Sv: Min mamma har blivit knäpp...(långt)
Har 7 årig autistisk son och jag förstår PRECIs hur du känner dig. Det är asjobbigt. Dels klandrar jag mig själv hela tiden för att han är som han är och systern för att hon är som hon är för att hon är uppväxt med honom.
systern är normal men med relationsproblem då sonens beteende för henne är dte normala och andra barn ör konstiga. Dessutom är hon krafftigt utåtagerande för det är ju så hon har sett under hela sin uppväxt att man får uppmärksamhet.
Dels är det jobbigt att hela tiden behöva försvara sitt beteende, hans beteende, hennes beteende.
Jag blev utbränd och jag orkar inte ha min son. Jag är ensam med min dotter nu, mer än 3 dagar med sonen och jag bryter ihop.
Du kan ju gissa hur släktingar ser på en mamma som inte orkar med sin son, som överger honom...
Dessutom har jag en i släkten som anser att sonen är fullt frisk....
Jag har varit utan min son i 4 månader nu och dels är det hemskt, skammen, hur kan man lämna sitt barn hos pappan och dels är det en lättnad. Det tog 3 månader innan jag kände mig normal igen.
Gick på antideprreseiva i 6 måander. Men vändningen kom inte förrän jag fick tag på en fantastisk terapeut som jobbar med utbrändhet.
Det är just det, man kan ALDRIG koppla av med en autsisk unge i sin närhet. Man får vara ständigt på sin vakt, i beredskap, det är inet många som fixar det.
Hon har hjälpt mig med mkt, bland annat att med att strunta i vad folk tycker och tänker om mig. För tycker gör de och kommer alltid att göra, så är det bara. Trixet är att lyckas strunta i det. För du gör så himla bra du kan och ingen kan göra det bättre, INGEN. Glöm aldrig det.
Nu ska jag ha sonen halva sommarlovet, jag har krafftig ångest för om jag kommer att klara av det. Jag vill inet bli dålig igen.
Då skäms jag...Inte roka med sin son i en månad......Hur dålig mamma är man inet då? Jag har NOLL förståelse från släkten, absolut NOLL.
Acceptera att andra får tycka, men ta inte åt dig, strunta i dem.