Roligt som barn säger

Sv: Ännu mer barnkommentarer.

En liten tjej gick på toaletten och en pojke stod och väntade på sin tur, när han frågar tjejen,
-varför har du ingen snopp?
-Tjejer har ingen snopp! svarar hon lite högdraget :smirk:
-vad har ni då frågar han? :crazy:
- vi har ett hål. :D
efter ett tags funderande säger han
-Äh, jag har två hål i näsan!
:crazy: :love: :eek: :o

Senast ändrad:

när jag praoade på dagis berättade en av mammorna som skulle hämta sitt barn och som hade ett syskon påväg att den lilla tjejen hoppades på att det skulle vara en kattunge :D vilken besvikelse...

en bekant jobbar på dagis och då hade dom sjungit "en liten båt" som slutar med
-dom viskar att det finns en skatt, långt ner på havets botten. jag undrar vem som fått den?
då sa en liten tjej:
- det är jag som är skatten, det har min mamma sagt! :crazy:

Min mamma är dagmamma...och inför julen så fick dagbarnen givetvis baka pepparkaka och annat gott. En av barnen hade önskat få göra chokladbollar, vilket mamma inte hade någonting emot. Kruxet var ju bara det att innan bollarna var riktigt färdiga så hade all deg tagit slut. Då kom två av barnen på att om man pussas så kan man fortfarande känna smaken från den andres mun. :rofl: Det såg mäkta sött ut då de stod där och pussades...(det var en pojke och en flicka). Vi har bilder på det också...tyvärr inga digitala.

Min systers dotter hade lärt sig att säga till när hon ville gå på toa. En gång följde hon med sin mamma på toaletten. Mamma hade vid detta tillfälle mens...och då mamma tagit bort bindan sätter sig dottern ned och klämmer ut lite i blöjan. Mamma frågar då varför hon gör så...hon kan ju gå på toan. Och lilla my svarar: Men mamma, om du får göra i byxan så får väl jag också! :smirk:

Höll på att hjälpa en fyraåring med stövlarna, när hon utbrast;
-Jag tycker faktiskt väldigt mycket om dig!
-Jag tycker om dig med!
-Jag vet.
:love:

Letat fram en gammal tråd bara för att berätta gårdagens episod.

Jag hade ut hela sängkammaren för vädring. Dottern, 2½, ville hoppa i sängarna men fick det inte för mig. Dels för man inte gör det, men oxå för att fötterna var jättesmutsiga efter barfotagång. Och detta talade jag om för henne. Så jag gick ut med första lasset för att hänga upp ute och kommer tillbaka till en dotter som hastigt lämnar sängen och det med en väldigt oskyldig uppsyn. Jag hinner inte öppna munnen, för hon förstod säkert vad som skulle komma, innan hon stolt stäcker fram foten för visning. Ja, där sitter det ett par gummistövlar över de smutsiga fötterna. Vad säger man. :D :love:

Knapplån

Min snart 3-årige son är inne i en könsmedvetenhetsperiod där han ofta konstaterar att han är pojke och vilka andra som är resp inte är det. Att det är snoppen det sitter i är han helt på det klara med, däremot verkar det förbrylla honom en aning vad det är med flickor..? Men med en pappa som brukar laga leksakerna, hade han en morgon lösningen, och sa tröstande till mig:

-Mamma, din 'nopp trasig - pappa laga, ja!

KL

Jag och sonen som är 6 år var på friluftsmuseum där dom hade små killingar och lamm och sonen tyckte dom var så söta sa:

- Mamma ser du vilja små och söta knulliga svansar dom har :rofl:

YorkWann skrev:
Det vet jag en annan som sa och nu för tiden använder jag mig av det bara för att det är roligt.... :rofl: :rofl: :rofl: Men vanligast är att jag säger algerisk...

#KL#

Jag var själv ett lustigt litet barn en gång i tiden som nog genom uppmuntran från vissa släktingar lärde mig en massa dumheter.
Vid fem års ålder flyttade jag med mor och far till en närliggande by och det första jag lärde mina jämngamla granntöser var: Kuken i örat!
De kunde inga fula ord och jag fattade nog inte heller vad jag sa. Men kul har vi haft åt det genom åren.:D

F ö så sprang jag omkring och sa "hundskatt" ett tag, hade fått för mig att det var något fult... Mamma lät mig hållas.

*knapp lån*

Jag hade en kille på dagis, som en vår/vinter kom springade och frågade:
-Kan man slicka fast på grinden idag? ( en kompis hade gjort det någon kall dag tidigare)
-njae... svara jag, de är nog för varm för det i dag, men ids inte prova, de är ju onödigt...Å ont gör det!
- De gick inte! Ja ha redan prövat! va svaret jag fick!

Underbara ungar:love: :love: :love:

* Jenny *

Min 3-åriga dotter har väl kläckt ur sig både det ena & det andra
men något av det som vi fortfarande skrattar åt är när jag frågade henne om hon hade fisit & fick svaret:
- Nä, det har jag INTE !!! Jag har pruttit...

Någon dag senare frågade min mamma henne
- Fina flickor fiser väl inte?
- Nä, inte jag heller!:rofl:

KL.
Min systerdotter hade precis slutat med blöja. En dag när hon stiger på spårvagnen säger hon helt glatt till en okänd kille som sitter där: Jag har underbyxor på mig!! :o :rofl:

kl.

min föerdetta grannpojke och hans bröder lekte i min mammas och pappas vattensäng och han var väl rutn fyra-fem då. så utbrister han till sin mamma som står brevid:

mamma! det känns som en tutte!

:rofl: :rofl: :rofl:

Jag måste vara trött för jag skrattar så jag kiknar :rofl:

Idag sa min 4½-åring på lekplatsen och såg till att alla barn och mammor hörde honom: "VET ni vad min mamma har ? "

(jag lyssnade roat för det brukar komma lite skryt om hästar eller bil eller nåt)

De andra i kör, nyfiket : "Näääääee !"

4½-åringen triumferande : "FULA långa svarta hår på benen !!! "

:eek: :eek: :eek:

Jag som noga förklarat att min vinterpäls är varm och skön och man FÅR ha hår, tydligen var de inte estetiska nog för sonen i shortsvädret :angel:

Min kusin när han var liten o hans pappa var i simhallen o badade o därefter duschat kom ut ifrån omklädningsrummet..kusinen får syn på två tonårstjejer o går fram till dem o berättar:

" Min pappa har en jättestoor snopp, den är så hääär lång"- och måttar sedan upp med händerna.. Tjejerna fnissade o gick in till sitt omklädningsrum medans kusinen stog kvar, jätte stolt över sin pappa!

Senast ändrad av en moderator:

*Knapprån*

Jag var barnvakt åt en 4-åring för någon vecka sedan och denne unge man sneglade titt som tätt på min gravida mage. När vi satt oss i köket för att fika och jag precis ska sätta tänderna i en stor kanelbulle, utbrister han med myndig röst: "Fredrika, den där skulle jag inte äta om jag såg ut som du!" :o

Freddie skrev:
*Knapprån*

Jag var barnvakt åt en 4-åring för någon vecka sedan och denne unge man sneglade titt som tätt på min gravida mage. När vi satt oss i köket för att fika och jag precis ska sätta tänderna i en stor kanelbulle, utbrister han med myndig röst: "Fredrika, den där skulle jag inte äta om jag såg ut som du!" :o

NAAAAW guuud va gulligt så klockrent hahahahahaha......förseten guud va gulliga ungar alla värkar ha o gud vilka gulliga små komnetarer /påhitt dem hittar på så gulligt *kramar hårt*

Liknande trådar

Småbarn Det är inte ritande av bilar eller könspromonen som styr hur barn beter sig. Över 50% av beteendet sitter i generna och man måste också...
8 9 10
Svar
181
· Visningar
9 830
Senast: trofé
·
  • Låst
  • Artikel Artikel
Dagbok Har tänkt på detta rätt mycket på senaste tid, av anledningar som jag kommer att nämna nedan. Vet inte egentligen varför jag skriver...
2
Svar
33
· Visningar
5 487
Senast: warg
·
Hästmänniskan Ja, som vanligt velar jag bort mitt liv istället för att ta tag i saker och göra nåt.. (hoppas tråden ligger i rätt forum) Jag är så...
2
Svar
34
· Visningar
3 856
Övr. Barn Trodde aldrig jag skulle behöva starta en tråd om detta men jag behöver ösa ur mig allt, och så behöver jag råd om hur jag ska göra med...
5 6 7
Svar
136
· Visningar
16 418

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka