SD minskar igen Del V

Favorit i repris.
Och eftersom SD ökade senast så....
Om det här illustrerar förnekarna eller deras belackare ligger väl i betraktarens öga ;)
1439413041384

Källa på det?
Propaganda ska bara ske åt ett håll. Åsiktskorridoren.Varför kan vi inte ha en nyanserad diskussion?
Diskussioner är inte farliga utan nödvändiga i ett demokratiskt samhälle.

Källa på vadå? Det var ju en länk i inlägget? Eller menar du källa på att speisa inte är en så trovärdig källa?
Här kan du läsa om sidor som inte är så trovärdiga att dela vidare om man vill ha en nyanserad diskussion:
http://touch.metro.se/nyheter/viralgranskarens-varningslista/EVHnfy!7M3vaeeacrHw2/

Att det startas en ny tråd om SD vid varje opinionsmätning börjar bli tjatigt.

De här trådarna handlar alla om exakt samma saker och en ny startas trots att den förra inte ens har 400 inlägg. Varför inte bara fortsätta skriva i en tråd tills den är så lång att den stängs och då skapa en ny tråd? Vad är problemet?

Om det gör alldeles för ont att skriva i en tråd som heter SD minskar kanske ett alternativ kan vara att skriva till moderator och be få titeln ändrad till något neutralt i stil med "SD i opinionsmätningarna" eller liknande?

Som vanligt en massa blaj och feltolkningar. (Det är inte för inte som man uppskattar @Blue i dessa trådar som kommer med både relevanta inlägg och grund bakom (om än väldigt selekterade för att stödja inläggen).)

http://www.metro.se/nyheter/nej-sverige-kommer-inte-vara-ett-u-land-ar-2030/EVHnju!GDNHA6zL9uIXQ/

Tack antar jag :angel:. Om jag inte minns fel så fanns det i den rapporten även en prognos för 2015 som ser ut att slå helt fel. Även om jag tror att Sverige kommer tappa i HDI-rankningen framöver.

Tack antar jag :angel:. Om jag inte minns fel så fanns det i den rapporten även en prognos för 2015 som ser ut att slå helt fel. Även om jag tror att Sverige kommer tappa i HDI-rankningen framöver.

Tja, vi har ofta helt olika uppfattningar och utgångspunkter, men jag uppskattar din förmåga att producera vederhäftiga underlag som är högst intressanta att ta del av. Berikar min kunskap, därav uppskattningen.

Sedan drar vi ändå ofta olika slutsatser, men det handlar mer om utgångspunkter och politisk åskådning.

Och jag är tyvärr van vid att det från alla håll i debatten produceras märkliga underlag, rena fantasier, spekulationer och lögner så det är uppfriskande.

Att det startas en ny tråd om SD vid varje opinionsmätning börjar bli tjatigt.

De här trådarna handlar alla om exakt samma saker och en ny startas trots att den förra inte ens har 400 inlägg. Varför inte bara fortsätta skriva i en tråd tills den är så lång att den stängs och då skapa en ny tråd? Vad är problemet?

Om det gör alldeles för ont att skriva i en tråd som heter SD minskar kanske ett alternativ kan vara att skriva till moderator och be få titeln ändrad till något neutralt i stil med "SD i opinionsmätningarna" eller liknande?
Nej det gör inte ont. Men vi kunde lika gärna ha ett namn på tråden som säger Fi är största partiet.
Och det skulle stämma, om man exkluderade 98% av alla röstberättigade ;)

Läckta dokument från den marknadsliberala tankesmedjan Timbro (länk).

På agendan bl.a:
"[Vi] undviker att initiera och medverka i diskussioner som rör SD isolerat."
"[Vi] undviker att bekräfta de katastrofscenarier som delar av borgerligheten och SD använder för att torgföra en mer restriktiv volymdiskussion. "

Syn på jämlikhet:
"Att Sverige ständigt strävar efter en ökad ekonomisk jämlikhet är ett problem som står i vägen..."

Följt av ett allmänt märkligt påstående: "Många har en intuitiv marxistisk syn på kapitalismen, istället för att exempelvis se hur de sämst ställda tjänar på att möjligheterna till klassresor växer."

Att ekonomisk ojämlikhet försämrar möjligheterna till klassresor är så pass välkänt att det t.o.m finns en kurva namngiven efter fenomenet.
400px-The_Great_Gatsby_Curve.png

Tja, vi har ofta helt olika uppfattningar och utgångspunkter, men jag uppskattar din förmåga att producera vederhäftiga underlag som är högst intressanta att ta del av. Berikar min kunskap, därav uppskattningen.

Sedan drar vi ändå ofta olika slutsatser, men det handlar mer om utgångspunkter och politisk åskådning.

Och jag är tyvärr van vid att det från alla håll i debatten produceras märkliga underlag, rena fantasier, spekulationer och lögner så det är uppfriskande.
Stämmer in i kören!

Jag har full förståelse för att det är svårt att leva om man har den synen på sina medmänniskor.
Men det är ju den synen du företräder när du beskriver dina meningsmotståndare i nedsättande meningar.
Men bilden, den att beskriva människor som får är faktiskt rätt bra. Jag träffade en Bosnisk familj för några år sedan. De hade fått sitt hus uppeldat av grannen (En grekisk ortodox trosanhörig) Fadern och äldsta sonen hade blivit skjutna. Detta av samme granne som de tidigare firat fester med, grillat ihop med och vars barn deras barn hade lekt. Mamman i familjen (Muslim)sa: människor är som får, de följer vilken jävla idiot som helst.....

Men det är ju den synen du företräder när du beskriver dina meningsmotståndare i nedsättande meningar.
Men bilden, den att beskriva människor som får är faktiskt rätt bra. Jag träffade en Bosnisk familj för några år sedan. De hade fått sitt hus uppeldat av grannen (En grekisk ortodox trosanhörig) Fadern och äldsta sonen hade blivit skjutna. Detta av samme granne som de tidigare firat fester med, grillat ihop med och vars barn deras barn hade lekt. Mamman i familjen (Muslim)sa: människor är som får, de följer vilken jävla idiot som helst.....
I den ligan är du ohotad, du ligger på VM nivå medans jag o övriga bukefalister sparkar på en korpboll.

I den ligan är du ohotad, du ligger på VM nivå medans jag o övriga bukefalister sparkar på en korpboll.
För det första, jag har inte svårt att leva.
Bläddra igenom trådarna här på buke hittar du många som verkligen har svårt att leva.
För det andra, du talar om liga. Vilket uppenbarligen visar att du inte förstått vitsen med bild/text i kombination.
Det är inget jag kan hjälpa.

Men jag förstår du börjar bli bitter på läget ute i verkliga livet.
Det fjärmar sig mer och mer från din åsiktskompass.
Men, som man säger, när inte kartan visar rätt så är det verkligheten runt omkring dig som gör det.
Så välkommen ut i det verkliga livet :)

Flyktingar tvingas sova utomhus i Malmö.
Är det den signalen man vill sända bakåt i flyktingströmmen?
En av flyktingarna säger att Sverige ska skicka dem till Finland, men har inte finnarna infört skärt gränskontroll de med?
Polisen säger att hela situationen brakat ihop i Malmö.

Så tragiskt att vissa kan säga, vad var det vi varnade för.

En professor i nationalekonomi berättar här vad som väntar oss.
Något som en andraklassare kan räkna ut.

Liknande trådar

Samhälle Jag tycker det är en intressant och framför allt viktig fråga för landets framtid vad som händer inom SD, men vill inte att ett sådant...
Svar
9
· Visningar
1 275
Senast: Smoothi
·
Kropp & Själ Jag har köpt hus och flyttar in om några veckor och det har varit långdraget med massor av strul och oro. Jag kollade på huset 20 mars...
6 7 8
Svar
141
· Visningar
9 916
Senast: Inte_Ung
·
Juridik & Ekonomi Jag vet inte vad jag vill med tråden men,, jag behöver lämna. Jag har koll på alla bostadsköer, privata hyresvärdar och blocket bostad...
2 3 4
Svar
75
· Visningar
8 617
Senast: Enya
·
Juridik & Ekonomi Jag sitter i en väldigt tråkig och frustrerande sits. För fyra månader sedan gick vår TV sönder, precis en sådan där dag när vi var...
2
Svar
24
· Visningar
1 557

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka