SD minskar igen Del V

Tack för lite konkretion. Även om du är ute och cyklar.

Insikten att 2000 flyktingar om dagen överskrider kapaciteten var vare sig SD eller du ensam om.

Håller med bl .a Lbb skrev så från trådstart nr 1, tyvärr fanns inte insikten hos de regerande.

Jag tycker fortfarande att kvinnor och barn skulle hämtats hit- dåligt att inte ordna något sådant utan att bara låta de starka och de som har råd och törs ta sig hit- enligt migrationsverkets ungefärliga beräkning så hade ca 50 % inte här att göra, alltså inte asylrätt- de tar upp en massa plats från de som verkligen borde få hjälp.

Du missförstod mig, jag skrev inte att sd hade rätt vad gällde detta, utan att de som här inne skrivit så från början utan att vara sd:are, hade rätt och skrev liknande som regeringen gör nu.

Men alla som nånsin yttrat sig i dessa trådar hade kunnat skriva under på det. Inte då, med ett flöde på 100-200 om dagen, som vi klarar med bravur. Men nu, med 1000-2000 om dagen som snabbt fyllt upp mottagningssystemet. Det var liksom inte en svår förutsägelse, att om flödet blir så stort, så kommer det inte att fungera praktiskt.

Därför kan man inte påstå att man hade rätt när man påpekade att det var söndag redan på tisdagen. Liknelsen är inte perfekt eftersom tid är predikterbar vart den tar vägen, men krig i världen svåra att förutsäga hur de utvecklas.

Förtydligande: Att påstå att allt större än 5000 om året är massinvandring som vi inte klarar av är inte bevisat utifrån observationen att 700.000 om året inte klaras av i mottagningssystemet. Det är inte ens relevant.

Men alla som nånsin yttrat sig i dessa trådar hade kunnat skriva under på det. Inte då, med ett flöde på 100-200 om dagen, som vi klarar med bravur. Men nu, med 1000-2000 om dagen som snabbt fyllt upp mottagningssystemet. Det var liksom inte en svår förutsägelse, att om flödet blir så stort, så kommer det inte att fungera praktiskt.

Därför kan man inte påstå att man hade rätt när man påpekade att det var söndag redan på tisdagen. Liknelsen är inte perfekt eftersom tid är predikterbar vart den tar vägen, men krig i världen svåra att förutsäga hur de utvecklas.
Om jag då idag hävdar att till helgen kommer det en söndag, är jag då en svartmålande stolle eller en cynisk realist som vet vad jag talar om ? ;)

Och om jag då ler åt påståendet att vi skulle klara av att ta emot 250 000 årligen och integrera dessa. Är detta då respektlöst eller är det rätt att småleende bara skaka på huvudet åt sådana naiva grundlösa påståenden?

Om jag då idag hävdar att till helgen kommer det en söndag, är jag då en svartmålande stolle eller en cynisk realist som vet vad jag talar om ? ;)

Och om jag då ler åt påståendet att vi skulle klara av att ta emot 250 000 årligen och integrera dessa. Är detta då respektlöst eller är det rätt att småleende bara skaka på huvudet åt sådana naiva grundlösa påståenden?

Det var ju just det som inte var bra med liknelsen, att påstå att kriget i Syrien är lika predikterad som tid som flyter på? Tja, då har man inte förstått....... Och det gör ju inte att man hade mer rätt på tisdagen när man skrek att det är söndag.

Om du bara ler och hostar är det lite respektlöst, för i leenden och hostningar finns inte mycket substans. Men i den frågan har vi ju en ständigt pågående öppen debatt där du framför konkreta problem och hinder som du vill ställa upp men inte vill lösa. Så det är inte respektlöst. Bara en annan ståndpunkt än min.

Det var ju just det som inte var bra med liknelsen, att påstå att kriget i Syrien är lika predikterad som tid som flyter på? Tja, då har man inte förstått....... Och det gör ju inte att man hade mer rätt på tisdagen när man skrek att det är söndag.

Om du bara ler och hostar är det lite respektlöst, för i leenden och hostningar finns inte mycket substans. Men i den frågan har vi ju en ständigt pågående öppen debatt där du framför konkreta problem och hinder som du vill ställa upp men inte vill lösa. Så det är inte respektlöst. Bara en annan ståndpunkt än min.

Nej det var ju just det, din liknelse var inte bra (Därför kan man inte påstå att man hade rätt när man påpekade att det var söndag redan på tisdagen. )

Det beror på vad man ler åt.
Att medlidsamt le åt påståendet att vi kan ta emot och integrera 250 000 människor årligen är väl egentligen det mest humana man man kan göra.

Nästa steg blir ju det uppenbart så obekväma och elaka, nämligen att ifrågasätta hur du vill, rent praktiskt och ekonomiskt genomföra detta?

Visst att smälla upp ett koncentrationsläger med samma standard som mässhallarna i Malmö, ja då lär vi nog utan större problem klara av 250 000 årligen.
Men varken jag eller en klar majoritet av de röstberättigade i Sverige accepterar den lösningen.
Så.. kom till skott. kan du inte förklara hur du vill lösa den gordiska knuten.

Och visst finns det sverigedemokrater i tråden (eller fanns) , det är jag medveten om men du kan inte förstå att det fanns vissa här inne som kunde se vad som skulle hända- utan att vara från sd.

Jodå dom finns kvar av och till, vi blir bara bannade med jämna mellanrum vilket naturligtvis till stor del
beror på den fullständigt absurda sammansättningen av användare på detta extrema forum.

Låt oss för ett ögonblick blicka tillbaka på Bukes Valundersökning inför valet 2014. Den ger vid handen
att hade Buke fått bestämma hade Statsministern hetat Åsa Romson (Fridolin är av fel kön=omöjlig) (33.7%.)
Vice-statsministern hade hetat Gudrun Schyman (21.8%) . Och som god 3:a Jonas Sjöstedt (8%)
Dessa 3 extrema vänsterpartier har alltså samlat 63.5% av Bukefalisterna. :eek:
Och F! + MP hade haft egen majoritet i Riksdagen med 55.5%.

Turligt nog är Svenska folket inte så "bakom flötet" så det gick att lura oss.

Låt oss för ett ögonblick blicka tillbaka på Bukes Valundersökning inför valet 2014. Den ger vid handen
att hade Buke fått bestämma hade Statsministern hetat Åsa Romson (Fridolin är av fel kön=omöjlig) (33.7%.)

Jag fyllde nog i MP.:(
Har varit det sedan starten men röstade annat.

Att jag inte röstade på MP var att de hela tiden höll Löven i handen, deras egen politik, miljöfrågor försvann- tyckte jag.

Jag är oerhört sorgsen att MP utvecklats som det gjort, och antagligen fler med mig då de tappat så mkt.

Förtydligande: Att påstå att allt större än 5000 om året är massinvandring som vi inte klarar av är inte bevisat utifrån observationen att 700.000 om året inte klaras av i mottagningssystemet. Det är inte ens relevant.
Vi fick rätt. SD fick rätt. Nu är det regeringen som är rasister för dom föreslår att Sverige ska börja bygga murar för man vill att det ska komma färre flyktingar hit, man föreslår att ställa olika grupper mot varandra, tillhör man en viss grupp så kan man redan bli avvisade vid gränsen osv osv. Det var sådanna förslag som SD hade och nu är det regeringen som tar SD förslag ( för dom var först med dessa) och lägger upp påbordet så pass att Åsa tar till lipen

Nej det var ju just det, din liknelse var inte bra (Därför kan man inte påstå att man hade rätt när man påpekade att det var söndag redan på tisdagen. )

Det beror på vad man ler åt.
Att medlidsamt le åt påståendet att vi kan ta emot och integrera 250 000 människor årligen är väl egentligen det mest humana man man kan göra.

Nästa steg blir ju det uppenbart så obekväma och elaka, nämligen att ifrågasätta hur du vill, rent praktiskt och ekonomiskt genomföra detta?

Visst att smälla upp ett koncentrationsläger med samma standard som mässhallarna i Malmö, ja då lär vi nog utan större problem klara av 250 000 årligen.
Men varken jag eller en klar majoritet av de röstberättigade i Sverige accepterar den lösningen.
Så.. kom till skott. kan du inte förklara hur du vill lösa den gordiska knuten.

Bygga bostäder - ett modernt miljonprogram.
Förtätning av våra tre stora städer.
Skapa jobb enligt Tysklandsmodell (lägre trösklar).
Låt asylinvandrare själva söka bostad.
Effektivisera avvisningen av asylsökande som fått avslag.

Vi fick rätt. SD fick rätt. Nu är det regeringen som är rasister för dom föreslår att Sverige ska börja bygga murar för man vill att det ska komma färre flyktingar hit, man föreslår att ställa olika grupper mot varandra, tillhör man en viss grupp så kan man redan bli avvisade vid gränsen osv osv. Det var sådanna förslag som SD hade och nu är det regeringen som tar SD förslag ( för dom var först med dessa) och lägger upp påbordet så pass att Åsa tar till lipen

Nej. Din analys är helt inkorrekt.

Bygga bostäder - ett modernt miljonprogram.
Förtätning av våra tre stora städer.
Skapa jobb enligt Tysklandsmodell (lägre trösklar).
Låt asylinvandrare själva söka bostad.
Effektivisera avvisningen av asylsökande som fått avslag.
Bygga bostäder , jovisst så ska vi ha det, men var ska vi ta det?
Skapa jobb genom att lönedumpa. Eller är det Harz4 modellen du vill ha 450 eurojobb?
Tja med den modellen kunde vi kanske stämt i bäcken, men knappast i den 250 000 flod du förespråkar

Enligt dig har ju alla som inte delar din åsikt en helt inkorrekt uppfattning/analys.
Nej.

Men du anser alltså också att för att det i praktiken blev fullt i mottagningen vid en årstakt på 700.000 betyder att SD som sedan 1980-talet velat begränsa invandringen till 0-5000 om året, har haft rätt hela tiden?

Du anser också att en politik som strävar efter att kunna ta emot så många som möjligt långsiktigt, är en ren kopia på SD-politik?

Det är de 2 analyserna som jag anser är fullständigt inkorrekta.

Liknande trådar

Samhälle Jag tycker det är en intressant och framför allt viktig fråga för landets framtid vad som händer inom SD, men vill inte att ett sådant...
Svar
9
· Visningar
1 275
Senast: Smoothi
·
Kropp & Själ Jag har köpt hus och flyttar in om några veckor och det har varit långdraget med massor av strul och oro. Jag kollade på huset 20 mars...
6 7 8
Svar
141
· Visningar
9 920
Senast: Inte_Ung
·
Juridik & Ekonomi Jag vet inte vad jag vill med tråden men,, jag behöver lämna. Jag har koll på alla bostadsköer, privata hyresvärdar och blocket bostad...
2 3 4
Svar
75
· Visningar
8 629
Senast: Enya
·
Juridik & Ekonomi Jag sitter i en väldigt tråkig och frustrerande sits. För fyra månader sedan gick vår TV sönder, precis en sådan där dag när vi var...
2
Svar
24
· Visningar
1 557

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka