SD minskar igen Del V

Ändå skrev du nyss att revisorns man skulle bli 5% billigare?
Javisst, som svar på förslaget att alla kvinnor skulle få ett påslag på 5% och eftersom min revisor idag kostar lika mycket som sin man, när man anlitar dem så får ju mannen en konkurrensfördel som förmodligen ger det resultatet jag beskrev.

Bara för att vi kan förklara skillnaderna med egenskaper hos och följder av patriarkala strukturer och orättvisor, betyder det inte att vi bör låta det vara så.
Men kom då med förslag som avhjälper problemen då. Naturligtvis inom de demokratiska spelregler vi båda värderar så högt....

Självklart. Vi kvinnliga lönesättare kommer överens om att vi gör så.

*filar naglarna och tittar ut genom fönstret*

Klagar männen så får de väl försöka jobba hårdare, förhandla bättre eller nåt.

*gäsp*

Hittills inga fungerande demokratiska förslag alltså, föga förvånande.
Men klaga det kan ju alla

Bara för att vi kan förklara skillnaderna
betyder det inte att vi bör låta det vara så.

Det håller jag helt med om. Har tidigare tagit upp att det borde vara mer fokus i debatten på t.ex varför det ojusterade lönegapet är så mycket mindre i länder som Slovenien, Italien, Lettland, Litauen, Polen och Malta. Men jag tror att den delen är nedprioriterad delvis eftersom det är svårt för svenska feminister att koppla det till patriarkala normer och traditionella könsroller då Sverige ligger i klar framkant med att avslöja och bekämpa dessa jämfört de andra länder jag nämnde.

Alltså, det här kommer vi kvinnor överens om i stallet och på hundklubben och så. Sen bara inför vi det. Visst, det kan ju synas i statistiken sen för den som är petig, men de 5% kan man ju alltid sortera under oförklarade skillnader sen. Det beror ju liksom på hur man räknar.
Ja har ni majoritet i stallet eller hundklubben så är det väl inga problem. Problemen uppstår väl när ni vill implementera dina idéer ute i verkliga världen

Det håller jag helt med om. Har tidigare tagit upp att det borde vara mer fokus i debatten på t.ex varför det ojusterade lönegapet är så mycket mindre i länder som Slovenien, Italien, Lettland, Litauen, Polen och Malta. Men jag tror att den delen är nedprioriterad delvis eftersom det är svårt för svenska feminister att koppla det till patriarkala normer och traditionella könsroller då Sverige ligger i klar framkant med att avslöja och bekämpa dessa jämfört de andra länder jag nämnde.

Ja, det är en intressant diskussion. Dessa samhällen är på vissa sätt ganska olika det svenska och att patriarkala strukturer inte fått samma effekter på löner könen emellan där, är inte så konstigt. Men visst är det intressant att analysera - för det kan definitivt finnas saker av intresse för hur vi bör angripa problemen här.

Så att vi inte fortsätter att vifta bort dem och är nöjda.

Resonemanget var ironiskt och "stallet" en motsvarighet till den manliga bastun, där beslut fattas - för att se det hela ur det andra könets synvinkel. För svårt, tydligen.
Troligtvis,Jag har svårt att förknippa bastu och stall. Vi badar bastu tillsammans vare sig det är i en eller tvåkönade sällskap. Åter till frågan, men jag saknar fortfarande konstruktiva förslag.
De lyser hela tiden med sin frånvaro.
Är det då så underligt att det är som det är.
När det bara klagas men ingen verkar veta hur man/kvinna ska göra ngt åt det .

Om jag kommer ihåg och har fattat rätt :) har nu SD minskat i de tre senaste opinionsundersökningarna jag sett och hört talas om. Det har varit väldigt tyst om detta i den föregående tråden.
Vad kan det bero på och kommer det fortsätta så, tro?

9 dagar tog det och nu är SD störst och verkar inte minska för tillfället.

Tror sd minskar först när många av de senareröster de fått ser att andra lovade åtgärder fungerar bättre och det är klart att Sverige hyser IS- krigare med både husrum , vård och pengar, är inte till fördel annat än för sd.

Tror sd minskar först när många av de senareröster de fått ser att andra lovade åtgärder fungerar bättre och det är klart att Sverige hyser IS- krigare med både husrum , vård och pengar, är inte till fördel annat än för sd.
Undrar om Gunnar nu öppnar en ny tråd eller om man för hit den nya tråden hit.
Fast han har ju bytt namn på en tråd tidigare så ett namnbyte är väl den enklaste lösningen
"SD störst i senaste mätningen" skulle väl passa ;)

@axel Sluta peppra Buke med rasistisk propaganda och bloggar med falska "nyheter".

http://www.metro.se/nyheter/nej-sverige-kommer-inte-vara-ett-u-land-ar-2030/EVHnju!GDNHA6zL9uIXQ/

ETA: För den som klickat på hennes länkar rekommenderas en virus-scan.
Nu hittade jag bara den länken, men källan är från FN
82949-2012-12-04-13-55-30_fn_hdi_u-land.jpg

Det hon dementerar är bara benämningen på U land.
Den är grovhuggen, men ändå relevant.

Dock en prognos. En varning som man kan agera efter.
Hushållens lån ska ju minskas. Alltid något.

Som vanligt en massa blaj och feltolkningar. (Det är inte för inte som man uppskattar @Blue i dessa trådar som kommer med både relevanta inlägg och grund bakom (om än väldigt selekterade för att stödja inläggen).)

http://www.metro.se/nyheter/nej-sverige-kommer-inte-vara-ett-u-land-ar-2030/EVHnju!GDNHA6zL9uIXQ/
Vad som står klart är väl att Sveriges BNP kommer att stiga de närmaste åren.
Eftersom boende, skola vård kostar pengar och den summan plussar ju på vårt BNP.
Att vi sedan får låna för att ha råd att betala för det/den boendet, skolan vården påverkar inte BNP.
Men väl de räntor och de amorteringar våra barn tvingas betala i framtiden ;)

Jag tror att SD och Daesh fungerar som reklam åt varandra just nu. Det är det som skrämmer mig mest.

Liknande trådar

Samhälle Jag tycker det är en intressant och framför allt viktig fråga för landets framtid vad som händer inom SD, men vill inte att ett sådant...
Svar
9
· Visningar
1 275
Senast: Smoothi
·
Kropp & Själ Jag har köpt hus och flyttar in om några veckor och det har varit långdraget med massor av strul och oro. Jag kollade på huset 20 mars...
6 7 8
Svar
141
· Visningar
9 916
Senast: Inte_Ung
·
Juridik & Ekonomi Jag vet inte vad jag vill med tråden men,, jag behöver lämna. Jag har koll på alla bostadsköer, privata hyresvärdar och blocket bostad...
2 3 4
Svar
75
· Visningar
8 617
Senast: Enya
·
Juridik & Ekonomi Jag sitter i en väldigt tråkig och frustrerande sits. För fyra månader sedan gick vår TV sönder, precis en sådan där dag när vi var...
2
Svar
24
· Visningar
1 557

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka