SD minskar igen Del V

Ivar Arpi om MP:s invandringspolitik:
Det är något som skaver med Miljöpartiets sätt att hantera flyktingkrisen. De gick till val på att öppna legala vägar in i EU för asylsökande och skrev i maj att: ”Vi kommer aldrig göra det svårare för människor att komma till Sverige”. Hur hade dagens flyktingkris sett ut om de hade fått igenom sina förslag? Helt säkert hade avsevärt många fler kommit än vad som är fallet i dag. Inte heller följdes MP:s förslag på ännu generösare asylregler av motsvarande reformiver för att öka den svenska mottagningskapaciteten. De tycktes inte ägna en tanke åt det. Det säger en del om hur oansvariga MP har varit.

Faktum är att MP:s generositet alltid har byggt på Turkiets hårda nypor. Deras fagra ord har varit beroende av att få asylsökande lyckas ta sig till Sverige... [Nu] förbinder sig Turkiet att stoppa flyktingarna.. Det betyder även att Miljöpartiet snart kan återgå till sin världsfrånvända idealism, trots att alla nu vet vad resultatet av deras politik rent konkret skulle bli...

I deras partiprogram kan vi läsa: "Vi tror inte på länders rätt att välja sina invånare"* och "Fri rörlighet borde vara en mänsklig rättighet". När MP inte ens kan stå upp för vad de själva anser vara mänskliga rättigheter, vad finns det då för mer passande beskrivning än världsfrånvänd idealism?

*Bryter mot fundamentala principer i internationell rätt: "The right of nations to self-determination is a cardinal principle in modern international law...It states that nations based on respect for the principle of equal rights and fair equality of opportunity have the right to freely choose their sovereignty and international political status with no external compulsion or interference" - https://en.wikipedia.org/wiki/Self-determination

Nej du, det är din efterkonstruktion
den här stämmer bättre med verkligheten
bakom flötet ‎(literally: behind the fishing float')

1. stupid, somewhat lacking in intelligence

Alltså ytterligare en groda där du högdraget uttalar dig om någons intelligens.

Kan bara citera Bibeln.

Förlåt dem ty de veta icke vad de göra....;)
Du hoppade över en hel del ser jag:

"Adjective
stupid ‎(comparative stupider or more stupid, superlative stupidest or most stupid)

1. Lacking in intelligence or exhibiting the quality of having been done by someone lacking in intelligence.
    Because it's a big stupid jellyfish!
  2. To the point of stupor.
    Neurobiology bores me stupid.
  3. (archaic) Characterized by or in a state of stupor; paralysed.  [quotations ▼]
  4. (archaic) Lacking sensation; inanimate; destitute of consciousness; insensate.  [quotations ▼]
  5. (slang) Amazing.
    That dunk was stupid! His head was above the rim!
  6. (slang) damn, annoying, darn
    I fell over the stupid wire.
Synonyms

Nej du, det är din efterkonstruktion
den här stämmer bättre med verkligheten
bakom flötet ‎(literally: behind the fishing float')

1. stupid, somewhat lacking in intelligence

Alltså ytterligare en groda där du högdraget uttalar dig om någons intelligens.

Kan bara citera Bibeln.

Förlåt dem ty de veta icke vad de göra....;)

Eller som nätet också ger. Bakom flötet = okunnig, oinformerad, okunnig, mindre vetande.

Du hoppade över en hel del ser jag:

"Adjective
stupid ‎(comparative stupider or more stupid, superlative stupidest or most stupid)

1. Lacking in intelligence or exhibiting the quality of having been done by someone lacking in intelligence.
    Because it's a big stupid jellyfish!
  2. To the point of stupor.
    Neurobiology bores me stupid.
  3. (archaic) Characterized by or in a state of stupor; paralysed.  [quotations ▼]
  4. (archaic) Lacking sensation; inanimate; destitute of consciousness; insensate.  [quotations ▼]
  5. (slang) Amazing.
    That dunk was stupid! His head was above the rim!
  6. (slang) damn, annoying, darn
    I fell over the stupid wire.
Synonyms
Jag ser du snöade in på stupid, men jag diskuterar begreppet "bakom flötet"

Synonymer till bakom flötet
Dum hos http://www.synonymer.se/

Synonymerha svårt för att fatta, korkad, dum, senil, obildad

hos http://www.typkanske.se/

Vilken källa använder du?
Specificera gärna noggrannare än "på nätet" ;)

Wiktionary

https://de.m.wiktionary.org/wiki/bakom_flötet

Det är lite intressant, för mig har begreppet alltid varit i meningen någon som är mindre vetande, ignorant och inte hänger med i verkligheten. Jag vet inte var uttrycket kommer från, men min tankebild är att man sitter bakom ett flöte i sin egen lilla värld och bryr sig inte särskilt om nån annan verklighet som skulle uppenbara sig om man tittar fram från bakom flötet. Man vill inte veta något annat än det man bestämt sig för och sitter frivilligt kvar i sin okunskap bakom flötet.

Till exempel som när man påstår att alla terrorister är muslimer.

Men nu är vi OT.

Wiktionary

https://de.m.wiktionary.org/wiki/bakom_flötet

Det är lite intressant, för mig har begreppet alltid varit i meningen någon som är mindre vetande, ignorant och inte hänger med i verkligheten. Jag vet inte var uttrycket kommer från, men min tankebild är att man sitter bakom ett flöte i sin egen lilla värld och bryr sig inte särskilt om nån annan verklighet som skulle uppenbara sig om man tittar fram från bakom flötet. Man vill inte veta något annat än det man bestämt sig för och sitter frivilligt kvar i sin okunskap bakom flötet.

Till exempel som när man påstår att alla terrorister är muslimer.

Men nu är vi OT.
Det är ju bra att du tillägger "för mig"

Även om jag anser att en del av dina åsikter tyder på en brist i verklighetsförankringen skulle jag inte hävda att du är bakom flötet....

Precis som när man påstår att alla terrorister är muslimer.

Behöver du hjälp med medicin? Eller har du något enda litet konkret halmstrå att komma med som fastnat i halsen?

Jag är hyfsat trött på alla indirekta påhopp helt utan konkretion och substans och från min horisont är det mot all tänkbar netikett. Blir dessutom en ointressant metadebatt, med halmdockor som ställs fram på rad.

Så kom igen nu. Konkretisera eller sköt din allergiska hosta lite mer privat, så som det anbelangar vanligt hyfs.

Så kom igen nu. Konkretisera eller sköt din allergiska hosta lite mer privat, så som det anbelangar vanligt hyfs.

Påhoppen har du stått själv för i rätt hög utsträckning- du har tagit för givet , från tråd nr 1, att de som skrivit som regeringen gör nu och lägger fram förslag på, varit sverigedemokrater.

Och visst finns det sverigedemokrater i tråden (eller fanns) , det är jag medveten om men du kan inte förstå att det fanns vissa här inne som kunde se vad som skulle hända- utan att vara från sd.

Du hade fel helt enkelt i din strävan att det fanns så gott om plats och gott om pengar och gott om vilja, citerar dig själv :
Man vill inte veta något annat än det man bestämt sig för och sitter frivilligt kvar i sin okunskap bakom flötet.
, även om jag själv aldrig skulle välja det ordvalet.

Men nu är vi OT.
Tvärtom skulle jag vilja påstå; mer on topic kan det inte bli i SD-tråden.
marionett.jpg

Påhoppen har du stått själv för i rätt hög utsträckning- du har tagit för givet , från tråd nr 1, att de som skrivit som regeringen gör nu och lägger fram förslag på, varit sverigedemokrater.

Och visst finns det sverigedemokrater i tråden (eller fanns) , det är jag medveten om men du kan inte förstå att det fanns vissa här inne som kunde se vad som skulle hända- utan att vara från sd.

Du hade fel helt enkelt i din strävan att det fanns så gott om plats och gott om pengar och gott om vilja, citerar dig själv :, även om jag själv aldrig skulle välja det ordvalet.

Tack för lite konkretion. Även om du är ute och cyklar.

Insikten att 2000 flyktingar om dagen överskrider kapaciteten var vare sig SD eller du ensam om.

SD tycker att gränsen går vid runt 5000 om året. Det är ju för alla uppenbart felaktigt, har alltid varit och kommer alltid vara.

Jag förstår fortfarande inte hur en politik för att långsiktigt ta emot så många flyktingar som möjligt kan kallas kopia på SD. Då har man ju helt missförstått.

Tack för lite konkretion. Även om du är ute och cyklar.

Insikten att 2000 flyktingar om dagen överskrider kapaciteten var vare sig SD eller du ensam om.

SD tycker att gränsen går vid runt 5000 om året. Det är ju för alla uppenbart felaktigt, har alltid varit och kommer alltid vara.

Jag förstår fortfarande inte hur en politik för att långsiktigt ta emot så många flyktingar som möjligt kan kallas kopia på SD. Då har man ju helt missförstått.

Vad som är för mycket och vad som inte är för mycket låter sig säkrast avläsas av de följdverkningar man kan se.

Inga direkta jämförelser nu..
Men finns det för mycket klövvilt i skogen så kan oberoende av vilträkningar direkt se det på de betesskador som finns. Man behöver inte genomgå den komplicerade process en räkning innebär.

Finns det för mycket människor på ett litet område så ser man det genom att betrakta de belastningsskador på miljön som dyker upp.

Finns i ett samhälle för många individer som inte lyckas eller vill integrera sig så dyker ovillkorligt de integrationsproblemen upp som jag har beskrivit.
Ökar arbetslösheten trots att ständigt fler arbetstillfällen skapas så är solklart befolkningstillväxten för hög
Räcker inte bostäderna så etc etc.

Hur ser det då ut Sverige?
För enkelhetens skull kan vi ju titta på situationen innan Turkiet öppnade flyktingkranen.

Vid nyår 2014/2015 hade vi väl en historiskt sett hög arbetslöshet. Bostadsbristen var uppenbar och de med integrationsproblem förbundna symptomen var uppenbara.
Alltså kom det redan då in för många för att samhället framgångsrikt skulle kunna inlemma dem.
Getton skapades där utanförskap o kriminalitet frodades.

Då förklarades det högljutt att alla som påpekade dessa problem och dess orsaker var"betalda av SD, rasister, fascister" osv.

Hur är det idag då?

Tja...Betydligt fler har sällat sig till den utskällda gruppen jag tillhörde.

Nej.

Bara för att SD har skrikit DET ÄR SÖNDAG IDAG hela veckan, så hade de inte "rätt hela tiden" när söndagen kom. Det finns sju dagar i veckan.

Du missförstod mig, jag skrev inte att sd hade rätt vad gällde detta, utan att de som här inne skrivit så från början utan att vara sd:are, hade rätt och skrev liknande som regeringen gör nu.

Liknande trådar

Samhälle Jag tycker det är en intressant och framför allt viktig fråga för landets framtid vad som händer inom SD, men vill inte att ett sådant...
Svar
9
· Visningar
1 275
Senast: Smoothi
·
Kropp & Själ Jag har köpt hus och flyttar in om några veckor och det har varit långdraget med massor av strul och oro. Jag kollade på huset 20 mars...
6 7 8
Svar
141
· Visningar
9 920
Senast: Inte_Ung
·
Juridik & Ekonomi Jag vet inte vad jag vill med tråden men,, jag behöver lämna. Jag har koll på alla bostadsköer, privata hyresvärdar och blocket bostad...
2 3 4
Svar
75
· Visningar
8 629
Senast: Enya
·
Juridik & Ekonomi Jag sitter i en väldigt tråkig och frustrerande sits. För fyra månader sedan gick vår TV sönder, precis en sådan där dag när vi var...
2
Svar
24
· Visningar
1 557

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka