Roligt som barn säger

Sv: Ännu mer barnkommentarer.

Bästa kompisens bror rusade in i köket när han var runt 6-7 år:

"Kolla pappa! Värsta hulkenballen!" - Morgonstånd :o

Samma unge brukade också bli snurrad i fötterna av en bekant till Familjen, låt oss kalla honom Ove. Så en dag när Ove kom står ungen naken på golvet med ett ben upp och skriker: "Ove!! Ove nulla mig! Nulla nu!!" :crazy:

Samt på dagis: "Ove nullar mig."

Mamman fick förklara till chockerande fröknar om hur det låg till...

Appropå "Akta" så borde vi ha en tråd om f.d. småbarnsföräldrars avvikelser i språket.
Eller är det bara våran familj som fått ord som envist hänger med även efter barnet börjat prata rent.

Min sondotter Kajsa 5 år konstaterade en dag vid frukostbordet att om hon gifter sig med Hampus (storfavoriten på dagis) så blir han pappa.
-"Ja om ni skaffar barn", svarade min svägerska. "Det är då man blir mamma och pappa".
-"Ja, annars blir man bara älsklig!" sa Kajsa
:love: :love: :love:

Min systerdotter, då 4 eller 5 år när jag och sambon skulle basta med henne och sambon tog av sig kläderna
-"Du har mycket större snopp än min pappa!"
Sambon sträckte på sig hela kvällen sen :D

(detta hände för ett antal år sedan)

Min kusin är adopterad men föräldrarna hade valt att inte berätta det ännu. Minns inte hur gammal hon var men 3 kanske?

i vilket fall så var min kära lillebror så snäll att upplysa henne om detta

" richard och mona är inte din riktiga mamma och pappa" :smirk:

hemskt, men dock ganska roligt några år senare! :)

Min systerson (då två år) var på besök hemma hos oss och jag tänkte vara gullig och låta honom vecka min sambo. Öppnar sovrumsdörren och Iggi (som systersonen heter) kikar sig runt omkring, utbrister :-Åhh herregud och går ut därifrån.
Skamset inser jag och min sambo att det nog är dax att städa upp i röran av kläder som låg på golvet :o

Iggis halvbror då tre år gammal sitter och spelar playstation när jag och min syster tänker byta spel :-Vad gör ni? vi ska byta spel :) :-till vilket spel då? ett bilspel :-åhh ett bilspel, vilket fantastiskt spel :rofl:
Det lät så gulligt när han sa det :D

mvh

toketossan skrev:
Min systerson (då två år) var på besök hemma hos oss och jag tänkte vara gullig och låta honom vecka min sambo. Öppnar sovrumsdörren och Iggi (som systersonen heter) kikar sig runt omkring, utbrister :-Åhh herregud och går ut därifrån.
Skamset inser jag och min sambo att det nog är dax att städa upp i röran av kläder som låg på golvet :o

mvh

:rofl: :rofl: :rofl: :rofl: :rofl: :rofl: :rofl: :bow: :bow:

*kl*
när jag skulle läsa gonattsaga för sonen häromkvällen så råkade jag släppa mig lite:o
Sonen:- va? va sa du?
sa?:D

Min mamma brukar berätta att jag är den som fått henne att skämmas mest under hela hennes livstid! :angel: Jag var suverän på att slänga ur mig snygga kommentarer när jag var liten.

En gång var mamma o jag i affären och skulle handla. Min moster som var höggravid var oxå med. Jag var 4 år och väntade så på bebisen. I affären gick en mamma med en liten bebis i famnen som hade helt gula kläder på sig. Jag gick fram till mamman, drog henne i kjolen och sa: - En sån där ska jag oxå få - fast en grön!

När jag var 6 år fick jag löss - och mamma med! Vi behandlade oss med lusmedel och tog på scharlett (stavas det så?) på skallen. Vi skulle in o handla nåt i affären i vårt lilla samhälle, men eftersom detta var på 70-talet så var det många som hade scharlett på huvudet. Men när vi kom fram till kassan sa jag: - Vi har scharletter på oss - för vi har löss! Mamma tyckte nog att jag kunde varit tyst.....:rofl:

Barn och barn, hon är nog visserligen åldersmässigt klassad som ungdom men ändå på många sätt som en mindre barn.
Arbetar på en träningsskola för barn och ungdomar med funktionshinder och det var där denna episoden utspelade sig.

Låt kalla dem: Clara (elev 13 år) och Leif (personal, runt 50 år)

Vi har bad en gång i veckan och denna veckan kunde inte Clara vara med på badet nästkommande dag pga menstruation.

Leif tänkte förbereda Clara på att de skulle träffas vid skolan nästa dag istället för på badhuset.

Leif: -Men du Clara, då ses vi här imorgon bitti istället eftersom du inte kan vara med och bada denna veckan.

Clara: -Du Leif, vet du?! Det är faktiskt KUL att ha mensen! Vänta du bara så ska du få se!!!

:rofl: :bow: :banana:

Min kusin första dagen på skolan.
Fröken berättar var barnen får leka, att dom inte får gå på vägen, att dom inte får vara på de stora barnens skolgård, att de inte får vara i planteringen och listan börjar bli lång.
Då räcker min kusin upp handen och säger
"Fröken, har ni aldrig funderat på elstängsel?"

:rofl:

När jag var liten utspelade sig detta:

Jag sprang glad i hågen bort till vår granne och ropade:
- Litva, Litva, jag kan säga RRRRRRRR.

(Gissa om Ritva tyckte detta var sött!?)

knapplån

haha jag har skämt ut morsan ordentligt en gång! jag hade precis börjat på ridskola (4 år) och vi hade väl hunnit såpass långt att vi fick trava utan ledare när ridläraren frågar
hon: är det nån som har provat att galoppera förut?
jag: *räcker upp en hand* JAAG!
hon: jaså, var har du gjort det då?
jag: hemma på gunghästen! *helt allvarlig*
varpå alla börjar tokskratta :p

tydligen hade jag gungat rätt ordentligt på den där hästen haha, märken i golvet än idag!

Aningsfull skrev:
Min kusin första dagen på skolan.
Fröken berättar var barnen får leka, att dom inte får gå på vägen, att dom inte får vara på de stora barnens skolgård, att de inte får vara i planteringen och listan börjar bli lång.
Då räcker min kusin upp handen och säger
"Fröken, har ni aldrig funderat på elstängsel?"

:rofl:

:rofl: :rofl: :rofl: Klockrent!!! :rofl: :rofl: :rofl: :rofl: Får jag skriva ut den och sätta upp i personalrummet på skolan där jag jobbar?

:banana: hi hi
Samma som min dotter då...
Har börjat upptäcka sitt kön och upptäcker att det finns ett hål där, utbrister då: -Mamma jag har ett hål i kisselisa, men då måste vi ju laga den :idea:

3-4årige Sam (Wales) till morfar:
- It´s rude to say pants, it´s ruude!!
:rofl: mitt älsklingscitat:rofl:

Min yngsta dotter (4 år) säger till mig: -Mamma jag kommer sen efter jag har varit på Max med pappa.
-Jaha, säger min äldre dotter. Hur länge tar det?
Här står den yngre förmågan tyst och funderar en stund. Sen säger hon::idea: -Tills jag blir mätt!
:rofl: och det är ju så sant...

*lånar knapp*

Jag jobbar som personlig assitent, och min "chef" brukar ivrigt förneka att hennes föräldrar gör någon nytta.
Tex. kan hon fråga efter pappa, och när jag säger att pappa är på jobbet säger hon; nej - han åker motorcykel.
Och frågar man vad mamma gör så hämtar hon telefonen och säger hallå :)

När jag hade fått nåt i ögat så att det var rött och irriterat så kom hon och frågade om jag var ledsen. När jag sen förklarade att nej, jag har gjort illa ögat så blåste hon på det :love:

När min lillebror skulle börja på dagis så var mamma där innan och hälsade på. Då var det en liten pojke som satt och lekte i "köket" (leksakskök) och frågade mamma om hon ville ha mat. "Ja, gärna", svarade hon. "Kom och sätt dig då". När hon satte sig ställde han fram ett glas och frågade "Är du töttig? Vill du ha prit?" Till saken hör att ungen inte bara läspade rejält, han var också väldigt vindögd :love:

Ullis

*lånar*

Jag skötte ponnyridningen igår. En liten kille på ca 2 år kom och ville rida. Visst, på med hjälm och upp på hästen och så en stilla skritt. Killen ler stort - sen säger han "Hoppla, hoppla":love: Han ville att det skulle gå fortare:D

Liknande trådar

Småbarn Det är inte ritande av bilar eller könspromonen som styr hur barn beter sig. Över 50% av beteendet sitter i generna och man måste också...
8 9 10
Svar
181
· Visningar
9 830
Senast: trofé
·
  • Låst
  • Artikel Artikel
Dagbok Har tänkt på detta rätt mycket på senaste tid, av anledningar som jag kommer att nämna nedan. Vet inte egentligen varför jag skriver...
2
Svar
33
· Visningar
5 487
Senast: warg
·
Hästmänniskan Ja, som vanligt velar jag bort mitt liv istället för att ta tag i saker och göra nåt.. (hoppas tråden ligger i rätt forum) Jag är så...
2
Svar
34
· Visningar
3 856
Övr. Barn Trodde aldrig jag skulle behöva starta en tråd om detta men jag behöver ösa ur mig allt, och så behöver jag råd om hur jag ska göra med...
5 6 7
Svar
136
· Visningar
16 418

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka