Roligt som barn säger

Sv: Roligt som barn säger

*Knapplån*

Min dotter två år, i telefonen igår (jag jobbade sent och ringde hem);

Dottern; Jag har ätit fisk
Jag; Jaha vad gott
Dottern; Jag har ätit fisk och potatis och fisk
Jag; Jaha har du ätit fisk? (lätt road)
Dottern; Ja, och fisk och potatis och fisk. Jag pratar fisk! (med eftertryck).

Gullunge, gissa om hon gillar fisk!

Min dotters kusin (4år)hade en höjdarkommentar efter semestern vi hade ihop i november.
Vi hade varit på Kanarieöarna en vecka och badat/solat/slappat. På måndagen efter vi kom hem så var det en typisk novemberdag, grått, regnigt, kallt och allmänt trist. När de öppnade dörren för att gå iväg till dagis kom den:

-Mamma, när öppnar Kanarieöarna igen?

:idea::rofl:

Jag vikarierar på lite förskolor häromkring och då får man höra en del:

4årig kille:
"Det är bra att vara elektriker, de kan så mycket, som att simma"

En av de fyraåriga killarna var kär i en av tjejerna varpå tjejens kompis säger: "men xxx kan inte du vara kär i mig också?" "Jo, det kan jag väl..." Och så suckade han djupt.
Vad enkelt det var när man var liten :)

*kl*

Min son är bara 20 månader, så han pratar inte speciellt mycket ännu.

Men här om dagen bad jag honom visa sin fläskiga mage för mormor. (Han drar i magskinnet och ser så full i fan ut då)

Men när jag bad honom flinade han bara sååå sort, sedan sprang han fram til mig och rev i min tröja och sa "öp-e-na!", han tyckte visst att jag skulle visa min fläskiga mage istället :love:

Min lillasyster var ganska liten och vi bodde ute på landet, vi hadde fyra ganska stora hundar som tog rätt mycket plats var dom än befann sig.

Min lillasyster sitter på köksbordet en morgon och väntar på att mamma är färdig med att ge hundarna mat. När sedan alla hundar kommer inflygande så ställer sig ungen på bordet och fullkomligen vrålar "Hynd Jälar!!" (hund jävlar)allas miner :eek: hur kan en liten blond sak kunna sådana ord:o

*kl*

Nu ikväll kom min 2,5-åring och krävde lila pizzor (lila byxor alltså). När jag hittade två par lila byxor sken han upp och utbrast: "Två lilor!"

Min lillebror (då 4, nu 7) fick följa med mig till Göteborg.
Han hör på radion att dem säger "välkommen till göteborg" eller något liknande,
och han den söte säger:
"Hur kan gubben på radion veta att vi är i Göteborg?"

Förr några år sedan när min mamma låg på sjukhus en längre tid så var inte min lillebror nå vidare förtjust i att följa med, tyckte det luktade äckligt där. Min lillebror hade jätte svårt med sj ord då så när vi skulle in till sjukhuset en dag och hälsa på la han sig ner på stora entrén och skrek jag ska inte in på något jäkla kukhus och låg och stampa med fötterna mot marken. :rofl: vi fick många blickar då.:banana:

Sv: Ännu mer barnkommentarer.

KL
Äldste sonen 4 till pappa när han har glömt att spänna fast honom i bilen: Men pappa, spänn fast mig för bövelen!

Lillebror 2,5 år frågar i bilen var solen är och jag kan inte prata pga trafiken. Då svarar storebror: Det är något som gör att jorden snurrar så då ser man inte solen. och sedan börjar han förklara om atmosfären.
Han är rätt så vetgirig. På dagis till fröken när han var omkring 3: Vad är det för skillnad på apotek och hypotek? Vad är devalvera?

Usch ja. Frågvisa barn kan verkligen sätta en på pottkanten ibland.

Välkomstsamtal första skolveckan i årskurs ett:

-Vad ser du fram emot mest? Är det något särskilt du vill lära dig?

-Ja. Jag vill veta om Gud finns.

:eek:

Det är inte små krav som ställs på oss lärare nu för tiden!

*kl*

Nu ikväll kom min 2,5-åring och krävde lila pizzor (lila byxor alltså). När jag hittade två par lila byxor sken han upp och utbrast: "Två lilor!"

Påminner om min kusin som när han var liten ville höra sagan om "tant grön tant brun och tant gläddelin". Detta tyckte min mamma var så gulligt att hon försökte få honom att säga det igen så även min mormor skulle få höra.
- Vem är det där? (pekar på tant Gredelin)
- En tant?
- Vilken tant?
- En tant i boken...
- Ja men vad har hon för färg på klänningen?
- SUCK - LILA!!!

Haha, tårarna sprutar!!!
Måste berätta om när jag var gravid första gången. Min svågers dotter (4 år) blev då väldigt sugen på en bebis (lillebror eller lillasyster) också.
Jag sade att det kan du väl få.
Hon svarade "Nej, för min pappa har sagt att han har glömt hur man gör!!!"
Ni kan tro att jag retade honom för det..:p

Roligt var också när min lilla dotter, då ca 1,5 år alltid kallade lillebror Adam för Baj baj.:crazy:

Ha ha ha - det hade min killkompis sambo också gjort enligt hans son, då 4 år. Jag var i affären tillsammans med kompisen och hans son för att sedan åka till pojkens mamma som var nyopererad och låg på sjukhus. Då kom en annan barnfamilj som sonen kände från dagis. Följande samtal utspelade sig då:
- Det där är inte din mamma! (flickan pekar anklagande på mig)
- Nej, det är Ninni. Pappa och jag har lånat henne ett tag. Mamma är på sjukhuset så hon kan inte göra bebisar med pappa längre...

Till saken hör att de båda bodde hos mig för att få närmare till sjukhuset medan mamman låg där. Vi hade skojat kvällen innan att det var tur för killkompisen att jag ville "låna dem" så de slapp åka 4,5 mil för att hälsa på henne medan hon var inlagd. Men i affären lät det som om han lånade mig till något helt annat :angel:

Usch ja. Frågvisa barn kan verkligen sätta en på pottkanten ibland.

Välkomstsamtal första skolveckan i årskurs ett:

-Vad ser du fram emot mest? Är det något särskilt du vill lära dig?

-Ja. Jag vill veta om Gud finns.

Det är inte små krav som ställs på oss lärare nu för tiden!

Jag hade tt tag brevböcker där eleverna och jag skrev "brev" till varandra. Första var likadant till alla elever och handlade lite om mig, skolan, etc. Jag avslutade med att de gärna fick berätta om sig själva och fråga om de undrade något. Fick väl typ 15 frågor om jag hade husdjur och 10 om mina intressen eller så. Men en pojke skrev "Jag undrar varför vissa människor är dumma?". Snacka om utmaning redan i första brevet!

Hur förklarade du det? Själv lyckades jag uppenbarligen. När barnet ifråga slutade hos mig efter trean frågade jag honom om han hade fått veta om Gud fanns eller inte. Det hade han sa han! Hans slutsats var att Gud inte fanns.

kl

Min lilla kusin kan säga de roligaste sakerna :p

Fröken på dagis: Nu ska vi äta soppa!
Kusinen (två år och några månader): Nä, den där soppan kan vi skippa :devil:

Jag satt i soffan med honom i knäet och han pillade på min piercing i ögonbrynet och ser väldigt bekymrad ut.
Kusinen (Nu snart tre år) : Vad är det där?
Jag: En piercing.
Kusinen: Men en sån behöver man ju inte ha!

Fast det roligaste var nog när han busade med våran hund och utbrast: Herre min je, vad många tänder! :eek: Liksom, hur ofta säger en snart treårig kille så? Det märks att han umgås mycket med sin faramor, för hon använder det uttrycket ofta :p

Var på ica idag.
Där stod en flintskallig kille och snacka om telia. han sa till mig att han tyckte jag skulle skaffa telia istället.
Min 4.5 åriga son gick fram till honom och sa.
- Då tycker jag att du ska skaffa en peruk istället..

Tur killen skrattade. Stackarn.

pinsamt för mig. Nu har vi pratat om det iaf.

Kl

"Två lilor" :rofl:

På tal om kukhuset så skrek min, då, två åriga dotter att hon absolut ville att pappa skulle bära henne till "hannkuken" förra sommaren när hon frös efter badet :rofl: (handduken alltså!) Gissa om folket på stranden fnissade åt henne...!

Förra veckan, nu 3½ år, stog hon och speglade sig i ugnsluckan och pratade med sig själv. Pappan kom in och frågade:
- Hannah, är du schizofren eller?!
- Nej, det är jag inte, fräser hon
- Men du pratar ju med dig själv hela tiden...
- men pappa, det gör jag ju inte, det är ju nån annan!!!

:rofl::rofl:

Hur förklarade du det? Själv lyckades jag uppenbarligen. När barnet ifråga slutade hos mig efter trean frågade jag honom om han hade fått veta om Gud fanns eller inte. Det hade han sa han! Hans slutsats var att Gud inte fanns.

Jag skrev nog något om att det är synd att en del är elaka men de kanske inte har fått lära sig hur man ska vara eller mår dåligt över något, är rädda/osäkra. Minns inte riktigt.

Jag fick också credit av denna elev för att jag hade lärt honom så mycket om livet. :love::love::love:

Liknande trådar

Småbarn Det är inte ritande av bilar eller könspromonen som styr hur barn beter sig. Över 50% av beteendet sitter i generna och man måste också...
8 9 10
Svar
181
· Visningar
9 829
Senast: trofé
·
  • Låst
  • Artikel Artikel
Dagbok Har tänkt på detta rätt mycket på senaste tid, av anledningar som jag kommer att nämna nedan. Vet inte egentligen varför jag skriver...
2
Svar
33
· Visningar
5 485
Senast: warg
·
Hästmänniskan Ja, som vanligt velar jag bort mitt liv istället för att ta tag i saker och göra nåt.. (hoppas tråden ligger i rätt forum) Jag är så...
2
Svar
34
· Visningar
3 856
Övr. Barn Trodde aldrig jag skulle behöva starta en tråd om detta men jag behöver ösa ur mig allt, och så behöver jag råd om hur jag ska göra med...
5 6 7
Svar
136
· Visningar
16 414

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka