Bakom flötet = totalt okunnig = enkelt visat som sant med första bästa källa i detta fall.
OK, ber om ursäkt, jag var totalt okunnig om att man fick /kunde uttrycka sig så.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Bakom flötet = totalt okunnig = enkelt visat som sant med första bästa källa i detta fall.
Det är något som skaver med Miljöpartiets sätt att hantera flyktingkrisen. De gick till val på att öppna legala vägar in i EU för asylsökande och skrev i maj att: ”Vi kommer aldrig göra det svårare för människor att komma till Sverige”. Hur hade dagens flyktingkris sett ut om de hade fått igenom sina förslag? Helt säkert hade avsevärt många fler kommit än vad som är fallet i dag. Inte heller följdes MP:s förslag på ännu generösare asylregler av motsvarande reformiver för att öka den svenska mottagningskapaciteten. De tycktes inte ägna en tanke åt det. Det säger en del om hur oansvariga MP har varit.
Faktum är att MP:s generositet alltid har byggt på Turkiets hårda nypor. Deras fagra ord har varit beroende av att få asylsökande lyckas ta sig till Sverige... [Nu] förbinder sig Turkiet att stoppa flyktingarna.. Det betyder även att Miljöpartiet snart kan återgå till sin världsfrånvända idealism, trots att alla nu vet vad resultatet av deras politik rent konkret skulle bli...
Du hoppade över en hel del ser jag:Nej du, det är din efterkonstruktion
den här stämmer bättre med verkligheten
bakom flötet (literally: behind the fishing float')
- stupid, somewhat lacking in intelligence
Alltså ytterligare en groda där du högdraget uttalar dig om någons intelligens.
Kan bara citera Bibeln.
Förlåt dem ty de veta icke vad de göra....
Nej du, det är din efterkonstruktion
den här stämmer bättre med verkligheten
bakom flötet (literally: behind the fishing float')
- stupid, somewhat lacking in intelligence
Alltså ytterligare en groda där du högdraget uttalar dig om någons intelligens.
Kan bara citera Bibeln.
Förlåt dem ty de veta icke vad de göra....
Synonymer till bakom flötetEller som nätet också ger. Bakom flötet = okunnig, oinformerad, okunnig, mindre vetande.
Jag ser du snöade in på stupid, men jag diskuterar begreppet "bakom flötet"Du hoppade över en hel del ser jag:
"Adjective
stupid (comparative stupider or more stupid, superlative stupidest or most stupid)
Synonyms
- Lacking in intelligence or exhibiting the quality of having been done by someone lacking in intelligence.
Because it's a big stupid jellyfish!- To the point of stupor.
Neurobiology bores me stupid.- (archaic) Characterized by or in a state of stupor; paralysed. [quotations ▼]
- (archaic) Lacking sensation; inanimate; destitute of consciousness; insensate. [quotations ▼]
- (slang) Amazing.
That dunk was stupid! His head was above the rim!- (slang) damn, annoying, darn
I fell over the stupid wire.
- absurd, dense, dumb, obnoxious, retarded, ridiculous, silly, unintelligent
- (especially in the Caribbean) stupidy"
- https://en.wiktionary.org/wiki/stupid
Jag följde bara det du länkade till, där du inte ens angav källa till ditt påstående.Jag ser du snöade in på stupid, men jag diskuterar begreppet "bakom flötet"
Synonymer till bakom flötet
Dum hos http://www.synonymer.se/
Synonymerha svårt för att fatta, korkad, dum, senil, obildad
hos http://www.typkanske.se/
Vilken källa använder du?
Specificera gärna noggrannare än "på nätet"
länk = källa vilket verkade fungeraJag följde bara det du länkade till, där du inte ens angav källa till ditt påstående.
Det är ju bra att du tillägger "för mig"Wiktionary
https://de.m.wiktionary.org/wiki/bakom_flötet
Det är lite intressant, för mig har begreppet alltid varit i meningen någon som är mindre vetande, ignorant och inte hänger med i verkligheten. Jag vet inte var uttrycket kommer från, men min tankebild är att man sitter bakom ett flöte i sin egen lilla värld och bryr sig inte särskilt om nån annan verklighet som skulle uppenbara sig om man tittar fram från bakom flötet. Man vill inte veta något annat än det man bestämt sig för och sitter frivilligt kvar i sin okunskap bakom flötet.
Till exempel som när man påstår att alla terrorister är muslimer.
Men nu är vi OT.
Man vill inte veta något annat än det man bestämt sig för och sitter frivilligt kvar i sin okunskap bakom flötet.
*host*
Så kom igen nu. Konkretisera eller sköt din allergiska hosta lite mer privat, så som det anbelangar vanligt hyfs.
, även om jag själv aldrig skulle välja det ordvalet.Man vill inte veta något annat än det man bestämt sig för och sitter frivilligt kvar i sin okunskap bakom flötet.
Tvärtom skulle jag vilja påstå; mer on topic kan det inte bli i SD-tråden.Men nu är vi OT.
Nej.Du hade fel helt enkelt
Påhoppen har du stått själv för i rätt hög utsträckning- du har tagit för givet , från tråd nr 1, att de som skrivit som regeringen gör nu och lägger fram förslag på, varit sverigedemokrater.
Och visst finns det sverigedemokrater i tråden (eller fanns) , det är jag medveten om men du kan inte förstå att det fanns vissa här inne som kunde se vad som skulle hända- utan att vara från sd.
Du hade fel helt enkelt i din strävan att det fanns så gott om plats och gott om pengar och gott om vilja, citerar dig själv :, även om jag själv aldrig skulle välja det ordvalet.
Tack för lite konkretion. Även om du är ute och cyklar.
Insikten att 2000 flyktingar om dagen överskrider kapaciteten var vare sig SD eller du ensam om.
SD tycker att gränsen går vid runt 5000 om året. Det är ju för alla uppenbart felaktigt, har alltid varit och kommer alltid vara.
Jag förstår fortfarande inte hur en politik för att långsiktigt ta emot så många flyktingar som möjligt kan kallas kopia på SD. Då har man ju helt missförstått.
Är det den berömda strutsen som gömmer huvudet i sanden istället för att se sanningen i vitögatTvärtom skulle jag vilja påstå; mer on topic kan det inte bli i SD-tråden.
Nej.
Bara för att SD har skrikit DET ÄR SÖNDAG IDAG hela veckan, så hade de inte "rätt hela tiden" när söndagen kom. Det finns sju dagar i veckan.