Roligt som barn säger

Sv: Roligt som barn säger

Vi var nere i stallet för någon timme sedan för att ge stoet kraftfoder.

Och tidigare idag så hade sambon satt tillbaka mellanväggen i boxarna (vi tog ner väggen i våras när stoet skulle föla)
och dottern frågade hur man fick bort brädorna/planken.
Sambon svarade att han fick använda en kofot för de satt åt.
(väggen är plank som man trär i U-järn)
Dottern tittade lite misstänksamt på honom & svarade;
-Men vi har ju inga kor!

Sv: Ännu mer barnkommentarer.

Detta hände För några år sedan när dottern var liten. Hon var väl runt 3 år. Hon tittade på ett foto på en av våra gamla ponnys som vi hade fått avliva. Hon frågade Hur dog Lotta? Vi sköt henne i pannan svarade jag. Hon tittade på mig och sin pappa och utbrister. Hur fasen fick ni in henne i pannan? (vi eldar med ved)

Sv: Ännu mer barnkommentarer.

En bekant till oss berättade en rolig grej. Stackrs dagmammor dom fick väl en chock. Det var på morgonsamlingen på måndagen. Fröknarna frågade vad barnen hade gjort på helgen. Helene hade sovit hoss sin mormor och morfar. Då avbryter lilla Saga och säger: Jag får inte sova hoss min mormor och morfar. Varför inte frågar fröken. Näää, morfar knarkar så mycket. Jag kan inte sova då. Givetvis så menar hon att han snarkar...

Min lilla dotter bodde med oss i England när hon var liten (pappa är engelsman) men vi åkte ofta hem till Sverige för att hälsa på mormor i Norrland. Den här gången var hon 2 1/2 år, klotrunda kinder, vitt superkrulligt hår som en stor sky kring ansiktet, och klev med bestämda kliv uppför trappan till flygplanet från British Airways, en bra bit före mig. Flygvärdinnan som tog emot i dörren log förtjusat och sa: -"Hello! How old are you??" Dottern stannade upp för en halv sekund, stirrade tillbaka och svarade: -"I´m not old, I´m NEW!" :p

Har också en skojjig... Min äldsta lillkusin (4 år) sa för några månader sedan detta:

Kusin: Fsfoia! FsFoia! (Sofia.. :D)
jag: Ja, vad är det?
Kusin: Vet duö? vet du va jaag såg?
jag: Nej, vaddå?
Kusin: Åsnan har tuttar!
jag: Jasså? Men åsnan är ju kille..?
Kusin: Men han har tuttar, för det såg jag!

:rofl::love::rofl::love::rofl:

Var på ridskolan idag med en kompis dotter som är 5 år.
Det är hennes andra ridlektion i livet.

Hon: -Idag ska jag rida världens största häst. Han är lika stor som min säng (hon har våningssäng)

Jag: - Oj, e han så stor. Blir du inte rädd då?

Hon: - RÄDD??? Du, jag är född till det här

Hehe, bra med självförtroende :)

Var på ridskolan idag med en kompis dotter som är 5 år.
Det är hennes andra ridlektion i livet.

Hon: -Idag ska jag rida världens största häst. Han är lika stor som min säng (hon har våningssäng)

Jag: - Oj, e han så stor. Blir du inte rädd då?

Hon: - RÄDD??? Du, jag är född till det här

Hehe, bra med självförtroende :)

Naaw, vad gulligt! :love:

kl

har en liten tjej på förskolan vars mamma är veterinär, en dag stod en tjej på alla fyra och en annan bakom, jag frågade vad de gjorde, hon svarade,

-vi betäcker ser du väl!

:crazy: :D

Min syster bor i England med engelsk man och deras två söner, vi var nyligen och hälsade på.
Min dotter, 1 år 9 mån tyckte att det var intressant när stora pojken, 4 år, skulle bajsa, vilket han alltid gör med öppen dörr så hon stod i dörröppningen. Jag gick dit för att flytta på henne och blir kvar en stund för han börjar prata.

Plötsligt ser jag att han har vattendroppar på händerna och säger förfärat: Nejmen X, du får inte doppa ner händerna i toaletten!!

Varpå han svarar: No, it was a bajs that plopped down in the toilet and it stänkte!:banana::banana:

En annan gång när han var ca. 2,5-3 år var han lite fixerad vid lösa trådar i kläder och hade upptäckt att han hade en tråd på byxfickan som bara satt fast i ändarna.
Han gick till sin mamma och krävde att tråden klipptes bort. Han fick tråden , höll upp den, tittade på den och sa triumferande:

I don`t think so! No tråd in my byxa!:rofl::rofl:

*kl*
Drar fram denna tråden igen!

Nu ikväll vid matbordet så började dottern 5 år (om 12 dagar) berätta att dom hade sjungt om Jesus idag. (dagmammorna var inne på något "kyrk-juligt" ställe med barna idag)
Hennes pappa (sambon) frågade henne om hon visste vem Jesus är, svaret blev;
- Ja, han är en åsna!

:rofl:

*kl*

När jag gjorde min VFU på en förskola, talade ett barn, M som är 5 år, om att hon var kär i en men ihop med en annan, som hon "bara" tyckte om.
Jag frågade då hur man vet om man är kär i någon?
M: Det känns bra...det känns bra i hjärtat!
J: Hur då känns bra?
M: (funderar ettag) Jo, hjärtat dunkar fort när man är kär!
J: Jaha, men hur vet man att man "bara" tycker om någon då?
M: Då dunkar hjärtat saktare!

:love:

Min lillebror har alltid varit så smidig när han var liten (är 11 år nu).

En gång berättade han för sin dagmamma att pappa, han tycker om svart sprit.
Som tur var visste hon att han menade turkisk peppar (flytande).

Och en annan gång pekade han på en staty och sa: "titta, den har större tuttar än mamma!". :rofl:

Dottern lyckades häromdagen säga något som gav mig denna :eek: minen. Tills hon fick förklarat vad hon menade (saken kunde starkt misstolkas av utomstående)

-Man ska hålla i snoppen när man rider.

Det hon kallade snopp var KNOPPEN på westernsadeln :o

det bästa jag hört är när min polares son på 4 år säger "fitta" när han menar FICKA eller FLICKA..........

Dem var på resturang och han ställer sig upp o ska kalla på flickan som skulle ta beställningen..

-" Fittan jag vet vad jag o pappa vill ha" :rofl::(:rofl::(:rofl:

Min son 5 år är väldigt intresserad av poliser för tillfället funderade över det här med ridande poliser sedan kom han fram till att "poliser som inte har körkort får rida på hästar istället".

Den bästa jag ahr är väl när jag, min lillasyster och familjen sitter på en stor pizzeria som var full med folk.
Så skriker lillasyster ut " Jag vill osså pissa!!!!" Det hon emnade egentligen var ju att hon ville ha pizza. Hela restaurangen kollade på oss som om vi var dumma i huvudet som inte lät ungen pissa :D

I höstars när hästarna skulle in från betet så skulle ju vinterns kraftfoder hämtas och vi köper havre av en som heter Björn. Dottern 5år frågade var vi skulle och jag sa:

- Vi skall till Björn
dottern svarar- Han som tar ut bajset?:angel:
-Näe:o

Jag tror hon var med på seminstationen för många gånger i sommras och vetrinären heter också Björn:p.

"Kommer du ihåg när vi frågade gubben om vi fick titta i hålet? Ja då när dom vattnade bäbisen."

översättning (tog en stund att förstå)

Kommer du ihåg när vi frågade prästen om vi fick titta i dopfunten när de döpte bäbisen?

Liknande trådar

Småbarn Det är inte ritande av bilar eller könspromonen som styr hur barn beter sig. Över 50% av beteendet sitter i generna och man måste också...
8 9 10
Svar
181
· Visningar
9 829
Senast: trofé
·
  • Låst
  • Artikel Artikel
Dagbok Har tänkt på detta rätt mycket på senaste tid, av anledningar som jag kommer att nämna nedan. Vet inte egentligen varför jag skriver...
2
Svar
33
· Visningar
5 485
Senast: warg
·
Hästmänniskan Ja, som vanligt velar jag bort mitt liv istället för att ta tag i saker och göra nåt.. (hoppas tråden ligger i rätt forum) Jag är så...
2
Svar
34
· Visningar
3 856
Övr. Barn Trodde aldrig jag skulle behöva starta en tråd om detta men jag behöver ösa ur mig allt, och så behöver jag råd om hur jag ska göra med...
5 6 7
Svar
136
· Visningar
16 415

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka