Så känslor är ingenting man har mot andra än sin familj och sig själv? Det låter väldigt tragiskt.
Men hela @Ploki :s liv, världsbild och självuppfattning låter väldigt, väldigt tragiskt. Från det som hamnat i inlägg på buke i alla fall.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Så känslor är ingenting man har mot andra än sin familj och sig själv? Det låter väldigt tragiskt.
Nej, just ja, det är ju så SD-retoriken fungerar. Vi säger inte vad vi egentligen vill, för att inte skrämma väljare. Partipiskan fungerar bra.
Helt plötsligt tävlar M och S i att vara så flyktingkritiska som möjligt. Underbart!
Det är realpolitik och troligen praktiskt nödvändigt just nu att göra detta som ju inte är flyktingkritiskt. Men underbart? Hur blir det underbart?
Ingen har någonsitt trott, eller hävdat att Sverige kan ta emot de 50 miljoner flyktingar som finns i världen. Rent praktiskt har vi plats, men det tar lite tid att ställa för det. Sen lär inte alla vilja komma hit, även om vi värvar och betalar dem. Men en del.
Det är dock stora utmaninagar för en stat som Sverige som är noga med att följa lagar och låta pröva alla beslut, genom den internationellt sett mycket effektiva byråkratin, när mängden blir stor.
Mer en generell kommentarVar det svar på mitt inlägg?
Det är realpolitik och troligen praktiskt nödvändigt just nu att göra detta som ju inte är flyktingkritiskt. Men underbart? Hur blir det underbart?
Flyktingar utgör en kostnad. Ju färre flyktingar desto bättre.
Ju färre som behöver fly sitt hemland desto bättre.
Det är sant det med. Varför det är viktigt att hela Europa håller på att införa en restriktiv flyktingpolitik.
På vilket sätt hjälper det att folk inte behöver fly?
"Du är ju på riktigt ingen jag önskar att vi hade satsat en enda krona på annat än i psykiatrisk vård."Du är ju på riktigt ingen jag önskar att vi hade satsat en enda krona på annat än i psykiatrisk vård. Vi är bundna av internationella avtal att ta ansvar för flyktingar. Ett ansvar som handlar om att skydda medmänniskor.
Ditt idealsamhälle av kyla, total avsaknad av förståelse för utsatthet, kall egoism och patriarkal makt hoppas jag vi aldrig får se skymten i vårt stolta Sverige i framtiden .
Fy, fan, rent ut sagt.
"Du är ju på riktigt ingen jag önskar att vi hade satsat en enda krona på annat än i psykiatrisk vård."
Hm bryter inte detta uttalande mot forumets regler? Det är ju i praktiken en förklaring att målet för uttalandet är i behov av psykisk vård?
Nej, så kan du inte generalisera. Flyktingar innebär långsiktigt bara en kostnad om det inte finna arbete o bostäder åt dem. Det visar all historisk statistiker. Att regeringen är tvungen att agera nu är ju pga att det råder brist på dessa resurser..Flyktingar utgör en kostnad. Ju färre flyktingar desto bättre.
Det blir färre ekonomiska och sociala problem i Europa.
Å har den "Röe" gått och blivit avundsjuk?Fick du inte för din importfru?
Nej, så kan du inte generalisera. Flyktingar innebär långsiktigt bara en kostnad om det inte finna arbete o bostäder åt dem. Det visar all historisk statistiker. Att regeringen är tvungen att agera nu är ju pga att det råder brist på dessa resurser..
Men den bristen uppkom inte efter 1;a september 2015. Den har existerat i ett flertal år vid det här laget.
Jag har påtalat den ofta här, flera aktörer har viftat bort vad jag skrivit som rappakalja.
Men nu, pga av de explosivt ökande flyktingströmmarna har regeringen fått upp ögonen.
Man skulle nästan kunna tala om en bekännelse under galgen.
Överhuvudtaget inte alls.Och på vilket sätt hjälper det människorna i Syrien?
Vilket ointelligent, kvalificerat skitsnack. För att citera vår fantastiska Utrikesminister Margot Wallström :Politik ska vara oempatisk. Annars fattas inte rationella beslut.
Vilket ointelligent, kvalificerat skitsnack. För att citera vår fantastiska Utrikesminister Margot Wallström :
"Vi måste hålla huvudet kallt och hjärtat varmt.
Och vi måste klara av att ha flera tankar i huvudet samtidigt"
http://www.regeringen.se/tal/2015/1...s--europeisk-solidaritet-och-europeiska-svar/