SD minskar igen Del V

Vad snackar ni om? Statistik och opinionsundersökningar är inte åsiktsregistrering
Har inte läst tråden som handlar om åsiktsregistrering. Om julgrisens undran blandar ihop åsiktsregistrering där namn och personnr registreras med åsikter eller vad det nu är, eller anonyma marknads/opinionsundersökningar, så är jag mot det första och för det andra.

Problemet med dessa opinionsundersökningar är att man riskerar att få en kappvändande politikerkader.
Ingen törs driva sin politik utan att först slicka på pekfingret för att sedan höja det våta fingret och kolla åt vilket håll vinden blåser.

Vad snackar ni om? Statistik och opinionsundersökningar är inte åsiktsregistrering. Det finns redan flera undersökningar om svenska muslimers attityder gällande extremism och allt möjligt, gjorda av bland annat myndigheter som BRÅ. Precis som det finns undersökningar om attityder hos svenskar i allmänhet, män, kvinnor, kristna, pensionärer, ungdomar och i princip alla andra grupper i samhället.

Åsiktsregistrering vore det om vi skapade ett register där det stod att Alexis tycker X och julgrisen tycker Y. Det är inte åsiktsregistrering när man genom enkätundersökningar tar reda på hur många ungdomar som tycker det är okej att sina vänner röker cannabis, hur utbrett stödet för Miljöpartiet är, hur stor andel av kristna som är emot abort, hur många inrikes födda som hyser rasistiska åsikter eller hur många muslimer som sympatiserar med IS.

Börjar med att säga att jag inte hängt med i den senaste vändningen angående detta. Men har det inte att göra med att man vill markera vilka som är muslimer i deras pass? Eller var det galningen i USA som uttryckt det?

Börjar med att säga att jag inte hängt med i den senaste vändningen angående detta. Men har det inte att göra med att man vill markera vilka som är muslimer i deras pass? Eller var det galningen i USA som uttryckt det?
Ja jag begriper inte hur man ska lösa den önskningen.
Ska man registrera alla som tillhör en muslimsk församling?
Gravt grundlagsbrott
Eller ska man gå efter vilka som kommer från länder som betraktas som Muslimska?
De värsta fanatikerna kommer ju från andra länder än Syrien eller Irak.

Jag tror nog att den förslagsställaren skjutit sig själv i foten...

Kollade alldeles nyss, vilka som demonstrerade utanför SD;s landsdagar.
Är det Is krigare?
Svarta fanor, svarta kläder, maskerade ansikten
Faan tror ;)

Börjar med att säga att jag inte hängt med i den senaste vändningen angående detta. Men har det inte att göra med att man vill markera vilka som är muslimer i deras pass?
Nej förbövelen. Det skulle vara att härma ockupations och rasist staten Israel,att registrera människors religionstillhörighet.

Registrerar Israel verkligen religionstillhörighet? Jag hade för mig att man registrerade utifrån etniska grunder
Nu var det många år sedan jag var i Isarel. -90/91 Minns inte hur det var då jag åkte in i Israel förutom två långa "förhör", där olika frågor dök upp...mycket handlade om jag umgicks med människor från mellanöstern. När jag sa att jag inte gjorde det så kom fråga om jag kände någon från mellanöstern?? Fick fundera en stund...det var inte bra! Då fick en annan ta över och spänna ögonen i mig. Sen skulle jag förlänga mitt visum i Israel, och någon surdeg påpekade jag inte fyllt i kategori religion. Drog till med jude. Då kastade han ner blocket i skrivbordslådan och pekade på dörren. Blev lite paff och gick ut till min pojkvän (som var jude) som fick gå in och övertala surdegen. Jag sa att jag var kristen.(Öhhh) Så fick jag alla klistermärken och stämplar som behövdes. Det kanske har ändrats nu...
gulan

Nu var det många år sedan jag var i Isarel. -90/91 Minns inte hur det var då jag åkte in i Israel förutom två långa "förhör", där olika frågor dök upp...mycket handlade om jag umgicks med människor från mellanöstern. När jag sa att jag inte gjorde det så kom fråga om jag kände någon från mellanöstern?? Fick fundera en stund...det var inte bra! Då fick en annan ta över och spänna ögonen i mig. Sen skulle jag förlänga mitt visum i Israel, och någon surdeg påpekade jag inte fyllt i kategori religion. Drog till med jude. Då kastade han ner blocket i skrivbordslådan och pekade på dörren. Blev lite paff och gick ut till min pojkvän (som var jude) som fick gå in och övertala surdegen. Jag sa att jag var kristen.(Öhhh) Så fick jag alla klistermärken och stämplar som behövdes. Det kanske har ändrats nu...
gulan
Man håller nog mer kontroll på de politiska rörelserna än vem som besöker en vanlig moské på en fredag

och risken med detta uppenbarar sig när man ska förhandla om närmare samarbete mellan EU o Turkiet.
vilket ljuvligt argument har då inte Turkiet i det man säger, ok då släpper vi väl iväg dem om vi inte kommer överens...

"Det är inte tre miljarder euro in i Turkiets statskassa, utan det är tre miljarder som ska gå specifikt för att förbättra situationen för flyktingarna, betonar Löfven."

New York Times rapporterar lite ärligare: "E.U. Offers Turkey 3 Billion Euros to Stem Migrant Flow: Prime Minister Ahmet Davutoglu, according to diplomats, will be promised 3 billion euros in European aid and other inducements in exchange for Turkish action to stop migrants, most of them from the Middle East and Afghanistan, from reaching Greece and other countries on Europe’s outer fringe."

http://vocaroo.com/i/s04eWRYHjdyU

"Det är inte tre miljarder euro in i Turkiets statskassa, utan det är tre miljarder som ska gå specifikt för att förbättra situationen för flyktingarna, betonar Löfven."

New York Times rapporterar lite ärligare: "E.U. Offers Turkey 3 Billion Euros to Stem Migrant Flow: Prime Minister Ahmet Davutoglu, according to diplomats, will be promised 3 billion euros in European aid and other inducements in exchange for Turkish action to stop migrants, most of them from the Middle East and Afghanistan, from reaching Greece and other countries on Europe’s outer fringe."

http://vocaroo.com/i/s04eWRYHjdyU
De krävde även slopat visumtvång och fick det. Hörde ni experten utala sig i Agenda?
Det var ord och inga floskler det. Det ingår även att ta emot 400000 . Flyktingar

Opinionsundersökningen var för att se liksom man gjort i varje annat EU land, USA arabvärlden hur många muslimer i vart land som stöttar IS. O ja den andelen är groteskt stor.
IS gör bara vad deras profet gjorde under sitt liv o som finns i haditherna.
Hur tror ni att islam har haft sådan framgång? Via missionering?
Nej med våld eller hot om våld.
Det lobbas nu hårt av Mp o Bildt på Lövfen att Turkiet ska erhålla EU medlemskap

De krävde även slopat visumtvång och fick det. Hörde ni experten utala sig i Agenda?
Det var ord och inga floskler det. Det ingår även att ta emot 400000 . Flyktingar

Opinionsundersökningen var för att se liksom man gjort i varje annat EU land, USA arabvärlden hur många muslimer i vart land som stöttar IS. O ja den andelen är groteskt stor.
IS gör bara vad deras profet gjorde under sitt liv o som finns i haditherna.
Hur tror ni att islam har haft sådan framgång? Via missionering?
Nej med våld eller hot om våld.
Det lobbas nu hårt av Mp o Bildt på Lövfen att Turkiet ska erhålla EU medlemskap

5%-8% är för stort, men groteskt stort?

Alla undersökningar jag sett som visat större stöd, har varit rena skämtet där frågorna varit helt väsensskilda från slutsatsen.

En intressant detalj är att ju närmare geografiskt IS man kommer, desto mindre verkar stödet vara. I Libanon är motståndet 99.7%.

Alla undersökningar jag sett som visat större stöd, har varit rena skämtet där frågorna varit helt väsensskilda från slutsatsen.

En intressant detalj är att ju närmare geografiskt IS man kommer, desto mindre verkar stödet vara. I Libanon är motståndet 99.7%.
Är du inte lite naiv? Flytta decimalen högerut.

Libanon välkomnade flyktingar som vi har gjort och är efter alla krig nu inte längre ett kristet land.
De har haft sina erfarenheter som vi ej lärt oss av.

http://www.breitbart.com/national-s...jazeera-arabic-poll-respondents-support-isis/

http://www.thesun.co.uk/sol/homepag...uslims-have-sympathy-for-jihadis-in-poll.html

Libanon välkomnade flyktingar som vi har gjort och är efter alla krig nu inte längre ett kristet land.

http://www.breitbart.com/national-s...jazeera-arabic-poll-respondents-support-isis/
Så du menar på fullt allvar att krigen i Libanon berodde på Islamister?
Och att Libanon en gång var ett Kristet land?
Inte ens när området låg under kungadömet Jerusalem var det väl bara en religion som var verksam där...

"En intressant detalj är att ju närmare geografiskt IS man kommer, desto mindre verkar stödet vara. I Libanon är motståndet 99.7%"
Visst är det intressant. Det talar ju mot att vi ska öppna våra hjärtan ;)
Att flyktinglägren ska byggas i konfliktens närområde.

"En intressant detalj är att ju närmare geografiskt IS man kommer, desto mindre verkar stödet vara. I Libanon är motståndet 99.7%"
Visst är det intressant. Det talar ju mot att vi ska öppna våra hjärtan ;)
Att flyktinglägren ska byggas i konfliktens närområde.

Det har väl exakt noll och intet att göra med flyktingmottagning?

Jag pratade om sympatier för IS.

http://www.thesun.co.uk/sol/homepag...uslims-have-sympathy-for-jihadis-in-poll.html

The Clarion Project estimates 2.4% of muslims to support ISIS from their research.

Liknande trådar

Samhälle Jag tycker det är en intressant och framför allt viktig fråga för landets framtid vad som händer inom SD, men vill inte att ett sådant...
Svar
9
· Visningar
1 275
Senast: Smoothi
·
Kropp & Själ Jag har köpt hus och flyttar in om några veckor och det har varit långdraget med massor av strul och oro. Jag kollade på huset 20 mars...
6 7 8
Svar
141
· Visningar
9 920
Senast: Inte_Ung
·
Juridik & Ekonomi Jag vet inte vad jag vill med tråden men,, jag behöver lämna. Jag har koll på alla bostadsköer, privata hyresvärdar och blocket bostad...
2 3 4
Svar
75
· Visningar
8 626
Senast: Enya
·
Juridik & Ekonomi Jag sitter i en väldigt tråkig och frustrerande sits. För fyra månader sedan gick vår TV sönder, precis en sådan där dag när vi var...
2
Svar
24
· Visningar
1 557

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka