Roligt som barn säger

Sv: Roligt som barn säger

Kapplån.

Min mans kompis döttrar, 3 1/2 och 2 1/2 år var med mig till stallet för några dagar sedan, båda stod längs väggen och tittade när jag mockade, då sa den äldsta av de "vilka bruna potatisar!" Jag svarade "Maria, det där är inga potatisar, det är ju bajs!" då tittade hon storögt på mig och sa "nej men fyyyyyyy, då får man inte äta upp dom!" Det lät så kul när hon sa det, sötunge:love:

En förskolärarvikarie satt med vid bordet första gången.
Barnen var uppspelta över den nya "fröken" och frågorna haglade.

Då hon var av den kraftigare kroppstypen så frågade en av barnen;
(inte någon av mina)

-Varför är fröken så tjock?
-Åh, jag älskar mat förstår du. Tycker om att både laga och att äta mat, svarar vikarien med ett leende.

Varpå hon får till svar;

-Men bajsar du aldrig då???:eek:

:love::D

Pratade med min femårige son i kväll om att vi skulle föra ut hans lilla barnsäng som han vuxit i från.Han tyckte att vi kunde slänga den men jag sa att han kanske skulle få barn när han blev stor som kunde sova den.Nej han skulle minnsan inte ha några barn sa han och tillade:men när jag blir stor mamma så vill jag att du parar dig med en ny man så att jag får bli storebror!!!!
Jag höll på att dö....

Min dotter 3 år

"Jag ska sjunga en sexlåt"
Jag och sambon:eek:
"en, två, tre, fyra, fem och sex" så gick hon trallandes upp för trappan
:o

På min barnpraktik (logoped) träffade jag en liten kille som inte kunde säga "sssss", då sa jag till honom att nu ska vi spela ett spel där alla bilder börjar med ormens ljud, dvs "sssssssss".

Killlen (ja, han var rätt smart) tog upp en bild tittade längde på den och sa sedan: Detta ä en "SSSSSSSSNalle tom tåj på en tubbe)

Målordet var stubbe, och han försökte ju, han sa ju ssss i början, men sen byttes det ut till t)

En förskolärarvikarie satt med vid bordet första gången.
Barnen var uppspelta över den nya "fröken" och frågorna haglade.

Då hon var av den kraftigare kroppstypen så frågade en av barnen;
(inte någon av mina)

-Varför är fröken så tjock?
-Åh, jag älskar mat förstår du. Tycker om att både laga och att äta mat, svarar vikarien med ett leende.

Varpå hon får till svar;

-Men bajsar du aldrig då???:eek:

:love::D

Jag dör :rofl:

Som jag när jag var liten och lärde mig säga "R":

Sprang till grannfrun och skrek:
- Litva, Litva, jag kan säga "R"!!!

(Hon heter givetvis Ritva)

Haha, tårarna sprutar!!!
Måste berätta om när jag var gravid första gången. Min svågers dotter (4 år) blev då väldigt sugen på en bebis (lillebror eller lillasyster) också.
Jag sade att det kan du väl få.
Hon svarade "Nej, för min pappa har sagt att han har glömt hur man gör!!!"
Ni kan tro att jag retade honom för det..:p

Roligt var också när min lilla dotter, då ca 1,5 år alltid kallade lillebror Adam för Baj baj.:crazy:

Haha, låter som vår kille som inte heller kunde säga R, det lät kul, så vi skulle ha honom att säga inför farmor "Ja mål inte bla", som han brukade köra med när han inte vill äta. Men när han skulle säga det på beställning tittade han bara förvånat på oss och sa "Men ja mål ju bla"

en kompis unge har en lillebror som heter Lukas, när han skulle säga det blev det:
-Min biddebo Kukas!

När jag var sådär 6-7 år gammal var vi på semester vid kusten och åke förbi några dvärgar (ursäkta uttrycket), varav den ena rökte. Min kommentar på det hela:

"Får såna små röka?"

Otroligt skön mamma dotter diskuss

Flickan 6 år
-Mamma, vad är flata??

mamman skruvar lite på sig och kände inte riktigt för att diskutera det just då. Men vad gör man inte...

mamman
-Det är när en flicka tycker om en annan flicka

F- Jag tycker om johanna

M-Nej nej inte så.. de är när de är kära när de vill hålla i handen och bo tillsammans.

F-hmm.. men vad meeeeenar du vad gör dem då?

M-åhh..men de är när de vill pussas och kramas. Så som mamma och pappa gör men det kommer ingen bebis.

Flickan ser nu jättebekymrad ut, förstår inte alls.

M-Men snälla lilla gumman va får du det här ifrån, vem har sagt det här ordet till dig?

F-men mamma de står ju här på asken "100 flata tandpetare"

:rofl::rofl::rofl:

Senast ändrad:

Otroligt skön mamma dotter diskuss

Flickan 6 år
-Mamma, vad är flata??

mamman skruvar lite på sig och kände inte riktigt för att diskutera det just då. Men vad gör man inte...

mamman
-Det är när en flicka tycker om en annan flicka

F- Jag tycker om johanna

M-Nej nej inte så.. de är när de är kära när de vill hålla i handen och bo tillsammans.

F-hmm.. men vad meeeeenar du vad gör dem då?

M-åhh..men de är när de vill pussas och kramas. Så som mamma och pappa gör men det kommer ingen bebis.

Flickan ser nu jättebekymrad ut, förstår inte alls.

M-Men snälla lilla gumman va får du det här ifrån, vem har sagt det här ordet till dig?

F-men mamma de står ju här på asken "100 flata tandpetare"

:rofl::rofl::rofl:
:rofl: och då är man glad att man lärt barnet ett nytt ord! :idea: :o ;)

En av mina småtjejer i ridgruppen
Ebba: Helen, vad jobbar du med?
Jag: Jag är sekreterare.
Ebba: Vad gör man då?
Jag: Ptja, massa olika saker, jag bokar möten, jag bokar flygbiljetter, ringer samtal och skickar mail för att hjälpa honom.
Ebba: :eek: Men då är du ju en SLAV!

en annan gång

Jenny: Helen vad jobbar du med?
Ebba: (som egentligen inte är med i diskussionen är snabb på att svara) HON ÄR SLAAAV!!!! :eek::eek:

:love::love:

Min lillebror

-mamma vad ska vi äta?
-Lövbiff och potatis
-Lövbiff, jag är väll ingen vegeterian heller, jag vill ha KÖTT!

Knapplån*

Jag när jag var liten..

mamma ropar å ropar å ropar

-MIIIIINDRA MIIIINDRA
efter en lång stund
-JAA!!!
-Men varför svarar du inte när jag ropar?
-Förlåt mamma, jag hörde inte de första två gångerna.
:smirk:

Knapplån av mig själv*

Jag satt på busshållplatsen med systersonen, då 4 år. Vid oss sätter sig en alkis med en spritflaska i handen. Systersonen tittar på honom och säger

-Min mamma jobbar
-Va?
-Min mamma behöver inte dricka sprit, hon jobbar istället.

-------------------

Samma lilla kille någon vecka senare hemma i vårat kök

-Mindra.. Tycker du att jag har fin kropp??
-ehh.. om du har fin kropp?
-Ja..
-ja du är fin hela du
-Mmm.. jag vet. mamma säger att jag har fint skelett också
-Jasså?
-Jag är fin på insidan sa hon, och där finns de skelett.

Liknande trådar

Småbarn Det är inte ritande av bilar eller könspromonen som styr hur barn beter sig. Över 50% av beteendet sitter i generna och man måste också...
8 9 10
Svar
181
· Visningar
9 829
Senast: trofé
·
  • Låst
  • Artikel Artikel
Dagbok Har tänkt på detta rätt mycket på senaste tid, av anledningar som jag kommer att nämna nedan. Vet inte egentligen varför jag skriver...
2
Svar
33
· Visningar
5 485
Senast: warg
·
Hästmänniskan Ja, som vanligt velar jag bort mitt liv istället för att ta tag i saker och göra nåt.. (hoppas tråden ligger i rätt forum) Jag är så...
2
Svar
34
· Visningar
3 856
Övr. Barn Trodde aldrig jag skulle behöva starta en tråd om detta men jag behöver ösa ur mig allt, och så behöver jag råd om hur jag ska göra med...
5 6 7
Svar
136
· Visningar
16 415

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka