SD minskar igen Del V

"gjort några idiotiska ändringar tidigare"
Jag förstår att det är så du ser på dem, du anser ju att vi kan ta emot 250 000 per år.
1 miljon på fyra år.

Som man sår får man skörda, som man säger på landet, eller som man bäddar får man ligga.
Att över 1000 kom per dag berodde väl på avsaknaden av dessa sk idiotiska reglerna...

Men jag håller med dig, det kan gärna få komma 250 000, om vi har jobb till dem.

Alla förslag som hade gjort att vi klarat att ta emot färre fram till idag hade varit idiotiska. Varje människa räknas.

Det viktiga är att vi snabbt kommer ur situationen och bygger en kapacitet att ta emot fler på ett hållbart sätt. Dessförinnan bör andra länder steppa in och ta ett anständigt ansvar.

Flyktingarna är ingens ansvar. Länderna ser till sina intressen. Problemet är att Sverige inte gjort det och vi har blivit utnyttjade.

Förhoppningsvis har vi lärt oss något av detta och kommer att ha flyktingmottagning per capita i paritet med andra EU-länder i framtiden.

Jå jag vet att du vill ha öppna gränser, men förklara då hur vi i Sverige praktiskt och ekonomiskt ska mäkta med det inflöde som din tankegång med sig.

Det hade väl iofs gått men välfärden skulle fullständigt haverera. Det är ju därför Löfven inser att han måste agera. Sverige hade blivit ett nytt Brasilien på sikt.

Självklart har vi ett humanistiskt ansvar. Men ingen kan kräva att vi ska sänka vår egen båt i förtvivlade försök för att rädda så många drunknande som det finns. Vi ska rädda så många vi har möjlighet till.

Flyktingarna är ingens ansvar. Länderna ser till sina intressen. Problemet är att Sverige inte gjort det och vi har blivit utnyttjade.

Förhoppningsvis har vi lärt oss något av detta och kommer att ha flyktingmottagning per capita i paritet med andra EU-länder i framtiden.

Du är ju på riktigt ingen jag önskar att vi hade satsat en enda krona på annat än i psykiatrisk vård. Vi är bundna av internationella avtal att ta ansvar för flyktingar. Ett ansvar som handlar om att skydda medmänniskor.

Ditt idealsamhälle av kyla, total avsaknad av förståelse för utsatthet, kall egoism och patriarkal makt hoppas jag vi aldrig får se skymten i vårt stolta Sverige i framtiden .

Fy, fan, rent ut sagt.

Tittar på Aktuellt. Kungligt gjort av Löfven. Så agerar en ledare!

Jobbiga beslut som ger positiva effekter på sikt.

Härligt Adolf! Dock tolkar du som en nasse, ingen är kritisk mot flyktingar eller mottagning av dem. Kritiken riktar sig mot de länder som hittills vägrat ta ansvar. Miss igen.

Om jag igår hade föreslagit dessa förslag som regeringer kommer med hade jag blivit stämplad som främlingafientlig. Idag är det plötsligt helt legitimt. Komik.

Nej, det beror ju faktiskt enbart på varför du kom med förslagen.

Jag hade angivit samma skäl som regeringen använder idag.

Jag kan väl dock tycka att det är fånigt att håna regeringen. Starka individer ändrar sig när de har fakta som visar att det är tid att göra det. Regeringen och Löfven ska ha många rosor för detta.

Jag hade angivit samma skäl som regeringen använder idag.

Jag kan väl dock tycka att det är fånigt att håna regeringen. Starka individer ändrar sig när de har fakta som visar att det är tid att göra det. Regeringen och Löfven ska ha många rosor för detta.

Så du hade också angivit att vi har ett stort ansvar för flyktingarna och känner oss mycket bedrövade över att behöva ta besluten? Lät inte så nyss.

Det låter inte som en politik jag skulle vilja ha. Man kan vara empatisk utan att låta känslorna fatta alla beslut.

Känslorna ska inte fatta några besut enligt mig. Känslor ska användas för att öka livskvaliteten i det personliga umgänget med familj och vänner men också i kontakten med sig själv.

Liknande trådar

Samhälle Jag tycker det är en intressant och framför allt viktig fråga för landets framtid vad som händer inom SD, men vill inte att ett sådant...
Svar
9
· Visningar
1 275
Senast: Smoothi
·
Kropp & Själ Jag har köpt hus och flyttar in om några veckor och det har varit långdraget med massor av strul och oro. Jag kollade på huset 20 mars...
6 7 8
Svar
141
· Visningar
9 916
Senast: Inte_Ung
·
Juridik & Ekonomi Jag vet inte vad jag vill med tråden men,, jag behöver lämna. Jag har koll på alla bostadsköer, privata hyresvärdar och blocket bostad...
2 3 4
Svar
75
· Visningar
8 617
Senast: Enya
·
Juridik & Ekonomi Jag sitter i en väldigt tråkig och frustrerande sits. För fyra månader sedan gick vår TV sönder, precis en sådan där dag när vi var...
2
Svar
24
· Visningar
1 557

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka