RIA
Trådstartare
Sv: Min mamma har blivit knäpp...(långt)
Min pappa vet inget, har inte kunnat berätta för honom. Om inte min bror berättat vill säga...Vi har ingen flitig kontakt direkt. Han kom på min dotters dop i mars, innan dess så pratade vi i telefon i januari förra året...Men anledningen till att jag inte berättat är att jag tror att det skulle vara ett stort misslyckande för hans del. När jag var liten så fick jag alltid höra av mamma att pappa sagt att jag inte var hans för att han inte kunde få flickor-bara pojkar. Å nu har ju jag-hans dotter fått en som med autism. Alltså en mer "oduglig" pojk, självklart är det bara jag som kan ställa till det så
Men herregud vilken människa!
Stackars dig som har en sådan mamma. Har din pappa kunnat väga upp hennes elakheter? Du måste ha en otrolig inre styrka, som odlat en helt annan personlighet än din mamma. Jag tycker du verkar ödmjuk och kärleksfull, alltså raka motsatsen till din mamma.
Jag tycker det låter väldigt klokt att du inte längre har kontakt med henne. När någon säger negativa saker om en, är det svårt att inte bli deppig, även om man vet att personen har fel. Och när man är nedstämd och går och grubblar påverkas hela familjen. Det har vi märkt tydligt i vår familj.
Min pappa vet inget, har inte kunnat berätta för honom. Om inte min bror berättat vill säga...Vi har ingen flitig kontakt direkt. Han kom på min dotters dop i mars, innan dess så pratade vi i telefon i januari förra året...Men anledningen till att jag inte berättat är att jag tror att det skulle vara ett stort misslyckande för hans del. När jag var liten så fick jag alltid höra av mamma att pappa sagt att jag inte var hans för att han inte kunde få flickor-bara pojkar. Å nu har ju jag-hans dotter fått en som med autism. Alltså en mer "oduglig" pojk, självklart är det bara jag som kan ställa till det så