Roligt som barn säger

Sv: Roligt som barn säger

Ett trumset som stått här och samlat damm samt rostat ihop, skulle äntligen till Tippen (eller myrornas container rättare sagt). Trummorna plus ett gäng andra sopor installerades i bilen jämte dottern. Halvvägs tittar dottern bakåt i bilen och frågar undrande varför trummorna ligger där. Jag förklarar att de ska slängas för ingen använder dem längre, eller har aldrig gjort. Nja, ljuger lite där kanske. Dotera slår lite på dem ibland, mkt sporadiskt, men ibland" förgyller" hon våran vardag ute i garaget med en egenkomponerad historia. Men mkt gråt och tandagnisslan blev det iaf över denna hemska nyhet. Efter ett flertal utläggningar från både henne och mig kommer vi överens att behålla ett par. Efter tippen tuffas det vidare till affären för inhandla proviant. Väl hemåt blickas det åter bakåt i bilen och frågan kommer:
- Vad gör de där? Varför slängde du inte dom oxå?
Va!? utbrister jag, det var ju du som ville ha ett par kvar.
Nä, du kunde slängt de oxå. Jag vill inte ha några. Jag ska ha sedan, (när hon blir lite större menar hon), rosa.

Har hjälpt till lite på ridskolans handikapp-och knattegrupper och där hör man mycket roligt.

En pojke i handikappgruppen kollade länge och noga på min kompis som hade kort och lite tuperat hår vid tillfället och sa:
"Blåser det där du kommer ifrån?" :rofl:

En annan kompis leder teorilektionerna för knattegruppen. De går en rundtur i stallet, och kompisen säger:
"Och ja, här står privathästarna. Det är inte ridskolan som äger dem..."
En liten pojke på 5 år avbryter tvärt:
"Har ni PIRATHÄSTAR? :eek: "

*kl*

Mina barn är 22 månder.

Häromdagen så stod jag vid datorn och tryckte fram ett meddelande jag fått på msn. Då hytter dottern med fingret och säger:

-Sluta, det är min dator!

:D

När hon inte får min uppmärksamhet (snabbt nog) så följs mamma, mamma av ett "äsking" (älskling)!

:love:

/Timsetim

*kl*

Mina morföräldrar satt i bilen men min 5åriga son och 2,5åriga lillebror.
Mormor undrar om dom ska sjunga en sång? De ville barnen och 5åringen säger "i ett litet hus i skogens slut" men dom hinner knapt börja sjunga innan 2,5åringen argt utbrister "VILL INTE HÖRA OM TOMTAR OCH SNÄLLA BARN!"

kan tillägga att detta var i slutet av januari...

*kl*

Satt & skojade med dottern i knät förut idag & sa till henne "Va vig du är" hon svarade "JA, som ett kuvert" :idea::D

Vår son, 2 år 3 mån satt idag och bajsade i blöjan och babbalade för sig själv. "Prutt och kiss och bajs etc (upprepades, han brukar aldrig säga så). A (han själv) har ingen snippa, A behöver ingen snippa för A har ingen stor mage, det har bara mammor"

Jag är jättegravid med stor mage som bara den...

Man hör ju att han har kopplat vissa saker rätt...

min 2 årings ordförård har utökats tack vara hennes farbrpr som är en big fan of pistvakt så nu mer så ska 2 åringen titta på

"pisspakt" och i denna film säger dom ju
"pärsk" vilket uttalas klart och tydligt
"lev av" eller som dom säger på filmen "fjöl av"

välldigt användbara ord :o

vi var på besök hos en jobbarkompis och hon och hennes man har en massa får vilket utstuderdes nog och så gort vi kom in till fåren så började det låta om dessa ullstrumpor

fåren säger "bääääää" då utbrister 2 åringen NEJ astrid
detta pågår en liten stund för ungen får ju inte fåren och säga hennes namn
det hela slutar i att hon nästintill skirker där fåren bräker NEJ ASTRID

Sv: Ännu mer barnkommentarer.

detta har min släkt berättat om mig. Alltid när jag ramlade när jag var liten sa mamma och de andra vuxna - ingen fara upp igen. Sedan när jag famlade i trappan och mamma kom springande sa jag - ingen fara upp igen:love:

denna är underbar :love:
Jag var jätteliten och satt på toaletten på mc donalds när mamma öppnade dörren och för att kolla om jag var färdig.
Då sjöng jag - livet har sina goda stunder. från reklamen från mc donalds :love::love::rofl:

KL

Min 4 åriga dotter säger mkt roliga saker, här kommer några exempel

Vi hittade en död näbbmus på vägen
"Åh mamma vilken söt, den vill jag ta hem och spara!.....men den är nog full med streptococker!"

Efter ett samtal med pappa om evolutionen
" Mamma, först var vi bara apor men sedan kom utvecklingen förstår du..."

Vi hade tittat på gamla kort bla på en häst som jag har haft som nu är död pga av skada
"I himmlen har han nog fått en ny frisk kropp, annars kan han ju inte leka med Maya, Tigger och Marsipulami!" (döda husdjur)

Svar på frågan vad hon ska bli när hon blir stor
"Jag ska bli mamma och ha 1000 barn!!"

kl

SAgt idag på väg hem i bilen (åkte med en vän och hennes 6åriga dotter)

Mamma, denna låten äger , den rockar fett! :crazy: :D

Alde hittade sin pappas snusdosa häromdagen. "Titta, här är pappas snusdosa, den ska jag ge till honom. Fast det är bäst att jag kollar så att det finns snus i den, så han inte blir förbittrad."

Wow, jag älskar denna tråd!
Den är helt underbar:love:

Jag jobbar som lärare och fick höra detta härom dagen:

VI spelar spel, Alias, spelet går ut på att man är i lag och en i laget har kort med bilder på. Det gäller att försöka förklara bilden med andra ord så att de andra i laget kan gissa vad bilden föreställer. En tjej sitter med en bild med ett kassaskåp på och säger:
-Man stänger in sån't som inte andra får ta.
Varpå en kille, 10 år, gissar:
-BH!

:rofl::rofl::p

Hela familjen var på kalas hemma hos far-föräldrarna. Det bjuds på tårta, vilket min dotter älskar, hon blir glad och smaskar och mitt i alltihop utbrister hon; "Ylva har en snippa!" mycket stolt... sedan tittar hon på sin mor och säger förkunnande "mamma har också en snippa!":o

Vår son, ca 2 1/2 år frågade mormor om hon har badkar i stugan.
- Nej, bara dusch i källaren.
Han funderar en stund och frågar:
- Sitter källaten fast i stugan?
- Ja, det gör den.
- Har mormor klädnypor i källaren?
- Ja.
- Aha, källaren sitter fast med klädnypor!

Idag sa pappa till sonen:
- Håll i hatten för nu ska jag hälla bort regnvatten.
Varpå sonen tar ett stadigt tag i sin solhatt.
Så sött!

*knapplån*

Jag satt barnvakt för några veckor sen. Vi gick till lekparken och gungade lite och då dök det plötsligt upp en liten pojke, ensam, utan mössa.

Han pratade på, glad att ha hittat en kamrat att leka med och jag tänkte at jag håller ett öga på honom så dyker vä len förälder upp snart (vilket det också gjorde)

Pojken klättrar upp i gungan intill den vi använder och säger: Jag heter Hampus och är tre år.

Tilde, som jag ser efter tittat upp och säger:
Jag heter Tilde Karlsson på taket och jag är fyra!!!
(Ja hon heter Karlsson)

Anna 2,5 år, sitter och tittar i en svampbok:
DÄR är Kalle Johansson, och DÄR är Kalle Johansson osv.
Jag: Nej - det där är en flugsvamp.
Anna: Kan man äta den?
Jag: Nej - den är giftig
Anna, fundersamt: Men..., kan man inte vifta bort flugorna?

Liknande trådar

Småbarn Det är inte ritande av bilar eller könspromonen som styr hur barn beter sig. Över 50% av beteendet sitter i generna och man måste också...
8 9 10
Svar
181
· Visningar
9 829
Senast: trofé
·
  • Låst
  • Artikel Artikel
Dagbok Har tänkt på detta rätt mycket på senaste tid, av anledningar som jag kommer att nämna nedan. Vet inte egentligen varför jag skriver...
2
Svar
33
· Visningar
5 485
Senast: warg
·
Hästmänniskan Ja, som vanligt velar jag bort mitt liv istället för att ta tag i saker och göra nåt.. (hoppas tråden ligger i rätt forum) Jag är så...
2
Svar
34
· Visningar
3 856
Övr. Barn Trodde aldrig jag skulle behöva starta en tråd om detta men jag behöver ösa ur mig allt, och så behöver jag råd om hur jag ska göra med...
5 6 7
Svar
136
· Visningar
16 414

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Ridkjol
  • Ringkota, operation!?
  • Skadade hästar och konvalescenter