SD minskar igen Del V

Det var du som lade in ordet vänsterinriktad och antydde att vänster är allt till vänster om ultrakonservativa värderingar, vilket är det som framförts.

Jag lade in vänsterinriktad där eftersom det är de vänsterinriktade värderingarna som är normen idag, det gjorde jag för att vara tydlig med vad som är normen och vad som är oacceptabelt enligt normen.

Jag tror att de flesta sakkunniga är överens om en sak.

All invandring är tillgodo för ett land, under en enda men extremt viktig förutsättning.

Denna förutsättning kan man inte ens med bästa vilja och humanistiska intentioner trolla bort.

Historien visar med all tydlighet att det ligger till på det viset.

I Frankriket tog man med glädje emot och integrerade invandrare efter 1918 fram till den stora börskraschen.

För fram till den tidpunkten behövdes arbetskraft och man kunde få in de nytillkomna i arbete.

Samma sak i västra Tyskland efter 1945. Man tog då emot någonstans mellan 10 och 14 miljoner fördrivna, från de etniska utrensningarna som skedde i de nya öststaterna . Trots en skriande brist på bostäder 30 till 70% av städerna var ju sönderbombade fungerade integreringen bra. Det gick åt folk till uppbyggnaden av landet.

Det visar att, kan man inte få in de nya i arbete så är oftast de integreringsfrämjande åtgärderna bortkastade.

Ser man då till Sverige, så är det bara att fråga sig, hur stort är behovet av lågt utbildad arbetskraft?

Täcker det behovet inflödet eller kommer det in betydligt fler.

Så Till Landsfaderns uttalande om hur han vill hantera det hela:

* Man vill utöka de tidsbegränsade uppehållstillståndet till att gälla alla skyddsbehövande förutom kvotflyktingar. Vilket jag sedan lång tid efterlyst
* Man vill begränsa anhöriginvandringen till de med tidsbegränsade uppehållstillstånd Vilket jag sedan lång tid efterlyst .
* Man vill skärpa försörjningskravet när det gäller anhöriginvandring. Vilket jag sedan lång tid efterlyst
* Man vill att kategorin övriga skyddssökande ska inte längre ha rätt till uppehållstillstånd. Vilket jag sedan lång tid efterlyst
* Man vill införa medicinska ålderskontroller av ensamkommande flyktingbarn där det saknas tillförlitliga id-handlingar. Vilket jag sedan lång tid efterlyst
* Dessutom vill man utöka id-kontrollerna vid gränsen till att gälla även båtarna mellan Helsingborg-Helsingör samt på både tåg- och busstrafiken över Öresundsbron.

Det ska bli intressant vilka ytterligare åtgärder den rödgröna ministärel lyfter fram.

Nu när man visat sig gå i SD ledband, på snutt till oempatiska rassister med andra ord ;)
Fast de som kommer från Syrien är högre utbildade generellt än svenskar. Dessutom är många ingenjörer dvs en grupp som behövs i Sverige då för få unga utbildar sig till detta.

Fast de som kommer från Syrien är högre utbildade generellt än svenskar. Dessutom är många ingenjörer dvs en grupp som behövs i Sverige då för få unga utbildar sig till detta.
Visst, men det gäller ju även de stora kullarna av gymnasieutbildade som går arbetslösa redan nu i Sverige.

Men det ska egentligen inte påverka asylbeslut.
Har man den kompetensen som är efterfrågad i Sverige så söker man jobb, finns jobb så får man det och så handlar det istället om arbetskrafts invandring. och den ska, som jag ser det var fri fast under ett större arbetsgivar ansvar än idag.

Visst, men det gäller ju även de stora kullarna av gymnasieutbildade som går arbetslösa redan nu i Sverige.

Men det ska egentligen inte påverka asylbeslut.
Har man den kompetensen som är efterfrågad i Sverige så söker man jobb, finns jobb så får man det och så handlar det istället om arbetskrafts invandring. och den ska, som jag ser det var fri fast under ett större arbetsgivar ansvar än idag.
Gymnasieungdomar? Jag pratade om ingenjörer från universitetet.

Du har pratat om lågutbildade invandrare. Och vissa grupper invandrare är inte lågutbildade.

Jag frågade ju betraktaren (dig) och svaret blev som vanligt en undanflykt
Är en moderat brun, eller en Kristdemokrat?

KD och ffa SD är till olika delar ultrakonservativa. M i mindre omfattning.

Bruna i bemärkelsen rassenassar är SD ensamma om i riksdagen. Kan säkert finnas en enstaka övervintrad moderat också, men det stöds inte av partiprogrammet.

Det som fick mig att träda över gränsen innan är Ploki s uttalanden om hur underbart det är att flyktingar inte tas emot någonstans.

Total avsaknad av förståelse.

Hur kan det vara underbart? Sparka på flyende medmänniskor?

Det må ha varit nödvändigt i den uppkomna situationen, men underbart? Man liksom baxnar.

Jag skulle tro, jag vet inte, att hela regeringen stilla ber om att EU skärper sin gränsbevakning så att floden minskas till en rännil. För då kan man bibehålla sin gamla humanitära linje och man slipper bedriva den realpolitik man nu tar de första stegen till.

Vi kan inte ändra situationen i Syrien.
Vi han hjälpa till humanitärt, antingen kostnadseffektivt i grannländerna runt Syrien eller väldigt dyrt (per hjälp mottagare) i Sverige,.

Det är fortfarande inte svar på vad Ploki menade eftersom han kopplade ihop skärpt flyktingpolitik med att de inte ska behöva fly.

Det som fick mig att träda över gränsen innan är Ploki s uttalanden om hur underbart det är att flyktingar inte tas emot någonstans.

Total avsaknad av förståelse.

Hur kan det vara underbart? Sparka på flyende medmänniskor?

Det må ha varit nödvändigt i den uppkomna situationen, men underbart? Man liksom baxnar.

Ja, det är verkligen inte lätt att hålla sig på rätt sida gränsen när någon uttrycker det så. Tänker att man får ha förståelse för sig själv när man ibland inte orkar mer. Helst vill jag gråta när jag ser hur människor uttrycker sig.

KD och ffa SD är till olika delar ultrakonservativa. M i mindre omfattning.

Bruna i bemärkelsen rassenassar är SD ensamma om i riksdagen. Kan säkert finnas en enstaka övervintrad moderat också, men det stöds inte av partiprogrammet.
Ultrakonservativa, jaha
Min uppfattning om det ordet handlar om då man beskriver ex vissa religiösa grupperingar och vissa små Och då menar jag mindre än liberalerna) politiska grupperingar.
Jag och det är min personliga uppfattning är att inget parti i den svenska riksdagen kan betecknas som ultrakonservativt. (googla gärna på ultrakonservativt) så ser du att min uppfattning nog är rätt adekvat.
Men så är ju din beskrivning av andra uppfattningar än din egen ofta färgade av din ultraliberala inställning;)
Du ligger väl med andra ord mitt om mitten....

Senast ändrad:
Jag kan tycka att påståendet att 'alla får väl säga vad de tycker i Sverige idag' är precis lika tröttsamt, eftersom jag uppfattar verkligheten som en annan. Det handlar inte om huruvida man håller sig inom lagens ramar, utan mer huruvida man håller sig inom ramarna satta utav PK-etablissemanget. Jag tycker det ser ut som att minsta avsteg, hur litet eller stort det än är, blir klassat som ett brott av grövsta klass.

Jag har inte sagt att jag inte kan uttrycka mina åsikter, men jag har observerat hur det ser ut för andra. Visst, att uttrycka åsikterna är inte alltid problemet men bemötandet en del får manar ju inte till att igen ge uttryck för åsikterna.

Eller ja, jag blev ju faktiskt klassad som brunskjorta bara för att jag uttryckte åsikter om hur demokratin och yttrandefriheten fungerar. Så ja, lite hindrad skulle jag nog säga att jag känner mig nästa gång jag får för mig att kritisera det perfekta Sverige.

På vilket sätt blir det klassat som ett brott menar du?

På vilket sätt blir det klassat som ett brott menar du?

I lagens mening blir det inte det, men jag tycker det ser ut som att meningsmotståndarna klassar en del uttalanden så, ja. Om de gör det vet jag förstås inte, men det är hur jag tolkar det när man ser hur den men en icke PK åsikt blir attackerad och hatad. Men, det är som sagt hur jag tolkar det, kanske tolkar jag det fel? Och nej, jag har inte något bra exempel att ge.

Hatet som florerar mot meningsmotståndare, inte endast mot åsikterna, oavsett vilken sida meningsmotståndaren står på är skrämmande tycker jag.

I lagens mening blir det inte det, men jag tycker det ser ut som att meningsmotståndarna klassar en del uttalanden så, ja. Om de gör det vet jag förstås inte, men det är hur jag tolkar det när man ser hur den men en icke PK åsikt blir attackerad och hatad. Men, det är som sagt hur jag tolkar det, kanske tolkar jag det fel? Och nej, jag har inte något bra exempel att ge.

Hatet som florerar mot meningsmotståndare, inte endast mot åsikterna, oavsett vilken sida meningsmotståndaren står på är skrämmande tycker jag.
Ja det är en av de största svaghetstecken en person kan uppvisa i en diskussion, den att inte vara kapabel till att skilja sak o person.

Hur infamt detta egentligen är blir ju uppenbart för de flesta när en (exempelvis) IFK Norrköpings anhängare idiotförklarar en MFF supporter just för att denne hejar på MFF

Detta beteende är inte bara förkastligt, det är rent av ynkligt.

För att citera vår fantastiska Utrikesminister Margot Wallström :

"Vi måste hålla huvudet kallt och hjärtat varmt.

Och vi måste klara av att ha flera tankar i huvudet samtidigt"

Vilket hon uppenbarligen själv inte alls klarar av med tanke på alla grodor som kommit ur den munnen på sistone. Hur man kan se henne som fantastisk övergår mitt förstånd. Snarare totalt retarderad.

Vilket hon uppenbarligen själv inte alls klarar av med tanke på alla grodor som kommit ur den munnen på sistone. Hur man kan se henne som fantastisk övergår mitt förstånd. Snarare totalt retarderad.
Jag är inte avundsjuk på henne Tänk att av omständigheterna tvingas föra en realpolitik som ligger så långt det överhuvudtaget går från partiets tidigare uttalade drömmar.
Ännu värre är det väl för MP, Den representanten stod ju med gråten i halsen och backade upp statsministern

Jag är inte avundsjuk på henne Tänk att av omständigheterna tvingas föra en realpolitik som ligger så långt det överhuvudtaget går från partiets tidigare uttalade drömmar.
Ännu värre är det väl för MP, Den representanten stod ju med gråten i halsen och backade upp statsministern

Jo, men det är ju en sak - hennes uttalanden är helt andra. Att t ex skylla IS problematiken på Israel när man redan har lite småfrostiga relationer kan väl inte direkt anses intelligent - att därefter, när man blir konfronterad, påstå att judarna konspirerar mot henne. Ja, det är så dumt så klockorna stannar.
Läste en artikel där man la fram det som så att när man fick henne till utrikesminister hade hoppats på en frälsare men istället fick man en belastning.

Finns ju ett ordspråk som säger - Det är bättre att tiga och bli misstänkt för att vara idiot än att öppna munnen och undanröja alla tvivel. Passar bra in på Wallström i mitt tycke.

Jo, men det är ju en sak - hennes uttalanden är helt andra. Att t ex skylla IS problematiken på Israel när man redan har lite småfrostiga relationer kan väl inte direkt anses intelligent - att därefter, när man blir konfronterad, påstå att judarna konspirerar mot henne. Ja, det är så dumt så klockorna stannar.
Läste en artikel där man la fram det som så att när man fick henne till utrikesminister hade hoppats på en frälsare men istället fick man en belastning.

Finns ju ett ordspråk som säger - Det är bättre att tiga och bli misstänkt för att vara idiot än att öppna munnen och undanröja alla tvivel. Passar bra in på Wallström i mitt tycke.
Tiger i samtycke ;)

Inget hat. Genuin rädsla.

Liknande trådar

Samhälle Jag tycker det är en intressant och framför allt viktig fråga för landets framtid vad som händer inom SD, men vill inte att ett sådant...
Svar
9
· Visningar
1 275
Senast: Smoothi
·
Kropp & Själ Jag har köpt hus och flyttar in om några veckor och det har varit långdraget med massor av strul och oro. Jag kollade på huset 20 mars...
6 7 8
Svar
141
· Visningar
9 920
Senast: Inte_Ung
·
Juridik & Ekonomi Jag vet inte vad jag vill med tråden men,, jag behöver lämna. Jag har koll på alla bostadsköer, privata hyresvärdar och blocket bostad...
2 3 4
Svar
75
· Visningar
8 617
Senast: Enya
·
Juridik & Ekonomi Jag sitter i en väldigt tråkig och frustrerande sits. För fyra månader sedan gick vår TV sönder, precis en sådan där dag när vi var...
2
Svar
24
· Visningar
1 557

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Vi som letar häst II
  • Rider ni med snokrem?
  • Evolve