Roligt som barn säger

Sv: Ännu mer barnkommentarer.

En flicka på dagis blir hämtad av sin mamma som är sommarklädd med kjol och en tight topp. Medan jag och min kollega pratar med mamman så sträcker sig flickan och lägger händerna på mammans båda bröst och säger:
- Åhhhh, mamma, du har så stora bröst!!!
I samma ögonblick tittar hon på mig och min kollega och utbrister malligt:
- Ni har så små!!!!
Ungar....................................!

:rofl: Här kommer en till!
Förra våren hade vi en skräpplockarvecka på min förskola. Barnen tyckte det var jättekul och vi berättade att man bl a kunde göra nya fleecetröjor av pet-flaskor. Vi förvarade skräpet i vårt förråd. Dagen därpå berättar en mamma att hon hade frågat sin son vad vi skulle göra med allt skräp som vi samlat. Han svarar:
- Vi har lagt det i förrådet och sen blir det en tröja.:rofl: :rofl:

*kl*

Jag kan bidra med två som jag kommer på så här direkt. Den ena är min son som nu är tio, när han var ca 2 år frågade jag honom vad som kommer efter ett. (Han skulle räkna tänkte jag..) "Vad kommer efter ett?" Han såg ut som ett frågetecken. När jag tjatat tillräckligt länge provar han "Sass?" (Glass) Han trodde jag pratade om efterrätt... efter ett - efterrätt...

Den andra är alldeles färsk, min dotter som är åtta år stod och tittade på en kryddburk med muskotnöt och säger "Vad är det för mysko med den här?" :rofl: :rofl: :rofl: :rofl: :rofl: :rofl: :rofl:

en av mina elever jag hade på ridskolan för ett par år sen (s), hade följande (ungefär) konversation med sin jämnåriga kompis (e) efter ridlektionen... (de var ca 8 vid det här tillfället..)

s: åhhh vad svettig jag är! *sträcker armarna rakt upp i luften*
e: jaa
s: *minns inte exakt vad hon sa här*
e: du kan fläkta dig, såhär: *viftar sig under armarna med ridspöet*
s: NÄÄÄE, det kan jag ju inte, jag är ju ingen KANNIBAL heller! :eek:-min

synd att det är så länge sen att jag inte minns exakt, men då var det en grymt rolig kommentar som jag fortfarande inte vet varifrån hon fick. när det här utspelade sig åt vi allihop avramlingstårta i klubbrummet, och undertecknad satte både saft och tårta i halsen när jag lyssnade på dom. :rofl:

härliga ungar!

Haha. Enligt min 4-åring heter det handkuk.
Och så kan man runka om man inte kan simma.
Tror han menar drunkna.

I förrgår så ramlade Moa (3åriga dottern) & gjorde sig illa i benet
Och när jag sa till henne att resa på sig så att jag kunde kolla läget med benet så svarade hon
- Jag kan inte, jag är trång i benet ! (????)

Vet inte riktigt vad hon menar med trång i benet, men det lät skoj :)

Var hos en bakannt & satt & såg på "Deal or no deal" på TV, vi vuxna satt & diskuterade om vad man skulle göra om man vann 1 miljon. Min bekanntas lille pojke på 3 år följde diskussionen & tillslut frågade vi honom:
- Vad skulle du köpa om du vann en miljon, om du vann jääättte mycket pengar?
Pojken funderade & funderade & tillslut utbrast han:
- Jag skulle...jag skulle köpa Viktväktarkakor! :idea:

Vi vuxna fick oss ett riktigt gott skratt iaf :rofl:

*kl*
Var ute i trädgården med min femåring igår. På andra sidan staketet såg vi grannens katt. Då säger han:
-Jag är allergisk mot katter. (vilket han ju inte är!)
-På vilket sätt e du allergisk? frågar jag
-Jag jagar bort dom!!:idea:

kl

Min 3åring sa endag efter att ha duschat med pappa
Pappa har en mycket större snopp än mig, den är så här stor (måttar med händerna)
jag: vad skall vi göra åt de då? ler
han: vi klipper av den med saxen!!:rofl:

Satt utanför affären igår o väntade med min franska bulldogg o kompisens flat, då kommer det en liten kille sisådär fem år o frågar sin mamma när dom går förbi oss
- mamma vad är den där lilla svarta för nå´t???
- en hund svarar mamman
- nä säger pojken det är det inte för så ser inte en hund ut... dom ser ut som den andra hunden brevid..?!!
- jo, säger mamman det är en hund!
- nä sa pojken det ser jag att det inte är!!

Jag höll på att garva ihjäl mig..:rofl: helt underbart!

Min då 8-åriga dotter talade om för oss att hon skulle minsann inga barn ha när hon blev stor. Jasså, svarade vi, varför inte då? Dom verkar så jobbiga när dom blir 7 - 8 år blev svaret:o
Snacka om självinsikt!

*KL*

Min 2½ åriga son har precis börjat inse det här med snopp och mutta och brukar ofta deklarera för oss att "David liten 'nopp" (min son heter David), "pappa 'tor 'nopp" och "mamma, näe 'nopp, mamma pimppi" (pimppi är mutta på finska) :D
Sambon blir mäkta uppblåst varje gång han får höra hur stort hans organ är... :smirk:

Häromdagen var vi i affären och en jämnårig flicka som gick förbi oss sa "Hej" till David som då tittar på henne med arg blick och utbrister högljutt" Nääääe, INTE hej!" :rofl: :D

David har nuförtiden börjat skylla på hundarna de flesta gånger han t ex gör illa sig. Då pekar han på stället där han har ont och säger "Zoya/Etna bita mig" (hundarna heter Etna och Zoya) trots att de kanske inte ens är i samma rum :smirk: eller om han ger sin macka eller nåt annat ätbart han har till dem så säger han "Etna/Zoya tog den!" :D

Pratade med en 4-åring på dagis som frågade:

-Hur långt kan du räkna?
-Rätt långt..
-Jag kan räkna till 44. Eller nej.. 45,46,47,48,49, jag kan räkna till 49!! *överraskad*
-Vad bra!
-Ja vad coolt!

:rofl:

Ett gäng killar fiskar, en får upp sin första fisk (aldrig fiskat förut). Får av fisken och råkar klämma lite för hårt på magen så rommen åker ut. -Blääää, det är ju kaviar i fisken.

Emmy 6år var idag ute och red sin shettis :D Poppe den lilla tjuriga saken satte av i full galopp. när hon väl fått stopp på odågan som också sparkade bakut så sa hennes mamma "Vad duktig du var som fick stopp på honom!"
Emmy: "Det var inte jag, han såg ett lingon och ville äta"

(sen när finns det lingon i maj och sen när ser en ponny i full galopp ett lingon i bland allt de gröna, barn är roliga :rofl: )

kommer på en till rolig :D
Ja och min kusin som då var 5 år var inne i hästhagen och borstade lite på hästarna...

Jonathan: "Hästens snopp är större än pappas"
Efter ett tag så ser ungen skräckslagen ut...
Jonathan: "KOLLA!!! han drar in snoppen i pungen, så kan inte jag göra!"
jag kunde inte hålla mig för skratt :rofl:

mizz skrev:
Ett gäng killar fiskar, en får upp sin första fisk (aldrig fiskat förut). Får av fisken och råkar klämma lite för hårt på magen så rommen åker ut. -Blääää, det är ju kaviar i fisken.

Haha :rofl:

Underbar tråd!

Min mosters son är 2 år nu, men för inte allt förlänge sedan sa han sitt första ord. "Krokodil". Vi klurade ett tag på vart fasiken han lärt sig det ifrån? Sen kom vi på att pappa måste ha tjatat om Simons leksakskrokodil. Väldigt sött! :love:

Så idag så är ALLT krokodil. Han springer omkring och pekar på allt han ser "Krokodil" samt klappar händerna för att han är duktig.

Ett ord till han kan är "Akta!", det har moster och hennes karl använt flitigt. Så det kan han också springa omkring och säga "Akta, akta, akta."

Barn är rätt skojiga ibland ;)

Mellersta 3åriga dottern i bastun i simhallen:
Hon stirrar länge på en dam där inne, och säger: -MIN MAMMA HAR INGA TUTTAR!! Knäpptyst... -MAMMAS TUTTAR HAR TAGIT SLUT!
Alla i bastun såg ut såhär: :eek: :rofl: :D
Jag såg ut såhär::o :angel:

(Hon menade att den minsta inte ammades längre. Mjölken hade tagit slut.)

Häromdagen gick vi tipspromenad, den minsta 2 år ser en stor och reslig främmande karl, kikar en stund på honom och säger sedan med klar röst:
-HEJ PAPPA!
Gissa om hans kvinnosällskap tittade underligt på mig...:D :cool:

Äldsta dottern då 4 år säger till en äldre herre, med käpp:
-DU ÄR VÄLDIGT GAMMAL VA? DÅ SKA DU SNART DÖ!!
Jag nästan dog.:crazy:

Underbara ungar!!:p :devil:

Hii hi hi...:D En grej till:
Mellersta som just hade upptäckt att hon kunde ta av sig blöjan själv. Kommer rusande med lycklig min och utbrister : -KOLLA; KOLLA; JAG HAR BAJSAT!!! Och dänger blöjan i knät på min svägerska...:devil:
:rofl: :rofl: :rofl:

Alma 2½ skulle försöka läsa en bok själv ;)
Eftersom boken är läst femhundraelva & en gång (:angel: ) så kunde
hon den nästan utantill. Men på en sida blev det svårt.
- Bu & Bä har en...en...ma..my..macka på myran :p

Samma tjej i en diskussion om småsyskon.
A: "Men min lillebror, han äter också kakor"
Jag: "Men Alma har ingen lillebror..."
A: *tystnad*
A: "Men vi ska köpa en lillebror åt mig" *övertygande*

Liknande trådar

Småbarn Det är inte ritande av bilar eller könspromonen som styr hur barn beter sig. Över 50% av beteendet sitter i generna och man måste också...
8 9 10
Svar
181
· Visningar
9 830
Senast: trofé
·
  • Låst
  • Artikel Artikel
Dagbok Har tänkt på detta rätt mycket på senaste tid, av anledningar som jag kommer att nämna nedan. Vet inte egentligen varför jag skriver...
2
Svar
33
· Visningar
5 487
Senast: warg
·
Hästmänniskan Ja, som vanligt velar jag bort mitt liv istället för att ta tag i saker och göra nåt.. (hoppas tråden ligger i rätt forum) Jag är så...
2
Svar
34
· Visningar
3 856
Övr. Barn Trodde aldrig jag skulle behöva starta en tråd om detta men jag behöver ösa ur mig allt, och så behöver jag råd om hur jag ska göra med...
5 6 7
Svar
136
· Visningar
16 418

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka