Det är ett så dumt uttalande att han bara gör bort sig själv.
@sjoberga som påstår sig vara så mån om klimatet här inne. Men han anser tydligen bara att de som tycker som honom är värda respekt.
Så är det. Även de mest toleranta kan lacka ur efter ett 100-tal inlägg från någon som verkar totalt väck i sinnet när det gäller att förhålla sig till medmänniskor. Och med inlägget ni avser, menar jag att om man verkligen står för de inlägg som framförts, så behöver man nog professionella insatser och definitivt hållas borta från allt typ av inflytande i samhället. Sen kan man ana att det är lite trollande och provokation också, men jag väljer att inte gå så hårt på det utan respektera det som framförts.
Men jag kan vända på det. @Ploki, kan inte du teckna ned något slags manifest för ditt idealsamhälle. Sedan kan jag vända det exakt 180 grader på varenda liten punkt så hamnar det nog ganska skapligt där ett modernt samhälle bör ligga.
Jag finner det mycket otäckt att vårt land har fostrat en sån som dig. Mycket, mycket otäckt. Det måste ha varit något allvarligt fel på samhället under din uppväxt, som tagit skruv i denna vridna självuppfattning och inte hejdats.