Roligt som barn säger

Sv: Ännu mer barnkommentarer.

Min syster konfirmerade sig i samband med WTC, varpå dom hade en tyst minut i kyrkan. Så, när det är knäpptyst i kyrkan ställer sig min då fyraåriga lillebror upp och säger högt: "Ja, jag gillar iaf stjärtar jag"

:rofl: :rofl: :rofl:

Vilken stämningshöjare :bow:

Jag körde med sonen som då var 4 år i bilen. Det var vinter och jag fick sladd hävde den och fick ett par retursladdar som jag lyckades räta ut.
Pustar ut med hjärtklappning och frågar sonen "är du okej?"
"Jajjemen mamma, gör om det genast igen, det var ju jättekul, så gör aldrig pappa"

Min vännina har just varit gravid och fått en liten dotter. båda sönerna har tyckt att detta är jätteintressant. Vi har tittat i böcker om bebisar i magen osv.
nu vill båda pojkarna minsann ha en lillebror, men vi ska inte ha fler barn, det räcker med dem vi har.
har förklarat för pojkarna att - NEJ det blir inga bebisar hos oss, sa väl vid något tillfälle att mamma ska ha en ny häst framigenom istället...
Fick höra från dagisfröknarna att Sönerna berättat att nu hade väninnan äntligen fått sin bebisflicka. I samma andetag hade sönerna också deklarerat att deras mamma ska få en häst framigenom istället...
De hade lyckats förklara det som om jag var gravid och väntade ett föl :crazy:

mvh
CiaAn

... kom på ett par till...

ena sonen uppfattade inte riktigt att hans far kallade mig för "darling" han talade om för ett par bekanta till oss "att hemma hos oss så är mamma en galning" det säger pappa hela tiden.

han var även intresserad av folks riktiga namn: Farmor Gun och Farfar Sven kallade han för "Ding och Den"

// galning

det roligaste måste ha varit innan vi kastrerade våran hund,(hade verkligen jättestora kulor..) då gick det en liten tjej bakom oss med hennes pappa,då hör han henne säga:

hon:"jag vet att det där är en killhund,för killar har sånna där stora saker mellan benen"

pappan: "hrm,jahaja.." *host*

hon:"men ser du inte dom där rosa bollarna när bak?"

jag höll på att avlida! :rofl:

hunden kasterades kort därefter! :o

Här kommer ett färskt citat från den snart fyraåriga dottern:
Alde: Mamma, trollen försvann samtidigt som dinosaurierna.
Jag: Jaha.
Alde: Ja, och sedan föddes ju du.

*KL*

Detta inträffade imorse på dagis, min treårige son är extremt förtjust i sin morfar (min pappa alltså);
Fröken: Ja, igår blev du ju hämtad av morfar, det var ju roligt!
Min son: jaa, morfar ska hämta mig idag också!
Fröken: Ja, det vet jag inte....
Min son: Nä, men det vet JAG!
:rofl: :rofl:

Min son har till vårt stora förtret lärt sig ordet bög :eek: (som han fick ifrån pridefestivalen by the way... han tror att en bög är en karl som klätt ut sig till påfågel typ... för sådana fanns det ju på pride).
I alla fall så satt vi och åt familjemiddag för ett par veckor sedan och satt och pratade om något helt harmlöst när sonen helt plötsligt inflikar med "och sen så kom det en STOR bög!" samtidigt som han visade "stor" genom att hålla ut armarna. Då var det svårt att hålla sig för garv må ni tro... :rofl:

Min 3 åring sjunger just nu "Avanda landa fatta. I ett bo" Detta upprepas sen med rätt melodi hela sången igenom. Vilken sång? Var bor du lilla råtta.

:D

Min stora flicka älskade "aj sän tu juuu lajk de flaur blining tåde san" :love: :love: Hon var så söt när hon klämde i!

Dvs Mel C (var det väl) "I turn to you"

vart hos grannen på julafton, systerdotter på 2 år får ett äpple av hon vi e bjuden av.. systerdottter sitter tyst varpå jag frågar henne lite tyst: vad säger man?? Skala det!! utbrister hon.

*kl*

Måste dela med mig av en härlig dialog mellan mig & dottern.

Kommer inte ihåg riktigt vad vi pratade om men dottern säger iallafall:
-Mamma, du kan få gifta dig med min pappa.
-Jaha, det var ju bra. (säger jag)
-Så kan jag gifta mig med mormor, det blir bra.
Och morfar, han kan få gifta sig med hunden!:o :D

Knapplån

Det hä'r har jag fått höra ett antal gånger av mamma som nog tycktwe det var lite pinsamt ...

Vi var i affären när jag var liten och jag fick en tablettask. Då säger jag högt och tydligt:

- Jag stoppar den i fittan mamma!

Fittan=fickan för er som inte förstod det :D

Men fRugan då...du har ju bara det i huvudet :angel: :D ;)

Har sagt denna innan här på buke för ett bra tag sen. Men jag spelar iaf fotboll med några av killarna på förskolan. Jag säger "passa bollen!" Då säger en 6-årig kille "nej inte till kvinnan med brösten!"
Jag såg ut ungefär så här: :eek::eek::o:rofl:

min 3-åring är rädd för allt som flyger av nån konstig anledning. (från myggor o uppåt)

vi satt ute o år glass när han kröp ihop o skrek: EN UGGLA
jag: ???

sen såg jag humlan som flög förbi:angel:

Jag kan berätta en härlig historia om min företagsamma dotter på 7 år.
I går när jag hade nattat barnen sa hon efter en stund.
-Du mamma, kan man dricka hästmjölk??
-Ja, det kan man, sa jag.
-Du, sa hon, är hästmjölk sötare än vanlig mjölk??
-Ja, det är den. Sen var det tyst en stund och jag frågade varför hon undrade allt det här.
-Jo, jag har smakat, sa hon. :idea:
(Vi har 2 shettisar med föl och hon var i hagen själv med kameran och skulle fota hästarna, hon var där nästan en timme och jag tyckte det var fantastiskt vad hon fotade mycket.)
Eftersom shettisarna är ganska små så undrade jag hur hon hade kunnat smaka på mjölken, om hon hade mjölkat ur lite på fingrarna och smakat eller hur hade hon gjort??
-Jag hämtade en mugg och mjölkade lite, sa hon.
-Hur mycket fick du ut då??
-En halv mugg från det ena stoet men den andra ville inte stå stilla så länge!
-Vad gjorde du med all mjölk då?
-Den drack jag upp, det var gott!!! :banana:
:D Man lär så länge man lever ;)
Vi kom överens om att låta fölen dricka upp resten av mjölken men hon tog med lillebror och visade hur det skulle gå till dagen efter i alla fall! Han tyckte också att det var gott och shettisarna stod stilla och var jätte snälla.

*KL*

Förra veckan när vi stod vid vår uppfart gick det förbi en ganska så kraftig kvinna.
Min 3½ år gamla son: - vem var det?
Jag: - Vet inte, nån tant.
Min son: - Det var en STOR tant!
Jag: - hmm...ja...
Min son: - Hon har ätit MYCKET mat! (visade med armarna "mycket")
:rofl: :p

När jag var liten kunde jag inte säga tuggummi! När min pappa stannade vid macken för att tanka, vevade jag ner rutan och skrek högt och tydligt!!! Pappa, glöm inte att köpa k-gummi!!!! Gissa om pappa var röd i ansiktet och folk som hörde vred sig av skratt!:rofl:

Liknande trådar

Småbarn Det är inte ritande av bilar eller könspromonen som styr hur barn beter sig. Över 50% av beteendet sitter i generna och man måste också...
8 9 10
Svar
181
· Visningar
9 830
Senast: trofé
·
  • Låst
  • Artikel Artikel
Dagbok Har tänkt på detta rätt mycket på senaste tid, av anledningar som jag kommer att nämna nedan. Vet inte egentligen varför jag skriver...
2
Svar
33
· Visningar
5 487
Senast: warg
·
Hästmänniskan Ja, som vanligt velar jag bort mitt liv istället för att ta tag i saker och göra nåt.. (hoppas tråden ligger i rätt forum) Jag är så...
2
Svar
34
· Visningar
3 856
Övr. Barn Trodde aldrig jag skulle behöva starta en tråd om detta men jag behöver ösa ur mig allt, och så behöver jag råd om hur jag ska göra med...
5 6 7
Svar
136
· Visningar
16 417

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka