SD minskar igen Del V

"En intressant detalj är att ju närmare geografiskt IS man kommer, desto mindre verkar stödet vara. I Libanon är motståndet 99.7%"
Visst är det intressant. Det talar ju mot att vi ska öppna våra hjärtan ;)
Att flyktinglägren ska byggas i konfliktens närområde.
Tänk att ingen av er bryr er om att EU gett efter på utpressningen av Turkiet.
Vilka konsekvenser kan det få?
3 miljarder Euro var bara initialt.
Av dessa ska Sverige stå för 700 miljoner. Vi som är så "rika". Dessutom är det bara vi kvar som säger oss ta ansvar så de 400000 flyktingarna är välkomna hit antar jag.

När var Libanon ett kristet land?
De var i majoritet innan WW2
http://www.middle-east-online.com/english/?id=54321
Men islam behöver inte vara i majoritet. Redan vid plus fem% börjar de kräva sina rättigheter.

Inte förrän svenskarna går miste om alla kristna högtidsdagars ledighet vaknar de. Då blir det liv i luckan. Vi ska anpassa oss till mångkulturen. Sverige och Europa som vi känner den kommer inte tillbaka. Det har Mona Sahlin berättat för oss.

Så du menar på fullt allvar att krigen i Libanon berodde på Islamister?
Och att Libanon en gång var ett Kristet land?
Inte ens när området låg under kungadömet Jerusalem var det väl bara en religion som var verksam där...

Jag vet inte vad kriget berodde på eller om Libanon någon gång varit ett kristet land i sin helhet. Däremot känner jag ganska många kristna libaneser som en gång i tiden fick fly från Libanon just på grund av att de var kristna.
Dessa har inte särskilt mycket till övers för islam. När en av dem fick barn nyligen så var det ytterst viktigt att barnet fick ett namn som inte ens på minsta vis kunde kopplas till att vara muslimskt.

Jag vet inte vad kriget berodde på eller om Libanon någon gång varit ett kristet land i sin helhet. Däremot känner jag ganska många kristna libaneser som en gång i tiden fick fly från Libanon just på grund av att de var kristna.
Dessa har inte särskilt mycket till övers för islam. När en av dem fick barn nyligen så var det ytterst viktigt att barnet fick ett namn som inte ens på minsta vis kunde kopplas till att vara muslimskt.
Kriget i Libaonon var väl en maktkamp mellan olika folkgrupper, Palestinier, Druser och Kristna libaneser.
Då de kristna tidigare dominerat det politiska landskapet i Libanon blev dessa en måltavla för framförallt propalestinska grupperingar

Fast då har jag ett bättre förslag på samma knepiga tema. Låt oss ge Skåne till IS, så kommer sympatierna snart att minska rejält i resten av landet när kalifatet opererar direkt från Helsingborg och Malmö.
Det är knappast en logisk slutsats av vad du förut sade.
Till det så går det knappast att genomföra då majoriteten av innevånarna inte stöder tanken och IS saknar de logistiska resurser som krävs för att tilltvinga sig området.
Det förslaget är dock signifikativt för din verklighetsuppfattning i frågan.

Tänk att ingen av er bryr er om att EU gett efter på utpressningen av Turkiet.
Vilka konsekvenser kan det få?
3 miljarder Euro var bara initialt.
Av dessa ska Sverige stå för 700 miljoner. Vi som är så "rika". Dessutom är det bara vi kvar som säger oss ta ansvar så de 400000 flyktingarna är välkomna hit antar jag.
Det är ett avtal med Djävulen.
Vilket lätt kan bevisas.
När eskalerade strömmen av flyktingar från Turkiet?
Var det ungefär samtidigt som Turkiet började flytta fram sina positioner mot kurderna och börja våldföra sig på de mänskliga rättigheterna. Med bla angrepp mot pressfriheten?
Nu har EU tasken i kläm och det är Turkiet som håller i skruven...

F.d sekulära länder såsom Libanon, Iran, Afghanistan har infört niqab, Burka som ett tecken på kvinnoförtryck och islams överlägsenhet. Många kvinnor försvarar slöjan med att stå för en högre moral än vi västerländska kvinnor.

Det står inget i koranen om att kvinnan ska täcka sig annat än barmen, så detta är ett relativt nytt påfund.
I Egypten och Iran infördes sakta med säkert döljande av kvinnans här o hud på sent 70-tal Störtningen av Shahen. Titta på skolfoton på skolklassers skillnad då o nu.
Den medeltida kulturen tillåter vi nu få fäste här via Saudisponsrade moskéer

Till det så går det knappast att genomföra då majoriteten av innevånarna inte stöder tanken och IS saknar de logistiska resurser som krävs för att tilltvinga sig området.
Det behövs bevisligen inte så många terrorister för att vi ska förändra vårt demokratiska förhållningssätt.

I Frankrike får ingen demonstration förekomma. Polis o militär överallt tungt beväpnade.
Hur ska fotbollsevenemanget gå till sommaren?
Är vi inte rädda?
Jo hotet om våld räcker, men vi svenskar som skyddar och föder extremister är än så länge förskonade. När pengarna tar slut tar våldet vid. Det vet politikerna.

De krävde även slopat visumtvång och fick det. Hörde ni experten utala sig i Agenda?
Det var ord och inga floskler det. Det ingår även att ta emot 400000 . Flyktingar

Opinionsundersökningen var för att se liksom man gjort i varje annat EU land, USA arabvärlden hur många muslimer i vart land som stöttar IS. O ja den andelen är groteskt stor.
IS gör bara vad deras profet gjorde under sitt liv o som finns i haditherna.
Hur tror ni att islam har haft sådan framgång? Via missionering?
Nej med våld eller hot om våld.
Det lobbas nu hårt av Mp o Bildt på Lövfen att Turkiet ska erhålla EU medlemskap

Jag rekommenderar Att se Skavlan från i fredags när en fransk man som var gisslan hos IS är där, han säger att han inte alls upplevde IS som religiösa. Vilket jag tänker är rimligt. De är inte några rättrogna muslimer utan snarare kriminella som utnyttjar religionens namn.

Men islam behöver inte vara i majoritet. Redan vid plus fem% börjar de kräva sina rättigheter.

Inte förrän svenskarna går miste om alla kristna högtidsdagars ledighet vaknar de. Då blir det liv i luckan. Vi ska anpassa oss till mångkulturen. Sverige och Europa som vi känner den kommer inte tillbaka. Det har Mona Sahlin berättat för oss.
Du fick det att låta som om det var en samtida händelse. Libanon är idag ett huvudsakligen muslimskt land o ett av de länder som tagit emot flest flyktingar under den nu pågående krisen.

Självklart ska en Musslimsk minoritet kräva sina rättigheter, liksom en Kristen majoritet ska göra det. Det är ju därför det heter rättigheter.
Vad som däremot följer av en allt större andel av icke Kristna i ett samhälle , är ju dessa gruppers inflytande...
De sekulariserade är i majoritet i Sverige, därför är sekulariserade bruk o åsikter i majoritet...

Lika logisk som den du försökte framhäva. Jag hävdar att ingen av dem är slutsatser som ska dras av det faktum jag noterade som intressant.

Lika logisk som den du försökte framhäva. Jag hävdar att ingen av dem är slutsatser som ska dras av det faktum jag noterade som intressant.
Men vänta nu, jag byggde ju min logik på ditt citat. Menar du att det inte stämde?
Du hävdade ju att, att de som placerats nära konflikthärden var mindre benägna till att sympatisera med Is eller hur? Alltså är det, i syfte att hålla sympatierna låga för IS logiskt att placera flyktingarna i närområdet istället för här upp hos oss , där, fortfarande enligt dig, sympatierna för IS ökar ;)

Men vänta nu, jag byggde ju min logik på ditt citat. Menar du att det inte stämde?
Du hävdade ju att, att de som placerats nära konflikthärden var mindre benägna till att sympatisera med Is eller hur? Alltså är det, i syfte att hålla sympatierna låga för IS logiskt att placera flyktingarna i närområdet istället för här upp hos oss , där, fortfarande enligt dig, sympatierna för IS ökar ;)

Och med samma logik ska vi göra allt för att flytta IS hit så att vi i närområdet får ett lägre stöd för dem. Samma logik för att hålla sympatierna låga. Allra bäst vore om IS tog över nästan hela världen så att sympatierna i alla närliggande områden minskade starkt. Det har liksom inte med saken att göra.

Liknande trådar

Samhälle Jag tycker det är en intressant och framför allt viktig fråga för landets framtid vad som händer inom SD, men vill inte att ett sådant...
Svar
9
· Visningar
1 275
Senast: Smoothi
·
Kropp & Själ Jag har köpt hus och flyttar in om några veckor och det har varit långdraget med massor av strul och oro. Jag kollade på huset 20 mars...
6 7 8
Svar
141
· Visningar
9 920
Senast: Inte_Ung
·
Juridik & Ekonomi Jag vet inte vad jag vill med tråden men,, jag behöver lämna. Jag har koll på alla bostadsköer, privata hyresvärdar och blocket bostad...
2 3 4
Svar
75
· Visningar
8 626
Senast: Enya
·
Juridik & Ekonomi Jag sitter i en väldigt tråkig och frustrerande sits. För fyra månader sedan gick vår TV sönder, precis en sådan där dag när vi var...
2
Svar
24
· Visningar
1 557

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Världscupen 2024/2025
  • Hästarnas favoritbett
  • Dressyrsnack 17