 1967 så säger han att nu ska regerinen satsa på skola och jobben. Bevisligen anser väljarna att nått annat är betydligt viktigare och lösningen heter SD:laugh:

• I dagens Ipsos anser 40% att invandring och integration är den klart viktigaste frågan för väljarna. En fördubbling sedan förra mätningen. Som tvåa kommer skola o utbildning på endast 18% och som trea kom jobben på 13%.
  • Vidare anser väljarna i dagens Ipsos att SD har den bästa politiken för att lösa invandring och integration
Väljarna är fortfarande inte nöjda med dom murar som satts upp och dom krav som ställs på dom som vill hit. Mer behöver tydligen göras för att göra Sverige ointressant som mottagarland. Eftersom Lövet är stridlysten pga av sämsta resultat sedan 1967 så säger han att nu ska regerinen satsa på skola och jobben. Bevisligen anser väljarna att nått annat är betydligt viktigare och lösningen heter SD:laugh:

Jag tycker att det vore himla skönt att debatten handlade om något annat än invandring faktiskt. Det finns trots allt rätt många andra viktiga frågor. Att människor tycker att det är viktigast kan ju ha att göra med att det är den enda frågan som varit i fokus den senaste tiden.

Jag ingår i den skara av 40% som tycker att det är en mycket viktig fråga. Jag ingår dock inte i den senare skaran som anser att utebliven integration, minskade ambitioner och svartmålande av muslimer och afrikaner är en lösning på den viktiga frågan.

Vid problem i skolan så brukar det vara sällsynt få som anser att vi ska begränsa antalet elever och bara låta vissa delta i undervisningen.

Det finns trots allt rätt många andra viktiga frågor. Att människor tycker att det är viktigast kan ju ha att göra med att det är den enda frågan som varit i fokus den senaste tiden.
Att det finns andra viktiga frågor verkar väljarna INTE tycka. Invandring/integration ÄR den ENDA viktiga FRÅGAN föra alla oavsett ålder. Spelar ingen roll i vilken åldergrupp man frågar. När den frågan är löst på för väljarnas krav DÅ först blir andra frågor viktiga beroende på att resurser då har frilagts från det som nu går till invandring/integration/boenden/utvisningar och allt annat runt omkring denna fråga. Vi saknar ju resurser till övtiga frågor eftersom denna fråga som väljarna anser viktigast slukar enorma resurser. Väljarna har tröttnat. Väljarna själva får inte den hjälp och resurser som dom vill ha/anser sig rätt att få. Dom blir åsidosatta

Fast man hade kunnat göra en likadan video under mellankrigsåren i Tyskland. Gatubilden är inte en institution och berörs inte särskilt mycket av en systemkollaps. En systemkollaps kan yttra sig t.ex såhär:

"Han utsattes för mordförsök - polisen hinner inte utreda fallet: ...Jag fick veta att de genom registreringsnumret hittat en misstänkt och att ärendet rubricerades som mordförsök, säger Tony Persson... – Nu har det gått tre månader och jag har inte hört ett ord. Det är ganska sjukt och väldigt konstigt tycker jag, säger Tony Persson...
Borde inte ett försök till mord prioriteras?
– Jo, det tycker jag också. Jag vill inte att något ska läggas åt sidan. Det här är verkligheten som vi lever i, tyvärr, säger Jan Barck."

Jag ingår i den skara av 40% som tycker att det är en mycket viktig fråga. Jag ingår dock inte i den senare skaran som anser att utebliven integration, minskade ambitioner och svartmålande av muslimer och afrikaner är en lösning på den viktiga frågan.

Vid problem i skolan så brukar det vara sällsynt få som anser att vi ska begränsa antalet elever och bara låta vissa delta i undervisningen.
Ang bygga bostader så anser endast 4% att det är en viktig fråga :laugh:. Nä 7 klövern får allt göra mer för att göra Sverige ointressant om dom vill slippa se SD öka ännu mer. Dagens lagstiftning räcker inte alls på långa vägar för att göra väljarna nöjda på den punkten:grin:

Fast man hade kunnat göra en likadan video under mellankrigsåren i Tyskland. Gatubilden är inte en institution och berörs inte särskilt mycket av en systemkollaps. En systemkollaps kan yttra sig t.ex såhär:

"Han utsattes för mordförsök - polisen hinner inte utreda fallet: ...Jag fick veta att de genom registreringsnumret hittat en misstänkt och att ärendet rubricerades som mordförsök, säger Tony Persson... – Nu har det gått tre månader och jag har inte hört ett ord. Det är ganska sjukt och väldigt konstigt tycker jag, säger Tony Persson...
Borde inte ett försök till mord prioriteras?
– Jo, det tycker jag också. Jag vill inte att något ska läggas åt sidan. Det här är verkligheten som vi lever i, tyvärr, säger Jan Barck."
Migrationsverket erkände ju igår i Agenda sin systemkollaps att dom inte har tllräckligt med resurser. Bråk, misshandel, olaga hot, mord på boenden

På soc har man också systemkollaps,folk som bränner ut sig och folk som säger upp sig. Även där olaga hot

Att det finns andra viktiga frågor verkar väljarna INTE tycka. Invandring/integration ÄR den ENDA viktiga FRÅGAN föra alla oavsett ålder. Spelar ingen roll i vilken åldergrupp man frågar. När den frågan är löst på för väljarnas krav DÅ först blir andra frågor viktiga beroende på att resurser då har frilagts från det som nu går till invandring/integration/boenden/utvisningar och allt annat runt omkring denna fråga. Vi saknar ju resurser till övtiga frågor eftersom denna fråga som väljarna anser viktigast slukar enorma resurser. Väljarna har tröttnat. Väljarna själva får inte den hjälp och resurser som dom vill ha/anser sig rätt att få. Dom blir åsidosatta

Fast Sverige stannar ju inte för att vi inte har löst frågan om integration, vi måste ju ta hand om skolan och jobb samtidigt.
Jag håller också med om att det är en viktig fråga, men jag välkomnar samtal om andra områden också.

40 procent är fortfarande inte alla. Det är inte ens de flesta.

image.png

Ingen annan fråga upplevs så (vänster-)vinklad som invandringsfrågan i Sverige rapporterar YouGov. Vilket är ganska anmärkningsvärt då även högern har vinklat frågan på samma sätt i Sverige, det borde minska vänstervinklingens netto.

Nu tror ju inte jag att det är bara pengar som saknas i skolan med tanke på att det väl läggs mer pengar på skolan nu än någonsin om jag fattat det rätt, men alldeles oavsett så är det ju märkligt att du då inte vill prata om skolan om det nu är så illa?
Eftersom vi väljare anser att det finns EN fråga som är överlägset viktigare att ta itu med just nu. När den är löst så pass att väljarna är nöjda (invandring/integration hamnar långt ner på viktigast listan) då kan vi prata om bla skolan för då har vi också omfördelat resurserna så att skolan kan få det dom behöver för att rycka upp sig.

40 procent är fortfarande inte alla. Det är inte ens de flesta.
Säger du det.
Wow

Men Ipsos från 24/12 2015 där 55% vill minska invandringen det är väl majoritet va. Så där kan du inte wow:a va

Eller varför inte ta Sifo 26/11 2015 där vill 69% minska invandringen. Är det de flesta eller är det majoritet

Senast ändrad:

Liknande trådar

Samhälle Jag tycker det är en intressant och framför allt viktig fråga för landets framtid vad som händer inom SD, men vill inte att ett sådant...
Svar
9
· Visningar
1 275
Senast: Smoothi
·
Kropp & Själ Jag har köpt hus och flyttar in om några veckor och det har varit långdraget med massor av strul och oro. Jag kollade på huset 20 mars...
6 7 8
Svar
141
· Visningar
9 916
Senast: Inte_Ung
·
Juridik & Ekonomi Jag vet inte vad jag vill med tråden men,, jag behöver lämna. Jag har koll på alla bostadsköer, privata hyresvärdar och blocket bostad...
2 3 4
Svar
75
· Visningar
8 610
Senast: Enya
·
  • Artikel Artikel
Dagbok Nu skriver jag som det är. Jag behöver input och jag vill/kan inte berätta detta för någon i min närhet. En triggervarning kanske är på...
Svar
7
· Visningar
1 133
Senast: soom
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama