SD minskar igen Del V

Det är mycket möjligt! Det ger också MP en chans att bli ett oppositionsparti mot skärpningen i flyktingfrågan.
Jag har full förståelse för ett sådant beslut. Det senast tagna kostade ju på både tårar och stolthet. Partiet riskerar att slitas sönder om man driver frågan längre.

Men som alla tidigare sagt. SD har som oppositionsparti inget inflytande och nu skulle MP sälla sig till de inflytelselösa.
En fördel har det ju. Man kan då liksom SD komma med totalt huvudlösa förslag utan avkrävas ansvar för dessa ;)

Jag har full förståelse för ett sådant beslut. Det senast tagna kostade ju på både tårar och stolthet. Partiet riskerar att slitas sönder om man driver frågan längre.

Ja, jag tror inte heller att de har möjlighet att driva det längre. Jag tycker att det är klokt att de sätter stopp.

Ja, jag tror inte heller att de har möjlighet att driva det längre. Jag tycker att det är klokt att de sätter stopp.
Ja för MP;s självkänsla är det betydligt bättre att S och M + ngt randparti tar de obekväma besluten.
Så kan ju C och V och miljöpartiet stå på barrikaderna och häckla dem för deras inhumana politik...

Ja för MP;s självkänsla är det betydligt bättre att S och M + ngt randparti tar de obekväma besluten.
Så kan ju C och V och miljöpartiet stå på barrikaderna och häckla dem för deras inhumana politik...

C och V har ju åtminstone konstruktiva förslag i frågan, fullt realistiska att genomföra. Sedan räcker inte det heller i den akuta situation som är aktuell.

Absolut, det var ju vad jag skrev för ett tag sedan. Invandring är aldrig ett problem så länge de som kommer kan bidraga till samhället. Och den första och enda förutsättningen är ju att de får jobb, per omgående.

Då vi nu inte kan ordna det så måste ju någon "take care of" of them, annars svälter o fryser de ju ihjäl. Eller hur?

Det är framförallt en fråga om attityd.

C och V har ju åtminstone konstruktiva förslag i frågan, fullt realistiska att genomföra. Sedan räcker inte det heller i den akuta situation som är aktuell.
Hm "fullt realistiska att genomföra"
sedan följer du upp med "Sedan räcker inte det heller i den akuta situation "

Snacka om att helgardera dig ;)

Hm "fullt realistiska att genomföra"
sedan följer du upp med "Sedan räcker inte det heller i den akuta situation "

Snacka om att helgardera dig ;)

Förtydligande. De är fullt realistiska och skulle kunna bidra till att nå en kapacitet på 250.000 om året.

Just nu är trycket det tredubbla, alltså räcker det inte.

Det är bättre om man inte tror att allt är svart och vitt.

Javisst har jag det, du tror väl inte jag kommer med så grava anklagelser utan att ha på fötter
"Du säger att den ligger på 10-20.000 per år och jag tror att vi kan bygga kapacitet för 250.000 per år."
Klippt ur

Terrorattacker i Paris

Lördag kl 17:36#622
Vad det gäller invandringen
http://cornucopia.cornubot.se/2015/05/demoskop-58-av-svenskarna-vill-ha.html

Nu var jag väl snäll, hoppas du slipper kasta upp. Det är ju som sagt var inte bra för bissarna ;)
Tack, eller? cornucopialänken fick min dator att gå i baklås. Vart tvungen att stänga av manuellt o sen avlusa datorn, innan jag kunde skriva något öht.

1 miljon på 4 år, och konflikten lär nog hålla på i bra många år till. Plus de som kommer från Afrika o Afghanistan..så 250 000 per år, ujujuj....

Tack, eller? cornucopialänken fick min dator att gå i baklås. Vart tvungen att stänga av manuellt o sen avlusa datorn, innan jag kunde skriva något öht.
Tänk att ni har problem med länkar som inte passar in i världsbilden. Den enda sidan som jag ideligen får varningar om säkerhetscertifikatet är buke. En sida som ständigt hakar upp sig eller som stänger av plattan, som nu. Hær tagit det med G, som säger att det inte stämmer. Hack hack.

Tino Sanandaji ger väldigt bra förslag på hur vi bör hantera integrationen.

Sverige har under flera år överbelastat arbetsmarknadens, skolans och bostadssektorns integrationskapacitet. Mitt ärliga svar är att full integration givet detta är Kobayashi Maru, ett omöjlighetsuppdrag där ingen lösning existerar. Vad Sverige däremot kan göra är sitt bästa för att integrera så många som möjligt.

[...]

• Fixa byggnormer och marktilldelning. Kostnaden för bostadsbyggande är extremt högt i Sverige och måste sänkas. Enligt beräkningar av tidningen Fastighetsvärlden saknar en stor del invandrare betalningsförmåga till nyproduktion. Om kostnader för byggande inte sänks kraftigt och snabbt kan Sverige räkna med kaos på bostadsmarknaden, en av ekonomins största sektorer. Att införa marknadshyror nu skulle skapa ännu värre problem eftersom marknaden är extremt långt från jämvikt, en stor del av befolkningen skulle få mattan dragen under sig och bli bostadslösa.
  • Det fundamentala problemet är lågt humankapital. Därför måste lösningen fokusera på att öka produktiviteten. Detta kräver massiva utbildningssatsningar. Ett viktigt förslag är obligatorisk vuxenutbildning. Det är ofta förnedrande och demotiverande för vuxna att sätta sig i skolbänken igen, och framförallt språk blir svårare att lära sig med åldern. Det finns samtidigt ingen väg runt detta. Personligen tror jag att detta måste förenas med återgång till traditionell strukturerad pedagogik, inte den flumpedagogik som fördärvat svenska skolan de senaste decennierna.
  • Satsningar på infrastruktur. Det finns behov av bättre infrastruktur för att höja produktiviteten, och det skapar jobb. Det går även att lånefinansiera. För att undvika risken att räntan drar i väg i takt när statsskulden ökar bör Sverige förbinda sig att ökade utgifter endast används för investeringar. Ett förslag av Pontus Braunerhjelm och Johan Eklund är återinföra distinktionen mellan drifts- respektive kapitalbudget.
  • Sverige måste också öka företagens efterfrågan på jobb. Återigen är Sverige en modern kunskapsekonomi. Den gamla ekonomin handlade om massproduktion av varor medan den nya handlar om att sälja idéer. Teknologi och innovation säljs i form av högkvalitativa produkter och tjänster med högt förädlingsvärde. Sveriges konkurrenskraft avgörs därför av forskning, teknologi och entreprenörskap, inte låglönejobb eller flum. Ett statsfinansiellt billigt förslag för att stimulera entreprenörskap vore förmånligare beskattning av personaloptioner till grundare och personal i startups.
  • Man borde underlätta för invandrare att behålla sina bidrag om de frivilligt återvänder till sina hemländer, där levnadskostnaderna kan vara en tiondel under det svenska. Sverige spar åtminstone på infrastruktur och välfärdsutgifter i detta scenario, och man kan kanske minska bidraget något i så fall. Många invandrare trivs inte i det i flera avseenden kyliga Sverige, så förslaget gynnar alla. Detta ökar de redan starka incitamenten att komma, men detta är inget problem så länge invandring är reglerad.
  • Att få igång affärsverksamhet och öka bostadspriser i utanförskapsområden kräver krafttag mot brottslighet och stök. Fler förslag kort:
  • Täpp till kryphål, avdrag etc. i kapitalbeskattningen
  • Återinför arvsskatt för de förmögna
  • Växla progressiv kapitalskatt mot lägre skatt på arbete och entreprenörskap.
  • Öka inflationsmålet från 2% till 4%
  • Stoppa lågkvalificerad arbetskraftsinvandring
  • Fördubbla investeringar i F&U
  • Skapa ett svenskt elituniversitet på världsnivå
  • Avskriv delar av CSN-lån för de som tar examina i tekniska ämnen

Nästan alla dessa punkter ställer jag mig positiv till. Den största invändningen jag har är att han fokuserar lite väl mycket på utbildning och FoU. Vi skulle även behöva satsa skarpare på en återindustrialisering som skapar enkla jobb då det inte är realistiskt att utbildningsinsatser kommer att hjälpa tillräckligt många. Med det så skulle vi även behöva se över energiproduktionen och hålla ner priserna ett tag framöver även om det skulle ske på viss bekostnad av andra målsättningar.

Liknande trådar

Samhälle Jag tycker det är en intressant och framför allt viktig fråga för landets framtid vad som händer inom SD, men vill inte att ett sådant...
Svar
9
· Visningar
1 275
Senast: Smoothi
·
Kropp & Själ Jag har köpt hus och flyttar in om några veckor och det har varit långdraget med massor av strul och oro. Jag kollade på huset 20 mars...
6 7 8
Svar
141
· Visningar
9 920
Senast: Inte_Ung
·
Juridik & Ekonomi Jag vet inte vad jag vill med tråden men,, jag behöver lämna. Jag har koll på alla bostadsköer, privata hyresvärdar och blocket bostad...
2 3 4
Svar
75
· Visningar
8 623
Senast: Enya
·
Juridik & Ekonomi Jag sitter i en väldigt tråkig och frustrerande sits. För fyra månader sedan gick vår TV sönder, precis en sådan där dag när vi var...
2
Svar
24
· Visningar
1 557

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka