SD minskar igen Del V

Då tycker vi olika. Deras, SD +Kd, visioner är definitivt inom vad jag kallar ultrakonservativa. Sedan anpassar sig även dessa i viss mån till rådande realiteter för att inte verka för extrema.
Så nu är det inte längre ÄR utan mer vad du tycker?

Skulle vara intressant , vad en som jobbar med språk förstår under begreppet ultrakonservativ.
Eller varför inte ultraliberal ;)

Kl. Nu när regeringen äntligen tar till sig SD politik så kan man förmoda att de ska kallas för SD epitet.
Rasister, fascister, nazister .......
Företräder statsministern EU o FN eller Sveriges befolkning?

Sen hittar jag ingenstans att alla de Nödvändiga åtgärderna först ska implementeras 1 April 2016. Vilken ordning och reda blir det av det?
Ej heller att gränskontrollerna endast består av få stickprov. Verkningslösa.

Det är inte klokt att man öser på fast båten är full o låter människor sova utomhus.
Var ska de sedan på på sikt. Bostadsministern är var?

Polisen har fullt upp och idag vill 8 av 10 sluta. Misshandelsfall, villa inbrott är lågprioriterat. Källa Polisen

Jag håller inte med det vissa skriver om att S och MP tar till SD politik.
Min uppfattning är att det ändå är stor skillnad varför man gör detta, retoriken
Etc
SD vill inte ha invandring för man vill inte ha mångkultur. S och MP ser att man inte klarar att erbjuda ett bra mottagande.

Min uppfattning är att det ändå är stor skillnad varför man gör detta, retoriken
Etc
SD vill inte ha invandring för man vill inte ha mångkultur. S och MP ser att man inte klarar att erbjuda ett bra mottagande.
De har varit väl informerade om utvecklingen, men valt att strunta i varningen från experterna. De har varit naiva!
Det är inte sant att de andra länderna i EU har struntar i att följa konventionerna, fördragen etc. Det är bara Sverige som har agerat huvudlöst och t o m kallat både DK o UK s utrikesministrar för att vara usla människor..
Pinsamt!

Widar Andersson (S) sa häromdagen att folkvandringen som nu sker inte kommer att upphöra även om kriget skulle upphöra.

De har varit väl informerade om utvecklingen, men valt att strunta i varningen från experterna. De har varit naiva!
Det är inte sant att de andra länderna i EU har struntar i att följa konventionerna, fördragen etc. Det är bara Sverige som har agerat huvudlöst och t o m kallat både DK o UK s utrikesministrar för att vara usla människor..
Pinsamt!

Widar Andersson (S) sa häromdagen att folkvandringen som nu sker inte kommer att upphöra även om kriget skulle upphöra.
Det var inte det jag skrev om så vet inte varför du citerar mig.

Etc

Eller hur, det är skillnad på att ha pratat om att begränsa invandringen i tjugo-trettio år och att sätta in begränsningar först när det inte blir humant att ta emot fler. Det är inte ens på samma karta.

Med gråten i halsen vill Åsa hjälpa kommunerna.
Bättre kan väl en bekännelse under galgen inte illustreras...

Åsa Romsons insats var pinsam. Löfven tvingade henne att följa honom och Löfvens rationella politik och det mådde hon uppenbarligen dåligt av. Utan S och Löfven hade inte Romson gjort något alls.

Löfven ska vara stolt idag. Han visade att han är förmögen att leda ett land. Särskilt imponerad av läkarundersökningarna.

Åsa Romsons insats var pinsam. Löfven tvingade henne att följa honom och Löfvens rationella politik och det mådde hon uppenbarligen dåligt av. Utan S och Löfven hade inte Romson gjort något alls.

Löfven ska vara stolt idag. Han visade att han är förmögen att leda ett land. Särskilt imponerad av läkarundersökningarna.

Medicinsk åldersbestämning har många fel och är inte tillräckligt exakt. Inte många läkare som kommer att vilja göra dem.

http://www.lakartidningen.se/Klinik...sakert-faststalla-alder-hos-asylsokande-barn/

Senast ändrad:
Varför kan man då göra det i alla andra länder samt när det gäller ungdomslandslag?
Nej det är inte säskilt avancerat att åtminstone göra en uppskattning.

Om överläkare säger att det är stor felmarginal är det troligtvis det. 2-4 år fel kan göra väldigt stor skada för de som drabbas.

Det var ett alldeles frivilligt beslut att ta det ända till galgen och därmed hjälpa så många som möjligt.
Underligt att en så högt utbildad person som du inte vet vad begreppet " bekännelse under galgen " innebär
Det innebär visserligen att hjälpa, men hjälpa en enda person. Nämligen den som gör bekännelsen under galgen Ty utan denna hade hon fått lämna regeringen och det ville hon ju som synes inte....

.

Insatsen var knappast pinsam. hon och hennes parti gjorde en professionell evaluering och handlade utifrån den. Detta är aldrig pinsamt. Det pinsamma är väl att inte alla inser detta.

#– Åsa Romsons tårar vittnar om hur svårt beslutet varit. Men enligt mina kontakter så ville Socialdemokraterna driva en ännu hårdare politik, som liknar Moderaternas. Men Miljöpartisterna hade inte gått med på det. De hade lämnat regeringen då, säger Silberstein.#

Senast ändrad:
Om överläkare säger att det är stor felmarginal är det troligtvis det. 2-4 år fel kan göra väldigt stor skada för de som drabbas.
Då lägger vi bara på lite marginal så funkar det. Och naturligtvis kan det göra stor skada för den som hamnar över gränsen, han åker ju inte snålskjuts på barnen längre...

Underligt att en så högt utbildad person som du inte vet vad begreppet " bekännelse under galgen " innebär
Det innebär visserligen att hjälpa, men hjälpa en enda person. Nämligen den som gör bekännelsen under galgen Ty utan denna hade hon fått lämna regeringen och det ville hon ju som synes inte....

.

Det är för att du använder begreppet helt fel i detta sammanhang.

Det är ingen bekännelse av något som varit ett faktum en längre tid, utan ett nytt obekvämt, men kanske nödvändigt, beslut i en akut ny situation.

Att ha tagit beslutet för flera år sedan hade varit felaktigt, omotiverat och missat att hjälpa hundratusentals flyktingar som kunnat tas emot här på ett bra sätt.

Det är intressant att vissa nu kallar det SD-politik att ta emot så många som man klarar av och sedan säga tillfälligt stopp, när den praktiska gränsen är nådd vid 500.000+ om året. Så har aldrig någon SDare beskrivit partiets politik.

Det är för att du använder begreppet helt fel i detta sammanhang.

Det är ingen bekännelse av något som varit ett faktum en längre tid, utan ett nytt obekvämt, men kanske nödvändigt, beslut i en akut ny situation.

Att ha tagit beslutet för flera år sedan hade varit felaktigt, omotiverat och missat att hjälpa hundratusentals flyktingar som kunnat tas emot här på ett bra sätt.

Det är intressant att vissa nu kallar det SD-politik att ta emot så många som man klarar av och sedan säga tillfälligt stopp, när den praktiska gränsen är nådd vid 500.000+ om året. Så har aldrig någon SDare beskrivit partiets politik.
En bekännelse under galgen är en passande beskrivning. Det framkommer ju klart att MP inte vill ha den här lösningen, men är tvingade av omständigheterna.

Liknande trådar

Samhälle Jag tycker det är en intressant och framför allt viktig fråga för landets framtid vad som händer inom SD, men vill inte att ett sådant...
Svar
9
· Visningar
1 275
Senast: Smoothi
·
Kropp & Själ Jag har köpt hus och flyttar in om några veckor och det har varit långdraget med massor av strul och oro. Jag kollade på huset 20 mars...
6 7 8
Svar
141
· Visningar
9 920
Senast: Inte_Ung
·
Juridik & Ekonomi Jag vet inte vad jag vill med tråden men,, jag behöver lämna. Jag har koll på alla bostadsköer, privata hyresvärdar och blocket bostad...
2 3 4
Svar
75
· Visningar
8 618
Senast: Enya
·
Juridik & Ekonomi Jag sitter i en väldigt tråkig och frustrerande sits. För fyra månader sedan gick vår TV sönder, precis en sådan där dag när vi var...
2
Svar
24
· Visningar
1 557

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka