Roligt som barn säger

Sv: Roligt som barn säger

När jag var liten så sa jag till pappa en gång att:
-Pappa lala vivi sön!
Då skulle pappa laga tvn för den var sönder :)
Funtum är strumpor och hubbabubba är jordgubbe :p

Min dotter 2,5 år brukar säga :"Mamma, gå fittit"! ( Gå försiktigt!)

Glömmer aldrig när vi hade släktträff och min kusin på 3 år kommer fram och säger till min farmor och farfar fluff val fittig jag läl....Vilket betyde usch vad svettig jag är!
Alla såg ut såhär:eek: och kollade genast på min farbror.

*kl*

min son tittade på Bullibumpa när han var liten.
Kallade det för "A buppa ale".
Strumpor hette "loppor"
Traktorn fick heta "åtty" maken plöjde på fältet och då uttryckte han
att "åttyn bajssade"... och när han
besprutade på fältet så "putade pappa niff" (sprutade gift)
dom är för goa :love: numera är han 21 år

Och min dotter sa fan i stället för svan när hon var liten. "Titta mamma, fan" :rofl::rofl:

:D

Man kan nästan se minspelet och det ivriga pekandet framför sig... och se´n kommentaren. Jag brukade vara snabb att förtydliga:

- Ja, titta ett flygplan!

Har en kompis, vars dotter också chockade omgivningen när hon ville prova mammas läppstift:

- Mamma, ja läsbis! Lite tidigt att "komma ut", liksom... :D

*kl*

Strumpor hette "loppor"

Här hette strumpor "poppor". Och gör så fortfarande ibland! :D Leverpastej heter epapej. Min mammas man, Sven-Erik fick heta "Ägir" när sonen var liten. Storasyrran, som heter Anna-Karin blev "Kale", lillsyrran, Emma, eller moster Emma blev "stremma". Det får de heta ibland nu med fast sonen blivit 11,5. Stremma, Kale och Ägir.

Satt med en liten kille på 3,5 år ca och försökte barnsäkra köket, (spis, ugn, alla luckor osv) hade fått upp det mesta när han gick fram till ett skåp och fick upp det på två sekunder typ, han vände sig till mig och sa;

Hihi, och det där trodde du skulle vara barnsäkert?

Jag; Ja det trodde jag faktiskt :D

Måste ju bara dela med mig av systersonens kommentar.. Han är tre, nästan fyra, år och hade tillsammans med sin lillasyster, snart två år, och mamma byggt en tågbana (BRIO). När de var klara startade de de två loken som går på batteri och lät dem köra runt med vagnar på tågbanan. Sen satt de, alla tre, tysta och betraktade sitt mästeverk. Då utbrister Axel: "Fett alltså." :rofl::rofl::rofl:

Han är en riktig Östermalmare, min systerson! :rofl::love:

*kl*

Vi vuxna sitter och läser Elvis (sådan där seriestrof) varje morgon och skrattar gott åt denna. Sonen, 10 år, vill ju oxå veta vad som är kul och brukar sno åt sig tidningen. En dag stod det på engelska och sonen ville ha det översatt. Allt gick bra tills jag kom till mother-fucker. Hmmmm, hur översätter man det? Snabbt slank det ur mig--- dumma dig. Gubben skrattar ff åt detta och anser att jag är klippt och skuren för översättningsjobb. Sonen var iaf nöjd med översättningen.

Första dottern på fem är ju stolt storasyster o hon har förstått att det är bra att ha en sådan. Så hon har börjat undra när hon ska få en storasyster egentligen :love::love::love:

När jag var gravid andra gången o skulle hämta dottern på dagis var det en kille på gården frågade om jag var med barn.
- ja, svarade jag.
- kommer den ut genom naveln sen? Undrade han.
- den kan komma genom magen men jag tror att den kommer genom snippan, sa jag.
- Snippan???
- Ja, du vet - killar har snopp o tjejer har snippa!
Hans ögonbryn lyfte typ en decimeter, ögonen blev stora o han kom sig inte för att säga något. Har skrattat några gånger åt vad hans föräldrar fick förklara den kvällen....:rofl::rofl::rofl:

För ett tag sedan hade jag några barn från sommarfritids i stan här för att se alla våra djur och för att titta på växter och prata allemansrätt. Jag och de andra i personalen hade varit väldigt bestämda mot föräldrarna att barnen skulle ha stövlar och oömma kläder. När den sista personalen kom så hade h*n kortbyxor och sandaler.

(flicka 7 år) -Du ska ha stövlar!!
(personal) - Varför då? Jag är ju vuxen.
(flicka) - Jamen här finns ju massa bajs å skiit juh!

Verkligen klockrent:bow:

Kom på en lite rolig sak som äldsta sonen sa när han var ca 4-5 år. Han "hjälpte" sin farbror att mocka ur en djupströbädd där fåren gått över vintern.
När de hade ca 1/10 kvar så säger farbror: Ja du xx, när du blir stor så blir det du som får göra det här. Sonen svarar blixtsnabbt: Men farbror (de kallar honom farbror fortfarande), tror du inte att det är färdigt då....

*kl*

Kompisens son kommer fram till mig och lägger händerna på höften och säger "min pappa säger att jag är en riktig tjejmagnet" :D

Samma pojke när vi pratade i telefon..
"Pappa, din mage luktar illa"
"Men - sådär kan du inte säga, pappa pratar ju med en tjej"
"*suckar högt* Pappa...din mage luktar ändå illa"

Min brorson sa till mig för ett par år sedan på Liseberg när vi skulle åka en bergbana för barn:
-Du får inte plats! Du e för tjock!

Han menade för lång ha ha ha mina ben fick inte plats:D

Häromdan hos frisören så sa han till frisören:
-Har du sett att "Heras" mage e lika stor som en vattenmelon!!!!
-Eh nämen, näää det är den väl inte, svarade hon.
-JO den e asastor! Fast hon har inte ätit en hel melon, det är en bäbis där inne!

Liknande trådar

Småbarn Det är inte ritande av bilar eller könspromonen som styr hur barn beter sig. Över 50% av beteendet sitter i generna och man måste också...
8 9 10
Svar
181
· Visningar
9 829
Senast: trofé
·
  • Låst
  • Artikel Artikel
Dagbok Har tänkt på detta rätt mycket på senaste tid, av anledningar som jag kommer att nämna nedan. Vet inte egentligen varför jag skriver...
2
Svar
33
· Visningar
5 485
Senast: warg
·
Hästmänniskan Ja, som vanligt velar jag bort mitt liv istället för att ta tag i saker och göra nåt.. (hoppas tråden ligger i rätt forum) Jag är så...
2
Svar
34
· Visningar
3 856
Övr. Barn Trodde aldrig jag skulle behöva starta en tråd om detta men jag behöver ösa ur mig allt, och så behöver jag råd om hur jag ska göra med...
5 6 7
Svar
136
· Visningar
16 416

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka