Roligt som barn säger

Sv: Ännu mer barnkommentarer.

När min systerdotter på 6 år och jag åkte bil häromdagen så sitter vi och pratar om att jag snart ska ha bebis:

Då frågar jag henne vad hon tror att det blir:
-En Pojke, helt klart.
-Varför tror du det?
-Jo, för då kommer han inte att få rida på min ponny.(Ponnyn gillar inte killar.)

Sen frågar jag henne om att hon tror det är flera därinne:
Det visste hon inte men om det var det så kunde vi ju sälja dom!!!:rofl:
-Men vem ska vi sälja dom till då,undrar jag?
-Ja, det vet jag inte, men jag vill iallafall inte ha dom! :rofl:

Drar upp den här gamla tråden för att berätta en händelse från i lördags när jag var ute med hästen och hunden. Vi gick förbi en mamma med ett litet barn.

Barnet: Titta en älg!!

Mamman: Nej, det är en häst!

Barnet: En räv!

Mamman: Nej, det är en hund.

:rofl: Stackars barnet som trodde han hade fått syn på vilda djur!

Min lillebror gillade att vara värst, så när en kompis till honom hade fått en ny cykel, med 3 växlar (!!) Konstaterade han att vår elvisp i alla fall hade fem växlar.

Samma sak när en grannpojke talade om att de hade 15 hästar, min bror talade då om att vi minsann hade tjugo hönor :D

Min syster och hennes då 2årige son hjälpte mig att köra hö..

När vi stod och väntade på att bonde skulle komma så gick vi in i ladugåren till hans vita mjölkkor som stod o åt.

Min syster frågar då pojken

-Lukas..Vad är detta för djur?
Efter en stunds tänkande.

-Jag vet inte mamma... Kisar kanske?

:rofl: :rofl:

:rofl: vilken underbar tråd ni fiskat upp igen!

Min systerdotter som snart bli 7år har sen 3-årsåldern ridit på min häst när de varit på besök. Hon trodde tidigt att hon kontrollerade hästen alldeles på egen hand, om jag går bredvid så stannar min häst när jag stannar, går när jag går, backar när jag backar och svänger när jag svänger osv. På detta vis fick Alex lära sej rida, jag höll inte i hästen utan gick bara bredvid. Alex proade, smackade och styrde och hästen gick precis som hon ville.. :D :angel: Efter avslutad ritt, när Alex var ca 4år, fick hon mycket beröm av sin mamma :
"Vad duktig du var! Du red alldeles själv!"
"Ja, mamma, jag kan allt!" säger då den världsvana ungen med en överlägset självsäker min! :rofl: Hon var sååå söt!

Måste flika in med ett par till...

Min bäste väns sambo har gjort en hel del som liten, många historier har man hört.. Jag vet inte hans ålder vid detta tillfället men han kan inte ha varit såå gammal.. 4-årsåldern kanske..

Han och hans mor var inne i stan för att handla o gå i affärer när han blir kissnödig och försvinner... Hans mamma ser sej omkring och hittar honom på utsidan av affären där han nöjt står o kissar på fasaden bredvid skyltfönstret!:eek:
Som den bondpojk han är, så gjorde han ju hemma när det brådskade och toaletten inte var inom synhåll!

Samme killes systerdotter har varit med sina morföräldrar i lagår´n sen tidig ålder, tyvärr är det så att de flesta tjurkalvarna tas bort direkt efter födseln men detta är helt naturligt för den lilla tjejen. En död kalv har morfar "bonkat"..
När sedan en äldre man på byn dog pratades det om detta bland de vuxna och lilltjejen hörde på, varpå hon säger:
"Jahaja, och vem har bonkat han då?" som den naturligaste saken i världen!
:rofl:

Syrrans son satt och "läste" i sin bok i somras.
A som i apa och liknande..

Kom till L och sa självklart "Älg!"

Efter ett tag kom han till Q och eftersom sj-ljudet är lite svårt blev det "Qukhus!"

Moster hade lite svårt att hålla skrattet inne då..

*kl*

Dottern kom på en väldigt bra idé häromdagen..

Det var så att mormor hade parkerat nere vid syrrans hus för hon ville inte chansa på att köra hem upp för backarna (en dag när det var is överallt) och det tyckte dottern var jättekäckt för då kunde ju moster låna bilen & köra själv :idea:
Men när jag förklarade att tyvärr så får inte moster köra bil för hon har inget körkort.
- Då ska jag köpa ett körkort till moster !

Behöver jag säga att dottern just nu är inne i "allt går att köpa på ICA-åldern":angel:

sparkar liv i en lite gammal tråd...:angel:

jobbar på dagis ibland (samtidigt som jag pluggar til annat)

och en av tjejerna frågar mig en dag:

-har du pojkvän?
jag: nej (för det har jag inte)
- men det måste man ju ha!
jag: men har du det då?
- nej ush!

:rofl: otroligt sött när man var där iaf!

*kl*

För något år sen hjälpte jag till på knattelektioner på ridskolan.
En liten kille sätter sig på en av ponnyerna med störst gång i stallet.
Efter ett tag ska dom trava runt lite. Killen säger efter ett tag "mamma ont ont ont!". Mamman saktar av till skritt och frågar var det gör ont. Killen svarar glatt "ingenstans!" och mamman undrar om dom ska trava igen, vilket de gör. Efter några travsteg till skriker han högt över hela ridhuset " MAMMA JAG VET, MAMMA ONT I BALLEN, BALLEN MAMMA"

:rofl:

Jag var ute och cycklade tillsammans med en kompis (nyinflyttad från stan), vi var båda i 13 års åldern.. Hon får syn på en älg som springer över vägen och utbrister: Titta en lös häst!
Jag: Det är ingen häst, det är en älg..
Hon: Men den har ju inga horn...
Jag: ja men det är ju en ko..
Hon: Hur f** ska du ha det är det en ko eller en älg?
Jag: En älgko

Snacka om att vara asfaltsbarn...:smirk:

:rofl: :rofl: :rofl:
jag ska berätta om min 7 åriga mellan tös hon har alltså klockrena kommentarer

min pappa har amputert benet och går med proets och Nadja då skulle ha hjälp av pappa att ta in min häst och pfiff hadde lite bråttom in så min pappa hängde inte med
då säger denna kloka 7 åring åt hästen
-Piffi gå inte så fort min morfar har ett träben.

vid middagen diskuteras oftas dagens händelser hemma hos oss och var och ett av barnen får berätta vad som hämnt i skolan under dagen och så blev det mammas tur och jag berättade vad jag gjort på jobbet (jobbar som uska på ett äldreboende/sjukhem)
"hjälpt tanter och farbröder med dåligt minne" gör jag på jobbet enligt ungarna
nå till stallet på kvällen så springer nadja i stallgången
och jag frågar lite pedagogiskt om hon kommer i håg vad jag sagt och springandet
Nadja kliar sig i skallen och utbriser
- nej mamma jag tror att jag drabbats av lite dåligt minne
-aha säger jag och vad ska vi göra åt det då
-njaaaaa jag tror att jag får ringa din abretsledare och be om att få ett rum där du jobbar
-aha säger jag och väntar på resten
- jo jag har nämligen hört att det finns välldigt bra personal där

*kl*

Ett barn på dagis, vi kan kalla henne Elin, satt vid frukostbordet och sjöng på en låt vi haft på sångsamlingen "solen lyser stor och rund..."
Personal: - Jadu Elin, är det nån sol ute i dag då?
Elin (med plirande ögon och ett leende): - Nää, solen har tagit semester!

Ett annat barns mamma berättade att dottern inte hade kunnat ge henne så mycket kärlek (=kramar & pussar) för hon var tvungen att spara lite åt Anna också. :love:

När vår dotter var två år, vaknade vi en natt av att hon gastade: Mamma! Dockan Olsson har spillt!
Då hade hon klivit upp och dukat dockkalas i matsalen. Det gick tydligen bra ända tills den nedrans Dockan Olsson spillde på golvet.

Nu fyller hon snart fyra, och för en tid sedan väckte hon oss på morgonen då hon ropade: Kan någon komma och städa mitt rum?!
Det var visst lite stökigt märkte hon när hon vaknade.

En annan skojig sak hon har kläckt ur sig, var också helt nyligen. Jag är gravid, och vi har ju pratat om att man inte vet om bäbisen i magen är en pojke eller en flicka.
Alde: Mamma, man vet inte om bäbisen har en snopp eller en snippa, men man vet i allafall att den har en stjärt!

Har skrivit den förut men tar den igen:

Jag jobbade med 1-klassare på fritids. Vi skulle ha fruktstund och en av pojkarna får en banan som han skalar. Sedan kommer han fram till mig för att visa den:
- Fröken, Bananen är svartsjuk

Bananen hade alltså blivit svart för att den var gammal...

:rofl: underbart rolig tråd!

Jag skämde ut min stackars mamma flera ggr när jag var liten..
En gång gick vi på bussen och skulle åka nånstans..mamma sa till mig att jag skulle stanna där jag var så skulle hon betala chaffören, och så satt det en ganska tjock tant några rader bort..
då säger jag HÖGT och tydligt
"mamma mamma kolla på den där tjocka tanten,det finns ingen plats för oss härinne!"
Behöver jag säga att min stackars morsa höll på skämmas ihjäl och att den stackars tanten gick av bussen så fort det bara gick!:angel:

*kl*
En bekant som jobbar på dagis berättade för mig om barnen uppfattning om ålder och tid, då en pojke berättat fascinerat att "Min farsa är född på 70-talet och han lever än!".
Jojotack, ett steg ifrån graven är man enligt småttingarnas sätt att se.

*kl*
Caroline,3 år, pratar inte riktigt rent...

Vid släktträff:
C: Mamma ja vill ha josen!
M: Det är ingen jos, det är vin!
C: Men ja vill ha josen!!!
M: Ja, med det är ingen jos, det är vin.
C: Ja vill ha josen på tåtan!! :)

I köket:
C: Mamma ja vill jöja!
M: Vad vill du göra?
C: Ja vill JÖJA!
M: Ja, men vad vill du göra då?
C: Ja vill jöja i såsen! :love:

Liknande trådar

Småbarn Det är inte ritande av bilar eller könspromonen som styr hur barn beter sig. Över 50% av beteendet sitter i generna och man måste också...
8 9 10
Svar
181
· Visningar
9 830
Senast: trofé
·
  • Låst
  • Artikel Artikel
Dagbok Har tänkt på detta rätt mycket på senaste tid, av anledningar som jag kommer att nämna nedan. Vet inte egentligen varför jag skriver...
2
Svar
33
· Visningar
5 487
Senast: warg
·
Hästmänniskan Ja, som vanligt velar jag bort mitt liv istället för att ta tag i saker och göra nåt.. (hoppas tråden ligger i rätt forum) Jag är så...
2
Svar
34
· Visningar
3 856
Övr. Barn Trodde aldrig jag skulle behöva starta en tråd om detta men jag behöver ösa ur mig allt, och så behöver jag råd om hur jag ska göra med...
5 6 7
Svar
136
· Visningar
16 418

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Uppdateringstråd 30
  • Akvarietråden V
  • Mata småfåglarna

Hästrelaterat