Roligt som barn säger

Sv: Ännu mer barnkommentarer.

knapplån

inte hört detta själv men det har ju berättats hemma ett antal ggr :angel:

när lillsyrran va runt 4-5år fick hon följa med mamma till systemet för att köpa glögg. några veckor innan jul och rusningstid så det var ju ganska fullt och dessutom innan man kunde plocka ihop det man skulle ha själv så de tog kölapp och ställde sig o väntade...

då utbrister syrran "mamma, du köper bara en massa sprit o sprit o sprit" folk omkring börjar le så smått vilket givetvis bara uppmuntrar ungen så hon drar på igen "du köper bara en massa sprit o sprit o..."

snacka om att mamma helst ville sjunka genom golvet...

På min sons dagis frågade man barnen om de visste hur barn blir till? Min son då cirka 3 år räcker snabbt upp handen..Ja vet!!
- Det gör min mamma och pappa varje dag...ibland får vi vara med och titta på, det är så spännande.
Fröken ställde väl någon mer fråga innan hon kom på att det var hästbäbisar vi gjorde, pappa håller stona, mamma hingsten.
Men visst visste han hur barn blir till.

Min dotter snart fyra år på toaletten när hon och storebror skulle bada ihop.
Hon böjer sig fram och studerar hans snopp, varpå hon utbrister,
- Du är allt snäll du hannes, trots att du har dina kulor kvar...
(van med att hingstarna hanterar barnen inte, fast våran valack är supersnäll)

:rofl: :rofl: dessa ungar! :love:

En gång när vi var och handlade tennisracket till honom,
frågade killen i kassan om han var duktig på att spela tennis.
-Javisst svararde sonen då, inga problem, min pappa heter Björn Borg.... min ansiktsfärg ändrades en aning då kan jag säga.

ursäkta om jag förstör nu, :o men e hans pappa verkligern björn borg? eller var det bara nått han sa? :confused: sorry om man e lite blond....:o

tillagt senare: oj såg nu att det var din ansiktsfärg som förändrats....:angel: fattar att det inte var sant då...:angel:

Jag hade varit ute och ridit min häst och en tjej körde en annan. Och när vi kommer tillbaka till stallet så står travponnyn i gången, också kommer min lillasyster skuttandes (mina föräldrar skulle hämta mig). Också när jag berättar att jag nästan ramlade av, säger lillasyster fundersamt: Kan man ramla ur sorken? :confused: Jag förstod först ingenting, förens jag kom på att det var sulkyn hon menade... :smirk:

Min syrra var på för att hämta sin 2½ år gamla dotter (min systerdotter), i vagnen hade hon även sin son (systersonen) på 5 månader som skrek hela tiden, han fick sitta upp. När systerdottern sätts o vagnen så börjar systersonen att skrika och systerdottern kollar på systersonen och sedan på syrran och utbrister:
"Typiskt"

Min systerdotter har lärt sig Polisgris, hon får mig däremot att skämmas när jag vaktar henne på stan. En gång gick det förbi ett gäng poliser och hon ropar "POLISGRIS" (jag visste inte ens om att hon kunde det) och alla kollade jag såg mer eller mindre ut såhär: :eek: :o

Kom att tänka på en sak min dotter sa till mig för nåt år sedan.
Jag var då inne i min vara-platinablond-period, och blekte det så det var verkligen asljust.

Och i hårbotten växer det ut en *harkel* något mörkare utväxt... :cool:

När denna utväxten hade vuxit rätt mycket (nej, jag orkade inte göra nåt åt det... ;) ) säger min dotter till mig:

"Mamma! Du ser ut som en fjording!!"

:angel: :D

Så har ni nåt kul citat från barnamun? :D

Sv: Roligt som barn säger

Nu kom jag på en till! :D
Jag jobbade en period i en stor Mataffär.

"Mamma, jag vill ha sex!" (barnet)
"Hysch!!"
"Mamma, kan jag inte få sex?"
"Nä men vad säger du för nåt???" en rodnande mamma och tittar sig omkring

Ungen lägger sig på golvet och skriker:

"Jag vill ha sex! Jag vill ha sex!!"

:angel:

Kex menade ungen givetvis... :rofl:

Sonens kusin som liten:

"Mamma kan du hjälpa mig stoppa den i min fitta" (får man anv sånna ord här :o)... förstås var det ficka det skulle vara :rofl:

Gissa om vi skrattade :p

På tal om fickor..

Min syster talade om för min mormor när hon var liten att hon minsann hade en "legobit i fittan".. Min mormor såg ut såhär :eek::eek: innan mamma förklarade var det var.:D

Själv trodde alla att jag svor när jag gick omkring och sa "Fy för fan", menade väderkvarn förstås:D

*skrattar* ja den typen av kommentarer hörde vi dagligen under en period, var en väldigt kul period :rofl:

Min äldsta dotter (då ca 2 år) förvånade sin omgivning lite varje gång hon såg ett flygplan:

- Titta mamma! Fyfan!

Kul efteråt! :D

vet ni vad en "Kopertånte" är för något?

Jordgubbe såklart! :D syrran sa Kopertånte när hon var liten, tror det var svårt att komma ihåg vad det hette, men det var ju nått med gubbe eller tomte, så vi tror hon i hennes öron sa "GUBBETOMTE":rofl:

Mina dagbarn säger en hel del lökiga saker regelbundet, som barn ju gör. Min egen är för lite än så länge (14 mån) men han försöker i alla fall säga gröt på äkta skånska sedan ett par dagar tillbaka (vilket blir grrrrrrrr i stort sett haha).

Men i alla fall. En 4-åring filosoferade ang att jag är deras dagmamma och de är mina dagbarn. Sen avslutades det hela med ett säkert konstaterande att min son är i alla fall ingen daggmask. :D

Vi var på ett friluftsmuseum här i stan förra sommaren då sonen var 6 år, när vi kom in dit så såg vi små killingar och sonen utbrister:

- Åhh mamma, titta vilka små knulliga svansar dom har!

Både jag och paret som stod bakom mig höll på att skratta ihjäl oss men vi höll god min ändå, fast det var förbannat svårt!

För någon vecka sedan skulle jag och en kompis åka och spela poker men hon stannade hemma eftersom hennes sambo hade åkt på 40 graders feber. Dagen efter så frågade sambon hur det hade gått och varför hon inte följde med och sonen hörde att hennes sambo hade feber och säger:

- FEBER!? Det är ju ingen sjukdom, det blir man ju frisk från, tyckte hon synd om honom eller?

Liknande trådar

Småbarn Det är inte ritande av bilar eller könspromonen som styr hur barn beter sig. Över 50% av beteendet sitter i generna och man måste också...
8 9 10
Svar
181
· Visningar
9 829
Senast: trofé
·
  • Låst
  • Artikel Artikel
Dagbok Har tänkt på detta rätt mycket på senaste tid, av anledningar som jag kommer att nämna nedan. Vet inte egentligen varför jag skriver...
2
Svar
33
· Visningar
5 485
Senast: warg
·
Hästmänniskan Ja, som vanligt velar jag bort mitt liv istället för att ta tag i saker och göra nåt.. (hoppas tråden ligger i rätt forum) Jag är så...
2
Svar
34
· Visningar
3 856
Övr. Barn Trodde aldrig jag skulle behöva starta en tråd om detta men jag behöver ösa ur mig allt, och så behöver jag råd om hur jag ska göra med...
5 6 7
Svar
136
· Visningar
16 416

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Bra gårds och stallhund
  • Storlek röd Kong?
  • Tråden för spår

Hästrelaterat