SD minskar igen Del V

Nej, just ja, det är ju så SD-retoriken fungerar. Vi säger inte vad vi egentligen vill, för att inte skrämma väljare. Partipiskan fungerar bra.

Jag röstar inte ens på SD. Alla politiker friserar budskapet. Gör du inte det är du snart borta ur matchen.

Jag är dock nyfiken på Sjöstedt. Han verkar vara en fin människa och verkar faktiskt genuint oroad för flyktingarna.

Det är realpolitik och troligen praktiskt nödvändigt just nu att göra detta som ju inte är flyktingkritiskt. Men underbart? Hur blir det underbart?

Ingen har någonsitt trott, eller hävdat att Sverige kan ta emot de 50 miljoner flyktingar som finns i världen. Rent praktiskt har vi plats, men det tar lite tid att ställa för det. Sen lär inte alla vilja komma hit, även om vi värvar och betalar dem. Men en del.

Det är dock stora utmaninagar för en stat som Sverige som är noga med att följa lagar och låta pröva alla beslut, genom den internationellt sett mycket effektiva byråkratin, när mängden blir stor.

Ingen har någonsitt trott, eller hävdat att Sverige kan ta emot de 50 miljoner flyktingar som finns i världen. Rent praktiskt har vi plats, men det tar lite tid att ställa för det. Sen lär inte alla vilja komma hit, även om vi värvar och betalar dem. Men en del.

Det är dock stora utmaninagar för en stat som Sverige som är noga med att följa lagar och låta pröva alla beslut, genom den internationellt sett mycket effektiva byråkratin, när mängden blir stor.

Var det svar på mitt inlägg?

Du är ju på riktigt ingen jag önskar att vi hade satsat en enda krona på annat än i psykiatrisk vård. Vi är bundna av internationella avtal att ta ansvar för flyktingar. Ett ansvar som handlar om att skydda medmänniskor.

Ditt idealsamhälle av kyla, total avsaknad av förståelse för utsatthet, kall egoism och patriarkal makt hoppas jag vi aldrig får se skymten i vårt stolta Sverige i framtiden .

Fy, fan, rent ut sagt.
"Du är ju på riktigt ingen jag önskar att vi hade satsat en enda krona på annat än i psykiatrisk vård."
Hm bryter inte detta uttalande mot forumets regler? Det är ju i praktiken en förklaring att målet för uttalandet är i behov av psykisk vård?

"Du är ju på riktigt ingen jag önskar att vi hade satsat en enda krona på annat än i psykiatrisk vård."
Hm bryter inte detta uttalande mot forumets regler? Det är ju i praktiken en förklaring att målet för uttalandet är i behov av psykisk vård?

Det är ett så dumt uttalande att han bara gör bort sig själv.

@sjoberga som påstår sig vara så mån om klimatet här inne. Men han anser tydligen bara att de som tycker som honom är värda respekt.

Flyktingar utgör en kostnad. Ju färre flyktingar desto bättre.
Nej, så kan du inte generalisera. Flyktingar innebär långsiktigt bara en kostnad om det inte finna arbete o bostäder åt dem. Det visar all historisk statistiker. Att regeringen är tvungen att agera nu är ju pga att det råder brist på dessa resurser..
Men den bristen uppkom inte efter 1;a september 2015. Den har existerat i ett flertal år vid det här laget.
Jag har påtalat den ofta här, flera aktörer har viftat bort vad jag skrivit som rappakalja.
Men nu, pga av de explosivt ökande flyktingströmmarna har regeringen fått upp ögonen.
Man skulle nästan kunna tala om en bekännelse under galgen.

Nej, så kan du inte generalisera. Flyktingar innebär långsiktigt bara en kostnad om det inte finna arbete o bostäder åt dem. Det visar all historisk statistiker. Att regeringen är tvungen att agera nu är ju pga att det råder brist på dessa resurser..
Men den bristen uppkom inte efter 1;a september 2015. Den har existerat i ett flertal år vid det här laget.
Jag har påtalat den ofta här, flera aktörer har viftat bort vad jag skrivit som rappakalja.
Men nu, pga av de explosivt ökande flyktingströmmarna har regeringen fått upp ögonen.
Man skulle nästan kunna tala om en bekännelse under galgen.

Ja, det är onekligen en intressant vändning.

Jag pratar utifrån ett nutida perspektiv. Arbetsmarknaden har förändrats och har inte i behov av arbetskraft längre i samma utsträckning. Maskiner gör stora delar av lågutbildades jobb numera.

Arbetskraftsinvandring i bristyrken är däremot positivt.

Och på vilket sätt hjälper det människorna i Syrien?
Överhuvudtaget inte alls.
Men problemet i Sverige är ett Svenskt problem och måste, då vi inte har mandat eller militära muskler att agera i Syrien, hanteras i Sverige.

För hur vill du agera för att dels hjälpa dem i Syrien och dels rent praktiskt lösa problemen i Sverige.

Vilket ointelligent, kvalificerat skitsnack. För att citera vår fantastiska Utrikesminister Margot Wallström :

"Vi måste hålla huvudet kallt och hjärtat varmt.

Och vi måste klara av att ha flera tankar i huvudet samtidigt"

http://www.regeringen.se/tal/2015/1...s--europeisk-solidaritet-och-europeiska-svar/

Du får gärna förklara eller komma med argument för att det skulle vara ointelligent att agera rationellt.

Flyktingkrisen i Sverige är just ett resultat av att vi inte agerat rationellt utan blandat in känslor i beslutsfattandet.

Liknande trådar

Samhälle Jag tycker det är en intressant och framför allt viktig fråga för landets framtid vad som händer inom SD, men vill inte att ett sådant...
Svar
9
· Visningar
1 275
Senast: Smoothi
·
Kropp & Själ Jag har köpt hus och flyttar in om några veckor och det har varit långdraget med massor av strul och oro. Jag kollade på huset 20 mars...
6 7 8
Svar
141
· Visningar
9 916
Senast: Inte_Ung
·
Juridik & Ekonomi Jag vet inte vad jag vill med tråden men,, jag behöver lämna. Jag har koll på alla bostadsköer, privata hyresvärdar och blocket bostad...
2 3 4
Svar
75
· Visningar
8 617
Senast: Enya
·
Juridik & Ekonomi Jag sitter i en väldigt tråkig och frustrerande sits. För fyra månader sedan gick vår TV sönder, precis en sådan där dag när vi var...
2
Svar
24
· Visningar
1 557

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka